درمان تایم
درمان تایم

بهترین دانشگاه‌های انگلستان

دانشگاه‌های انگلیس همیشه جز تک رقمی‌ها بوده و معتبرترین مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهند. شما با داشتن مدرک تحصیلی خود از دانشگاه‌های انگلیس می‌توانید فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را بدست آورید. دوره‌های تحصیلی در انگلستان حداقل یک سال کوتاه‌تر از اکثر کشورها هستند که طبیعتاً شهریه کم‌تر و ورود سریع‌تر به بازار کار را دربر دارد.

شما پس از اتمام تحصیل می‌توانید تا ۲ سال در انگلستان مانده و به دنبال کار بگردید. این موضوع اخذ اقامت انگلستان را نیز برای شما هموار می‌کند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های انگلستان

در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌های انگلستان و شرایط پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان در سال جدید را به صورت کلی مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. معرفی بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان بین المللی دارای اهمیت بسیاری می‌باشد چرا که انتخاب دانشگاه مناسب با توجه به مقطع و رشته تحصیلی از جمله مواردی است که در پروسه مهاجرت تحصیلی اهمیت زیادی دارد.

نظام آموزشی این کشور بسیار غنی است و همواره از دیرباز به تحصیل و آموزش توجه زیادی شده است، به همین جهت بسیاری از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس ممتاز بین المللی در بریتانیا و کشور انگلستان واقع شده‌اند. طبق جدیدترین آمار منتشر شده، چهار دانشگاه از بین ده دانشگاه برتر دنیا در کشور انگلیس قرار دارند.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان

همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم کشور انگلیس یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین المللی در جهان است. بیش از 485،000 دانشجوی اتحادیه اروپا و بین المللی هر ساله در انگلیس ثبت نام می‌کنند.

افرادی که می‌خواهند برای مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام کنند، باید مراحل کار خود را در خدمات پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌ها (UCAS) به انجام برسانند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان نیاز به ویزا با حمایت مالی از موسسه دانشگاهی خود دارند. ویزای شما باید اجازه چندین بار ورود به کشور را بدهد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی همچنین ممکن است اعضای خانواده وابسته (همسر و فرزندان زیر 18 سال شما) را به همراه داشته باشند.

از شرایط پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان تسلط به مهارت‌های زبان انگلیسی و تمکن مالی برای تحصیل در آنجاست. شرایط ورود در بهترین دانشگاه‌های انگلستان بسته به مقطع، رشته، نوع دانشگاه و حتی ملیت متفاوت است و وجود این تفاوت‌ها به این دلیل است که دانشگاه‌ها مجاز به تعیین شرایط ورود به سیستم بر اساس ترجیحات خود یا سیاست‌های داخلی خود هستند.

دانشگاه آکسفورد

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان جهان است، که در سال 1096 تاسیس شد. ۳۹ کالج، چندین موزه و گالری و بزرگ‌ترین شبکه کتابخانه در انگلیس، تنها بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشگاه است.

در آخرین رده‌بندی سایت QS در سال تحصیلی 2022-2023 این دانشگاه در رتبه چهارم بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های انگلستان نیز رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

ارتباط موثر این دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های برتر دیگر در سطح جهانی باعث شده که دانشجویان این دانشگاه‌ها در گروه فعال‌ترین و خلاق‌ترین دانشجویان دنیا قرار بگیرند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تاکنون موفق به دریافت 69 جایزه نوبل شده‌اند.

دانشگاه آکسفورد همچنین به دلیل معماری بی‌نظیر و راه‌های تاریخی و زیبایش شهرت جهانی دارد، کتابخانه بزرگ این دانشگاه به نام کتابخانه رادکلیف به عنوان مظهر دانش و آگاهی در دنیا شناخته می‌شود.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در رتبه‌بندی جهانی سایت QS رتبه هفتم در دنیا و رتبه دوم در انگلیس را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه که در زمان قرون وسطا و در سال 1209 ساخته شده، علاوه بر معماری منحصر به فرد، کیفیت آموزشی و سطح آموزشی بسیار بالایی دارد.

دانشگاه کمبریج دارای 31 کالج و 150 دانشکده و انستیتو می‌باشد که تأسیس تعدادی از آن‌ها به قرن سیزدهم بر می‌گردد. این دانشگاه قدیمی‌ترین انتشارات دنیا را دارد و دارای ۱۱۶ کتابخانه است که تمام کتاب‌های منتشر شده در انگلیس و ایرلند را داراست. کمبریج به صورت ویژه در علم ریاضیات شهرت زیادی را به دست آورده است.

با توجه به رقابت بالا برای پذیرش دانشجویان خارجی، برای ورود به دانشگاه کمبریج داشتن یک رزومه تحصیلی قوی، انگیزه‌نامه، معدل بالا، مدرک زبان تافل یا آیلتس و شرکت در آزمون ورودی الزامی می‌باشد.

امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن به طور مشترک با دانشگاه کمبریج در رتبه هفتم بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. این دانشگاه از ترکیب 3 دانشکده لندن در سال 1907 به وجود آمده است و در حال حاضر 17،000 دانشجو و 8،000 کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند.

تمرکز این کالج بین‌المللی بر رشته‌های علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و تجارت است. دانشگاه نام برده نمونه‌ای از بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل مهندسی برق در انگلستان می‌باشد. آموزش در این کالج براساس تحقیق و پژوهش انجام می‌شود.

کالج دانشگاهی لندن (UCL)

در سال تحصیلی 2022-2023 کالج دانشگاهی لندن رتبه دهم بهترین دانشگاه‌های دنیا و رتبه چهارم بهترین دانشگاه انگلستان را به خود اختصاص داده است. در دانشگاه UCL تفکر بدیع پرورش می‌یابد.

کالج دانشگاهی لندن توجه ویژه‌ای به تحقیقات دارد و به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در جهان شناخته می‌شود. برای تحصیل در مرکز کالج دانشگاهی لندن باید از طریق UCAS اقدام کنید که هزینه درخواست برای دانشجویان بین‌المللی بین 20 تا 25 پوند است. اگر در آزمون شرکت نکرده‌اید باید مدارک بین‌المللی معادل ارائه دهید. مدرک زبان بین المللی IELTS با نمره 6.5 یا TOEFL با نمره 92، رزومه تحصیلی قوی و انگیزه‌نامه قوی نیز از دیگر مدارک موردنیاز است.

از فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توان به 34 برنده جایزه نوبل و 3 برنده جایزه فیلدز اشاره کرد. حوزه تحقیقات اصلی دانشگاه UCL شامل سلامتی جهانی، شهرهای بادوام، تعاملات بین فرهنگی و سلامت گونه بشر است.

دانشگاه ادینبورگ

در رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های انگلستان، دانشگاه ادینبورگ در رتبه پنجم قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر رتبه پانزدهم بهترین دانشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص داده است.

سه تن از نخست وزیران بریتانیا در این دانشگاه تحصیل کرده بودند. یکی از اساتید این دانشگاه در سال ۲۰۱۳ برنده جایزۀ نوبل شده است. به همین دلیل امروزه نام این دانشگاه را می‌توانید در بین ۲۰ دانشگاه معتبر انگلستان ببینید.

 سه دانشکده اصلی این دانشگاه شامل هنر و علوم اجتماعی، علوم و مهندسی و در نهایت پزشکی هستند. این دانشکده‌ها به ۲۱ زیرمجموعه از رشته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن

بیشترین درصد دانشجویان بین المللی انگلستان در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن تحصیل می‌کنند و 70 درصد از کل جمعیت دانشجویی بین المللی را تشکیل می‌دهند. در بخش‌های حقوق، اقتصاد، تاریخ، فلسفه و سیاست این دانشکده با سواد ترین اساتید و قوی‌ترین خدمات را دارد. مشاهده شده که 26 درصد از کل جوایز نوبل اقتصاد به فارغ التحصیلان این دانشگاه اختصاص یافته است.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلیس با هدف اصلی تقویت تحقیقات و بینش در سال 2008 تأسیس شد. این دانشگاه با حدود ۸۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی، یکی از بیشترین گوناگونی‌ها در جمعیت دانشجویان بریتانیا را دارا است و برای دانشجویان بین‌المللی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته که در بدو ورود به فرودگاه وسایل دانشجویان بین‌المللی از طرف دانشگاه به محل اقامتشان منتقل می‌شود. مسکن همه دانشجویان بین‌المللی که شهریه دانشگاه را پرداخت می‌کنند، تضمین‌شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط