درمان تایم
درمان تایم

چه مدت پس از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟

بوتاکس یکی از رایج ترین عمل های زیبایی برای جوانسازی پوست است. بوتاکس می تواند به صورت موقتی، عضلات صورت را فلج کند و چروک های سطح پوست را از بین ببرد. کاشت ابرو در بهترین کلینیک کاشت ابرو  نیز جزو سایر روش های جدید است که برای ایجاد تغییر در حالت ابروها و چهره انجام می شود. آیا به تازگی کاشت ابرو انجام داده اید و قصد تزریق بوتاکس را دارید؟ در این مطلب، اطلاعات لازم درباره بوتاکس پس از کاشت ابرو را در اختیارتان قرار  می دهیم.

بوتاکس چیست؟

پزشکان سال های متوالی از بوتاکس برای رفع چین و چروک و چین های صورت استفاده می کنند. بوتاکس ماده ای است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. بوتاکس، سیگنال های اعصاب به ماهیچه ها را مسدود می کند. عدم انقباض عضلات صورت به دلیل تزریق بوتاکس می تواند باعث رفع چروک های پوستی شود. بوتاکس بیشتر برای رفع چروک در خطوط پیشانی، خط لبخند، پنجه کلاغی (خطوط اطراف چشم) و خطوط اخم استفاده می شود.

کاشت ابرو و بوتاکس

افزایش سن می تواند باعث افتادگی پلک، ریزش ابرو و ایجاد چروک های پوستی شود. بنابراین، برخی از افراد به دنبال راهی برای درمان تمام این مشکلات هستند. کاشت ابرو و بوتاکس بهترین گزینه برای درمان مشکل کم پشتی ابرو و رفع چروک های پوست است. اما اگر قصد تزریق بوتاکس و کاشت ابرو به صورت همزمان را دارید به شما انجام این کار را توصیه نمی کنیم. کاشت ابرو و بوتاکس نباید به صورت همزمان انجام شوند.

هر اندازه که تزریق بوتاکس در فاصله بیشتری با کاشت ابرو انجام شود، فرد دچار عوارض جانبی کمتری خواهد شد. از آنجایی که پس از کاشت ابرو احتمال ایجاد عوارضی مانند کشیدگی و تورم پوست ناحیه ابرو وجود دارد، باید تزریق بوتاکس در این فاصله به تعویق بیفتد. تزریق بوتاکس باید 4 ماه پس از کاشت ابرو انجام شود. در این صورت احتمال ایجاد عوارض به حداقل می رسد. اگر تا چهار ماه صبر کنید، تورم ایجاد شده در ناحیه ابرو به علت کاشت ابرو از بین می رود و تزریق بوتاکس بهتر صورت می گیرد همینطور برای شست و شو پس از کاشت ابرو نیز بهتر است طبق پیشنهاد پزشک خود عمل کنید و از شست و شوی بلافاصله خودداری کنید.

پس از تزریق بوتاکس باید حدوداً حداقل دو هفته صبر کنید تا ماده سم بوتولینوم جذب عضلات شما شود. اگر بلافاصله بعد تزریق بوتاکس پروسه کاشت ابرو صورت بگیرد، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. بنابراین، به شما توصیه می کنیم که حداقل تا 4 ماه پس از کاشت ابرو سراغ تزریق بوتاکس نروید.

همانطور که گفتیم، کاشت ابرو می تواند باعث ایجاد تورم و کشیدگی پوست شود. بنابراین، احتمال خطا در هنگام تزریق بوتاکس در این حالت وجود دارد. اگر بلافاصله بعد از کاشت ابرو، بوتاکس تزریق شود، تاثیرپذیری این روش خیلی کمتر خواهد بود. پس اگر می خواهید در حالت ابرو تغییر ایجاد نشود یا تزریق بوتاکس به خوبی انجام شود، بین کاشت ابرو و تزریق سم بوتولینوم فاصله بیندازید.

 عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک راه حل دائمی برای افرادی است که از ریزش ابرو رنج می برند. ریزش ابرو می تواند ناشی از کندن بیش از حد یا شرایط پزشکی مانند آلوپسی یا کم کاری تیروئید باشد. برخی از افراد به صورت همزمان دچار ریزش ابرو و چین و چروک می شوند. بنابراین، این افراد به دنبال درمان این دو مشکل با هم هستند. اما هر دو روش بوتاکس و کاشت ابرو نباید همزمان انجام شوند.

بوتاکس در ناحیه ابرو ممکن است که با برخی از عوارض جانبی همراه باشد. البته این عوارض کوتاه مدت هستند و به مرور زمان از بین می روند. عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو بعد از کاشت ابرو شامل موارد زیر است:

  • ترشح اشک چشم کاهش پیدا می کند و فرد دچار خشکی چشم می شود.
  • احتمالاً تا چند روز پس از کاشت ابرو و بوتاکس دچار سردردهای مکرر خواهید شد.
  • واکنش های آلرژیک نیز جزو سایر عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو پس از کاشت محسوب می شوند.
  • یکی از عوارض بوتاکس در ناحیه ابرو پس از کاشت، ضعف عضلانی در صورت تزریق زیاد است.
  • مشکل در بلعیدن و افتادگی پلک نیز جزو سایر عوارض بوتاکس پس از کاشت ابرو محسوب می شوند.

چگونه عوارض بوتاکس را به حداقل برسانیم؟

بوتاکس دارای عوارض طولانی مدت نیست و این عارضه ها ظرف مدت کوتاهی از بین می روند. بنابراین، شما می توانید با خیال راحت تزریق بوتاکس را انجام دهید. اما راه هایی نیز برای به حداقل رساندن عوارض کوتاه مدت بوتاکس وجود دارند که عبارتند از:

انجام بوتاکس در کلینیک‌های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص مانند کلینیک دیناز

بوتاکس باید در کلینیک های معتبر و زیر نظر افراد متخصص صورت بگیرد. اگر تزریق بوتاکس در مراکز نامعتبر و غیر بهداشتی انجام شود، امکان افزایش عوارض جانبی وجود دارد. بنابراین، تزریق بوتاکس تحت نظر پزشکان متخصص در کلینیک دیناز را می توان به عنوان روش کاهش عوارض بوتاکس در نظر گرفت.

مصرف داروهای تجویزی پزشک

 یکی از راه های کاهش عوارض بوتاکس، مصرف به موقع داروها است. پس از تزریق بوتاکس معمولاً پزشک داروهایی را برای شما تجویز می کند. اگر به موقع داروهای خود را مصرف کنید احتمال بروز عوارض بوتاکس به حداقل می رسد.

اطلاع رسانی به پزشک درباره حساسیت ها

 برخی از افراد دارای آلرژی و حساسیت هستند. اگر می خواهید عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل برسانید باید پزشک را از حساسیت ها و آلرژی های خود مطلع کنید. در صورت داشتن آلرژی، احتمالاً پزشک مصرف داروهای ضد حساسیت را برای کاهش عوارض پیشنهاد می کند.

عدم تزریق در صورت بارداری

 تزریق بوتاکس در بارداری ممکن است که با برخی از عوارض جانبی همراه باشد. بنابراین، در صورتی که باردار هستید، تزریق بوتاکس را به تاخیر بیندازید.

عدم تزریق بلافاصله پس از کاشت ابرو

 تزریق بوتاکس بعد از کاشت ابرو با عوارض جانبی بیشتری همراه است. بنابراین، ایجاد فاصله بین زمان تزریق بوتاکس و کاشت ابرو برای پیشگیری از بروز عوارض لازم است.

جمع بندی

بوتاکس و کاشت ابرو از جدیدترین تکنیک های کمک به جوانسازی و تغییر در چهره محسوب می شوند. اما باید بدانید که این دو روش نباید به طور همزمان با یکدیگر انجام شوند. هر چقدر فاصله بین تزریق بوتاکس و کاشت ابرو بیشتر باید نتیجه بهتری خواهید گرفت. به دلیل اینکه احتمال تورم یا کشیدگی پوست پس از کاشت وجود دارد باید بین تزریق و کاشت ابرو وقفه ایجاد شود. پزشکان توصیه می کنند که بین زمان تزریق بوتاکس و کاشت ابرو وقفه چند ماهه صورت بگیرد تا هر یک از این عمل های زیبایی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

شما می توانید تزریق بوتاکس پس از کاشت ابرو را در کلینیک دیناز انجام دهید. در این کلینیک، انواع خدمات زیبایی مانند تزریق سم بوتولینوم و کاشت ابرو صورت می گیرد. اگر تزریق بوتاکس و کاشت ابرو در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد، کمتر دچار عوارض جانبی خواهید شد. بنابراین، در انتخاب کلینیک مورد نظر برای تزریق بوتاکس یا کاشت ابرو، دقت لازم را داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط