درمان تایم
درمان تایم

روش‌های غیر تهاجمی لیفت ابرو

ابرو یکی از اجزای مهم صورت است که نقش بسیار زیادی در زیبایی، جوانی و شادابی چهره دارد. افتادگی یا پایین آمدن ابرو که به طور معمول با افزایش سن رخ می‌دهد باعث خسته و یا ناراحت به نظر رسیدن چهره افراد می‌شود. در موارد شدیدتر، افتادگی ابرو می‌تواند منجر به افتادگی پلک نیز شود. برای مقابله با این مشکل و داشتن چهره‌ای جوان و شاداب از روش‌های بالا کشیدن یا اصطلاحا لیفت ابرو استفاده می‌شود. با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، روش‌های غیر تهاجمی جایگزین روش‌های تهاجمی لیفت ابرو شده‌اند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع و مزایا و معایب روش‌های مختلف می‌پردازیم.

علت‌های افتادگی ابرو

مهمترین علت افتادگی یا پایین آمدن ابروها، کاهش میزان کلاژن‌سازی پوست است که در پی افزایش سن رخ می‌دهد. با کاهش میزان کلاژن، بافت‌های زیر پوست تحلیل می‌‎روند و در نتیجه پوست دچار افتادگی می‌شود. عوامل ژنتیکی نیز یکی دیگر از دلایل رایج پایین بودن ابروها است و باعث می‌شود ابروهای بسیاری از افراد به صورت ارثی پایین باشد. سومین علت رایج افتادگی ابرو، کاهش وزن شدید است. کاهش وزن، می‌تواند پوست را در همه نواحی بدن دچار افتادگی کند که ناحیه پیشانی و ابروها هم از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف لیفت ابرو می‌پردازیم.

لیفت ابرو با جراحی‌های تهاجمی

طبیعتا سریعترین و موثرترین راهکار برای لیفت ابرو، جراحی است. روش‌های مختلفی برای جراحی لیفت ابرو وجود دارد، مثل جراحی باز (یا کلاسیک) و جراحی اندوسکوپی که به وسیله آنها، بخش‌هایی از پوست و ماهیچه‌های شل شده ناحیه پیشانی برش زده و برداشته می‌شود. امروزه از این روش به دلیل عوارض زیاد و نقاهت طولانی آن کمتر استفاده می‌شود، و روش «لیفت با نخ» به عنوان روشی کم‌تهاجم‌تر (در مقایسه با جراحی‌های دیگر) جایگزین آن شده است. در این روش، جراح پوست را سوراخ و نخ‌های نازکی را وارد آن می‌کند. سپس با اتصال، محکم کردن و کشیدن نخ‌ها از زیر پوست، ابروها به بالا کشیده می‌شود. اگرچه لیفت ابرو با نخ اثر فوری و ماندگاری زیاد (یک تا دو سال) دارد، اما عوارض و مشکلات جدی هم می‌تواند به دنبال داشته باشد، مثل:

  • احساس ناراحتی ناشی از حس کردن نخ‌های زیر پوست
  • چروک شدن پوست
  • باقی ماندن جای بخیه بر روی پوست
  • پاره شدن، جدا شدن و بیرون آمدن نخ‌ها
  • عفونت (در صورت استفاده از نخ‌های نامرغوب)

همچنین بعد از لیفت با نخ، باید برای چند هفته مراقب حرکات زیاد عضلات صورت خود باشید و از اخم کردن بپرهیزید تا نخ‌ها جا‌به‌جا نشوند. بعد از چند هفته، بافت‌های جدید در اطراف نخ‌ها ایجاد می‌شود و موقعیت آنها را تثبیت می‌کند.

لیفت ابرو با بوتاکس

مزایای بوتاکس باعث شده است که امروزه به عنوان یکی از رایجترین روش‌های لیفت ابرو شناخته شود. کاربرد اصلی بوتاکس، کاهش و رفع چین و چروک پیشانی با مهار انقباض‌های عضلات این ناحیه است. با تزریق بوتاکس به روش خاصی، می‌توان ابروها را به سمت بالا نیز کشید. در این روش، پزشک با تزریق بوتاکس به نواحی خاصی از پیشانی، تعادل عضلات این ناحیه را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که ابروها به سمت بالا لیفت می‌شوند. تاثیر تزریق بوتاکس در لیفت ابرو، به تدریج ایجاد می‌شود و دو هفته بعد از تزریق به حداکثر خود می‌رسد و برای حدود 4 ماه ماندگاری دارد. بوتاکس یک روش راحت، بدون درد، بدون تهاجم، و بدون عوارض است که در مدت 10 دقیقه انجام می‌شود و بعد از آن می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. از مزیت‌های دیگر لیفت ابرو با بوتاکس این است که منجر به صاف شدن و کاهش چین و چروک پیشانی و خط اخم و همچنین باز شدن و درشت‌تر به نظر رسیدن چشم نیز می‌شود.

لیفت ابرو با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بروزترین تکنولوژی‌های زیبایی غیر تهاجمی است که برای لیفت و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. در این روش، پزشک با استفاده از امواج فراصوت سلول‌های کلاژن‌ساز بافت‌های زیر پوست را تحریک می‌کند. با افزایش کلاژن‌سازی، استحکام پوست نیز به صورت طبیعی زیاد و از حالت افتادگی خارج می‌شود. از این روش درمانی می‌‎توان برای لیفت ابرو نیز استفاده کرد. تاثیر هایفوتراپی به تدریج و با سرعت کمی ظاهر می‌شود و بعد از 2 تا 3 ماه به حداکثر خود می‌رسد. بنابراین، لیفت ابرو با هایفوتراپی برای افرادی که نمی‌خواهند تغییرات ناگهانی داشته باشند و چهره آنها به صورت طبیعی جوان شود بسیار مناسب است. اثر هایفو برای حدود 8 ماه تا یک سال باقی می‌ماند. ضمنا هایفوتراپی نه تنها هیچ‌گونه درد و عوارضی ندارد، بلکه مزیت‌های قابل توجهی مثل کاهش چین و چروک، روشن‌سازی پوست، و از همه مهمتر، کاهش سرعت و روند پیری پوست را دارد. هایفوتراپی ابرو، در یک جلسه حدود 20 دقیقه‌ای انجام می‌شود و بلافاصله بعد از آن، می‌توان به فعالیت‌های روزمره ادامه داد.

اهمیت مراجعه به کلینیک‌های معتبر

توجه داشته باشید که برای هر گونه اقدام زیبایی، و به خصوص بوتاکس و هایفوتراپی فقط به کلینیک‌های پزشکی معتبر مراجعه کنید. تزریق بوتاکس را به هیچ وجه توسط افراد غیر پزشک انجام ندهید، زیرا به دلیل نداشتن تخصص و دانش کافی از عضلات صورت، می‌تواند باعث کج شدن چهره شود. تزریق بوتاکس با هزینه پایین توسط کلینیک‌های نامعتبر نیز به معنی تزریق بوتاکس‌های غیر مجاز است. در این مورد هم احتمال عوارض و واکنش‌های حاد آلرژیک بسیار بالا است. بنابراین فقط به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که سلامت شما برایشان در اولویت باشد. ما به شما کلینیک پوست و زیبایی دکتر پارسا که یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی شرق تهران است را پیشنهاد می‌کنیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط