درمان تایم
درمان تایم
جراحی زیبایی پروتز چانه

جراحی زیبایی پروتز چانه

جراحی زیبایی پروتز چانه , قیمت و هزینه جراحی پروتز چانه در سال 97 , دوره نقاهت پروتز چانه , پروتز چانه بدون جراحی , ورم بعد از عمل جراحی زیبایی پروتز چانه : امروزه نسبت به گذشته میل به زیبایی در افراد و مخصوصا خانم ها بیش از بیش شده است و با توجه به تکنولوژی های نوین پزشکی نیز برای رفع بسیاری از نواقص چهره راه های بسیاری وجود دارد انجام پروتز نیز یکی از این راه ها می باشد. انجام پروتز صورت برای جایگزینی چهره صورت است معمولا در بیشتر موارد افراد ممک است که بخشی از چهره خود را از طریق سرطان، تروما و یا نارسایی زای مادرزادی از دست داده باشند و یا گروهی نیز هستند که به دنبال زیبایی بیشتر می باشند این افراد می توانند با انجام پروتز چانه و تعادل سازی به جذابیت چهره افزایش دهند.

جراحی زیبایی پروتز چانه

معمولا انجام پروتز چانه و ایجاد تغییر در آن نیز یک روش بسیار ساده است که پزشک زیبایی با توجه به اندازه صورت و اعضای صورت مثل بینی و چانه تعادل سازی خاص بین اجزای صورت به وجود آورد.

همان طور که می دانیم با انجام پروتز بسیاری از عیوب صورت از بین می رود و پروتز چانه با تغییر ابعاد چانه باعث بهبود تناسب صورت می شود مثلا انجام پروتز می تواند که چانه کوچک را با افزایش پهنا، ارتفاع یا جلوآمدگی ان بزرگ تر کند بدین وسیله هارمونی صورت فرد نیز بهتر می شود. با توجه به این که این جراحی به پیچیدگی جراحی های زیبایی دیگر نیست و یک روش جراحی کوچک است، اما انجام آن تاثیر قابل توجهی را بر ظاهر شخص دارد.

مهم ترین مزایای انجام پروتز چانه

  • افزایش جلو آمدگی چانه
  • عریض تر کردن چانه
  • رفع غبغب ( در واقع غبغب را مخفی می کند )
  • افزایش ارتفاع عمودی چانه
  • کاهش یا رفع فرو رفتگی عضله چانه
  • بهبود تناسب و هماهنگی کلی صورت

معمولا چه افرادی کاندید جراحی پروتز چانه هستند ؟

  • بسیاری از افرادی که بر اثر مادر زادی و یا بیماری و یا سانحه چانه ندارند
  • افرادی که مشکل جدی در صورت خود و قسمت چانه دارند
  • افرادی که چانه شان عقب تر است و ترکیب صورت شان بسیار نافرم می باشد
  • بیمارانی که چانه باریکی دارند و می خواهند چانه عریض تری داشته باشند.
  • چانه کوتاه که ارتفاع عمودی بیشتری می خواهند
  • بیمارانی که فاصله نوک چانه تا گردن آنها کم است.
  • بیمارانی با انقباض دایمی عضله چانه.
  • مناسب برای افرادی که چانه ی نوک تیز دارند
  • افرادی که از دخانیات و الکل مصرف نمی کنند

مهم ترین مسائلی که باید در زمان پروتز چانه درنظر داشت

همان طور که درباره انجام پروتز گفتیم رفع مشکل چانه و رفع عیوب صورت می تواند که برای فرد بسیار مناسب باشد زیرا قراردادن پروتز چانه تاثیر قابل توجهی را بر ظاهر فرد دارد.

نوع پروتز در خانم ها و اقایان متفاوت است به این صورت که پزشک برای هر فرد درمان خاص خودش را دارد با توجه به این که صور ت مردان در مقایسه با فرم صورت زنان متفاوت است و مردان معمولا با چانه های بزرگ بهتر به نظر می رسند و این نوع چانه به علت ظرافت صورت خانم ها در خانم بسیار بد است و این کار برای زنان باعث می شود ظاهر مردانه پیدا کنند. از این رو پزشک با توجه به فرم بینی و چانه هر کسی پروتز چانه را انجام می دهد.

لیپوساکشن گردن، مینی لیفت گردن، لیفت گردن و صورت معمولا اقداماتی هستند که می شود با پروتز چانه در نظر داشت زیرا که انجام هر کدام از این موارد تاثیرات و نتیجه کلی پروتز چانه را افزایش می دهند.

انواع برش قرارگیری پروتز چانه عبارتند از :

  1. برش داخل دهانی
  2. برش خارج از دهانی

برش داخل دهانی :

در این روش برای قرار دادن پروتز، برش از طریق لب پایینی که در تماس با لثه است و هیچ گونه برش پوستی ندارد انجام می شود که انتخاب پزشک مناسب می تواند بسیار در نتیجه جراحی تاثیر گذار باشد.

برش خارج از دهان :

در این روش برش نیز که از بیرون دهان صورت می گیرد دقیقا در ناحیه چین زیر چانه برشی به اندازه 2 یا 3 سانتی متر صورت می گیرد. با توجه به این که برش در قسمت زیر چین چانه هست تا حد زیادی قابل مشاهده نیست.

مهم ترین مزایا و معایب پروتز چانه داخل دهانی و خارج دهانی

داخل دهانی

مزایا : ناحیه برش قابل مشاهده نیست.

معایب : در این روش ممکن است که قرارگیری پروتز کمی دشوار باشد

خارج دهنی

مزایا :  قرار دادن پروتز دقیق تر است

معایب : در این روش ناحیه برش کمی قابل مشاهده است.

دوره نقاهت پروتز چانه

بهترین کار بعد از انجام پروتز چانه این است که از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید و در منزل باید استراحت کنید؛ از غذا هایی مثل سوپ و آش برای وعده ها استفاده کنید زیرا غذاها در هفته اول باید نرم باشند. بهتر است تا غذاهای سفت را نجوید و دهان خود را بیش از اندازه باز نکنید. زیر سرتان را بلند تر کنید و از چندین بالش استفاده کنید تا در زمان خواب سرتان بالاتر قرار بگیرد.

احساس درد در این نوع جراحی به حدی نیست که بسیار ازار دهنده باشد و درد معمولا متوسط است. از این رو در زمان درد از داروهای آرام بخش تجویز شده توسط دکتر استفاده کنید.

بیشتر افراد از وجود تورم در قسمت چانه احساس نارحتی و نگرانی دارند که 2-1 هفته طول رفع این تورم می کشد. احساس بی حسی در لب پایینی و چانه ممکن است چندین هفته طول بکشد تمام مواردی که بیان شد موارد عادی است و معمولا 2 هفته طول می کشد.

بیشتر بیماران بعد از یک هفته می توانند که فعالیت خودشان را انجام دهند اما از فعالیت شدید تا 4 هفته بعد از جراحی حتما باید اجتناب کرد.

این روش جراحی زیبایی نیز با توجه به این که دشوار نیست اما می تواند ریسک هایی را برای فرد داشته باشد از این رو انجام این جراحی زیر نظر بهترین پزشک جراحی می تواند علاوه بر این که نتیجه بسیار خوبی را داشته باشد هیچ عوارض خاصی را نیز برای فرد ندارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط