درمان تایم
درمان تایم
لیزیک چشم

بهترین دکتر برای لیزیک چشم

لیزیک نوعی جراحی با لیزر است که امروزه به عنوان یکی از جدیدترین متدهای درمان عیوب انکساری چشم و مشکلات بینایی شناخته می شود. بسیاری از اختلالات بینایی از قبیل آستیگماتیسم، دوربینی و نزدیک بینی به راحتی توسط عمل لیزیک برطرف می شوند. این شیوه درمانی مزایای متعددی دارد و همین سبب می شود که بسیاری از چشم پزشکان و جراحان، لیزیک را برای درمان مشکلات چشمی به کار ببرند. اگر شما هم تمایل دارید اشکالات بینایی خود را سریع و بدون درد درمان کنید، می توانید با بهترین دکتر برای لیزیک چشم تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. در این مقاله قصد داریم با بررسی پیرامون عمل لیزیک چشم، به ویژگی های بهترین دکتر برای لیزیک چشم نیز بپردازیم.

لیزیک چیست؟

لیزیک (Lasik) یکی از روش های اصلاح دید است که برای برطرف کردن مشکلاتی مثل دوربینی (hyperopia)، نزدیک بینی (myopia) و آستیگماتیسم به کار می رود. در این روش که معمولاً کمتر از نیم ساعت طول می کشد، جراح تلاش می کند تا به کمک لیزر و ابزارهای مخصوص شکل قرنیه را به نحوی تغییر دهد که نور به شکل صحیح در قرنیه چشم متمرکز شود و بینایی به درستی صورت بگیرد. در نتیجه لیزیک، چشم مشکلاتی مثل دوبینی، تاری دید و آستیگماتیسم از بین می روند و فرد می تواند بدون استفاده از عینک تصاویر را شفاف و واضح ببیند. برای انجام جراحی لیزیک قطره های بی حسی موضعی در داخل چشم بیمار به کار گرفته می شوند و فرد در طول عمل دردی را احساس نمی کند.

مزایای لیزیک چشم

استفاده از لیزیک برای برطرف کردن عیوب انکساری چشم دارای مزایای متعددی است که لیزیک را نسبت به سایر عمل های جراحی برتری می بخشد. در ادامه به برخی از این مزیت های عنوان شده توسط بهترین دکتر برای لیزیک چشم اشاره شده است:

  • جراحی لیزیک کاملا بدون درد است؛ البته در مواردی نادر ممکن است بیمار درد بسیار خفیفی را احساس کند.
  • لیزیک یک نوع عمل سرپایی است که به بانداژ و بخیه احتیاجی ندارد و بیمار می تواند بلافاصله پس از اتمام عمل، بیمارستان را ترک کند.
  • پس از انجام لیزیک احتیاج به استفاده از عینک یا لنز کاهش یافته و حتی به صفر می رسد.
  • بازده و درصد موفقیت عمل لیزیک بسیار رضایت بخش است و به عنوان یک روش مطمئن به حساب می آید.
  • در صورتی که دید بیمار با افزایش سن تغییر کند، پزشک می تواند مجدداً آن را اصلاح کند.

نتایج لیزیک چشم

به طور قطع می توان گفت پس از انجام لیزیک نمره عینک بیمار کاهش خواهد یافت؛ اما اینکه کاملاً از عینک زدن بی نیاز شود یا خیر، بستگی به شرایط هر فرد دارد. نتایج لیزیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است و احتمال دارد بیمار پس از جراحی لیزیک به بهبود بینایی صد در صدی برسد در حالی که در بیمار دیگری با شرایط متفاوت، این میزان ممکن است کمتر باشد؛ بنابراین حتی پس از انجام لیزیک چشم نیز امکان دارد چشم پزشک تشخیص دهد که بیمار هنوز باید از لنز و عینک استفاده کند. از همین رو نباید معاینات پس از انجام لیزیک را پشت گوش بیندازید.

مزایای لیزیک چشم

چه کسانی نباید لیزیک انجام دهند؟

نکته مهم درباره لیزیک چشم این است که هرگز به صورت خودسرانه دست به انجام این نوع عمل جراحی نزنید و پیش از هر چیز حتما، با بهترین دکتر برای لیزیک چشم یا جراح چشم مشورت کنید. چشم پزشک متخصص می تواند با معاینه دقیق چشم های شما، در مورد اینکه آیا درمان لیزیک موثر خواهد بود یا نه تصمیم گیری و شما را راهنمایی کند. به طور کلی انجام عمل لیزیک چشم برای افراد زیر توصیه نمی شود:

  • افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند.
  • بیمارانی که قرنیه آن ها نازک یا ناهموار است.
  • زنانی که باردار یا در حال شیردهی هستند.
  • افرادی که از دیابت، لوپوس یا آرترید روماتوئید رنج می برند.
  • بیمارانی که تغییرات دید آن ها در فاصله یک سال اخیر بسیار زیاد بوده است.

عوارض لیزیک چشم

جراحی لیزیک جزو روش های کم خطر با درصد موفقیت بالا است؛ اما همچنان احتمال عوارض جزئی پس از لیزیک نیز وجود دارد. اغلب این عوارض موقتی هستند و پس از گذشت دوره نقاهت برطرف خواهند شد. ممکن است بیمار پس از عمل لیزیک چشم تا چند وقت دچار ضعف بینایی در شب، حساسیت به نور، خشکی چشم و تاری دید بشود که می بایست با مشورت چشم پزشک از قطره های چشمی یا عینک برای کنترل این عوارض استفاده کند. در صورت ادامه دار شدن و شدید بودن عوارض لازم است هر چه سریع تر به بهترین دکتر برای لیزیک چشم مراجعه کنید و پزشک را در جریان این مسئله قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید این مقاله را بخوانید:

مراقبت های پس از جراحی لیزیک چشم

بهترین دکتر برای لیزیک چشم

بهترین دکتر لیزیک چشم

از آنجا که تسلط و مهارت جراح چشم پزشک تاثیر بسزایی در موفقیت عمل لیزیک و کیفیت بینایی بیمار دارد، باید در انتخاب بهترین دکتر برای لیزیک چشم دقت کافی به خرج دهید. جراحی لیزیک چشم عملی حساس است که نیاز به ظرافت و تجربه زیادی دارد؛ بنابراین توصیه می شود هرگز برای انجام این عمل به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید. برای شناسایی بهترین دکتر برای لیزیک چشم می توانید از معیارهای زیر کمک بگیرید:

  1. داشتن تجربه و سابقه کار
  2. رضایت بیماران سابق از عملکرد چشم پزشک
  3. برخورداری از دانش کافی در زمینه لیزیک چشم
  4. آشنایی با جدیدترین متدهای روز برای لیزیک
  5. احترام به بیمار و خوش برخوردی
  6. دقت در انجام معاینه
  7. پاسخ دادن به سوالات بیمار
  8. ارائه اطلاعات کافی به بیمار در رابطه با انواع راه های درمان

مراجعه به پزشک

مشکلاتی مثل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم از جمله عیوب انکساری هستند که به راحتی می توان آن ها را با کمک عمل لیزیک برطرف کرد. لیزیک چشم جراحی سرپایی و ساده ای است که دردی ندارد و دوره نقاهت آن نیز به سرعت سپری می شود. اگر شما هم از این نوع مشکلات بینایی رنج می برید و به دنبال راهی هستید که بتوانید با حذف عینک یا کاهش نمره عینک دید بهتری داشته باشید، می توانید در اولین فرصت با مراجعه به مطب دکتر رضا پورمازار جراح و متخصص بیماری های چشمی و بهترین دکتر برای لیزیک چشم نسبت به دریافت مشاوره و انجام لیزیک اقدام فرمایید.

دکتر لیزیک چشم

تماس با مطب دکتر رضا پورمازار

تلفن تماس :

09108077708

021-26760892

021-26760439

آدرس :

تهران – سعادت آباد – خیابان سرو غربی – خیابان بخشایش – انتهای کوچه هفدهم (17) – جنب بیمارستان عرفان – پلاک 54 – ساختمان عرفان – طبقه 4 – واحد 403

آدرس سایت:

https://drpourmazar.com

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط