درمان تایم
درمان تایم
روش های مختلف کوچک کردن شکم و پهلو

روش های مختلف کوچک کردن شکم و پهلو

روش های مختلف کوچک کردن شکم و پهلو : افرادی که از چاقی شکم و پهلوی خود رنج می برند می توانند با روش های مختلفی اقدام به کوچک کردن شکم و پهلوی خود کنند ما در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با روش های طبیعی و خانگی و همین طور روش های جراحی آن ها آشنا نماییم.افراد باید دقت داشته باشند که این روش ها برای کوچک کردن و لاغری موضعی اندام های بدن آن ها می باشد و نمی تواند همه چربی های بدن را به صورت یک جا از بین ببرد.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم با روش های مختلفی می توان چربی های شکم و پهلو را از بین برده و آن ها را کوچک کرد . ما در این جا قصد داریم که از کم هزینه ترین این روش ها شروع کنیم نخستین نکته ای که باید شما در مورد این روش ها به آن توجه داشته باشید این می باشد که این روش ها تنها می توانند چربی های شکم و پهلوی شما را از بین برده و آن ها را لاغر نمایند و نمی توانند برای لاغری سایر اعضای شما موثر باشند.

روش های مختلف کوچک کردن شکم و پهلو

باید توجه شود که رایج ترین دلیل چاقی شکم و پهلو ها نفخ افراد می باشد و ارتباطی با چربی های اضافی شکم و پهلو ندارند.در این شرایط تحرکات دستگاه گوارش افراد دچار اختلال می شود و قسمت هایی از بدن انسان به خصوص شکم و پهلوها چاق تر از دیگر اعضای بدن می گردند .لذا در این شرایط باید از نفخ به نوعی رهایی پیدا کرد.

راه های مختلف کاهش نفخ

استفاده از مواد غذایی فیبردار

همان طور که می دانید نفخ یا یبوست سبب می شود که حجم شکم ما زیاد شود.برای رهایی از این نفخ ما می توانیم استفاده از مواد غذایی فیبردار را در برنامه غذایی خود بگنجانیم ،مواد غذایی فیبردار سبب خواهد شد که مواد اضافی شکم ما راحتر از بدن تخلیه گردند .گفتنی است که پسیلیوم و سبوس فیبرهای محلول و نامحلول دارند که سبب تحریک روده بزرگ شده و دفع از بدن را راحتر می نمایند.

استفاده کمتر از مواد سدیم دار

زمانی که ما از مواد سدیم دار استفاده می نماییم این مسئله سبب می شود که آب زیادی در بدن ما جمع شود و در نتیجه حجم شکم و پهلوهای ما افزایش پیدا کند.به صورت روزانه بدن ما انسان ها نیاز به کمتر از 1500 میلی گرم سدیم دارد.لذا ما باید مصرف نمک را کاهش داده و زمانی که مواد غذایی خریداری می کنیم بیشتر به سدیم غذاها دقت داشته باشیم.

لازم به ذکر است که مواد غذایی مانند موز و سیب زمینی دارای پتاسیم می باشند و می توانند کمک شایانی به خارج شدن آب زائد بدن بکنند .زمانی که ما توازن پتاسیم و سدیم را در بدن خود مراعات نکنیم ،آب هاب زائد زیادی می توانند در بخش هایی از بدن جمع شده و تناسب اندام ما را به هم بزنند.لذا ما می توانیم برای مقابله با آب آوری سدیم مواد پتاسیم دار مثل سیب زمینی با پوست پخته ،موز ،انبه ،اسفناج و پرتقال مصرف نماییم.

عدم استفاده از قندهای الکلی

لازم به ذکر است که شیرینی های مصنوعی و الکلی سوء هاضمه برای فرد مصرف کننده در پی خواهند داشت .هضم ناقص این امکان را برای باکتری های روده فراهم می کند تا این مواد را تخمیر کند و گاز و اسهال در فرد به وجود آورد.لذا ما باید از مصرف خوراکی هایی که دارای سوربیتول ،مانیتول ،زایلیتول و لاسیتول می باشند خودداری کنیم.

مصرف زیاد آب و مایعات

مصرف زیاد آب و مایعات می تواند کمک شایانی به دفع مواد اضافی روده بنماید .در ضمن از یبوست افراد نیز پیشگیری می کند.ما باید نوشیدن مایعات را جدی بگیریم .زیرا رعایت این نکته همراه نکات بالا می تواند مانع از بسیاری از چاقی های موضعی بدن گردد. لذا ما باید تلاش کنیم که روزانه حداقل هشت لیوان آب و یا مایعات مصرف کنیم.

استفاده کمتر از مواد خام

زیرا مصرف خام مواد خام مانند میوه و سبزیجات می تواند سبب تحریک باد معده شود لذا بهتر می باشد این مواد را در فاصله های غذایی مناسبی مصرف نماییم.

ورزش کردن را به خاطر داشته باشید

علاوه براین که ورزش مانع از ابتلا شدن ما به بسیاری از بیماری ها می شود ،بلکه سبب کاهش حجم شکم و پهلوهای ما نیز می گردد .ولی باید توجه داشته باشیم که همه ورزش ها نمی توانند سبب کوچکی شکم و پهلوی ما شوند.ورزش های هوازی مانند پیاده روی و دویدن موجب کم شدن چربی های زائد شکم افراد می گردند.
پس از اینکه چربی های زائد از بدن شما حذف شد ،دیگر ورزش ها می توانند کمک نمایند تا بدن نتواند چربی اضافی در خود ذخیره کند.در ضمن ورزش سبب کاهش التهاب های بدن شده و قند خون و اختلالات متابولیکی شکم را به حد تعادل می رساند.

ما در ادامه این نوشته تلاش خواهیم کرد که شما را عمل های زیبایی آشنا کنیم که می توانند سبب کاهش سایز شکم و پهلوهای شما شده و تناسب اندام را برای شما به ارمغان بیاورند.

روش های مختلف کوچک کردن شکم و پهلو با استفاده از عمل های زیبایی

با استفاده از عمل های زیبایی مختلفی می توان سایز شکم و پهلوها را کاهش داد که این روش ها عبارت می باشند از:

لیپوساکشن

ابتدا شما باید توجه داشته باشید که روش لیپوساکشن نمی تواند روش مناسبی برای کاهش وزن باشد و ما این عمل را به هیچ وجه برای افراد چاق توصیه نمی کنیم .در این روش درمانی تنها ناحیه های پرچربی که ظاهری بد به اندام های بدن می دهند ،حذف می گردند.

لذا تا جایی که می توانید سعی کنید این عمل را انجام ندهید و تلاش کنید تا با استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن ،توده های چربی را از بدن تان کم یا حذف نمایید.در هر شرایطی ما نباید ورزش کردن و استفاده از رژیم غذایی مناسب خود را از خاطر ببریم.لذا باید بعد از عمل لیپوساکشن هم ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب را رعایت کنیم. در صورتی که یک فرد بعد از عمل لیپوساکشن رژیم غذایی مناسبی را رعایت ننماید در این شرایط احتمال عود چربی های زائد مجددا ً وجود دارد .و این عود سبب ایجاد توده های چربی بیشتری در اندام هایی مانند شکم و پهلو می گردد.

کویتیشن

انجام این عمل زیبایی نیز می تواند تاثیر زیادی در کاهش چربی های زائد بدن داشته باشد.این عمل را به وسیلهی امواج اولتراسوند و بدون جراحی انجام می دهند ،روش انجام عمل کویتیشن به این صورت می باشد که ضربه ها و تکانه هایی را به بافت های چربی وارد می کند و موجب شکسته شدن و خرد شدن آن ها شده و سپس به صورت مایع از بدن خارج می کنند.

کرایولیپولیز

یکی دیگر از عمل های زیبایی شکم پیکر تراشی سرد و یا کرایولیپولیز می باشد که موجب می شود حجم شکم و پهلوهای فرد کاهش پیدا کند.در این روش درمانی برای کوچک کردن سایز شکم و پهلو ،چربی های زائد در این قسمت ها را فریز می کنند این کار را هم توسط دستگاهی به نام کرایولیپولیز انجام می دهند.

پس از حذف و فریز کردن ،عمل تخلیه چربی ها از طریق کبد انجام می گردد.این عمل جراحی نیازمند بستری شدن نمی باشد و دارای دوره ی بهبودی کوتاه مدتی می باشد و افرادی که این عمل انجام داده اند از آن رضایت دارند و بعد از عمل سایز شکم آن ها با دیگر اندام های آن ها هم خوانی دارد.

لیپولیز

با استفاده از این روش درمانی می توان چربی های زائد بدن را که با استفاده از ورزش و رژیم غذایی برطرف نمی شوند و از بین نمی روند را از بدن حذف نمود.این روش درمانی همه چربی های جمع شده در صورت و بدن افراد را با استفاده از لیزر حذف می کند و در ضمن به بدن افراد این فرصت را می دهد نت چربی های خرد شده به وسیله ی لیزر کاملا بسوزد. ولی می توان جهت سهولت در کار چربی های خرد شده حجیم را با مکش از بدن خارج کرد.این روش در مقایسه با دیگر روش های مکش چربی مانند لیپوساکشن دارای عوارض کمتری می باشد.

لیپوماتیک

با استفاده از این روش درمانی نیز می توان چربی های زائد را از اندام های مختلف بدن تخلیه نمود .در روش لیپوماتیک با ایجاد امواج و ارتعاش های خاصی ،چربی ها از اندام ها جدا می شوند و سپس به وسیله ی ساکشن چربی ها را از بدن بیرون می آورند.این عمل زیبایی دارای عارضه خاصی نمی باشد ولی باید در انتخاب محل درمان دقت زیادی شود.

اگر بدن شما دارای چربی های زیادی نمی باشد و دچار چاقی مفرط نیستید و تنها اندام هایی از بدن شما مانند شکم و پهلو ها چاق هستند ،با استفاده از روش لیپومایتک می توان به خوبی چربی های زائد این قسمت ها را از بین بردو دارای اندامی متناسب و زیبا شد.

بادی جت

در حقیقت بادی جت یکی از روش های پیکرتراشی می باشد که با استفاده از دستگاهی به همین نام آن را انجام می دهند و با استفاده از آب چربی های اضافی بدن را از بدن بیرون می آورند و سبب تناسب اندام بیمار می شوند.این روش درمانی را با استفاده از بی حسی موضعی و به صورت سرپایی در کلینیک انجام می دهند .این عمل دارای کبودی و تاول بعد از عمل نمی باشد و در ضمن دوره نقاهت آن نیز در مقایسه با روش های قدیمی کوتاهتر می باشد.

روش درمانی بادی جت می تواند روش مناسبی برای از بین بردن چربی های موضعی افرادی باشد که این افراد نمی توانند با استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن این چربی ها ی اضافی را از بین ببرند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط