درمان تایم
درمان تایم
لیپوماتیک

لیپولیز یا لیپوماتیک

لیپولیز یا لیپوماتیک , لیپوماتیک بهتر است یا لیپولیز؟ : امروزه برای کاهش و از بین بردن چربی های زائد روش های مختلفی وجود دارد . لیپوماتیک و لیپولیز هر دو جز روش های از بین بردن چربی های زائد برای رسیدن به اندامی متناسب و ایده آل می باشد . ولی سوالی که مطرح است این است که لیپوماتیک بهتر است یا لیپولیز ؟ نتایج حاصل از کدام یک از این ها بهتر است ؟ برای پاسخ به این سوالات ابندا مکانیسم کار هر دو را شرح می دهیم .

لیزر لیپولیز
لیزر لیپولیز
لیپوماتیک
لیپوماتیک

هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با نحوه ی کار لیپوماتیک ولیپولیز برای پی بردن به بهترین روش برای از بین بردن چربی های زائد است .

اساس کار روش لیپوماتیک استفاده از لوله ی کانولا می باشد . در این روش جراح ابتدا سوراخ های بسیار ظریفی در پوست ایجاد می کند ، سپس لوله ی کانولا را از طریق این سوراخ ها وارد بدن کرده و در جهات مختلف می چرخاند ، با این کار چربی ها تکه تکه می شوند و در ادامه نیز چربی ها با قدرت مکش از طریق همان لوله از بدن تخلیه می شود . برش ایجاد شده برای وارد کردن لوله ی کانولا بسیار ظریف بوده و بدر مدت زمان کوتاهی قابل بهبود است .

لیپوماتیک جز روش های ایمن و کم خطر برای لاغری و از بین بردن چربی های زائد است . این روش برای افراد مبتلا به چاقی موضعی بسیار مناسب می باشد .

در روش لیپولیز برخلاف روش لیپوماتیک چربی ها با یکسری حرکات چرخشی و لرزشی از بین نمی روند . در این روش از امواج لیزر و یا امواج اولتراسونیک برای از بین بردن چربی های زائد استفاده می شود . با لیزر چربی ها تجزیه شده و در نهایت مانند روغن مایع از بدن خارج می شوند . تفاوت لیپولیز با لیپوماتیک در این است که چربی استخراج شده از طریق لیزر لیپولیز قابلیت تزریق به نقاط دیگر بدن و استفاده ی مجدد را ندارد .

برخی جراحان براین باورند که لیپوماتیک همان لیپوساکشن است ، با عوارض کمتر و مکانیسم بهتر . تمامی روش های ذکر شده برای لاغری موضعی کاربرد دارند . و انتخاب اینکه برای شما کدام روش بهتر است ، بر عهده ی جراح می باشد ، چراکه جراح به دلیل داشتن تجربه ی زیاد با سنجیدن شرایط شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهد .

نتیجه گیری

هر دوی روش های ذکر شده برای از بین بردن چربی های زائد و لاغری موضعی کاربرد دارند ولی روش کار و مکانیسم آن ها متفاوت از هم می باشد . و تفاوت دیگر این دو روش در این است که چربی تخلیه شده در روش لیپوماتیک قابلیت استفاده ی مجدد و تزریق به نقاط دیگر بدن را دارد ، ولی لیپولیز این قابلیت را ندارد .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط