درمان تایم
درمان تایم
آشنایی با انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران

آشنایی با انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران

کیسه ادرار در انواع مختلفی طراحی و ارائه شده است،  که برای تخلیه ادرار در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرد.  کاربرد این محصول برای افرادی می باشد که به دلیل بیماری یا جراحی به صورت معمول امکان رفتن به دستشویی جهت تخلیه ادرار برای آنها وجود ندارد.

ما در این مقاله از درمان تایم قصد داریم تا با معرفی و بررسی چند نمونه از انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران شما را در انتخاب و خرید بهترین های این محصول به لحاظ کیفی یاری کنیم.  لطفا با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران

چنانچه بخواهید با مدل های متنوع و بیشتری در زمینه انواع کیسه های ادرار آشنا شوید،  خرید اینترنتی بهترین روش برای این امر می باشد. همچنین برای خرید ایمن و رضایتبخش یک محصول شما نیاز دارید تا به فروشگاه های معتبر اینترنتی مراجعه نموده تا از کیفیت و مرغوبیت کالای مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از قدیمی ترین سایت های معتبر در این زمینه است،  که انواع کالاها را از برندهای مختلف داخلی و خارجی با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد.  این سایت با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و سلامت فیزیکی کالا بهترین محصولات را در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان خویش قرار می دهد.

در این راستا شما می توانید انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران را در این سایت مشاهده نموده و جهت انتخاب و خرید بهترین محصول به لحاظ کیفیت و قیمت در این زمینه اقدام کنید.  در ادامه چند نمونه از انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران را معرفی می کنیم که می تواند به شما در کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب و خرید این محصول کمک نماید.

کیسه ادرار سوپا مدل 2000

سوپا یکی از بهترین برندها در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بیمار است که انواع مدل های کیسه ادرار را برای بیماران طراحی نموده و با کیفیت استاندارد ارائه می کند.  محصول سوپا مدل 2000 یکی از محصولات این برند ایرانی می باشد که در ابعاد ۲۰*۱۴*۱ سانتی متر طراحی شده است.

کیسه ادرار سوپا مدل 2000

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

این کیسه جنسی از پلیمر دارد که با استانداردهای پزشکی مطابقت دارد.  طراحی این کیسه به گونه ای می باشد که در حدود ۲۰۰۰ میلی لیتر گنجایش دارد و برای بیمارانی که قادر به کنترل و تخلیه ادرار خود به طور معمول نبوده مناسب و کاربردی است. این محصول با قیمت و کیفیت مناسب در سایت دیجی کالا عرضه و به فروش می رسد.

کیسه ادرار سوپا مدل 2000 بسته 25 عددی

از محصولات دیگری که شرکت سوپا برای افراد بیمار و ناتوان در تخلیه ادرار به طور معمول طراحی نموده مدل ۲۰۰۰ در بسته ۲۵ عددی می باشد تا از این طریق نیاز به استفاده طولانی مدت به این کیسه در این افراد رفع شود.

زیرا که این محصول در یک مجموعه ۲۵ عددی طراحی شده است و تا مدتی طولانی فرد می تواند بدون نیاز به خرید مجدد از آن استفاده کند،  و به لحاظ اقتصادی برای فرد مقرون به صرفه می باشد.

کیسه ادرار سوپا مدل 2000 بسته 25 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

این کیسه همانند مدل قبلی با گنجایش ۲۰۰۰ میلی لیتر طراحی شده و جنسی از لاتکس دارد که استریل و برای افراد مسن و ناتوان در تخلیه ادرار و یا بعد از جراحی مناسب است. همچنین برای افرادی که به دلیل مصرف برخی داروها به طور مکرر نیاز به تخلیه ادرار دارند، این محصول قابل استفاده می باشد. این کیسه را به راحتی می توان به تخت متصل نمود.

کیسه ادرار مدل 1066

یکی دیگر از انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران محصول مدل 1066 است که برای جمع آوری یا نمونه گیری ادرار نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قسمتی از این محصول به گونه ای طراحی شده که نی توان آن را به راحتی از تخت آویزان کرد.

کیسه ادرار مدل 1066

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

این کیسه یکی از محصولات ایرانی می باشد که دارای وزن سبک ( ده گرم ) است و به همین دلیل بیمار به راحتی می تواند از آن استفاده کند.  جنس این کیسه از پلاستیک مرغوب می باشد و در ابعاد ۵*۵*۱ طراحی و ساخته شده است. در این کیسه شیر تخلیه نیز تعبیه شده که به بیماران برای استفاده آسان تر کمک می کند.

کیسه ادرار مدل HD بسته ده عددی

ابعاد این کیسه در اندازه های ۲۰*۱*۲۲ سانتی متر می باشد.  این محصول جنسی از پلاستیک دارد که به لحاظ کیفیت استاندارد طراحی شده است و استریل می باشد.

برای افرادی که دارای مشکل بی اختیاری در ادرار هستند،  همچنین بیمارانی که در تخلیه ادرار در حالت معمول مشکل دارند و امکان دستشویی رفتن برایشان فراهم نیست،  این محصول مناسب می باشد.  وزن این محصول ۵۵ گرم است و به راحتی نیز قابل استفاده می باشد.

کیسه ادرار یا یورین بگ چیست؟

این کیسه برای افرادی که در اثر جراحی و یا بیماری های کلیوی و مثانه دچار مشکل دفع و تخلیه ادرار بوده طراحی و ساخته شده است.  کیسه ادرار یا یورین بگ Bag Urine تیوب دار بوده و از طریق سوند به مثانه بیمار متصل می شود.

کیسه ادرار یا یورین بگ چیست؟

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

در انتهای کیسه ادرار سوکت کوچکی وجود دارد که از آن برای تخلیه ادرار درون کیسه استفاده می شود. این کیسه از جنس پلیمر پزشکی است که کاملا استاندارد و با کیفیت طراحی شده است.

ساختار کیسه از اجزای زیر تشکیل شده که عبارتند از:

  • شیر یک طرفه
  • قسمت اتصال گیره برای نگهداری کیسه
  • شیر صلیبی یا T-valve
  • محل عبور نوار نگهدارنده
موارد کاربرد کیسه ادرار
  • مسدود شدن مجاری ادراری
  • مشکلات پروستات در مردان
  • سنگ کلیه
  • مشکلات و آسیب مثانه
  • کیست و تومور در سیستم دستگاه ادراری
  • افرادی که دچار ناتوانی در تخلیه ادرار یا مشکل بی اختیاری ادرار دارند
  • تخلیه مثانه قبل و بعد از جراحی و در حین عمل جراحی
  • تخلیه مثانه در وقت زایمان
  • تزریق دارو به مثانه
  • اندازه گیری ادرار یا نمونه گیری از ادرار

انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران

همانطور که گفته شد کیسه های ادرار شامل انواع مختلف هستند که با توجه به کاربرد و ساختاری که دارند،  تقسیم بندی می شوند. در ادامه به انواع مدل های کیسه ادرار با شرح مختصی در مورد آنها می پردازیم.

کیسه ادرار اتصال به پا

این کیسه قابل اتصال به پا بوده و فرد می تواند بدون هیچ گونه مشکلی فعالیت های روزانه خود را به همراه این کیسه انجام دهد.  این کیسه دارای ابعاد مختلفی است که می توان در زیر لباس به راحتی از آن استفاده کرد.

کیسه ادرار اتصال به پا

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

کیسه ۲ لیتری ادرار

برای افرادی که به مدت طولانی روی تخت بستری هستند،  این کیسه کاربرد دارد. کیسه های ۲ لیتری دارای حجم زیادی می باشند و افرادی که مصرف دارو داشته نیاز به دفع ادرار بیشتری دارند. بنابراین استفاده از این کیسه که به راحتی نیز به تخت متصل می شود،  مشکل این افراد را برای تخلیه ادرار رفع می کند.

کیسه ۲ لیتری ادرار

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

کیسه ادرار مردانه و زنانه

با توجه به اینکه ساختار تناسلی و دستگاه ادراری زن و مرد با هم متفاوت است.  بنابراین نحوه استفاده و جای گذاری کیسه ادرار نیز در مردان و زنان با هم فرق دارد.  به طوری که طول و قطر سوندهای به کار رفته در کیسه برای زنان کوتاه تر می باشد.  همچنین به دلیل وجود پروستات در مردان،  باید در کیسه از سوندهای نرم و با ضخامت نازک استفاده نمود.

کیسه ادرار مردانه و زنانه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

کیسه ادرار نوزاد

این کیسه ها نیز بر اساس جنسیت دسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرند.  این کیسه به طور کاملا استاندارد و استریل تولید و طراحی می شوند و یکبار مصرف هستند.  از این کیسه ها جهت تشخیص بیماری های عفونی در کودکان استفاده می شود.

کیسه ادرار نوزاد

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کیسه ادرار موجود در بازار

کیسه ادرار مسافرتی

همانطور که از نام این محصول پیداست،  این کیسه برای مسافرت و در مکان هایی که دسترسی به دستشویی امکان پذیر نبوده کاربرد دارد.  همچنین این کیسه ها اغلب به دلیل دارا بودن دستمال جاذب ادرار برای معلولین،  بیماران بستری،  دیالیز،  ایزوله در بیمارستان ها،  اورژانس ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده صحیح از کیسه ادرار

  • ابتدا محل اتصال کیسه به سوند و انتهای آن به خوبی ضد عفونی و استریل شود
  • پارچه ای را در زیر کیسه ادرار و پورت ( قسمتی که به سوند متصل شده است ) گذاشته که از نشت ادرار جلوگیری کند.
  • دریچه خروجی قبل از اتصال کیسه به سوند به محکمی بسته شود.
  • متصل کردن کیسه ادرار به انتهای سوند و رابط به داخل پورت سوند قرار گیرد.
  • قرار گرفتن کیسه ادرار پایین تر از مثانه، تا به خوبی عمل تخلیه ادرار انجام شود.
  • قرار دادن ظرف مخصوص یا کیسه توالت برای تخلیه کیسه ادرار و باز کردن دریچه خروجی تا ادرار از کیسه خارج شود.
  • ضد عفونی کردن دریچه کیسه بعد از تخلیه با پنبه و الکل برای جلوگیری از ورود هر گونه میکرب و آلودگی و بستن دریچه
  • شستن دست ها پس از تخلیه کیسه ادرار با آب و صابون

لازم به ذکر است که از کیسه های ادرار تا یک هفته می توان استفاده کرد.  اما در صورت ایجاد بوی نامطبوع باید در تعویض آن اقدام نمایید.

نکات مهم و ضروری جهت استفاده از کیسه ادرار

  • از آنجایی که مثانه و ناحیه تناسلی مستعد آلودگی و عفونت هستند، باید در صورت بوی نامطبوع،  کیسه ادرار تعویض کرده و نیز بعد از هر بار استفاده به خوبی ضد عفونی کنید.  استفاده از مقداری سرکه سفید و آب مقطر به نسبت دو به سه برای تمیز کردن درون کیسه می تواند مفید باشد.
  • کیسه را بعد از ضد عفونی در هوای آزاد و به صورت وارونه قرار داده تا خشک شود.
  • استفاده از کیسه های غیر استاندارد می تواند عفونت مثانه را به وجود آورده که مانع از برگشت ادرار به مجرای ادراری می گردد. بنابراین باید از کیسه های ادرار با استاندارد پزشکی استفاده نمود.
  • قبل از نصب کیسه و بعد از تخلیه آن باید دست ها را به خوبی بشویید و آنها را به موقع تعویض کنید.

ما در این مطلب به چند نمونه از انواع مدل های کیسه ادرار برای بیماران اشاره کردیم.  امیدواریم این مطلب توانسته باشد که شما را در انتخاب بهترین مدل کیسه ادرار یاری کند.  شما می توانید جهت آشنایی و انتخاب محصولات بیشتر در این زمینه به سایت دیجی کالا مراجعه نموده و نسبت به خرید اقدام نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط