درمان تایم
درمان تایم
بهترین مکمل های غذایی کودکان

آشنایی با بهترین مکمل های غذایی کودکان

متخصصین به طور خاصی به تغذیه کودکان توجه ویژه ای دارند،  زیرا که بخش اعظم از سلامت افراد در تغذیه دوران کودکی آنها می باشد. بنابراین استفاده از مکمل های غذایی یکی از راهکارها برای تضمین سلامتی کودک است.

بهترین مکمل های غذایی کودکان آنهایی هستند که به رشد و تقویت بدن کودک کمک کنند.  این مکمل ها حاوی منبع غنی از ویتامین ها و پروتئین ها و کربوهیدرات ها و غیره می باشند که مواد مورد نیاز و ضروری برای بدن کودک هستند.

ما در این مطلب با معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین مکمل های غذایی کودکان سعی داریم شما را هر چه بیشتر و بهتر با این محصولات آشنا کنیم،  تا شما با آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام کنید.

مکمل غذایی کودکان چیست؟

مکمل کودکان برای کودکانی در نظر گرفته شده که به اندازه کافی مواد مغذی و مورد نیاز را دریافت نمی کنند.  مکمل های غذایی شامل مواد معدنی،  اسیدهای آمینه،  اسیدهای چرب،  ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز و ضروری هستند.

نکته ای که در مورد مکمل های غذایی وجود دارد مقدار مشخصی از هر ماده مغذی است که برای عملکرد بدن مورد نیاز می باشد و مصرف دوزهای بالا عوارض جانبی را به همراه دارد.  بنابراین قبل از هر چیزی باید در خصوص مصرف مکمل ها با پزشک مربوطه مشورت نموده تا دوز مناسب مکمل غذایی کودکان را تجویز کنند.  مکمل های غذایی به اشکال مختلف قرص،  پودری،  شربت و غیره ارائه و عرضه می شوند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

مکمل غذایی نوزاد چیست؟

برای نوزادان نارس که وزنی کمتر از ۱.۵ کیلوگرم دارند،  مکمل های غذایی موجود هستند که حاوی مقادیر ویتامین و مواد معدنی برای رشد نوزاد می باشد.  این مکمل ها به شیر مادر یا شیر خشک آنها اضافه می گردد. به طور کلی همه نوزادان نیز باید از بدو تولد ویتامین D و از ۴ الی ۶ ماهگی قطره آهن را مصرف کنند.

ویتامین های مورد نیاز برای بدن کودک و نوزاد

از آنجایی کودکان در حال رشد هستند،  بنابراین به ویتامین ها و املاح معدنی بیشتری برای رشد نیاز دارند.  مهم ترین عناصر و ویتامین های مورد نیاز برای رشد کودک و نوزاد شامل موارد زیر می باشند:

  • کلسیم، برای رشد استخوان ها و داشتن دندان های قوی
  • چربی، به حفظ سلامت پوست و مو موثر است و کمک می کند تا مغز رشد کند.  همچنین از ایجاد عفونت در بدن کودک جلوگیری می کند.
  • فولات، به تقسیم سلولی کمک می کند.
  • آهن، در سنتز سلول های خونی و کمک به رشد مغز کودک موثر می باشد.
  • پروتئین و کربوهیدرات انرژی بدن را تامین می کنند.
  • فلز و روی در رشد و ترمیم سلول ها نقش دارند
  • همچنین جهت رشد و حفظ سلامت کودک به ویتامین های A و B1 ریبوفلاوین یا ویتامین B2 و نیاسین یا ویتامین B3 و B6، B12، C، D، E و نیز ویتامین K نیاز است.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

بهترین مکمل های تقویتی و غذایی کودکان چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین مکمل های غذایی کودکان فاقد شیرین کننده های مصنوعی و مواد حساسیت زا می باشد.  همچنین باید مزه و طعم خوبی داشته تا کودک را ترغیب به مصرف آن کند.

در صورت استفاده از قرص های مکمل برای کودکان توجه به سایز آنها بسیار مهم است.  زیرا کودکان نسبت به استفاده از قرص های بزرگ تمایلی نشان نمی دهند.  بهترین مکمل های غذایی کودکان باید اصلی ترین مواد مغذی همچون ویتامین K و ویتامین D و ویتامین B12 و قطره آهن را دارا باشند.

مکمل غذایی برای افزایش وزن کودک

روند رشد در کودکان و نوزادان متفاوت است.  به طوری که نوزادان از بدو تولد تا ۶ ماهگی هر هفته به میزان ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم افزایش وزن دارند. از ۶ تا ۱۲ ماهگی نیز حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم نیز به وزنشان اضافه می شود.

برخی از کودکان صرفا با تغذیه از شیر مادر وزن اضافه می کنند. اما برخی دیگر از کودکان در هفته های اول نیز کاهش یا تثبیت وزن دارند،  که با توجه به اینکه خوردن مواد غذایی جامد برای نوزاد و کودکان در این سنین ممکن نیست،  استفاده از مکمل غذایی برای افزایش وزن توصیه می شود.

مکمل های غذایی نقش زیادی را در رشد کودک و افزایش قد و وزن او دارند.  با این حال بهتر است در استفاده مکمل ها برای کودک خود با پزشک مربوطه مشورت کنید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

بهترین مکمل های غذایی برای کودکان حاوی چه چیزهایی هستند؟

بهترین مکمل های غذایی کودکان به صورت پودری می باشد که شامل پروتئین،  کربوهیدرات،  فیبر،  فولیک اسید،  بیوتن و تمام ویتامین های مورد نیاز است.

همچنین مکمل های غذایی باید تمام مواد مغذی و مورد نیاز کودکان را دارا باشد که در این صورت می توان ادعا کرد که بهترین پودرهای مکمل غذایی محسوب می شوند.

نکاتی در خرید بهترین مکمل های غذایی کودکان

چنانچه قصد خرید بهترین مکمل غذایی را دارید،  از همه بیشتر باید به محتویات آن توجه کنید.  زیرا که مکمل ها باید متناسب با نیاز کودک خریداری شوند. به عنوان مثال اگر کودک شما از کمبود ویتامین خاصی در بدن رنج می برد،  انتخاب مکملی که آن ویتامین را دار باشد در اولویت خرید شماست.

بنابراین یک مکمل غذایی برای کودکان باید شامل تمام مواد معدنی و ویتامین ها باشد.  همچنین عناصری چون آهن،  کلسیم،  ویتامین های خانواده B و ویتامین های C، D و منیزیم،  فسفات،  ریز مغذی ها و درشت مغذی ها جزو مواد ضروری هستند که در بهترین مکمل های غذایی موجود می باشند.

انتخاب و معرفی بهترین مکمل های غذایی کودکان

برای خرید هر محصول با کيفيت و مرغوب نیاز به مراجعه فروشگاهی معتبر است.  از آنجایی که محصولات خوراکی نظیر مکمل ها باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشند،  تا کودک را دچار مسمومیت و مشکلات گوارشی نکند.  بنابراین برای انتخاب و خرید بهترین مکمل غذایی باید به  فروشگاه های معتبر که محصولات برندهای با کیفیت را ارائه می دهند،  مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا عرضه و ارائه کننده انواع کالاها از جمله بهترین مکمل های غذایی کودکان و بزرگسالان از برندهای معتبر داخلی و خارجی می باشد،  که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و سلامت کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.

شما می توانید با مراجعه به این سایت هر چه بیشتر با این محصولات آشنا شده و اطلاعات کافی را نسبت به انتخاب و خرید بهترین مکمل های غذایی کسب کنید.  ما در ادامه به چند نمونه از بهترین مکمل های غذایی کودکان از برند کارن اشاره می کنیم که می تواند برای شما راهنمای خوبی در انتخاب این محصول باشد. لطفا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

مکمل غذایی کودکان کارن با طعم وانیل گین آپ -300 گرم

مکمل های غذایی سالم و غنی می تواند در رشد و سلامت کودکان موثر باشد. از این رو مکمل غذایی کودکان کارن با طعم وانیل یکی از بهترین محصولات در این زمینه است که سرشار از مواد مورد نیاز برای رشد و سلامتی کودک می باشد.

این مکمل حاوی کربوهیدرات های پیچیده،  مخلوطی از پروتئین های شیر و نیز ۱۲ نوع ویتامین است،  که مصرف آن باعث رشد و افزایش قد و وزن کودکان می شود.  این مکمل همچنین پروتئین آب پنیر را نیز دارا می باشد که کمک زیادی به تامین انرژی و قدرت روزانه کودکان می کند.

مکمل غذایی کودکان گین آپ کارن دارای آنزیم هایی برای هضم و جذب بهتر پروتئین هاست.  این مکمل به صورت پودری می باشد. میزان استفاده از این مکمل باید با توجه به شرایط سنی کودک صورت بگیرد.  به این صورت که برای کودکان ۲ الی ۵ سال یک پیمانه در ۶۵ میلی لیتر آب مصرف گردد.

همچنین برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال دو پیمانه در ۱۲۵ میلی لیتر یا نصف پیمانه آب و نیز در کودکان ۱۴ ساله و بالاتر سه پیمانه پودر  در ۲۰۰ میلی لیتر در یک لیوان آب نیاز است.  می توانید به جای آب از شیر و یا آب میوه به همراه پودر مکمل نیز استفاده کنید.

این محصول  یکی از بهترین مکمل های غذایی کودکان می باشد که در کنار غذاهای اصلی انرژی لازم را  طول روز جهت رشد برای کودک تامین می کند. طعم این مکمل وانیلی است و خوش طعم بوده و به کودک انگیزه و میل بیشتری می دهد. به طوری که همواره اشتهای کافی برای خوردن غذا نیز داشته باشید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

 

مکمل غذایی کودکان کارن با طعم موز گین آپ- 300 گرم

این مکمل حاوی مجموعه ای از ویتامین ها و پروتئین های لازم و ضروری برای  رشد و تقویت کودک است.  مکمل غذایی کودکان کارن با عصاره موز طعم خوبی دارد و کودک می تواند به خوبی آن را استفاده کند.

روش مصرف برای کودکان ۲ تا ۵ سال یک پیمانه در یک چهارم آب یا شیر،  کودکان ۶ تا ۱۳ سال دو پیمانه در ۱۲۵ لیتر یا نصف پیمانه آب می باشد.  همچنین برای کودکان بالای ۱۴ سال سه پیمانه در یک لیوان آب مصرف روزانه آنهاست.

از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند،  استفاده از مکمل های مفید غذایی علاوه بر تامین کالری مورد نیاز باعث رشد و بهبود سلامت آنها می شود.  بنابراین استفاده از این مکمل غذایی علاوه بر دارا بودن مواد و املاح و ویتامین های مورد نیاز به کودک کمک می کند تا در طول روز انرژی کافی را دریافت کند.

بهترین مکمل های غذایی کودکان

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

 

مکمل غذایی کودکان با طعم بیسکویت گین آپ-300 گرم

این مکمل یکی دیگر از محصولات محبوب گین آپ کودک از برند کارن است که دارای طعم بیسکوئیت می باشد که برای کودکان لذت بخش و مفید است. این محصول همچون مکمل های غذایی کارن حاوی مواد مغذی و مفید برای رشد کودک می باشد.

به طوری که دوازده نوع ویتامین،  پروتئین های مفید و کربوهیدرات ها را شامل می شود.  همچنین آنزیم هایی برای تامین انرژی و افزایش وزن و قد کودک در آن موجود است.

در مورد مصرف این مکمل نیز باید طبق جدول مصرفی سایر مکمل های غذایی کودکان این برند عمل کنید. همچنین می توانید این مکمل را به همراه شیر یا آب میوه برای کودک خود استفاده نمایید.

بهترین مکمل های غذایی کودکان

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

 

مکمل غذایی کودکان کارن با طعم توت فرنگی گین آپ -300 گرم

برند کارن یکی از پیشگامان در عرصه تولید انواع مکمل های درمانی و غذایی می باشد.  این شرکت با بیش از بیست سال سابقه در تولید انواع مکمل های دارویی،  غذایی،  ورزشی و فرمولاهای انترال توانسته است یکی از خوشنام ترین برندهای مکمل در میان محصولات داخلی و خارجی باشد.

دو مکمل شناخته شده و محبوب گین آپ کودک و اسلیم از بهترین محصولات این برند هستند که جهت ارتقای سلامت و رشد طراحی و تولید شده اند.  محصول مکمل گین آپ کارن با طعم توت فرنگی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین های شیر و پنیر برای رشد و سلامت کودک است.

این مکمل همچنین آنزیم هایی را جهت هضم و جذب بهتر پروتئین دارا می باشد که به تامین انرژی روزانه کودک کمک می کند.  در این مکمل دوازده نوع ویتامین موجود است که مصرف آنها باعث افزایش وزن و قد کودک می شود.

نحوه مصرف این مکمل همانند سایر محصولات مشابه می باشد  و طبق دستورالعمل موجود در محصول باید از آن استفاده کنید.

بهترین مکمل های غذایی کودکان

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مکمل غذایی کودکان موجود در بازار

 

ما در اینجا به چند نمونه از  مکمل های غذایی برای کودکان و اطفال از برند کارن که یکی از بهترین تولید کننده های به نام در زمینه تولید و ساخت انواع مکمل سلامت و دارویی و تقویتی است،  اشاره نمودیم.  امیدواریم این مطلب توانسته شما را در انتخاب بهترین مکمل های غذایی کودکان یاری کرده باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط