درمان تایم
درمان تایم
معایب تامی تاک

عوارض و معایب ابدومینوپلاستی

عوارض و معایب ابدومینوپلاستی : جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی یکی از روشهای معمول و بسیار کاربردی برای حذف چربی های اضافی شکم و همینطور درمان شلی و افتادگی پوست این ناحیه است . با عمل ابدومینوپلاستی پوست این ناحیه کشیده شده و سفت می شود . نکته مهم در انجام عمل زیبایی شکم این است که فرد بیمار که قصد دارد با عمل ابدومینوپلاستی وزن خود را کاهش دهد و افنتادگی شدید شکم خود را بهبود بخشد باید در سلامت جسمی کامل باشد .

معایب تامی تاک

نکته مهم برای بانوان

اگر زنان بخواهند این عمل را انجام دهند بهتر است قبل این کار زایمان های خود را انجام داده باشد و اینکه در آینده هم نخواهد باردار شود .

ابدومینوپلاستی ؛ یک عمل جراحی کاملا تهاجمی است و با ایجاد برش در ناحیه شکم اقدام به برداشتن چربی های اضافی ناحیه می شود و در نهایت برای درمان شلی و افتادگی شدید پوست شکم کشیده می شود تا سفت شود . در نهایت جای زخم بخیه زده می شود.

معایب جراحی ابدومینوپلاستی

همیشه به این نکته تاکید داشته ایم که حتما قبل از اقدام به انجام هر نوع عمل زیبایی بهتر است که با متخصص و پزشک معالج خود کاملا مشاوره کنید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید . پزشک متخصص عوارض احتمالی این جراحی را به شما گوش زد خواهد کرد. در زیر به برخی از عوارض و معایب ابدومینوپلاستی اشاره می کنیم :

  • خطرات بیهوشی وجود دارد
  • امکان لخته شدن خون در ناحی درمان بدن
  • در برخی از موارد عوارض ریوی پدید می آید
  • در موارد بسیار نادر عفونت نیز می تواند از عوارض دیگر این جراحی زیبایی باشد.
  • یکی از عوارض ابدومینو پلاستی که در اکثر جراحی های لاغری پدید می آید این است که امکان جمع شدن مایع در زیر پوست وجود دارد که توسط پزشک متخصص تخلیه می شود.
  • آسیب به اعصاب موقع برش ها
  • تورم پاها و ران
  • بروز اسکار و جای زخم بعد از عمل جراحی در ناحیه برش
  • تغییر رنگ پوست ناحیه درمان
  • تغییر حس پوست به دلیل آسیب دیدگی اعصاب ناحیه

تمام موارد بالا که به عنوان عوارض و معایب ابدومینوپلاستی می باشند . به مهارت و تخصص جراح بستگی دارد که با مهارت خود همه اینها را به حداقل خواهد رساند .

نکته مهم

عمل زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی) بر خلاف لیپوماتیک و لیپوساکش که برای لاغری و از بین بردن چربی های اکثر نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد صرفا برای از بین بردن چربی های اضافی ناحیه شکم و رفع شلی و افتادگی پوست این ناحیه کاربرد دارد. و برای دیگر قسمت های بدن امکان انجام وجود ندارد .

مزیت مهم ابدومینوپلاستی این است که در جراحی های لیپوساکشن و لیپوماتیک نمی توان پوست را کشید و شلی آن را برطرف کرد ولی ابدومینوپلاستی هدفش صاف و کشیده کردن پوست ناحیه درمان است .

عوارض ابدومینوپلاستی

توجه داشته باشید که :

اگر عمل جراحی ابدومینوپلاستی به درستی و در تخصص بالا انجام شود نه تنها موارد بالا وجود نخواهند داشت بلکه یک عمل کاملا رضایت بخش نیز خواهد بود .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط