درمان تایم
درمان تایم
پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیردهی : مادر شدن یکی از بهترین حس ها است ولی خانم ها با مادر شدن ممکن است زیبایی اندام خود را از دست دهند از جمله فرم و سایز سینه های مادران شیر ده تغییر می کنند که همیشه دنبال راه کاری برای خوش فرم کردن سینه هایشان هستند. همیشه این سؤال برای افراد پیش می اید که ایا می توان در زمان شیردهی پروتز سینه انجام داد؟ پروتز سینه چه تأثیری در شیردهی دارد؟ اگر می خواهید اطلاعاتی در این باره داشته باشید پیشنهاد می کنیم این قسمت را مطالعه کنید. ابتدا این مسئله را که آیا پروتز مانع شیردهی می شود را بررسی می کنیم.

پروتز سینه و شیردهی
پروتز سینه و شیردهی

اگر به طور تئوری به این قضیه نگاه کنیم هر گونه تغییر در بافت سینه اختلالاتی در شیردهی مادران ایجاد می کند ولی برخی از روش های نوین پزشکی از ایجاد مشکلات در روند شیردهی جلوگیری می کند. این جراحی به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد به همبین دلیل اگر توسط پزشک متخصص و از طریق صحیح انجام شود آسیبی وارد نمی کند.

تأثیر نوع پروتز سینه در شیردهی

یکی از سؤالات مهمی که برای مادران شیردهی که دارای پروتز و سینه سیلیکونی هستند پیش می آید این است که آیا سیلیکون موجود در سینه ان ها به بدن نوزادان منتقل می شود یا نه؟آیا احتمال دارد که سلامت نوزادان شیرخوار به خطر بیوفتد؟ با توجه به تحقیقات انجام شده توسط انجمن متخصصین طب کوکان آمریکا نوزادان شیرخواری را که مادران آن ها دارای پروتز سینه هستند هیچ آسیبی تهدید نمی کند بنابر گفته محققان مادرانی که سینه هایشان پروتز است به راحتی و بدون هیچ خطری می توانند به نوزادان خود شیر دهند.

همچنین در سال ۲۰۰۰ تحقیقاتی در انجمن های اروپایی انجام شد که به این نتیجه رسیدند که مادرانی که جراحی پروتز سینه شده اند می توانند با خیال راحت به نوزادان خود شیر دهند.

عوامل مؤثر در شیر دادن با پروتز سینه

در مطالب بالا گفته شد که پروتز سینه اگر توسط پزشک ماهر و روش درست انجام شود هیچگونه مشکل و اختلالی در شیردهی مادر ایجاد نمی کند. حالا به چند نکته درباره پروتز سینه مادر شیرده می پردازیم.

 نوع بخیه در جراحی پروتز سینه بسیار مهم است:

در این جراحی بسیار مهم است که برش برای قرار دادن پروتز در سینه در کدام قسمت باشد اگر اطراف آرئولا (ناحیه ی قهوه ای رنگ در نوک سینه) برش داده شود احتمال آن زیاد است که اعصاب این ناحیه دچار آسیب شود و اختلالاتی را ایجاد کند. اما اگر برای جایگذاری پروتز ناحیه ی زیر سینه یا زیر بغل برش داده شود خطر آسیب به اعصاب غدد شیری پستان به حداقل می رسد و در این صورت مادر به راحتی می تواند به دلبند خود شیر دهد.

محل قرار گیری پروتز

از مهم ترین نکات که حتماً باید در هنگام جراحی پروتز سینه به آن توجه کرد محل قرار دادن پروتز است زیرا اگر در قسمت مناسبی جایگذاری نشود شیردهی را دچار مشکل می کند. مناسب ترین قسمت برای قرار دادن پروتز در زیر عضلات قفسه ی سینه است زیرا در این صورت به اعصاب و غدد شیری پستان آسیب نمی رسد و شیردهی دچار اختلال نمی شود.

نتیجه گیری

شیردهی مادر شیرده با انجام جراحی پروتز سینه دچار اختلال نمی شود به شرط اینکه قبل از جراحی افراد در انتخاب دکتر مناسب و متخصص دقت کنند زیرا پزشک طی جلساتی معاینات و بررسی های متعددی انجام می دهد و نوع جراحی و نحوه ان را مشخص می کند تا هیچ گونه مشکلی در شیردهی ایجاد نشود .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط