درمان تایم
درمان تایم
بهترین چسب دندان مصنوعی

بهترین چسب دندان مصنوعی کدام است؟

از آنجایی که اندازه دندان مصنوعی ثابت است،  اما پس از کشیدن دندان ها استخوان های فک رو به تحلیل رفته و کوچک تر می شوند.  به طوری که فک پایین به دلیل تماس بیشتر با زبان در این ناحیه از دهان دو الی چهار برابر بیشتر از فک بالایی تحلیل می رود،  که در این شرایط برخی افراد همواره از لقی دندان و ناراحتی در فک پایین شکوه می کنند. بنابراین استفاده از چسب دندان مصنوعی می تواند دندان را در دهان ثابت نگه داشته و به حفظ تناسب پروتز دندان کمک کند.

با این حال گر چه چسب دندان مصنوعی در بهبود تناسب پروتز کامل یا جزئی دندان موثر است،  اما همیشه مورد نیاز نمی باشد.  اما به دلایل مختلف افرادی هستند که می خواهند جهت افزایش حس اطمینان خود از آن استفاده کنند.

چسب دندان مصنوعی در انواع و اقسام پودری،  کرمی و غیره تولید و عرضه می شود که میزان حرکت و لیز خوردن پروتز را هنگام حرف زدن. خوردن،  خندیدن و سایر موارد کاهش می دهد.  اگر شما نیز احساس می کنید که به این چسب نیاز دارید،  با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بهترین چسب های دندان مصنوعی را جهت انتخاب و خرید به شما معرفی کنیم  و نکاتی را در این مورد شرح دهیم.

چسب دندان مصنوعی چیست؟

این چسب ها موادی هستند که دندان های مصنوعی را به لثه ها می چسبانند و در اشکال مختلف پودری و کرمی در بازار موجود می باشند.  در برخی برندها نیز در چسب  از زینک استفاده می شود که می تواند باعث چسبندگی هر چه بیشتر شده که دندان را به طور ثابت و محکم بر روی لثه نگه می دارد.

با این حال اگر دندان مصنوعی استاندارد بوده و به صورت درست ساخته شده باشد، جهت قرارگیری بر روی لثه نیاز به استفاده از چسب نیست. اما در برخی مواقع به دلیل تحلیل استخوان دندان به ویژه در فک پایین،  لثه ها عقب رفته و دندان مصنوعی نیز در سر جای خود قرار نمی گیرد.  بنابراین در چنین شرایطی اگر امکان تعویض دندان مصنوعی وجود ندارد، باید به طور موقت از چسب استفاده کرده و فاصله بین دندان ها را با چسب پر نمود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

انواع مختلف چسب مصنوعی و نحوه کاربرد آن

همانطور که گفته شد چسب مصنوعی در انواع خمیری یا کرمی،  پودری و پد موجود است. بنابراین برای استفاده از هر مدل باید به بر چسب روی محصول دقت نمود.

نحوه استفاده از هر نوع چسب نیز متفاوت می باشد.  مثلا در نوع خمیری که مانند خمیر دندان بوده  یک گلوله کوچک بر روی سطح لثه ای ( داخل دست دندان ) گذاشته و دست دندان را داخل دهان قرار دهید و به مدت چند دقیقه روی لثه فشار داده تا چسب خمیری به صورت یکنواخت در تمام دست دندان پخش شود.

از چسب باید به مقدار کافی استفاده کنید،  زیرا در غیر این صورت ممکن است از لبه ها پس بزند و حالت تهوع در فرد ایجاد کند. همچنین استفاده از چسب زیاد حالت جویدن را تغییر داده و موجب افزایش ساییدگی دندان مصنوعی می گردد.

چسب های دندان مصنوعی در مدل پد به صورت برش هایی آماده می باشند که برای دندان مورد استفاده قرار می گیرند.  همچنین برای استفاده از چسب پودری نیز باید آن را با آب مخلوط نموده تا فعال شود. دقت کنید برای اینکه چسب به خوبی بر روی پروتز قرار بگیرد باید پروتز تمیز باشد.

بنابراین بهتر است در هر شب دندان های مصنوعی را در ظرف حاوی آب قرار دهید و صبح آنها را بشویید. سپس طبق اندازه توصیه شده چسب را روی دندان زده و در دهان قرار دهید.

از آنجایی که فک پایین بیشتر از فک بالایی دچار ساییدگی می شود،  به همین دلیل باید چسب پروتز را در فک پایین در طول روز تجدید کنید.  همچنین چسب باید تمام طول روز دوام بالایی داشته باشد.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

نکات مهم در نحوه کاربرد و استفاده چسب دندان مصنوعی

از مقدار کمی چسب در شروع استفاده نموده تا چسب به داخل دندان نریزد.

طبق دستورالعمل موجود بر روی محصول از چسب استفاده کنید.

برای جلوگیری از استفاده زیاد چسب،  در هنگام باز نمودن تیوب روی تقویم نشان گذاشته تا بدانید که چقدر مصرف داشته اید.

بیشتر از حد توصیه شده از چسب استفاده نکنید.

اغلب چسب های دندان مصنوعی حاوی زینک هستند که مقدار زیاد آن برای بدن مضر است.  بنابراین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که زینک نداشته و یا لااقل زینک کمتری داشته باشد.

استفاده از چسب دندان مصنوعی برای چه افرادی مناسب نیست؟

عدم تناسب دندان مصنوعی

عدم رعایت بهداشت دهان و پروتز دندان و همچنین وجود زخم در دهان

استفاده از پروتز غیر استاندارد و بدون تجویز و ارزیابی پزشک

ایجاد آلرژی به یک ماده با قرار دادن چسب در پروتز دندان

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

خرید چسب دندان مصنوعی به صورت اینترنتی

چنانچه قصد خرید اینترنتی چسب دندان مصنوعی دارید،  دقت کنید که از سایت ها و فروشگاه های معتبر این کار را انجام دهید.  زیرا که برای خرید محصولات بهداشتی و با کیفیت و نیز استاندارد نیاز به فروشگاه های معتبر است تا بتوان از ایجاد مشکلات و عوارض آن جلوگیری نمود.

برندهای مختلف هستند که انواع چسب دندان مصنوعی را در کیفیت های متفاوت عرضه می کنند. از  بهترین برندهای تولید کننده چسب دندان مصنوعی که محصولات خویش را با کیفیت و استاندارد ارائه نموده اند، می توان به فیکسودنت،  کورگا،  فنتی دنت آلمانی و غیره اشاره نمود.

سايت دیجی کالا از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی و ارائه کننده انواع کالاها از برندهای با کیفیت و معتبر می باشد که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و سلامت کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در این راستا نیز انواع بهترین چسب دندان مصنوعی از برندهای معتبر و با کیفیت از طریق این سایت عرضه و ارائه می شود که شما می توانید جهت خرید مطمئن و رضایتبخش این محصول اقدام کنید. در ادامه به چند نمونه پر فروش و محبوب از انواع چسب دندان مصنوعی اشاره می کنیم که توسط این سایت عرضه و به فروش می رسد.

چسب دندان مصنوعی پرودوفیکس مدل zinc free مقدار 40 گرم

این محصول یکی از بهترین چسب های دندان مصنوعی است که تولید شده از شرکت پرودوفیکس می باشد.  این برند در زمینه تولید محصولات دندانپزشکی و انواع چسب دندان در جایگاه محکمی قرار گرفته است.  از این رو یکی از محصولات این برند مدل zinc free می باشد که جزو پرفروش ترین چسب های دندان مصنوعی بوده و دارای کیفیت مناسب و استاندارد است.

این محصول باعث افزایش پایداری دندان مصنوعی بر روی لثه شده و به فرد اجازه گاز گرفتن به صورت محکم را می دهد.  استفاده از این لک همچنین از ایجاد لک جلوگیری می کند و جلوی لغزش دندان را می گیرد. به همین دلیل برای افرادی که در جمع زیاد صحبت می کنند مناسب می باشد.

استفاده از چسب دندان مصنوعی همچنین برای افرادی که از کمی بزاق رنج برده و دهان خشکی دارند،  مناسب است.  این محصول در وزن ۴۰ گرم ارائه می شود. مدت ماندگاری این چسب بر روی دندان  ۲۴ ساعت می باشد که آن را داخل دهان محکم نگه می دارد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی داینابیس7 مدل Quattroti وزن 20 گرم

این محصول یکی از پرفروش ترین چسب های دندان مصنوعی است که محبوبیت خاص و ویژه ای را در بین مصرف کنندگان دارد.  این چسب اولین لثه نرم چسبنده دست دندان می باشد که تولید و ساخت کشور ایتالیاست.

از مزیت های ویژه این چسب ماندگاری بالای آن می باشد که آن را از سایر محصولات مشابه اش متمایز نموده است.  به طوری که حداقل به مدت یک هفته بدون هیچ گونه لقی و لغزشی در دست دندان مصنوعی محکم قرار می گیرد.

از این رو می توانید به عنوان یک محصول مقرون به صرفه به لحاظ قیمت و نیز حداقل رساندن دفعات مراجعه به دندانپزشکی از آن استفاده کنید.  مزایای دیگر این چسب شکل پذیری آن با دندان و لثه است که به وسیله حرارت داخل دهان به طور دقیق و مناسب روی دست دندان قرار می گیرد.  وزن این محصول ۲۰ گرم می باشد و نحوه استفاده از آن راحت و آسان است.

چسبندگی زیاد این محصول به دلیل وجود رزین های اکریلی و مواد با کیفیت می باشد که در قسمت های لبه خمیر بوده و از این رو برای دندانپزشکان و افرادی که از پروتزهای دندانی استفاده می کنند،  یک محصول بسیار کاربردی و مناسب است. با استفاده از این محصول دیگر نیاز به ترکیب و هم زدن چسب و همچنین تراشیدن سطح داخلی سطح دندان برای کسب سطح زبر در آن وجود ندارد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی فیکسودنت مدل Neutral Taste وزن 47 گرم

این محصول تولید کشور آلمان می باشد و در حدود ۴۷ گرم وزن دارد.  از این رو به دلیل وزن سبک و راحتی استفاده از آن حس خوبی را در فرد ایجاد می کند.  استفاده از این چسب همچنین مانع از ایجاد لک می شود و یکی از بهترین محصولات در این زمینه است.

این چسب ماندگاری بالایی دارد و سبب افزایش پایداری دندان می شود.  به طوری که دندان را بیشتر از ۲۴ ساعت بر روی لثه به طور محکم و بدون لغزش نگه می دارد.  بنابراین به فرد اجازه می دهد تا محکم تر گاز بگیرد.

همچنین برای افرادی که دهانشان بزاق کمی تولید می کند و یا در جمع بسیار صحبت می کنند،  استفاده از این چسب مناسب و مفید می باشد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی کورگا مدل OCHRANA DASNI وزن 40 گرم

یکی دیگر از بهترین چسب های دندان مصنوعی محصول کورگا مدل Ochrana Dasni با وزن ۴۰ گرم است که از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار می باشد.

ماندگاری این محصول به مدت ۱۲ ساعت بوده و اثر فوق العاده ای دارد.  این چسب به خوبی و محکمی  دست دندان را بر روی لثه نگه داشته و جهت پر کردن فضای بین لثه ها مناسب است. استفاده از این چسب برای دهان هایی با بزاق زیاد کاربردی و مفید می باشد.

این چسب بدون مزه بوده و به شما به هنگام سخنرانی در جمع و آواز خواندن اعتماد به نفس می دهد.  شما همچنین می توانید با استفاده از این چسب مواد غذایی و میوه های سفت را محکم تر گاز بگیرید.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی داینابیس7 مدل HRZ وزن 20 گرم مجموعه 2 عددی

این چسب محصول کشور ایتالیا و از مواد ترموپلاستیک غیر سمی تولید و تهیه شده است.  بنابراین سطح نرمی را در فضای بین فک و دندان ایجاد می کند. این چسب با فن آوری جدید تهیه شده و به خوبی فرم آرواره را به خود می گیرد و شکل پذیری فوق العاده ای دارد.

این محصول هیچ گونه حساسیت و عوارضی ایجاد نمی کند و باعث چسبندگی و ثبات دندان مصنوعی بر روی فک می شود.  مدت ماندگاری این چسب به مدت یک هفته می باشد که بدون هیچ گونه لقی و لغزشی، دندان را بر روی لثه نگه می دارد. بنابراین جهت برطرف نمودن لقی پروتزهای متحرک که به دلیل ساییدگی فک پایین ایجاد شده این محصول مناسب و کاربردی می باشد. به طوری که دیگر نیازی به دفعات مراجعه به دندانپزشک نیست و در وقت و هزینه شما نیز صرفه جویی می شود.

این محصول با حرارت داخل دهان مناسب است و کاربرد آن بسیار سریع و آسان می باشد.  بنابراین برای استفاده از آن نیاز به ترکیب و هم زدن و همچنین تراشیدن سطح داخلی دندان مصنوعی برای ایجاد سطح زبر چسبندگی نیست.  این محصول وزنی در حدود ۲۰ گرم و ترکیبی از رزین های آکریلی عالی دارد،  که باعث چسبندگی هر چه بیشتر لبه های خمیر به دست دندان می گردد.

این چسب به دلیل کاربردها و مزایای زیاد برای دندانپزشکان و افرادی که از پروتزهای کامل و پاسیل استفاده می کنند،  مناسب می باشد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی پروفشنال مدل Zinc free مقدار 40 گرم

استفاده از این چسب در پایداری هر چه بیشتر دندان کمک نموده و باعث می شود تا بدون لقی و لغزشی دندان به مدت ۲۴ ساعت و  حتی بیشتر بر روی لثه محکم قرار بگیرد.

این محصول در وزن ۴۰ گرم طراحی شده است و استفاده از آن هیچ گونه لکی بر روی دندان باقی نمی گذارد.  چسب دندان مصنوعی پروفشنال مدل Zinc free حاوی ترکیبات مفید می باشد که جهت محکم نگه داشتن دندان بسیار کاربردی است.

این محصول حتی به شما این اجازه را می دهد که بتوانید مواد غذایی و میوه های سخت را محکم تر گاز بگیرید.  اگر از افرادی هستید که در جمع بسیار صحبت می کنید،  این محصول می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی فنتی دنت مدل ضد آب  وزن 40 گرم

یکی از بهترین چسب های دندان مصنوعی محصول آلمانی شرکت فنتی دنت می باشد که  ضد آب بوده که تنها چسب با این مدل از این شرکت با عنوان فیتی دنت سوپر در جهان عرضه نموده است.

بنابراین در هنگام خوردن و نوشیدن شستشو نمی شود و همچنین می توان با استفاده از آن مواد غذایی سخت را محکم گاز بگیرید.  زیرا که خاصیت ضربه گیری قوی دارد.  این محصول همچنین به شما این اطمینان را می دهد که پروتز در طول روز در دهان ثابت بماند و هیچ گونه لغزش و لقی را ایجاد نمی کند.

بنابراین به شما کمک می کند تا در طول روز بتوانید بدون نگرانی،  و خجالت غذا و نوشیدنی بخورید و حتی در جمع راحت صحبت کرده و بخندید. وزن این محصول ۴۰ گرم. می باشد و فاقد طعم و مزه است.

این محصول یکی از بهترین چسب های دندان مصنوعی تولید و ساخت اتریش می باشد که برای چسباندن دندان های مصنوعی به صورت پلاک یا کامل طراحی شده است.  این چسب هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند و تولید شده از مواد با کیفیت و عالی می باشد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی دنتی پور مدل بابونه وزن 40 گرم به همراه قرص تمیز کننده دندان مصنوعی مدل active plus بسته 30 عددی

چسب دندان مصنوعی دنتی پور مشکل افرادی که دندان های خود را از دست داده و لقی دندان های متحرک دارند را حل نموده است.  این محصول قوی تر از بزاق دهان می باشد و به عنوان یک لایه چسبناک محکم و قوی بین لثه و دندان مصنوعی عمل می کند.

این نوار باعث افزایش استحکام دندان های مصنوعی شده و آنها را ثابت بر روی لثه نگه می دارد و دارای ماندگاری بالایی می باشد.  به همراه این محصول قرص های جرم گیر دندان نیز ارائه می شود که جهت تمیز کردن جرم ها و پلاک های روی دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از قرص لازم است که یک عدد از آن را در یک لیوان آب ولرم ( در حدود ۱۵۰ میلی لیتر ) انداخته و دندان مصنوعی را داخل آن قرار دهید.  سپس بعد از یک ربع الی نیم ساعت دندان را با آب تمیز خوب شستشو دهید.  می توانید این کار را هفته ای سه یا هر روز انجام دهید. این قرص حاوی عصاره نعناع بوده و به خوشبو شدن دندان ها کمک می کند.

وزن این محصول ۱۰۰ گرم ( بسته بندی قرص ۶۰ و چسب دندان ۴۰ گرم ) می باشد.  این محصول آلمانی یکی از بهترین چسب های دندان مصنوعی است که به دلیل ترکیبات فوق العاده و طولانی مدت از  ایجاد لک و حساسیت و ناراحتی های لثه نیز جلوگیری می کند. قرص دنتی پور در این محصول خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال دارد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی فیکسودنت مدل Strong Hold وزن 40 گرم

یکی از بهترین مارک های چسب دندان مصنوعی برند فیکسودنت می باشد که محصولاتی بی نظیر را در این زمینه ارائه نموده است.  یکی از محصولات این برند،  چسب دندان مصنوعی مدل strong Hold می باشد که دارای ترکیبات فوق العاده و عالی برای محکم نگه داشتن دندان مصنوعی است.

استفاده از این چسب پایداری دندان را افزایش می دهد و می توانید به وسیله آن خوردن و نوشیدن راحت تری تجربه نموده و حتی در جلوی جمع با اعتماد به نفس و بدون نگرانی صحبت کنید و بخندید.

این محصول مانع از ایجاد هر گونه لک و حساسیتی بر روی دندان می شود و سطح نرمی را در فضای بین دندان و لثه به وجود می آورد که دندان ها را بدون لقی و لغزش بر روی لثه نگه می دارد.  وزن محصول در حدود ۴۰ گرم می باشد.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

چسب دندان مصنوعی سنسیدنت مدل EXTRA STARK وزن 40 گرم

این محصول در وزن ۴۰ گرم تولید و تهیه شده است. از ویژگی های این چسب جلوگیری از ایجاد لک می باشد.  استفاده از این چسب مانع از ایجاد لقی و لغزش در دندان می شود و دندان را سفت و محکم بر روی لثه به خوبی نگه می دارد.

مواد و ترکیبات این چسب پایداری دندان را افزایش می دهد و ماندگاری و دوام بالایی دارد. به طوری که می توانید در طول روز مواد غذایی و میوه های سفت را به راحتی گاز بگیرید.

اگر از آن افرادی هستید که در جمع بسیار سخنرانی و صحبت می کند،  استفاده از این محصول می تواند به شما کمک کند که به راحتی صحبت کنید و یا بخندید،  بدون اینکه نگران لغزش و لقی دندان باشید. این محصول همچنین برای کسانی که دهان خشکی دهان داشته و بزاق کمی دارند بسیار مناسب و کاربردی است.

 

بهترین چسب دندان مصنوعی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع چسب دندان مصنوعی موجود در بازار

 

ما در این مطلب به طور مفصل در مورد چسب دندان مصنوعی توضیح داده ایم تا شما بتوانید با شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب و خرید این محصول اقدام کنید.  امیدواریم این مطلب توانسته باشد شما را در انتخاب صحیح و رضایتبخش این محصول کمک کند. جهت آشنایی و خرید محصولات متنوع تر و بیشتر بهترین چسب های دندان مصنوعی می توانید به سایت دیجی کالا مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط