درمان تایم
درمان تایم
معرفی بهترین مدل های چارت بینایی سنجی

معرفی بهترین مدل های چارت بینایی سنجی

معاینه حدت بینایی یکی از معاینات اصلی برای سنجش دقت و قدرت بینایی چشم می باشد که از این طریق مشکلات چشمی خود را نشان می دهد. یکی از ابزاررهای مهم و کاربردی برای معاینه حدت چشم چارت بینایی سنجی ست که در انواع مختلف موجود می باشد. چشم پزشکان با استفاده از این ابزار کاربردی و ساده می توانند به خوبی میزان قدرت بینایی فرد را تشخیص داده و راه کارهای مناسب را برای درمان ارایه دهند.

با این حال توصیه می کنیم که برای تهیه چارت بینایی سنجی از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های فروش برندهای اصلی اقدام نموده تا از میزان کارآیی و دقت آن اطمینان حاصل نمایید.  مانیز در این مقاله از سایت درمان تایم با معرفی چند نمونه از بهترین مدل های چارت بینایی سنجی شما را در انتخاب ایمن و خرید هرچه بهتر این محصول یاری می دهیم. لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

خرید اینترنتی بهترین مدل های چارت بینایی سنجی

سایت دیجی کالا از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ های معتبر در تهران است که با ارایه انواع کالاها از برندهای داخلی و خارجی توانسته است بهترین محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه و به فروش برساند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

دیجی کالا با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل، ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا محصولات خویش را در اختیار مصرف کنندگان خویش قرار می دهد. در این راستا نیز بهترین مدل های چارت بینایی سنجی توسط این سایت عرضه می شود که شما می توانید جهت انتخاب و خرید این محصول به آن مراجعه نمایید. در ادامه شما را با پنج نمونه از بهتربن مدل های چارت بینایی سنجی از سایت دیجی کالا آشنا می کنیم.

چارت بینایی سنجی مدل 04

چارت بینایی سنجی مدل 04 یکی از ابزارهای کاربردی و مفید برای سنجش بینایی است که در هر زمان می توانید از قدرت و ضعف چشم خود در همه جا حتی در منزل نیز مطلع شوید. این چارت برای سنجش فدرت بینایی مورد استفاده قرار می گیرد و یک ابزار ساده و راحت و در عین حال کاربردی می باشد.

چارت بینایی سنجی مدل 04

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

ابعاد این چارت در اندازه های 48*15*1 سانتی متر طراحی شده است و دارای وزن 30 گرم می باشد که بسیار سبک بوده و در همه جا قابل حمل می باشد. جنس این چارت از  پلاستیک مرغوب است و به طور دستی می توان از آن استفاده نمود.

چارت بینایی سنجی پریما مدل D06

یکی دیگر از بهترین مدل های چارت بینایی سنجی که نحوه عملکرد آن به طور دستی می باشد محصول پریما مدل D06 است. از آنجایی که بینایی یکی از مهم ترین حس ها می باشد، ضعف در قدرت بینایی باعث می شود تا مشاهده ما از محیط پیرامون کم شده و مشکلاتی را به وجود می آورد.

چارت بینایی سنجی پریما مدل D06

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

بنابراین با استفاده از ابزار چارت بینایی سنجی می توان به طور مرتب قدرت بینایی خود را مورد سنجش قرار داد. چارت بینایی سنجی پریما مدل D06 یک ابزار ساده و کاربردی ست که برای همین موضوع طراحی شده و می توان از آن در منزل و یا مطب برای سنجش قدرت بینایی استفاده کرد.

ابعاد این محصول در اندازه های 50*35*1 سانتی متر طراحی شده و دارای وزن 95 گرم می باشد. به همین دلیل سبک و قابل حمل است. این چارت همچنین جنسی از پلاستیک مرغوب و خوب دارد و نقش های برحسته آن نیز قابل شستشو می باشد.

چارت بینایی سنجی دیجیتال آی ویژن مدل EEC22

چارتی که می خواهیم معرفی کنیم با بهره گیری از نمایشگر Super lps Medical Grade کار می کند. این محصول قابلیت نمایش تمامی چارت های استاتدارد را دارد. به طوری که 80 نوع تست بینایی می توان با آن انجام داد. از جمله امکانات قابل تست در این چارت می توان به تست دید عمق، تست دید رنگ، تست کنتراست، تست کودک، Red green و تست خلبان، تست Binocular و تست های ETDRS و DISPARITY اشاره نمود.

چارت بینایی سنجی دیجیتال آی ویژن مدل EEC22

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

نسخه جدید این چارت نیز قابل تبدیل در سخت افزار و نرم افزار بوده و می توان پردازشگر آن را از 4 به 8 هسته 64 بیتی ارتقا بدهید که در این صورت سرعت پردازش اطلاعات و بالا آمدن سیستم نیز افزایش می یابد. این دستگاه را همچنین می توان با سیستم عامل های ویندوز، اندروید و IOS بدون حتی داشتن ریموت کنترل کرد.

از دیگر ویژگی های این چارت رندوم بودن جهت کاراکترها، شخصی سازی تست ها،  قابلیت اتصال به پرینترهای وایرلس و چاپ گزارش می باشد. همچنین قابلیت های استاندارد تعریف شده در این چارت شامل استاندارد اندازه گیری 6 متر، استاتدارد اندازه گیری Decimal و استاندارد اندازه گیری LogMAR و Round Decimal و استاندارد 20Ft هستند. در این چارت همچنین قابلیت تنظیم کانتراست صفحه طی 50 مرحله و تنظیم نور پس زمینه صفحه نمایش نیز وجود دارد.

این چارت از جنسی از پلاستیک مرغوب پلی پروپیلن است که در ابعاد 8*78*45 سانتی متر طراحی شده و دارای وزن 7500 گرم می باشد. این چارت به وسیله برق کار می کند و قابل نصب بر روی دیوار از طریق استاندارد وساست و دارای ریموت جهت کنترل دو طرفه با موس هوایی می باشد.

چارت بینایی سنجی آل فیدا مدل 14C01

سنجش قدرت بینایی به ما کمک می کند تا بتوانیم فعالیت های روزمره خود را بهتر انجام داده و از آن لذت ببریم. یکی از روش  و ابزارهای امروزی برای سنجش قدرت بینایی چارت بینایی سنجی ست که امروزه می توان آن را در هر منزل و هر مکانی استفاده کرد.

این ابزار ساده به ما کمک می کند تا بتوانیم بدون مراجعه به بینایی سنجی قدرت بینایی خود را تست نماییم. چارت بینایی سنجی آل فیدا مدل 14C01 یک محصول کاملا کاربردی و ساده که در ابعاد 49*16*1 طراحی شده و می توانید از آن در منزل و یا مطب استفاده نمایید.

چارت بینایی سنجی آل فیدا مدل 14C01

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

این چارت نمودار ساده ای می باشد که به راحتی می توان از آن استفاده نمود. وزن این چارت 300 گرم و قابل حمل و جابه جایی ست و جنسی از پلاستیک مرغوب و با کیفیت دارد. این چارت برای  تست دقت و میزان بینایی طراحی شده و در صورتی که تغییر و یا ضعفی در قدرت بینایی خود احساس نمودید، می توانید به چشم پزشک خود مراجعه کنید.

چارت بینایی سنجی دیجیتال ای اچ اس مدل X98

آخرین محصولی که قصد داریم تا آن را به شما معرفی کنیم چارت بینایی سنجی ای اچ اس مدل x98 می باشد که دیجیتالی و ساخت شرکت دانش سلامت آرسان است. از ویژگی های ممتاز این چارت قابلیت اتصال به نمایشگرهای مختلفی بوده و می توان آن را توسط کابل HDMI به هر نمایشگری متصل نمود.

با اتصال این چارت به نمایشگر قابلیت آن به یک چارت استاندارد تبدیل شده و کیفیت HD تا 4K را دارا می باشد. بنابراین این محصول یک چارت کاملا پرتابل است و به وسیله برق کار می کند.

چارت بینایی سنجی دیجیتال ای اچ اس مدل X98

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

همچنین از قابلیت های دیگر این چارت بینایی سنجی حمل و راه اندازی آسان آن است که باعث متمایز شدن آن از نمونه های مشابه نیز می باشد. چارت بینایی سنجی دیجیتال ای اچ اس مدل x98 در ابعاد 10*10*2 سانتی متر طراحی و تهیه شده است و وزنی در حدود 100 گرم دارد. جنس این محصول از پلاستیک مرغوب می باشد و بادوام است.

چارت بینایی سنجی

چارت بینایی سنجی نموداری برای سنجش حدت یا میزان بینایی می باشد که تعیین می کند که آیا چشم شما مشکلی در دید دارد و یا خیر؟! که در صورت بروز مشکل و یا ضعف چشم، پزشک برای شما لنز و عینک تجویز می کند.

چارت ها انواع مختلفی ( چارت جگر، چارت E و غیره ) دارند، که با توجه به رده سنی دسته بندی می شوند. با این حال رایج ترین چارت بینایی سنجی اسنلن بوده ( به نام بنیانگذار آن ) که برای اندازه گیری حداکثر فاصله بینایی یا دید نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور عمومی چارت های بینایی سنجی از 11 ردیف از حروف بزرگ انگلیسی تشکیل شده اند که بالاترین ردیف شامل یک حرف E و در سایر ردیف حروفی که با رفتن به سمت پایین کوچک می شوند. در صورتی که فرد قادر باشد پایین ترین ردیف از چارت را بخواند شدت بینایی آن بسیار خوب است. بنابراین با کمک چارت چشم پزشک می تواند میزان بینایی فرد را در مقایسه با افرادی با دید طبیعی بسنجد.

چارت بینایی سنجی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

مهم ترین ویژگی ها و محدودیت های چارت بینایی سنجی عبارتند از؛

  • چارت های بینایی سنجی جهت تشخیص بیماری های نظیر آب سیاه و یا مشکلات شبکیه و یا خشکی چشم و غیره کاربرد ندارد.
  • با چارت بینایی سنجی نمی توان دید محیطی ( میدان بینایی )، درک عمق ( دید سه بعدی ) را اندازه گیری نمود.
  • چارت بینایی فقط حدت بینایی را تعیین می کند.
  • برای اخذ گواهینامه رانندگی به تست معاینه چشم با استفاده از این چارت نیاز است.
  • با استفاده از چارت بینایی سنجی پزشک نمره عینک دور یا لنز تماسی را تحویز می کند.
  • با چارت بینایی سنجی نمی توان وضوح تصویری بینایی یا دید رنگ را اندازه گیری نمود.

با وجود اینکه تست چارت بینایی سنجی میزان سلامت چشم را تشخیص نمی دهد، با این حال از بخش های مهم معاینه چشم بوده و برای سنجش میزان قدرت بینایی لازم است افراد هر یک تا دو سال این تست را انجام دهند.

امیدواریم این مطلب توانسته نکات و مواردی را ذکر نموده که به شما در انتخاب و خرید رضایتبخش این محصول  کمک کرده باشد. ما در این مطلب به چند نمونه از بهترین مدل های چارت بینایی سنجی اشاره نمودیم. شما می توانید جهت آشنایی و خرید محصولات بیشتر و متنوع چارت بینایی سنجی به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چارت بینایی سنجی موجود در بازار

در صورتی که علاقه مند به آشنایی و مطالعه موضوعات در زمینه انواع تجهیزات و وسایل پزشکی و بیمارستانی جهت خرید هستید، می توانید مقالات ما را در سایت درمان تایم دنبال نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط