درمان تایم
درمان تایم
درمان گودی کمری

درمان گودی کمر

درمان گودی کمری : یکی از بیماری هایی که امروز در جامعه بسیار شیوع یافته گودی کمر می باشد که بیشتر در بین دختران رایج شده است . در حالت های طبیعی گودی کمر باید وجود داشته باشد ولی در بعضی از اوقات این گودی بیشتر می شود که در این حالت باعث بروز بیماری هایی می شود و خود آن نیز یک عارضه محسوب می شود که به همین خاطر است که باید از این عارضه جلوگیری شود . اگر در فردی گودی کمرش افزایش یابد باعث می شود تا نقطه ثقل بدنش تغییر کند و برای فرد مشکلاتی را به وجود بیاورد در این مقاله ما قصد داریم که به مواردی همچون تست گودی کمر ، علائم گودی کمر ، عوارض گودی کمر ، از کجا بفهمیم گودی کمر داریم، اندازه طبیعی گودی کمر ، گودی کمر چیست و مواردی نظیر اینها بپردازیم .

درمان گودی کمری
درمان گودی کمری

علت های افزایش یافتن گودی کمر

همانطور که گفتیم به طور طبیعی باید گودی کمر وجود داشته باشد ولی در بعضی از اوقات دلایلی باعث می شود که این گودی افزایش یابد و باعث بروز بیماری های دیگر شود البته باید بگوییم که گودی بیشتر کمر خود نیز بیماری به حساب می آید . از علل بروز افزایش گودی کمر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • نشستن نادرست
  • استفاده از کیف های سنگین
  • کوتاهی عضلات ناحیه پشت پا
  • ضعف عضلات شکمی
  • چرخش لگن
  • استفاده از کفش های پاشنه بلند و غیر استاندارد
  • چاقی به ویژه چاقی های شکمی

پیش گیری از گودی کمر

همانطور که گفتیم گودی کمر یک عارضه محسوب می شود ولی برای پیشگیری آن راه هایی وجود دارد که با رعایت آنها می توان از این بیماری جلوگیری کرد . از مواردی که در پیشگیری گودی کمر موثر هستند عبارتند از : ورزش مرتب ، کم کردن وزن ، استفاده از کفش های استاندارد ، استفاده از صندلی های استاندارد و قابل تنظیم و غیره که با رعایت این موارد می توانیم از افزایش گودی کمر جلوگیری کنیم .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپد

از شایع ترین علت های گودی کمر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

گودی مادر زادی کمر :

در گودی کمر مادر زادی بدیهی است که این بیماری در حالت جنین رخ می دهد و علت آن اختلال در ساختار ستون فقرات می باشد ، بعضی از آنها تا سنین بالا نیز قابل تشخیص نمی باشد . چسبندگی ، باز بودن و یا تشکیل شدن قسمتی از مهره های ستون فقرات این بیماری را به وجود می آورد .

ضعیف بودن ماهیچه های کمر :

گاهی اوقات دلیل داشتن گودی کمر بیش از حد این است که در بعضی از افراد ماهیچه های کمر بسیار ضعیف می باشد . بارداری های متعدد ، ایستادن بد ، جلو دادن شکم ، بزرگی شکم و ضعیف بودن ماهیچه های شکم و کمر باعث بروز گودی کمر نیز می شود .

التهابات ستون فقرات :

التهاب هایی که در ستنون فقرات به وجود می آیند باعث می شوند تا گودی کمر نیز ایجاد شود .

بزرگی شکم :

از دلایلی که باعث ایجاد شدن گودی کمر می شود باید به بزرگی شکم هم اشاره داشت که در این حالت وقتی ماهیچه های شکم ، کمر و لگن ضعبف می شوند و باعث به وجود آمدن گودی کمر می شوند .

گودی کمر و عضلات همسترینگ

امروزه نقش داشتن ماهیچه های موسوم به همسترینگ در به وجود آمدن گودی کمر و کمر درد به طور کامل شناسایی و شناخته شده است و باعث تغییر شکل در کمر و افزایش یافتن انحنای طبیعی کمر می شود . این ماهیچه ها نقش بسیار مهمی در کاهش کمر درد و گودی بیش از حد کمر دارد که باعید کش ماهیچیه های همسترینگ بسیار مناسب باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص ارتوپد مراجعه کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط