درمان تایم
درمان تایم

بهترین مارک های دستگاه ساکشن پزشکی کدام اند؟

از پر کاربردی ترین تجهیزات و دستگاه های اصلی پزشکی در اتاق عمل،  بخش مراقبت های ویژه و مراکز درمانی و بهداشتی دستگاه ساکشن می باشد.  این دستگاه را حتی می توان در منزل برای بیماران تنفسی استفاده کرد. دستگاه ساکشن یک پمپ مکنده است که با ایجاد خلاء مواد و مایعات اضافی و نیز ترشحات خون  را در حین عمل جراحی از بدن خارج می کند.

ما در این مقاله از سایت درمان تایم با معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین مارک های دستگاه ساکشن پزشکی و توضیحاتی در این زمینه شما را هر چه بیشتر با آن آشنا نموده تا در صورتی که قصد خرید و انتخاب این محصول را دارید با آگاهی و اطلاعات بیشتر نسبت به آن اقدام کنید. لطفا تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه ساکشن و انواع آن

دستگاه مکش،  وکیوم پمپ،  مکنده و پمپ وکیوم از نام های دیگر این دستگاه است.  این دستگاه همانطور که گفته شد جهت فرآیند مکش به منظور جمع آوری ترشحات مایع،  گاز و جامد، خونابه ها، استفراغ، مخاط و سایر مواد اضافی مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز کار این دستگاه به نحوی می باشد که با ایجاد خلاء فشار منفی تولید کرده که از طریق یک لوله باعث جمع شدن مایعات و ترشحات در حین عمل جراحی می شود.  این کار دید مناسبی را برای پزشک فراهم می آورد.

دستگاه ساکشن و انواع آن

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

از دستگاه ساکشن در اتاق عمل،  پوست و زیبایی،  اتاق های بیهوشی، مراکز درمانی و  بخش مراقبت های ویژه مانند NICU، CCU، MICU، SICU و کلینیک های دندانپزشکی و حتی منازل برای بیماران تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. در اتاق های جراحی نیز از این دستگاه یکی برای بیهوشی و دیگری برای عمل جراحی استفاده می شود.

از آنجایی که این دستگاه برای حذف مواد زائد کاربرد دارد که از بیماران از  هر گونه عفونت و آلودگی محافظت می کند،  از آلوده ترین تجهیزات پزشکی نیز بوده و باید به طور مرتب ضد عفونی و استریل شود.  دستگاه ساکشن در ابعاد مختلفی وجود دارد و به صورت برقی و یا با استفاده از باتری و یا به طور همزمان ( با اتصال به برق شهری و باتری ) کار می کند.

همینطور این دستگاه ها به صورت پرتابل یا قابل حمل و رومیزی در حالت ثابت یا مرکزی هستند که می توان آنها را بر روی دیوار و یا سقف نصب نمود.  انواع مختلف ساکشن با توجه به فشار قابل تنظیمی که دارند،  همچنین دارای کارکردهای متفاوت نیز می باشند. قیمت این دستگاه بسته به قدرت مکش و حجم بالای نگهدارنده ترشحات متفاوت است.  به طور کلی دستگاه ساکشن در انواع مختلف با توجه به کارکرد،  قدرت مکش و نوع کاربرد و غیره به شرح زیر می باشند:

  • ساکشن ثابت
  • ساکشن بیمارستانی
  • ساکشن پرتابل
  • ساکشن زیبایی
  • ساکشن دستی
  • ساکشن آمبولانسی
  • ساکشن دندانپزشکی

مشخصات و اجزا دستگاه ساکشن پزشکی

هر مدل از انواع ساکشن های پزشکی فشارهای منفی تولید می کنند و میزان مکش آنها بر اساس نوع کاربرد و مکان استفاده شان تولید و ارائه می شود.  همچنین این دستگاه ها بر اساس خلاء ایجاد شده و فشار منفی که تولید می کنند،  شامل موارد زیر هستند:

ساکشن تولید کننده خلاء بالا ( با فشار بیش از  ۶۰ کیلو پاسکال ) برای اتاق های جراحی و بخش های مختلف در مراکز درمانی

ساکشن تولید کننده خلاء متوسط ( با فشار بیش از ۲۰ کیلو پاسکال ) جهت عمل های جراحی سرپایی و جزئی و مطب ها

ساکشن تولید کننده خلاء پایین ( با فشار کمتر از ۲۰ کیلو پاسکال ) برای بیماران تنفسی جهت استفاده در منازل

مشخصات و اجزا دستگاه ساکشن پزشکی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

اصلی ترین اجزای دستگاه ساکشن پزشکی عبارتند از مخزن، موتور الکتریکی، پمپ جهت ایجاد فشار منفی و کاتتر،  لوله های هواکش، پیچ هایی جهت تنظیم فشار،  منبع تغذیه و مانومتر و نمایشگر فشار و نیز سر ساکشن که دارای انواع سر Poole، Adson، Frazier،  و Yankauer می باشد.

کاربرد و مزایای دستگاه ساکشن

  • جهت خروج خونابه و مواد اضافی از بدن در حین جراحی و افزایش دید و تشخیص به پزشک برای قسمت خونریزی شده
  • به منظور بهبود فرایند تنفس و تمیز نمودن مسیر تنفسی در اتاق ریکاوری و مراقبت های پس از عمل مورد استفاده قرار می گیرد
  • در بخش مراقبت های ویژه مانند CCU و NICU و غیره برای بهداشت ریه و جلوگیری از عفونت و آسپیراسیون ریه
  • در بخش های مختلف مرکز درمانی از جمله زنان و زایمان، مطب های پزشکی و دندانپزشکی،  پوست و زیبایی کاربرد دارد
  • در آمبولانس ها و بخش های اورژانسی مورد استفاده برای افراد با شرایط حاد هیپوکسی، شوک آنافیلاکتیک،  استفراغ در حالت کما و غیره
  • جهت مراقبت های خانگی برای افراد تحت کما و مبتلا به مشکلات تنفسی شدید
  • برای تمیز کردن مسیر تنفسی نوزادان و بهبود تنفس آنها
  • جهت خارج کردن مایع مغزی نخاعی از بطن ها، حجامت،  تخلیه آبسه و حذف توده های توموری نرم و غیره
  • انتقال جرقه ایجاد شده در اثر عملکرد دستگاه الکتروکوتر در محل خونریزی و جذب دود تولید گردیده توسط فرآیند کوتریزاسیون

کاربرد و مزایای دستگاه ساکشن

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

خارج کردن مواد اضافی و خونابه که مانع کار پزشکان و جراحان می شود و  پاکسازی سیستم تنفسی بزرگسالان و نوزادان از اصلی ترین مزایای استفاده از دستگاه ساکشن است.  همچنین به بهبود فرآیند تنفس در بیماران بستری نیز کمک می کند.

معرفی و راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک های دستگاه ساکشن پزشکی

یکی از فروشگاه های اینترنتی برای خرید انواع دستگاه ساکشن پزشکی سايت دیجی کالا می باشد. این سایت با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت در بازگشت کالای مرجوعی و تضمین در کیفیت و سلامت فیزیکی کالا توانسته است محصولات خویش را با قیمت مناسب به مشتریان و مصرف کنندگان ارائه دهد.

شما می توانید بهترین مارک های دستگاه ساکشن پزشکی را از برندهای معتبر تهیه کنید که دارای کیفیت و قیمت مناسب هستند.  ما در ادامه چند نمونه از انواع دستگاه ساکشن جهت آشنایی شما با این محصول معرفی و بررسی می کنیم که جزو محصولات محبوب و پرفروش در این زمینه هستند تا شما بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام نمایید.

ساکشن يو ول مدل 7E-D

این محصول یکی از بهترین مارک های دستگاه ساکشن پزشکی می باشد که در ابعاد ۴۵*۲۹*۲۸ سانتی متر طراحی شده است. وزن این محصول نیز ۶۵۰۰ گرم می باشد و به صورت برقی کار می کند.

از اجزاء این دستگاه پیچ تنظیم کننده جهت قدرت مکش بوده که می توان از طریق این پیچ میزان مکش را کنترل نمود.  دمای مناسب برای کارکرد این دستگاه بین ۴۰ تا ۵۵ درجه مثبت سانتی گراد است و رطوبت مورد نیاز برای کار با دستگاه بین ۰ تا ۹۳ درصد می باشد.

ساکشن يو ول مدل 7E-D

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

این محصول همچنین دارای فیلتر HEPA است که مانع از ورود مایعات به داخل دستگاه می شود. به دلیل کاربری آسان و راحت این دستگاه می توان در منزل و مطب و مراکز درمانی از آن استفاده نمود.  زیرا که این دستگاه سبک بوده و قابل حمل و جا به جایی در هر مکانی می باشد.  مخزن دستگاه گنجایش یک لیتر را دارد. به همراه دستگاه تجهیزات جانبی و نیز فیلتر آنتی باکتریال یدک جهت کاربری راحت تر نیز ارائه می شود.

ساکشن زنیت مد مدل ZTH-C

ساکشن زنیت مدل ZTH-C یک مدل از بهترین دستگاه های ساکشن که از عملکرد و قدرت مکش خوبی برای خروج مایعات و مواد اضافی برخوردار است. از این محصول همینطور می توان در منزل و مراکز درمانی استفاده کرد و برای بهبود بیماران تنفسی یک محصول مناسب می باشد.

ابعاد محصول در اندازه های ۴۰*۳۰*۲۵ سانتی متر طراحی شده است و وزنی در حدود ۶۰۰۰ هزار گرم دارد.  جنس محصول از پلاستیک است که دارای کیفیت و مرغوبیت خاص و منحصر به فرد می باشد. این محصول توسط انرژی برق کار می کند و کارکرد استاندارد و قوی دارد.

ساکشن زنیت مد مدل ZTH-C

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

این دستگاه همچنین با ایجاد فشار منفی متوسط باعث جمع آوری خونابه و مواد اضافی می شود که تنفس را برای بیماران آسان تر می کند. استفاده از این دستگاه یک انتخاب خوب برای درمان بیماران ریوی و تنفسی است،  که حس خوب را به آنها هدیه می بخشد.

ساکشن اچ اس پی مدل PA758

این محصول در ابعادی به اندازه ۳۵*۳۰*۳۰ طراحی شده و دارای وزنی در حدود ۲۰۰۰ گرم می باشد که انرژی خود را توسط برق تامین می کند. این محصول دارای قدرت مکش بالاست.  به طوری که با وجود حجم کم و با دور کند لیوان آب را در عرض ۶ ثانیه و دور آخر در ۳ ثانیه خالی می کند.  این محصول دارای پیچ تنظیم کننده بوده که می توان قدرت مکش را بر روی سطح کند و تند تنظیم و کنترل کرد.

ساکشن اچ اس پی مدل PA758

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

از مزایای استفاده از این دستگاه اینکه با هر چه بیشتر کار کردن نرم تر شده و عملکرد بسیار خوبی دارد.  دستگاه ساکشن اچ اس پی مدل PA758 دارای فیلتر HEPA می باشد که جهت جلوگیری از ورود مایعات مورد استفاده قرار می گیرد.  دیگر آنکه به دلیل وزن سبک قابل حمل و جابه جایی بوده و می توان از آن در مراکز درمانی،  کلینیک های دندانپزشکی و به طور خانگی نیز استفاده نمود.

ساکشن دستی پرسا مدل 201

این دستگاه به صورت دستی کار می کند. و جنسی از پلی پروپیلن دارد.  این دستگاه فشار منفی در حدود ۲۰ کیلو پاسکال تولید می کند که برای درمان و بهبود بیماران تنفسی مناسب و قابل استفاده است.

ساکشن دستی پرسا مدل 201

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ساکشن پزشکی موجود در بازار

وزن این محصول در حدود ۲۳۰ گرم می باشد و به دلیل سبک بودن می توان آن را در همه جا استفاده نمود. همچنین حجم مخزن این دستگاه ۳۰۰ میلی لیتر است که دارای ظرفیت نسبتا بالا برای دفع مواد زاید و مایعات از بدن می باشد.  این محصول را به راحتی می توان استفاده نموده و در مراکز درمانی و در مصارف خانگی آن را به کار برد.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه ساکشن پزشکی

  • باید دستگاه با توجه به نیاز کاربر و نوع کاربرد آن انتخاب شود
  • حداقل میزان صدا و ارزش را داشته باشد
  • ضد جرقه بوده و مانع از ایجاد گرفتگی شود
  • ثابت یا قابل حمل بودن آن
  • انتخاب نوع برند به منظور کیفیت و ضمانت کالا و خدمات پس از فروش مهم و الزامی است
  • قابلیت استریل و ضد عفونی را داشته باشد

ما در این مطلب به چند نمونه از بهترین مارک های دستگاه ساکشن پزشکی اشاره کردیم که می تواند به شما در انتخاب ایمن و خرید رضایتبخش این محصول کمک نماید.  شما می توانید جهت آشنایی ا  محصولات متنوع و بیشتر در این زمینه به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

چنانچه علاقه مند به مطالعه موضوعات جدید در مورد تجهیزات مدرن پزشکی هستید،  می توانید مقالات بعدی ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط