درمان تایم
درمان تایم

آشنایی با انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی

فایل های اندودنتیک از ابزارهای مهم جراحی در دندانپزشکی محسوب می شود که برای ترمیم و عصب کشی دندان کاربرد دارند.  یکی از انواع فایل های اندودنتیک کا فایل ها می باشند که برای کارهایی نظیر تمیز کردن و عصب کشی کانال ریشه دندان مورد استفاده قرار می گیرند و از قدیمی ترین ابزارها در این زمینه هستند.

ما در این مقاله از سایت درمان تایم به معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی می پردازیم که می تواند به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک نماید. چنانچه در این زمینه انتخاب و خرید این محصول سوال و یا مشکلی دارید،  این مطلب را تا آخر دنبال نمایید. ابتدا به شرح توضیحاتی در مورد کا فایل های اندودنتیک می پردازیم.

کا فایل های اندودنتیک

فایل های اندودنتیک دو دسته اند، یکی فایل های دستی و دیگری فایل های روتاری می باشند. این ابزارها جنسی از فولاد ضد زنگ یا نیکل-تیتانیوم دارند، که از آنها جهت درمان کانال ریشه و شکل دهی آن و پاکسازی و عصب کشی دندان استفاده می شود.

کا فایل های اندودنتیک

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

فایل هایی که از جنس نیکل-تیتانیوم هستند در واقع یک آلیاژ سوپر الاستیک بوده که در افزایش مقاومت فایل در برابر تنش ها موثر می باشد. بنابراین نسبت به فایل های استیل ضد زنگ خطر شکستگی در آنها بسیار کمتر است.  همچنین به دلیل خاصیت شیپ مموری،  بعد از ایجاد فشار از طریق گرم شدن مجدد به حالت اولیه خود باز می گردند،  که این امر خطر تغییر شکل درون حفره ریشه را کاهش می دهد.

البته با پیشرفت تکنولوژی سری های فایل های دندانپزشکی طراحی بهتری داشته و راحت تر می توان اندو و عصب کشی را بر روی دندان انجام داد.  بنابراین در درمان اندو ابتدا از فایل دستی و سپس فایل روتاری مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور برای جلوگیری از شکستگی توصیه شده تا فایل ها به صورت یکبار مصرف استفاده شود.  اما با این حال استفاده از فایل های یکبار مصرف از لحاظ اقتصادی برای دندانپزشکان به صرفه نیستند.

فایل های دستی دندانپزشکی

دندانپزشکان از طریق حس لامسه از فایل های دستی جهت پاکسازی و فرم دهی روت کانال ریشه استفاده می کنند.  بنابراین دندانپزشکان می توانند تغییرات را در زاویه و مقاومت حس نموده و از این طریق انحنا،  کلسیفیکاسیون یا تغییر را در آناتومی دندان تشخیص و تعیین نمایند.

فایل های دستی دندانپزشکی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

این فایل ها جنسی از فولاد ضد زنگ و یا نیکل تیتانیوم دارند که آنها را محکم و در حین حال انعطاف پذیر نموده است.  از این رو به راحتی خم شده و به تمیز کردن و شکل دهی صحیح کانال های ریشه کمک می کنند.

فایل های دستی در چهار گروه اصلی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از فایل های K, H, C و barbed broach که خر کدام به لحاظ کاربرد و ساختار متفاوت هستند.

فایل های نوع K

کا فایل ها یا فایل های نوع K از ابزار های خیلی قدیمی در دندانپزشکی که به صورت مفتول پیچ خورده با سطح مقطع مربعی شکل می باشند.  این فایل ها در برابر شکستگی مقاوم بوده و نسبت به رمیرها از شیار متراکم تری برخوردار هستند. کا فایل در دو نوع کا فلکس فایل و فلکس آر فایل می باشند.

فایل های نوع K

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

کا فلکس فایل ها دارای سطح مقطع لوزی شکل هستند و انعطاف پذیرند.  همچنین در ساختار خود دارای شیار پایین و ناحیه برس باریک می باشند که به تمیز کردن و شکل دادن دیواره های حفره های ریشه دندان کمک می کنند.

فلکس آر فایل ها نیز دارای زاویه نوک برش دهنده هستند که نوکشان کمتر بوده و این ویژگی باعث می شود تا فایل در داخل حفره ریشه به صورت متمرکز تری قرار بگیرد.

اصول نگهداری و استریل کردن فایل ها

  • بعد از هر بار استفاده شکل و عملکرد نوک فایل را بررسی کنید.
  • سعی نموده تا فشار کمتری را در هنگام استفاده با فایل های دستی به آنها وارد نمایید.
  • استریل فایل های دستی را با صابون انجام داده و با آب مقطر یا دیونیزه شستشو دهید.
  • در هوای آزاد آنها را خشک کنید.
  • برای دفع فایل ها نیز از سیفتی باکس استفاده نمایید.

اصول نگهداری و استریل کردن فایل ها

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

معرفی و خرید اینترنتی انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی

سايت دیجی کالا از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی که ارائه کننده انواع کالاها از برندهای مختلف داخلی و خارجی می باشد که محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

در این راستا انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی در این سایت موجود است که شما می توانید جهت آشنایی و انتخاب محصول به این فروشگاه اینترنتی مراجعه نموده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.  در ادامه به چند نمونه از بهترین مدل های انواع کا فایل دندانپزشکی از این سایت اشاره نموده ایم که می تواند به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک و یاری نماید. در ادامه این مقاله نیز همراه ما باشید.

کا فایل دندانپزشکی پروفا مدل 25 کد 45/80 بسته 6 عددی

این محصول یکی از بهترین مدل های کا فایل دندانپزشکی است که در عصب کشی مورد استفاده قرار می گیرد.  این فایل دستی بوده و دارای مقاومت بالاترین نسبت به اچ فایل ها می باشد. مقاومت و استحکام این فایل به دلیل مفتول پیچیده ای که جایگزین تراش در آن تعبیه شده است.

کا فایل دندانپزشکی پروفا مدل 25 کد 45/80 بسته 6 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

این فایل همچنین دارای سر گرد و بدنه ای گره ای شکل می باشد.  وزن محصول در حدود ۳۰ گرم بوده و بنابراین استفاده از آن راحت و آسان است. این کا فایل جنسی از استیل دارد و از نوع ترمیم کننده برای دندان می باشد.

سطح مقطع این کا فایل به شکل متقارن مربعی و مثلثی طراحی شده است و دارای طول ۲۵ میلی متر می باشد.  این محصول همچنین در سایز ۸۰/۴۵ و در مجموعه ۶ عددی و اندازه های ۵*۴*۱ سانتی متر طراحی و ارائه می شود.

 کا فایل دندانپزشکی ان آی سی مدل 25 کد 10 بسته 6 عددی

یکی دیگر از انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی محصول برند آن آی سی مدل 25 کد 10 بسته 6 عددی بوده که جنسی از استنلس استیل ( نوعی شیشه ) دارد.  این محصول مورد سازمان غذا و دارو FDA و CE می باشد که برای درمان اندو مورد استفاده قرار می گیرد.

وزن این کا فایل ۱۰ گرم و بسیار سبک بوده و در ابعاد استاندارد ۵*۴*۱ سانتی متر طراحی و تهیه شده است.  از این ابزار جهت تمیز نمودن و فرم دهی کانال ریشه استفاده می شود که دارای برش موثر برای فرآیندهای به طور دستی می باشد.

 کا فایل دندانپزشکی ان آی سی مدل 25 کد 10 بسته 6 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

این کا فایل یک محصول مقاوم در برابر شکستگی بوده و کاملا ایمن است.  به طوری که می توان به مدت طولانی از آن استفاده نمود. در این کا فایل مفتول پیچ خورده که به جای تراش استفاده می شود با سطح مقطع مربعی و مثلثی شکل متقارن می باشد که نتیجه آن مقاومت بیشتر است.  اما با این حال برندگی کمتری نسبت به اچ فایل ها دارد.

از دیگر ویژگی های این محصول سر گرد و بدنه گره ای آن بوده که مناسب برای ترمیم دندان می باشد.  این محصول طولی ۲۵ میلی متر دارد و سایز ۱۰ ارائه و عرضه می شوند . همچنین تعداد کا فایل موجود در این محصول به صورت ۶ تایی تهیه شده است.

کا فایل دندانپزشکی پروفا مدل 25 کد 15 بسته 6 عددی

محصول دیگری که برای عصب کشی و کارهای ترمیمی دندان مناسب و استاندارد می باشد،  کا فایل دندانپزشکی پروفا مدل 25 کد 15 بسته 6 عددی است که از آن به صورت دستی می توان استفاده کرد.  این محصول نیز دارای سر گرد و بدنه ای گره ای می باشد که برای ترمیم دندان مناسب است.

کا فایل دندانپزشکی پروفا مدل 25 کد 15 بسته 6 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

زیرا که مفتول پیچیده شده با سطح مقطع کارشناسی فایل به صورت مربعی و مثلثی شکل متقارن بوده و به همین دلیل ترمیم کننده ای مناسبی جهت کارهای عصب کشی می باشد.

این محصول همچنین مقاومت بالایی دارد،  زیرا که دارای جنسی از استیل مرغوب است که دوام و ماندگاری را برای استفاده طولانی مدت از آن تضمین می کند.  وزن محصول ۳۰ گرم است و سبک و کم حجم می باشد. این محصول در سایز ۱۵ و طول ۲۵ میلی متر طراحی شده است. همینطور در ابعاد استاندارد ۵*۴*۱ سانتی متر و مجموعه ۶ تایی به مصرف کنندگان و مشتریان ارائه می شود.

کا فایل دندانپزشکی دنسپلی مدل ام اکسس کد 80-45 بسته 6 عددی

کا فایل دندانپزشکی دنسپلی مدل ام اکسس کد 45-80 بسته 6 عددی یکی از بهترین محصولات برند دنسپلی است که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در جایگاه محبوبی در نزد مخاطبین و مصرف کنندگان خود قرار دارد.  این محصول یک فایل دستی می باشد که جهت درمان ریشه کانال و عصب کشی کاربرد دارد.

کا فایل دندانپزشکی دنسپلی مدل ام اکسس کد 80-45 بسته 6 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

از ویژگی های این کا فایل جنس استینلس استیل آن است که با استفاده از متالوژی پیشرفته سوئیس طراحی شده و دارای کیفیت بالایی می باشد.  به طوری که باعث دوام و افزایش طول عمر آن نسبت به سایر فایل ها می شود.

وزن این محصول در حدود ۲۰ گرم و سبک است. همچنین در ابعاد ۰.۱*۰.۱*۰.۳۴ سانتی متر می باشد.  این محصول سایزی ۸۰-۴۵ دارد و در آسورت ۶ عددی ارائه می شود.  این محصول یکی از بهترین انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی با کیفیت و طراحی بالاست.

کا فایل دندانپزشکی ان آی سی مدل 25 کد 45/80 بسته 6 عددی

یکی دیگر از انواع کا فایل های دندانپزشکی که بسیار برای درمان اندو و ترمیم دندان مناسب و قابل استفاده است، مدل 25 کد 80-40 در بسته 6 عددی می باشد.  این کا فایل یکی دیگر از محصولات برند آن آی سی است که برای تمیز کردن کانال و حفره های دندان فوق العاده می باشد.

همچنین می توان به راحتی دندان را عصب کشی نمود. این محصول دارای تاییدیه FDA و CE بوده و ابزاری عالی برای شکل دهی کانال ریشه است.  این محصول در فرآیندهای دستی در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مقاومت ایمن و مقاوم در برابر شکستگی می باشد.

کا فایل دندانپزشکی ان آی سی مدل 25 کد 45/80 بسته 6 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع کا فایل دندانپزشکی موجود در بازار

دیگر آنکه دارای وزن ۱۰ گرم بوده که بسیار سبک و استفاده از آن راحت است.  این محصول همچنین طولی در حدود ۲۵ میلی متر دارد و در سایز ۸۰-۴۵ می باشد.  مفتول پیچ خورده موجود در آن با سطح مقطع مربعی و مثلثی متقارن است که این باعث مقاومت بیشتر آن می شود. اما برندگی آن از اچ فایل کمتر می باشد.  از دیگر ویژگی های این کا فایل سر گرد و بدنه ای گره ای بوده و در ابعاد و اندازه های ۵*۴*۱ سانتی متر طراحی شده است.

ما در این مطلب به پنج نمونه از انواع مارک های کا فایل دندانپزشکی اشاره نمودیم که می تواند به شما در انتخاب و خرید هر چه بهتر این محصول کمک کند. در صورت آشنایی و خرید محصولات بیشتر و متنوع تر برای انواع کا فایل دندانپزشکی به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

چنانچه علاقه مند به موضوعات روز دنیا در حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت هستید می توانید مقالات بعدی ما را در سایت درمان تایم دنبال کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط