درمان تایم
درمان تایم
ماندگاری لیفت سینه

میزان ماندگاری لیفت سینه

پدیده افتادگی سینه ها که به دلایل مختلفی نظیر افزایش سن، شیردهی، کاهش وزن و یا وراثت، رخ می دهد، برای بسیاری از بانوان ناخوشایند است. برخی از خانم ها، به دنبال روش هایی هستند که این افتادگی را رفع نمایند و امروزه این کار با روش‌های مختلف لیفت سینه امکان پذیر می باشد. ماندگاری نتایج لیفت سینه در روش های مختلف، متفاوت بوده و این ماندگاری به مواردی مانند نوع پوست، افزایش سن، سیگار کشیدن، نور خورشید و سلامت عمومی افراد بستگی دارد. از مهم ترین روش های لیفت سینه می توان لیزر، جراحی، نخ و ورزش را نام برد. البته از میان این روش ها، ماندگاری لیفت سینه با جراحی  بیشتر می باشد.

ماندگاری لیفت سینه با جراحی

معمولا تعیین دقیق ماندگاری نتیجه بدست آمده از پروتز و  لیفت سینه به صورت همزمان سخت می باشد. زیرا موارد متعددی بر روی ماندگاری آن موثر است. به صورت کلی می توان گفت با توجه به ارتقای کیفیت پروتز های سینه و تغییر تکنیک های جراحی، دوام و ماندگاری لیفت سینه با جراحی افزایش یافته است. شما می توانید پس از برطرف شدن ورم حاصل از جراحی، اثرات ابتدایی آن را چک کنید. اما برای دیدن نتیجه نهایی لیفت سینه با جراحی، باید چند ماه صبر کنید. زیرا نتایج اصلی چند ماه پس از جراحی مشاهده و تشخیص داده می گردد و موقعیت و ظاهر سینه ها، با گذشت زمان تثبیت می شوند. اطلاعات بیشتر درباره جراحی لیفت سینه

معمولا نتایج مثبت و مطلوب حاصل از لیفت سینه با جراحی، دائمی بوده و تا مدت زمان زیادی با شما باقی می ماند. البته عواملی نظیر جاذبه زمین، افزایش سن همچنان می تواند بر روی ظاهر و فرم سینه های شما تاثیر بگذارد و این ماندگاری را به ۱۰ الی ۱۵ سال کاهش دهد. ولی به جهت افزایش مدت زمان ماندگاری نتایج مثبت بدست آمده بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

ماندگاری لیفت سینه

  • ماندن در وزن ایده آل و عدم افزایش و کاهش وزن شدید
  • انتخاب روش زندگی سالم
  • استفاده از پروتزی با برند معتبر
  • عدم استفاده از دخانیات
  • مراقبت های پوستی
  • رژیم غذایی کافی و سالم

شما می توانید با رعایت این مراحل اثرات افزایش سن و جاذبه زمین را بر روی فرم سینه های خود، تا حد زیادی کاهش داده و به تعویق بیندازید.

ماندگاری لیفت سینه با نخ

در مورد لیفت سینه با نخ به صورت کلی نمی توان گفت که یک روش دائمی است و این روش پس از گذشت زمان به تکرار و ترمیم نیاز دارد. البته میزان ماندگاری لیفت سینه با نخ به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین عواملی که در پایداری لیفت سینه و فرم آن تاثیر گذار است، می توان به میزان مقاومت نخ و جنس آن اشاره کرد. نخ صاف در روش لیفت سینه با نخ، در حدود ۶ ماه ماندگاری دارد ولی ماندگاری نخ خاردار در بیشتر مواقع تا ۵ سال می باشد.

به طور متوسط نخ های لیفت به مدت 4 تا 6 ماه ماندگاری دارند و پس از آن متابولیزه شده و جذب بدن می گردند. ولی باید بدانید به دلیل اینکه پس از انجام عمل لیفت سینه با نخ، در پوست سینه، کلاژن ساخته می شود، حتی با وجود جذب نخ در بدن، نتیجه مثبت لیفت، بین ۱۸ ماه تا ۲ سال، همچنان ماندگاری دارد. اگر شما این لیفت را دوباره تکرار کنید، میزان ماندگاری نتایج در آن افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که در برخی از بیماران، ماندگاری لیفت با نخ ، طولانی مدت خواهد بود و این افراد نیازی به اصلاح مجدد نخواهند داشت. ولی برخی دیگر از افراد، بعد از چند سال، دوباره به افتادگی سینه دچار می شوند و در صورت میل خود، عمل های ترمیمی را تکرار می کنند. دلیل این موضوع که چرا زمان ماندگاری لیفت سینه با نخ در بیماران مختلف، متفاوت است را باید در مواردی  مانند نوع جنس نخ به کار رفته، میزان سلامتی بیمار، سن بیمار، رژیم غذایی و ژنتیک جستجو نمود.

ماندگاری لیفت سینه با ورزش

برای لیفت سینه ها به وسیله ورزش، نیاز است که شما در طول برنامه ورزشی خود مانند وزنه زدن، دویدن و یا انجام سایر ورزش ها، روی بالاتنه و سینه خود کار کنید.  با تمرین روی عضلات سینه، بالاتنه و شکم خود، می توانید همه عضلات اطراف آن را درگیر کنید.

بسیاری از بانوان که از ظاهر سینه های خود رضایت نداشته و میل به جراحی نیز ندارند، افتادگی سینه های خود را که در اثر بارداری، شیردهی یا تغییر وزن اتفاق افتاده است را  با ورزش کردن رفع می کنند. ماندگاری لیفت سینه با ورزش تا زمانی ادامه خواهد داشت که افراد بتوانند این ورزش را ادامه دهند. در قسمت زیر به عواملی که در ماندگاری روش لیفت سینه با ورزش موثر است، اشاره می کنیم:

  • عدم انجام ورزش های مخصوص بالاتنه و رها کردن آن
  • افزایش سن افراد
  • تغییر سایز افراد با افزایش و کاهش وزن
  • مصرف دخانیات
  • رژیم غذایی حاوی مواد ناسالم
  • استفاده از لباس زیر نامناسب

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط