درمان تایم
درمان تایم
آشنایی با پرفروش ترین مدل های باند کشی

آشنایی با پرفروش ترین مدل های باند کشی

باندهای کشی پارجه های پانسمانی هستند که با توجه به خاصیت کشسانی که دارند، دارای استفاده های زیادی از جمله آتل بستن، پانسمان انواع زخم و سایر موارد می باشند.  یک باند کشی خوب باید از قدرت کشسانی خوب و مناسبی برخوردار بوده و کاملا بهداشتی تهیه شود.زیرا که که جنس بی کیفیت ممکن است عوارضی از جمله آلرژی و حساسیت را برای فرد ایجاد کند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

ما در این مقاله از سایت درمان تایم قصد داریم تا به شما نکاتی را در این زمینه بگوییم و انواع و ویژگی های باند کشی را برای شما شرح دهیم. همچنین با معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین و پرفروش ترین مدل های باند کشی شما را هر چه بیشتر در انتخاب ایمن و خرید رضایتبخش این محصول یاری کنیم. با ما در این مقاله از سایت درمان تایم تا انتها همراه باشید.

باند کشی چیست؟

قبل از معرفی چند نمونه از بهترین و پرفروش ترین مدل های باند کشی به این بپردازیم که اصلا باند کشی چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد؟! زیرا که شناخت صحیح و درست آن می تواند به انتخاب و خرید رضایتبخش کمک کند.

باند کشی در واقع یک پارچه طویل و رول شده و اغلب از جنس پلی اورتان می باشد که خاصیت کشسانی بالایی دارد، و برای ثابت نگه داشتن و کاهش تورم عضو آسیب دیده و زخمی به کار می رود. البته در گذشته باند های کشی از لاتکس ساخته می شدند که بسیار خطرناک بوده و در برخی افراد علایم آلرژی را ایجاد می کرد، که بعدها باند کشی از نخ های الاستیک پنبه ای و پلی استر تولید شد.

باند کشی چیست؟

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

با توجه به اینکه چه میزان از پلی استر و پنبه در باند استفاده شود؟! باندهای کشی نیز متفاوت هستند. به طوری که میزان فشرده سازی و دوام آنها نیز با هم متفاوت می باشد. همچنین از انواع باند کشی برای قسمت های مختلف بدن استفاده می شود.

به طور کلی ویژگی های یک باند کشی عبارتند از:

  • خاصیت کشسانی زیاد ( حداقل کشسانی تا 15 درصد ) برای ایجاد فشار موضعی
  • انعطاف پذیری بالا
  • پوشش دهندگی کامل و مناسب ناحیه آسیب دیده
  • چندبار مصرف بودن
  • قابلیت شستشو
  • دارای جنس محکم و نرم
  • قابل استفاده برای همه قسمت های بدن

باندهای کشی در رنگ بندی متفاوت و رایج آبی، کرم، مشکی و سفید در بازار موجود هستند. همچنین باندها از لحاظ اندازه و عرض در انواع مختلف می باشند. به طوری که برخی از باندها در حالت کشیده طولی به اندازه 4.5 متر پیدا می کنند. این اندازه گیری مختلف به این دلیل است که بتوان از آنها برای همه قسمت های بدن استفاده نمود.

بنابراین اگر بخواهیم انواع باند کشی را به لحاظ اندازه و پهنا و نیز میزان فشار وارده ( کم، متوسط و زیاد ) تقسیم بندی کنیم، موارد زیر را شامل می شوند:

باندهای کشی بلند و کوتاه

این نوع باندها در عرض های 5،7.5، 10 سانتی می باشند که متداول ترین آنها باند کشی با عرض 5 سانتی متر است که برای بانداژ قسمت های کم عرض مانند مچ استفاده می شود. البته آقایان که مچ دست پهن تری دارند باید از باند 7.5  و 10 سانتی استفاده کنند. همچنین برای بستن نواحی کم عرض مثل زانو و مچ پا نیز قابل استفاده هستند.

باندهای کشی بلند و کوتاه

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

باندهای بلند و کوتاه از میزان فشرده سازی بیشتری نسبت به سایر باندهای کشی برخوردارند و اصلی ترین کاربرد آنها در درمان های وریدی و لنفاوی می باشد.

باندهای کشی بلند

این باندها برای درمان آسیب های مفاصل و عضلات  و یا منطق با بالاترین وسعت مثل شکم کاربرد دارند. باندهای کشی بلند معمولا دارای عرض پهنی نیز هستند. رایج ترین باند کشی در عرض پهن نوع 20 سانت می باشد که برای بانداژ دور شکم و یا لگن مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باندهای کشی در عرض 15 سانتی متر را نیز می توان جزو باندهای کشی بلند و کوتاه به حساب آوردکه برای مناطق وسیع بدن و یا نواحی بسیار آسیب دیده مانند ران پا، شانه ها و گردن کاربرد دارند.

اما دسته بندی دیگر از باندهای کشی بر اساس ساختار و شکل آنهاست که به دو دسته باندهای کشی با حلقه و یا چسب و دسته دوم باندهای کشی گیره دار می باشند. در باندهای کشی حلقه دار و یا چسبدار؛ بانداژ سریع انجام می گیرد و چسب و حلقه باعث عدم خراشیدگی روی سطح باند می شود.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

در صورتی که در باندهای کشی گیره دار به واسطه گیره این خراشیدگی ایجاد می گردد. دیگر آنکه باندهای گیره دار قدرت فشرده سازی بیشتری نسبت به باندهای حلقه دار یا چسبی دارند.

اصلی ترین کاربردهای باندهای کشی

کمک به بهبود جریان گردش خون

پوشانندگی کامل دست و یا پا در طول درمان

بهبود و درمان رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات

کاهش درد و بهبود عضلات

کاهش فشار و درد و تورم در منطقه آسیب دیده

کمک به درمان شکستگی استخوان

تسریع بهبودی اندام شکسته با استفاده از گچ شکستگی و انواع اتل

ثابت نگه داشتن باند پانسمان

ایجاد فشار موضعی به ناحیه آسیب دیده

کمک به درمان های وریدی، نارسایی های عروقی و ورم های لنفاوی

درمان مویه کردن و کبودی

کاهش التهاب از طریق انتقال مایعات به رگ ها

کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات و بهبود عملکرد ورزشی

جهت فیکس و نگهداشتن کیسه گرم و یا سرد در محل آسیب دیده

کاهش آسیب های ناشی از کوفتگی و غیره

نحوه بستن و استفاده از باند کشی

  • ابتدای باند را در انتهای قسمت آسیب دیده گذاشته و پانسمان را به جهت بالا ببرید.
  • بعد از آن که باندپیچی را شروع و به انتهای باند که رسیدید، انتهای آن را با دست نگهداشته و باند را یکی دوبار دور آن جهت محکم شدن بپیچید.
  • همچنین لازم است جهت پوشش دهی کامل کمی از باند را روی باند زیرین قرار دهید.
  • در این حالت باید قسمت دیگر باند با پوست ناحیه آسیب دیده تماس داشته باشد.
  • این کار را تا جایی ادامه دهید که باند کاملا ناحیه آسیب دیده را بپوشاند.
  • بعد از این مرحله باند را به وسیله گیره محکم کنید.
  • به دلیل غیر استریل بودن باند کشی، برای بانداژ محل زخم لازم است ابتدا آن را پانسمان و سپس باندکشی نمایبد.
  • فشرده سازی زیاد باندکشی موجب کاهش میزان خون رسانی و کبودی محل آسیب دیده می شود.
  • جهت جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها در زیر باند، روزانه چند بار آن را از محل آسیب دیده جدا کنید.
  • در صورت استفاده از پماد، ژل و یا هر محلولی در زیر باند، محل آسیب دیده را ابتدا تمیز و استریل نموده و مجدد مراحل پانسمان و باند کشی را انجام دهید.
  • باندهای کشی برای سوختگی مناسب نیستند.
  • باندهای کشی قابلیت شستشو را دارند، بنابراین می توانید از یک باند چند بار استفاده کنید.
  • برای نگهداشتن بانداژ و محکم کردن آن می توانید از گیره استفاده نمایید. این گیره ها به صورت جداگانه قابل تهیه هستند.

نحوه بستن و استفاده از باند کشی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

معرفی بهترین مدل های باند کشی

برای انتخاب ایمن و خرید اینترنتی بهترین مدل های باند کشی مراجعه به فروشگاه های معتبر تجهیزات ارتوپدی و پزشکی می تواند به شما این اطمینان و رضایت را بدهد که محصولات از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار می باشند.  یکی از فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ های قدیمی در این زمینه سایت دیجی کالاست که ارایه کننده انواع کالاها و تجهیزات پزشکی و ارتوپدی از جمله انواع باند کشی از برندهای معتبر داخلی و خارجی با کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

از آنجایی که باندهای کشی جزو کالاهای پزشکی و ارتوپدی جهت درمان و مراقبت بوده، و باید در انتخاب آن نهایت دقت را به عمل آورد. بنابراین در این راستا بهترین مدل های باند کشی توسط سایت دیجی کالا ارایه شده است که به لحاظ کیفیت و قیمت مناسب هستند و از برندهای معتبر می باشند.

شما می توانید جهت آشنایی و خرید بهترین مدل های باند کشی به این سایت مراجعه و محصول مورد نظر خود را با تضمین در کیفیت و اصالت تحویل بگیرید. ما در ادامه به چند نمونه از پرفروش ترین مدل های باند کشی اشاره می کنیم که می تواند به شما در انتخاب و کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول کمک کند.

باند کشی اکتاکر کد 24084

اکتاکر یکی از برندهای معروف و با کیفیت در زمینه تولید تجهیزات درمانی از جمله انواع پد و باند می باشد. محصولات این شرکت با ظرافیت و مطابق با استانداردهای پزشکی و درمانی تولید و ساخته شده و دارای مرغوبیت و کارایی بالایی هستند. همچنین در بین مخاطبان جایگاه خاص و محبوبی دارند.

باند کشی اکتاکر کد 24084

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

محصول باند کشی اکتاکر کد 24084 یکی از پرفروش ترین مدل های باند کشی می باشد که در نوع خود بی نظیر است. این محصول دارای خاصیت ضد باکتری ست و همچنین قابلیت شستشو را دارد.

این باند به دلیل جنس محکم و مقاوم آن جهت ثابت کردن محل آسیب دیده مناسب و قابل استفاده است. همچنین برای ورم مفصلی، درمان شکستگیها و در رفتیگی ها یکی از محصولات خوب در این زمینه می باشد.

این محصول در ابعاد 8*4.4*0.1 سانتی متر طراحی شده و در یک بسته یک عددی ارایه می شود. این محصول به شکل رول و نواری طراحی شده است.

باند کشی قائم طب کد 105 بسته 2 عددی

باند کشی قایم چند بار مصرف و دارای خاصیت کشسانی نسبتا خوبی برای بانداژ و درمان و پیشگیری از اختلالات وریدی و صدمات ارتوپدی می باشد. از این محصول همچنین می توان برای بانداژ نواحی آسیب دیده، مفاصل کشیده شده و دارای درد مانند انگشت پا و دست و غیره نیز استفاده نمود.

 پهنای این باند 5 سانتی متر بوده و طولی در حدود 150 سانتی متر دارد که آن را علاوه بر موارد ذکر شده جهت فشرده سازی ناحیه آسیب دیده، سرعت بخشیدن و بهبود گردش خون و کنترل و کاهش درد نیز مناسب و قابل استفاده می کند. با این حال با تمام مزایا و کاربردهای ذکر شده برای این محصول لازم است بگوییم که این باند از نوع غیر استریل می باشد و نباید برای بانداژ زخم و جراحت به طور مستیم و تماسی از آن استفاده کنید.

باند کشی قائم طب کد 105 بسته 2 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

این باند کشی از تولیدات شرکت قایم طب بوده که تمام محصولات دارای نماد سیب سلامت و ایزو 13485 هستند و کیفیت و سلامت آنها را می توان تضمین نمود. جنس این باند از نخ پلی استر فلامنت و نخ لاستیک می باشد که خاصیت کشسانی بهتر را به آن بخشیده است.

از ویژگی ها و مزایای دیگر این محصول خاصیت پوشانندگی و آرامش بخش می باشد که آن را از سایر محصولات مشابه ممتاز و محبوب تر نموده است. بنابراین شما می توانید با خیال آسوده و راحت از تجربه استفاده از این محصول لذت ببرید. این محصول شامل یک پک دوتایی باند می باشد که به شکل نواری ارایه می شود.

باند کشی سما طب پاکان مدل 2TE-10 بسته 2 عددی

این بانداژ یک محصول عالی برای التهاب های تاندون می باشد. همچنین برای درمان و پیشگیری از اختلالات وریدی نیز قابل استفاده و مناسب است. این باند با ایجاد فشار موضعی به بافت ناحیه آسیب دیده باعث برگشت خون از سیاهرگ ها و بهبود گردش خون به اندام آسیب دیده می شود.

این باند دارای پهنای 10 سانتی متر می باشد که برای درمان ورم زانو و رفع واریس مناسب است. جنس این بانداژ با ترکیبی از 70 درصد پلی استر و الیاف نخی و 30 درصد کش پلی اورتان تهیه شده که کیفیت خوبی دارد و به خوبی از ناحیه آسیب دیده محافظت می کند.باند کشی سما طب پاکان مدل 2TE-10 بسته 2 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

کاربردهای دیگر این محصول، مواقع آسیب دیدگی ورزشی، بعد از اعمال جراحی و نیز پانسمان اندام های دچار سوختگی می باشد. با این حال توصیه می شود به دلیل عدم استریل بودن باند کشی از باند مخصوص سوختگی در این مواقع استفاده کنید. این محصول در عرض های 10 و 15 سانتی متر تولید و عرضه می شود.

این محصول همچنین به صورت یک پک دوتایی بوده و ابعاد این محصول در اندازه 140*10*10 سانتی متر و در شکل و طرح دایره ای می باشد. این بانداژ دارای دو قزن بوده که برای بستن در باند تعبیه شده است.

باند کشی هارتمن کد931191

این محصول از انواع باند و گاز پانسمان برند آلمانی هارتمن در کد 931191 می باشد که یکی از بهترین و پرفروش ترین مدل های باند کشی بوده که در نوع خود بی نظیر است. الیاف این باند به گونه ای می باشد که در هنگام قرار گرفتن لایه ها روی یکدیگر در هم تنیده و قفل می شود. بنابراین نیاز به هیچگونه چسب و یا گیره اضافی برای بستن آن نیست.باند کشی هارتمن کد931191

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

از مزیت های دیگر این بانداژ  ضد باکتری بودن آن می باشد. این محصول همچنین قابلیت شستشو را دارد و می توان از آن به دفعات استفاده کرد. این محصول برای فیکس کردن محل آسیب دیده و ایجاد فشار موضعی جهت بهبود جریان خون و کاهش ورم کاربرد دارد. همچنین از این بانداژ  برای شکستگی ها و در رفتگیها و رفع کبودی و غیره استفاده می شود.

این محصول به شکل نواری ارایه می شود و در ابعاد 450*8 سانتی متر طراحی و تهیه شده است. کمپانی هارتمن یکی از پیشگامان و بزرگ ترین سازندگان لوازم و تجهیزات پزشکی از جمله انواع باند، پتوی نجات و کیف کمک های اولیه می باشد که این محصول را با تکنولوژی و فنآوری روز دنیا طراحی و تولید نموده است که می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

باند کشی التیام توس مدل T-10-12 مجموعه 12 عددی

آخرین محصولی که قصد داریم تا در این مطلب به شما معرفی کنیم باند کشی از برند التیام توس می باشد که در یک مجموعه 12 عددی به عزیزان ارایه می شود. این محصول دارای طرح شکیل و خوشرنگی می باشد. از طرفی یک انتخاب بهینه و مقرون به صرفه نیز است.

عرض هر کدام از باندها در پهنای 10 سانتی متر بوده و در ابعاد 3*3*10 سانتی متر نیز طراحی شده اند. این محصول دارای انعطاف پذیری و کشسانی مناسب می باشد که می توان از آن برای باتداژ قسمت آسیب دیده بدن استفاده نمود. خاصیت کشسانی این محصول فشار موضعی به ناحیه آسیب دیده ایجاد می کند که باعث کاهش درد و تورم می شود.باند کشی التیام توس مدل T-10-12 مجموعه 12 عددی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

این بانداژ همچنین برای رفع کشیدگی عضلات، بهبود جریان خون در اندام ها، پیچ خوردگی عضلات، ثابت نگه داشتن پانسمان، نگهداشتن کیسه های آب گرم و سرد در جای خود و باند کشی جهت پوشاندن دست یا پا و سایر موارد مانند شکستگی ها و ترک خوردگی ها و در نهایت چسباندن اندام شکسته با استفاده از گچ شکستگی کاربرد دارد. این محصول دارای خاصیت تسکین دهندگی و ضد حساسیت نیز می باشد.

با وجود خاصیت کشسانی این محصول جهت نگهداری محل آسیب دیده توصیه می شود که از انجام کارهای سنگین و فعالیت های زیاد اجتناب نمایبد.

باندهای کشی وسیله ای هستند تا بتوانیم به هنگام آسیب دیدن عضو یا قسمتی از بدن با آن هوشمندانه تر رفتار نموده و از ایجاد فشار بیش از حد به قسمت آسیب دیده جلوگیری کنیم.  این باندها در انواع مختلف و سایزهای متفاوت در بازار موجود هستند.  به طوری که هر کدام از آنها برای قسمتی از بدن طراحی شده اند و جهت ثابت نگه داشتن عضو آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند.

از آنجایی که باندهای کشی فقط برای ثابت نگه داشتن قسمت آسیب دیده طراحی شده اند و توانایی خنثی کردن ضربات را به آن ناحیه ندارند. بنابراین نباید در طول مدت زمان باند کشی فرد فعالیت های سنگین انجام داده و یا اینکه از وسایل ارتوپدی برای این کار استفاده کند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مدل های باند کشی موجود در بازار

ما در این مقاله به چند نمونه از بهترین و پرفروش ترین مدل های باند کشی اشاره نموده و ویژگی های آنها را شرح دادیم. شما می توانید در صورت آشنایی و خرید محصولات بیشتر و متنوع تر به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که تمایل به مطالعه و آشنایی با انواع به روز ترین و بهترین تجهیزات پزشکی و درمانی را جهت خرید این محصولات دارید، می توانید مقالات ما را در سایت درمان تایم دنبال نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط