درمان تایم
درمان تایم

معرفی روغن های طبیعی برای مراقبت از پوست و مو

پوست یکی از مهم ترین اندام های بدن است. مسئول جلوگیری از دست دادن آب، جلوگیری از ورود باکتری ها به بدن، تنظیم دمای بدن و ذخیره چربی و آب است. بسیاری از اوقات، پوست در هماهنگی کامل عمل می کند و این وظایف را به طور همزمان انجام می دهد. در مواقع دیگر، برای جبران آنچه از دست رفته نیاز به کمک دارد. این جایی است که مراقبت از پوست وارد عمل می شود. در حالی که برخی لوازم آرایش را در درجه اول وسیله ای برای بهبود ظاهر می دانند، اما آنها یک هدف کاربردی نیز دارند. با دور شدن مصرف کنندگان از محصولات مراقبت از پوست و مو فرآوری شده با ده ها مادهی شیمیایی و سنتزی، روغن های طبیعی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

همچنین روغن های طبیعی را می توان برای رفع انواع نگرانی های مو، از جمله نازک شدن مو، ریزش مو و رشد کند مو استفاده کرد. آنها می توانند به بهبود سلامت پوست سر و مو کمک کنند و همچنین ممکن است گردش خون را در پوست سر تحریک کنند که می تواند رشد مو را تقویت کند.

روغن های طبیعی چگونه به پوست کمک کی کنند؟

در پوست شما سه لایه وجود دارد: یک لایه نازک رویی (اپیدرم)، یک لایه میانی ضخیم (درم) و یک لایه پایین (چربی زیر جلدی). هر لایه نقش مشخصی دارد. لایه میانی پوست حاوی فولیکول های مو، غدد عرق و رگ های خونی است. همچنین جایگاه غدد چربی است که مسئول تولید چربی، هیدراته و ضد آب نگه داشتن پوست شما هستند. این ماده روغنی که سبوم نام دارد، مخلوطی از تری گلیسیرید، اسیدهای چرب، موم و سایر اجزای است که پوست را روان کرده و به حفظ رطوبت آن کمک می کند. چه به دلیل عوامل محیطی، عوامل رفتاری یا برخی شرایط پزشکی خاص، آب بیش از حد از پوست شما تبخیر شود و باعث خشکی پوست شود. با وارد کردن روغن های مراقبتی به پوست خود، یک لایه محافظ اضافه می کنید که رطوبت را در خود قفل می کند. همچنین انواع خاصی از روغن های طبیعی غنی از آنتی اکسیدان هستند و خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد پیری دارند.

آیا روغن های طبیعی موجب آکنه و جوش می شود؟

هنگام تحقیق در مورد این روغن های مختلف، کلماتی مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک را مشاهده خواهید کرد. اینها دو نوع اصلی اسیدهای چرب در روغن ها هستند. روغن‌هایی که حاوی اسید لینولئیک هستند کمتر کودوژنیک هستند، به این معنی که کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند. روغن‌های حاوی اولئیک اسید بیشتر کودوژنیک هستند، به این معنی که بیشتر احتمال دارد منافذ پوست را مسدود کنند، مخصوصاً برای افرادی که پوست‌های چرب دارند.

روغن ماکادمیا

بعد از جوجوبا، روغن ماکادمیا نزدیک‌ترین ترکیب به خواص طبیعی پوست ما را دارد. حاوی اسکوالن و اسید اولئیک است که به بازسازی سلولی کمک می کند، به این معنی که برای پوست های خشک یا ترک خورده گزینه ای عالی است زیرا موجب نرمی، مرطوب کنندگی و ترمیم می شود. این روغن حاوی فیتواسترول هایی است که به خارش و قرمزی کمک می کند و همچنین به عنوان یک روغن ضد پیری به طور گسترده ای شناخته می شود.

روغن آووکادو

آووکادو منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، ویتامین K و فولات است. اگرچه آووکادو چربی بیشتری نسبت به اکثر میوه ها دارد، اما آووکادو دارای نوع خوبی از چربی است – آنها سرشار از اسید لینولئیک و اسید اولئیک هستند. روغن های استخراج شده از این میوه حاوی همان مواد مغذی هستند که آن را به یک درمان مفید برای مراقبت از پوست برای پوست های خشک تبدیل می کند. روغن آووکادو به ساقه مو نفوذ می‌کند و مرطوب‌کننده‌ خوب و نرم‌ کننده‌های عمیق می باشد.

روغن جوجوبا

دفعه بعد که از بطری ضد آفتاب خود استفاده می کنید نگاهی بیندازید و احتمالاً روغن جوجوبا را در لیست مواد تشکیل دهنده خواهید دید. هنگامی که این روغن با سایر مواد ترکیب شود، به افزایش جذب آنها کمک می کند. روغن جوجوبا سرشار از استرهای موم است که به جلوگیری از از دست دادن آب کمک می کند. می تواند به درمان انواع درماتیت کمک کند و دارای خواص ضد التهابی است. روغن جوجوبا حاوی ویتامین های A، C و E است که به تقویت موهای شما کمک می کند. به علاوه، روغن جوجوبا به راحتی شسته می شود.

کره شی یا شی باتر

شی باتر از آجیل درخت شی استخراج می شود که بومی غرب آفریقا است. محصول نهایی شبیه کره کاکائو است که در دمای اتاق قبل از ذوب شدن پس از برخورد با پوست گرم جامد می ماند. کره شی سرشار از فنل و استرول های گیاهی است که حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

روغن آرگان

روغن آرگان یک افزودنی محبوب به شامپوها و سایر محصولات حمام، به مرطوب کردن پوست کمک می کند و همچنین به لطف ویتامین E و اسیدهای چرب امگا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری برای پوست و مو است. سرشار از اسیدهای چرب، فوق العاده مرطوب کننده است. همچنین برای ناخن ها و لب ها نیز فوق العاده است.

روغن درخت چای

بسیاری از روغن های طبیعی در واقع می توانند آکنه را بدتر کنند، اما روغن درخت چای نه. خواص ضد میکروبی موجود در روغن درخت چای به ضد عفونی منافذ شما کمک می کند و همچنین تورم و التهاب را کاهش می دهد. روغن درخت چای این توانایی را دارد که موهای شما را تغییر دهد، که از پوست سر شروع می شود. خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی آن را به یک درمان قوی برای شوره سر تبدیل کرده و سلامت کلی پوست سر را بهبود می بخشد.

روغن دانه انگور

روغن هسته انگور یکی دیگر از روغن های محبوب پخت و پز است که می توانید از آن برای پوست خود نیز استفاده کنید. سرشار از اسیدهای چرب امگا، دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. همچنین می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید. این روغن سبک برای استفاده به عنوان روغن رفع موخوره و مهر و موم کردن کوتیکول مو مناسب است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط