درمان تایم
درمان تایم
تشخیص سرطان دهانه رحم

هزینه تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر یک آزمایش تشخیصی بسیار موثر است. این تست با دقت بالا در تشخیص عارضه های مختلف، می تواند در روند درمان هم تاثیرگذار باشد. با این وجود هزینه تست پاپ اسمیر نیز اهمیت زیادی برای اکثر متقاضیان دارد. شما نیز حتما می خواهید از هزینه انجام این تست اطلاعات کسب کنید. همچنین دانستن روش انجام، نحوه تشخیص پاپ اسمیر مثبت و زمان انجام تست پاپ اسمیر نیز مهم است.

می توانید برای انجام تست پاپ اسمیر توسط بهترین متخصصین در منزل خودتان نیز اقدام کنید. تیم آنی آزما با بهره گیری از کادری حرفه ای و مجرب همواره آماده خدمات رسانی به متقاضیان این تست در منزل است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت آنی آزما با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

تست پاپ اسمیر را بشناسیم

شاید اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد شده، شناخت پیدا کردن از تست پاپ اسمیر است. این تست مطمئن ترین راه برای تشخیص دقیق برخی عارضه های مختلف در زمینه بیماری های زنان محسوب می شود؛ خصوصا اگر برای تشخیص بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم یا اچ پی وی، به متخصص زنان مراجعه کنید. این تست یک راه تشخیص خوب و مطمئن است.

البته نگرانی های زیادی در ذهن افراد درباره میزان درد جسمی در هنگام انجام تست پاپ اسمیر ایجاد می شوند. نکته مهم در این رابطه این است که شما باید بدانید کجا برای انجام این تست اقدام می کنید.

معمولا انجام این تست توسط افراد با تجربه و با استفاده از بی حسی، درصورت لزوم، انجام می شود. به این معنا که اگر شما احساس ناراحتی در انجام تست داشته باشید، این امکان وجود دارد که از بی حسی های موقت استفاده شود. به همین دلیل هم نگرانی چندانی نباید از بابت مواردی مانند درد یا ناراحتی های احتمالی در طول تست داشته باشید.

با همه این ها شما می توانید در رابطه با نگرانی خود از تست پاپ اسمیر، با متصدی انجام تست صحبت کنید. همچنین می توانید هر مشکلی در مدت انجام تست داشتید، آن را با متصدی مربوطه مطرح نمایید. قطعا راهنمایی های متخصص می تواند برای شما مفید باشد.

روش راحت تست پاپ اسمیر

روش تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر در کنار اینکه می تواند در تشخیص بیماری های مختلف تاثیرگذار باشد، یک روش نمونه برداری نیز محسوب می شود. معمولا مدت زمان انجام این تست بسیار کوتاه است. در واقع در اولین مرحله از تست پاپ اسمیر، نمونه برداری انجام می شود. آنچه در رابطه با این تست مهم است، روش نمونه برداری آن می باشد. متخصص با استفاده از یک وسیله انبر شکل برای باز کردن دهانه واژن اقدام می کند.

پس از آن با استفاده از وسیله ای مخروطی شکل، اقدام به جمع آوری نمونه از سلول های جداره واژن می نماید. سپس نمونه های جمع آوری شده، برای تشخیص به آزمایشگاه فرستاده می شوند و نتیجه توسط پزشک متخصص بررسی می شود. این روش برای تشخیص عفونت های اچ پی وی نیز موثر بوده و معمولا روش انجام این تست برای این موارد نیز یکسان است. در زمینه انجام این تست، مهم است که حتما در بهترین زمان تست پاپ اسمیر برای نمونه برداری اقدام کنید.

بهترین سن برای تست پاپ اسمیر

چه زمانی برای نمونه برداری پاپ اسمیر بهتر است؟

اولین مسئله در بحث زمان پاپ اسمیر این است که این تست نباید در دوران قاعدگی انجام شود. البته در مواردی که لکه بینی یا خون ریزی خفیف اتفاق می افتد، در صورت اورژانسی بودن شرایط، متخصص ممکن است اقدام به انجام تست کند.

این موضوع را نباید فراموش کنیم که در زمان قاعدگی، تست پاپ اسمیر ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و نمونه گیری مناسبی انجام نشود. وجود خون در نمونه، قطعا می تواند تشخیص را برای آزمایشگاه سخت تر کند. به همین دلیل هم معمولا زمان مناسب تست پاپ اسمیر بعد از قاعدگی عنوان می شود. مسئله بعدی در این تست، انجام آن در زمان بارداری است. انجام تست پاپ اسمیر در زمان بارداری یکی از پرتکرار ترین سوالات مراجعین به کلینیک ها محسوب می شود.

تست پاپ اسمیر در بارداری از دید عموم مردم برای جنین یا مادر خطرناک است، درحالی که چنین نیست. درواقع چنین مسئله ای از نظر علمی اثبات نشده و این تست برای زنان باردار هم  انجام می شود. حساسیت های زیادی در دوران بارداری برای مراقبت از مادر و جنین وجود دارند. به همین دلیل انجام این تست همواره با نظر متخصص انجام می شود. پس اگر متخصص چنین نظری داشت، نباید از انجام آن نگران باشید.

بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم با کمک تست پاپ اسمیر می توانند زودتر از موعد تشخیص داده شوند. پس آنچه از نظر زمانی اهمیت دارد، این است که در انجام این تست بصورت روتین و منظم، کوتاهی نکنید.

هرچند تست پاپ اسمیر برای افراد در سنین کم معمولا با نظر متخصص انجام می شود ولی در سنین بالا و شروع دهه سوم زندگی متفاوت است و شما باید تقریبا هر سه سال برای انجام تست بصورت منظم اقدام کنید.

آیا تست پاپ اسمیر در منزل هم ممکن است؟

برخی افراد به دلایل مختلف، از حاملگی گرفته تا مشکلات و عارضه های مختلف، ممکن است نتوانند برای انجام تست به درمانگاه مراجعه کنند. تست پاپ اسمیر اهمیت زیادی برای زنان دارد و همچنین باید به صورت منظم در یک بازه مشخص انجام شود. همه این ها به ما نشان می دهد که باید دسترسی بیشتری برای افراد مختلف در انجام نمونه برداری فراهم باشد. تیم آنی آزما با در نظر گرفتن این موارد، امکان انجام تست پاپ اسمیر در منزل را با بهره گیری از کادر مجرب مراکز پزشکی، ممکن است.

انجام این تست در منزل می تواند در هزینه ها و زمان شما صرفه جویی کند. ضمن اینکه راحتی بیشتری  برای بیمار فراهم می کند.

هزینه تست پاپ اسمیر در منزل ارزان با آنی آزما

هزینه تست پاپ اسمیر در منزل

شاید بپرسید که هزینه تست پاپ اسمیر در منزل تا چه اندازه با انجام آن در مطب یا کلینیک متفاوت است. در این زمینه باید بگوییم که این هزینه ها می توانند با در نظر گرفتن حق ویزیت یا مواردی مانند هزینه رفت و آمد به کلینیک، خیلی متفاوت باشند. انجام این تست در منزل برای بسیاری از خانم ها که درگیر بارداری یا موارد دیگر هستند، آسان تر است. از طرفی برخی افراد در منزل به شکل راحت تری می توانند با نگرانی هایی که در رابطه با این تست دارند، کنار بیایند.

انجام تست در منزل و همچنین عدم نیاز به صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد به مطب، از مزایای این روش هستند.

چرا انتخاب آنی آزما برای تست پاپ اسمیر

هم اکنون انجام تست پاپ اسمیر در منزل با کمک تیم آنی آزما ممکن شده است. این تیم با کمک گرفتن از کادری حرفه ای و با تجربه، می تواند تمامی مراحل نمونه برداری را در منزل انجام بدهد. آنی آزما سابقه ای طولانی در ارائه خدمات آزمایشگاهی و نمونه برداری در منزل دارد. با این وجود حتما می تواند اولین گزینه برای انجام تست پاپ اسمیر در منزل برای شما به شمار برود. همچنین شما می توانید با اطمینان کامل به پرسنل این تیم، از خدمات آزمایشگاهی این مجموعه حرفه ای در منزل نیز استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط