درمان تایم
درمان تایم
بهترین مدل های لمینت متحرک دندان

بهترین مدل های لمینت متحرک دندان

امروزه سفید کردن و مرتب بودن دندان ها یکی از دغدغه های افراد به ویژه خانم هاست که به زیبایی ظاهر خود اهمیت بسیاری می دهند. این راهکار ساده و ارزان باعث طراحی خط لبخند شما نیز می شود. البته استفاده از لمینت متحرک دندان یک راهکار موقت بوده و برای افرادی که می خواهند مشکل دندان و لثه شان حل شود، توصیه می کنیم که حتما به دندانپزشک مراجعه کنند.

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مشکلات ناچیز دندان داشته و به زیبایی ظاهر خود اهمبت می دهید. همچنین به دلیل ظاهر ناخوشایند دندان های خود  از حضور در جمع امتناع کرده و بودجه کافی نیز برای درمان و اصلاح سازی دندان خود ندارید. ما به شما استفاده از لمینت متحرک دندان را پیشنهاد می کنیم.

بنابراین تا انتهای این مقاله از درمان تایم با ما همراه باشید، تا ما به شما بهترین مدل های لمینت دندان را معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله بتواند به شما کمک کند تا انتخاب ایمن و خریدی رضایتبخش از این محصول داشته باشید.

لمینت متحرک دندان؛ ویژگی ها و انواع آن

لمینت دندان یا پلاک زیبایی دندان (  snap-on-smil ) روش و ابزاری موقتی برای پوشانندن عیوب ظاهری دندان می باشد. این محصول در واقع یک نوع روکش متحرک همانند دندان های مصنوعی بوده که بر روی دندان ها قرار می گیرد. این لمینت متحرک است و قابلیت جا به جایی دارد. بنابراین با قرار گرفتن روی دندان ها، ظاهری یکدست و سفید به آنها می بخشد.

لمینت متحرک دندان؛ ویژگی ها و انواع آن

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

نحوه استفاده از این لمینت آسان بوده و لازم است آن را فقط روی دندان ها گذاشته و کمی فشار دهید تا سر جای خود قرار بگیرند. جنس این محصول رزینی و کاملا بهداشتی می باشد. از آنجایی که هزینه های  لمینت کردن دندان بالاست و همه بودجه کافی برای این کار را ندارند، استفاده از لمینت متحرک کم خرج و ساده بوده و به راحتی هر گونه لکه، ترک و یا بی نظمی دندان را پوشش می دهد. البته این روش موقتی بوده و نباید از آن در مدت طولانی استفاده کرد. زیرا که مواد لمینت با توجه به متریال ساخته شده از کیفیت پایین تری برخوردار هستند و همین موضوع ممکن است با استفاده دراز مدت از لمینت به دندان ها آسیب جدی برساند.

انواع لمینت متحرک

به طور کلی لمینت های متحرک به دو صورت آماده و سفارشی در بازار موجود هستند. اما دسته بندی دیگری آنها را شامل سه گروه تقسیم می کند که عبارتند از:

انواع لمینت متحرک

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

لمینت متحرک سفارشی یا (customised temporary tooth veneers)

این لمینت بر اساس تجویز دندانپزشک و به صورت سفارشی تهیه می گردد. به طوری که دندانپزشک بعد از معاینه بررسی می کند که آیا فرد واجد شرایط برای استفاده از لمینت می باشد و یا خیر؟! در صورت تایید دندانپزشک این لمینت به طور اختصاصی برای دندان های فرد ساخته می شود.

این لمینت قالب دندان فرد تهیه شده و به خوبی در دهان جای می گیرد. همچنین ظاهر بسیار طبیعی تری نسبت به روکش های حاضری دارد. با این حال از قیمت بالاتری نیز نسبت به مدل های دیگر برخوردار است.

با این حال این لمینت با گذر زمان باعث ساییده شدن مکرر به بافت لثه می شود و مستعد تشکیل پلاک می باشد. همچنین افرادی که از لمینت متحرک سفارشی استفاده می کنند باید هنگام خوردن غذا آن را از دهان خارج کنند.

لمینت های متحرک آماده یا حاضری (universal clip-ons)

همانطور که از نام این لمینت پیداست این نوع روکش از قبل با رعایت استاندارد خاصی برای همه افراد ساخته شده است. با وجود این که قیمت ارزان تری نسبت به لمینت های سفارشی دارند، اما به دلیل عدم سازگاری با فرم برخی از دندان ها و نیز کیفیت پایین پوسته ها، اغلب دندانپزانپزشکان آن را به افراد توصیه نمی کنند.

لمینت های متحرک آماده یا حاضری (universal clip-ons)

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

لمینت متحرک یا روکش های (DIY veneers)

برای استفاده از این لمینت ها باید آن را در داخل آب داغ قرار داده تا نرم شوند. سپس در همان حالت نرم روی دندان ها بزنید، و  اجازه دهید تا بر روی دندان ها سفت شده تا فرم دندان های اصلی را به خود بگیرند. این مدل از لمینت های دندان در کشور ما کمیاب بوده و باید به صورت سفارشی و آنلاین تهیه شوند.

استفاده از لمینت برای افراد زیر نامناسب است:

  • افراد دچار پوسیدگی دندان
  • دندان های نامنظم و نافرم
  • مشکلات ناهماهنگی فک
  • دندان های آسیب دیده یا شکسته شده
  • افرادی که مشکلات و بیماری های لثه دارند

مهم ترین کاربردها و مزایای استفاده از لمینت متحرک دندان

  • افزایش زیبایی ظاهری دندان
  • طراحی خط لبخند
  • از بین بردن فاصله بین دندانی
  • پوشانندگی لک ها و عیوب ظاهری دندان
  • این لمینت برای دو فک بالا و پایین کاربرد دارد
  • استفاده آسان و دارای قیمت مناسب و ارزان تر از لمینت ثابت
  • پوشانندگی سریع و پر کردن موقت جای خالی دندان های از دست رفته
  • امکان خارج کردن آن از دهان
  • برای قرار دادن آن بر روی دندان نیازی به تراشیدن مینای دندان و بی حسی نیست

از آنجایی که لمینت متحرک در یک سایز استاندارد طراحی و تهیه می شود. بنابراین ممکن است برای افرادی که دچار مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان هستند نامناسب بوده و جا انداختن آن برای اولین بار کمی مشکل باشد. زیرا در صورت اشتباه جا انداختن ممکن است که هنگام غذا خوردن از دهان خارج شود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

همچنین برای اینکه لمینت متحرک بر روی دندان سرد و فرم بگیرد نیاز به زمان می باشد. از طرفی نباید به هنگام استفاده از لمینت متحرک از نوشیدنی های داغ مانند چای و قهوه استفاده کنید. زیرا این کار بافت لمینت را نرم و از روی دندان جدا می کند.

استفاده از لمینت دندان باید به طور موقت بوده و جایگزین مناسبی برای لمینت های دایمی نیست. زیرا که استفاده آن در بلند مدت می تواند منجر به تجمع پلاکت ها و باکتری ها روی دندان شده و در نتیجه منجر به ایجاد بیماری های لثه و بوی بد دهان شود.

از طرفی به دلیل آنکه متریال های به کار رفته در ساخت این لمینت از کیفیت پایین تری نسبت به لمینت های ثابت برخوردار هستند، توصیه می شود که از مدل های سفارشی یا لمینت سرامیکی به جای نوع متحرک آماده آن استفاده نمایید. به طور میانگین لمینت های متحرک تا 12 ماه دوام و ماندگاری دارند.

نحوه استفاده از لمینت متحرک دندان

  • لازم است قبل از استفاده به مدت دو دقیقه لمینت را در آب جوش قرار داده تا کمی نرم و سپس استفاده کنید.
  • همچنین مسواک زدن و نخ دندان قبل از استفاده از لمینت متحرک کمک می کند تا به خوبی لمینت متحرک روی دندان جای بگیرد.
  • در صورتی که لمینت به خوبی روی دندان فیکس نشد، می توانید آن را از دهان خارج نموده و یک بار دیگر در آب گرم قرار دهید تا کمی نرم شده و مجدد بر روی دندان استفاده کنید.
  • برای استفاده از لمینت های متحرک سفارشی لازم است که به دندانپزشک مراجعه نمایید.

شستشو و نگهداری از لمینت متحرک چگونه است؟

برای اینکه با استفاده از لمینت متحرک دهان بوی بد نگیرد و دندان ها پوسیده نشود، رعایت نکات بهداشتی آن بسیار لازم و ضروری می باشد. از جمله نکاتی که باید برای نگهداری و شست و شوی لمینت متحرک بعد از نصب آن رعایت نمود، شامل موارد زیر هستند:

  • بهتر است حداقل روزی دو بار و هر بار بعد از وعده غذایی لمینت را خارج و دندان های خود را مسواک بزنید.
  • همچنین استفاده از نخ دندان می تواند به رعایت هر چه بیشتر بهداشت دهان و دندان کمک کند.
  • شب ها قبل از خواب لمینت را از دهان خارج نموده و در کیف مخصوص قرار دهید.
  • می توانید برای تمیز کردن و شست و شوی لمینت متحرک از مسواک و یا پودرهای مخصوص این کار استفاده نمایید.
  • از خمیر دندان برای شست و شوی لمینت متحرک استفاده نکنید.
  • از قرار دادن لمینت متحرک در ماشین ظرفشویی و یا در مجاورت آب گرم تر از 120 درجه پرهیز نمایید.
  • بهتر است قبل از قرار دادن لمینت بر روی دندان از ژل ضد عفونی کننده دهان استفاده کنید.
  • از استفاده دهانشویه جهت شست و شوی لمینت خودداری نمایید.
  • تمیز کردن لمینت با اجسام سخت یا تیز منجر به شکستن آن می شود.
  • گاهی لمینت های متحرک را به مدت یک ساعت در صابون غلیظ خیس کرده و با مسواکی نرم تمیز کنید.
  • همچنین می توانید از پاک کننده های دندان مصنوعی برای تمیز کردن و شست و شوی لمینت استفاده نمایید.
  • از مجاورت لمینت با هوای گرم یا سشوار جهت خشک کردن خودداری کنید.
  • از فرچه های مخصوص و نرم برای تمیز کردن لمینت متحرک استفاده نمایید.
  • در صورتی که از لمینت استفاده می کنید، مراجعه منظم به دندانپزشکی می تواند از ابتلا به عفونت لثه و پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند.
  • جویدن یخ، ناخن، و یا باز کردن بطری با دندان می تواند باعث آسیب به لمینت شود.
  • از مصرف قهوه و کشیدن سیگار و سایر موارد که منجر به لکه دار شدن دندان شده خودداری کنید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

با رعایت موارد بالا شما می توانید با استفاده از لمینت های متحرک به خوبی غذا خورده و مشکلی برای خوردن و نوشیدن وجود ندارد. در نتیجه استفاده از لمینت متحرک نیز برای شما آسان تر و راحت تر انجام می شود.

معرفی بهترین مدل های لمینت متحرک دندان

برندهای مختلفی انواع مدل های لمینت متحرک را ارایه می دهند که هر کدام از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. اما از آنجایی که معمولا مواد و ترکیبات لمینت متحرک از متریال های سطح پایین تری نسبت به روکش های ثابت ساخته و تهیه می شوند. بنابراین بسیار مهم است که برای انتخاب لمینت متحرک با کیفیت درجه یک به فروشگاه های معتبر و برندهای درجه یک این محصول مراجعه نموده و نسبت به خرید اقدام کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از آنلاین شاپ های قدیمی و معتبر در فروش انواع کالا از برندهای معتبر داخلی و خارجی می باشد که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل، ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا ارایه می دهد.

در این راستا بهترین مدل های لمینت متحرک دندان توسط این سایت عرضه می شود که شما می توانید برای انتخاب و خرید این محصول به دیجی کالا مراجعه کنید. ما در ادامه سه نمونه از بهترین مدل های لمینت متحرک دندان را معرفی می کنیم که می تواند در انتخاب و خرید رضایتبخش این محصول به شما کمک کند.

لمینت متحرک دندان اسنپ اسمایل کد 110

این لمینت سبک بوده و دارای وزن 300 گرم می باشد. به طوری که استفاده آن در دهان راحت و آسان است. لمینت دندان اسنپ اسمایل با کد 110 جنسی از سیلیکون دارد و به صورت دو تکه ای که برای دو فک دندان بالایی و پایینی قابل استفاده می باشد.

لمینت متحرک دندان اسنپ اسمایل کد 110

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

ابعاد این لمینت در اندازه های 5*5*5 سانتی متر طراحی شده است و به دلیل جنس و کیفیت خوب آن از بهترین محصولات در این زمینه می باشد. شما می توانید این محصول را با کیفیت و قیمت مناسب از سایت دیجی کالا خریداری کنید.

لمینت متحرک دندان ترواسمایل کد 09

لمینت متحرک دندان ترواسمایل در کد 09 با توجه به نوع جنس آن از کیفیت بالایی برخوردار است و برای همه افراد واجد شرایط مناسب و قابل استفاده می باشد. این محصول وزنی در حدود 200 گرم دارد که بسیار سبک بوده و استفاده از آن را برای کاربر راحت تر می کند.

لمینت متحرک دندان ترواسمایل کد 09

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

جنس این محصول از سیلیکون است و بسیار مرغوب می باشد. ابعاد این محصول در اندازه های 2*10*10 سانتی متر طراحی شده است. این لمینت به صورت دو تکه ( فک پایینی و بالایی ) ارایه می شود.

لمینت متحرک دندان ترواسمایل مدل الما کد 118

محصول دیگر از بهترین مدل های لمینت متحرک دندان ترواسمایل مدل الما در کد 118 می باشد که در ابعاد 5*10*10 طراحی و تهیه شده است. وزن این لمینت هم در حد استاندارد بوده ( در حدود 200 گرم ) و برای همین به راحتی می توان از آن استفاده نمود.

جنس سیلیکونی  و مرغوب این محصول باعث شده تا طرفداران و محبوبیت زیادی داشته باشد. این لمینت نیز به صورت دو تکه برای دو فک پایینی و بالایی ارایه و عرضه می شود.

ما در این مقاله به سه نمونه از بهترین مدل های لمینت متحرک دندان اشاره کردیم و ویژگی های این محصول را برای شما شرح دادیم. شما می توانید با توجه به اطلاعات و توضیحات ارایه شده در این مقاله بهترین محصول را تهیه و خریداری کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن لذت برده باشید.

لمینت متحرک دندان ترواسمایل مدل الما کد 118

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع لمینت متحرک دندان موجود در بازار

سایت درمان تایم از پلتفرم های معتبر در زمینه معرفی بهترین محصولات دیجی کالاست. این سایت همواره سعی داشته است تا بهترین محصولات پزشکی و درمانی را از لحاظ کیفیت و هم قیمت به شما عزیزان معرفی کند که از نظر اغلب مصرف کنندگان در دیجی کالا جزو کالاهای محبوب و پر مخاطب می باشد. از این رو شما می توانید جهت آشنایی و خرید بهترین و جدیدترین محصولات پزشکی و درمانی مقالات ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید. منتظران نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط