درمان تایم
درمان تایم

دسکتو: سایت ساز داروخانه و مراکز پزشکی و درمانی

ایده استارتاپ دِسکتو از سال 1399 با تمرکز بر استفاده از تکنولوژی‌های ابری در جهت ارائه پلتفرمی مقیاس‌پذیر تشکیل شد. در واقع دسکتو، اولین پلتفرم سایت‌ساز تخصصی در حوزه طراحی سایت داروخانه، کلینیک، مطب، بیمارستان و سایر مراکز درمانی است. این پلتفرم سایت‌ساز را تیمی از جوانان نخبه راه‌اندازی کرده‌اند و بنیان‌گذاران اصلی آن محمد فتحی و مهسا کمالی هستند.

از استارتاپ دسکتو در اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی سلامت در سال 1401 در استان فارس رونمایی شد. از آنجایی که فعالیت دسکتو در حوزه رایانش ابری تعریف می‌شود، این پلتفرم به‌صورت مداوم در حال توسعه و به‌روزرسانی قرار دارد و هر ماه امکانات جدیدی عرضه خواهد کرد.

دسکتو چیست؟

دسکتو یک پلتفرم تخصصی سایت‌ساز است که با ساختن وب‌سایت اختصاصی در حوزه پزشکی، داروخانه، کلینیک و مراکز درمانی، امکاناتی جدید و پیشرفته به کاربران می‌دهد. بنابراین آن‌ها می‌توانند با استفاده از سایت‌های ساخته‌شده توسط این پلتفرم با سرعت و راحتی بیشتری به معرفی و ارائه خدمات درمانی خود بپردازند و در قبال عرضه این خدمات، وجوه مربوط به آن را از طریق پرداخت مستقیم به حساب پزشکان دریافت کنند.

دسکتو به‌عنوان یک سایت ساز داروخانه، امکان راه‌اندازی داروخانه آنلاین را برای داروخانه‌ها فراهم می‌سازد و امکانات متنوعی در اختیار آن‌ها می‌گذارد تا با نرم‌افزار فروش محصولات خود با مشتریان ارتباط برقرار کنند. همچنین داروخانه‌ها می‌توانند در این سایت فروشگاهی محصولات سلامت‌محور غیردارویی را نیز به دست مشتریان خود برسانند.

علاوه بر طراحی سایت داروخانه، دسکتو در زمینه طراحی سایت پزشکی نیز فعالیت می‌کند. بنابراین پزشکان و مسئولان کلینیک‌ها و مراکز درمانی می‌توانند در این پلتفرم سایت‌ساز تخصصی، یک وب‌سایت اختصاصی برای حرفه خود راه‎اندازی کنند. درنتیجه راه‌اندازی یک وب‌سایت تخصصی، امکانات جدیدی همچون سامانه نوبت‌دهی و پذیرش آنلاین بیمار در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

پزشکان با طراحی سایت نوبت دهی پزشکی در این پلتفرم می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت آنلاین و درصورت نیاز نسبت به نوبت‌دهی برای ویزیت حضوری  و غیر حضوری نیز اقدام کنند.

شرایط اولیه ثبت‌نام در پلتفرم دسکتو

افرادی که دسکتو را برای طراحی سایت داروخانه آنلاین خود انتخاب می‌کنند، تنها با یک ایمیل و شماره موبایل می‌توانند وبسایت اختصاصی داشته باشند. صاحبان فروشگاه‌های راه‌اندازی‌شده در دسکتو، جهت فعال‌سازی امکان خرید از فروشگاه باید فرایند احراز هویت خود را انجام دهند که شامل ثبت کد ملی، بارگذاری تصویر کارت ملی و درج تاریخ تولد در پنل مدیریتی است.

دسکتو به‌عنوان یک پلتفرم طراحی سایت کلینیک زیبایی و داروخانه این امکان را به صاحبان داروخانه‌های آنلاین می‌دهد که به‌مدت 14 روز به‌صورت رایگان فروشگاه آنلاین خود را تست کنند. همچنین لازم نیست متقاضیان طراحی سایت داروخانه اطلاعاتی درمورد کدنویسی و دغدغه‌های فنی راه‌اندازی سایت داشته باشند. زیرا دسکتو با استفاده از زیرساخت رایانش ابری تمام مشکلات طراحی سایت را حل می‌کند.

پلن‌های مختلف پلتفرم سایت ساز دسکتو

دسکتو یک پلتفرم سایت‌ساز است که به‌صورت تخصصی و با توجه به نیازهایی که داروخانه‌ها، پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی دارند به آن‌ها سرویس می‌دهد. درواقع افرادی که قصد طراحی سایت داروخانه آنلاین را دارند و همچنین پزشکان و مسئولان کلینیک‌ها و مراکز درمانی برای راه‌اندازی سایت خود می‌توانند به دسکتو مراجعه کنند.

دسکتو پلن‌های مختلفی برای اجرا دارد و به متقاضیان طراحی سایت مراکز جراحی و داروخانه‌ها کمک می‌کند تا دغدغه‌های مربوط‌ هاست، سرور، برنامه‌نویسی سایت، به‌روزرسانی و نگهداری سایت را به کناری بگذارند و آن‌ها را به دسکتو بسپارند. پلن‌های مختلف این پلتفرم در ادامه مباحث معرفی شده‌اند.

پلن مخصوص داروخانه‌ها

پلن مخصوص داروخانه‌ها این امکان را فراهم می‌سازد که افراد بتوانند داروخانه آنلاین راه‌اندازی کنند. درواقع در پلن مخصوص داروخانه با طراحی سایت داروخانه این امکان برای فروشندگان فراهم می‌شود که محصولات سلامت‌محور غیردارویی خود را از قبیل مکمل‌های ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های خوراکی را به‌صورت 24 ساعته به فروش برسانند و به اقصی نقاط کشور ارسال کنند.

پلن مخصوص پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی

در پلتفرم سایت ساز پزشکی دسکتو، یک سایت کامل به‌همراه سامانه نوبت‌دهی آنلاین برای پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی طراحی می‌شود. درواقع در پلن مخصوص پزشکان، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و جراحی علاوه بر قابلیت سامانه نوبت‌دهی آنلاین، قابلیت تعریف بخش‌های مختلف همچون بخش قلب، بخش چشم و غیره نیز در اختیار صاحبان سایت قرار داده می‌شود.

در این پلن امکان تعریف تخصص‌های متعدد، توانایی تعریف پزشکان مختلف و سامانه نوبت‌دهی آنلاین مخصوص هر پزشک وجود دارد. از میان قابلیت‌های متنوع پلن مخصوص پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی می‌توان به سامانه پذیرش آنلاین بیمار اشاره کرد.

علاوه بر طراحی سایت مطب، پلتفرم دسکتو که طراحی سایت مراکز پزشکی و درمانی را به‌طور کامل انجام می‌دهد یک مزیت خاص برای پزشکان و مراکز درمانی و پزشکی ارائه می‌دهد. این امتیاز ویژه این است که با راه‌اندازی سایت پزشکی یک منشی مجازی نیز به پزشک اختصاص داده می‌شود تا نوبت‌دهی بیماران و مراجعه‌کنندگان را به‌صورت خودکار مدیریت ‌کند. بنابراین بیماران در نوبت‌دهی آنلاین می‌توانند از طریق سایت پزشکان موردنظر خود، نوبت ویزیت را رزرو کنند و واریز هزینه ویزیت را به‌صورت آنلاین و به‌صورت مستقیم به حساب پزشکان انجام دهند.

امکانات پلن مخصوص داروخانه‌ها

پلن مخصوص داروخانه‌ها قابلیت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. امکان طراحی سایت‌های فروشگاهی برای راه‌اندازی داروخانه آنلاین فراهم است.
  2. فروشگاه ساخته‌شده در پلتفرم سایت ساز داروخانه، امکان اتصال به نرم‌افزار فروش داروخانه را دارد.
  3. در پلن مخصوص داروخانه‌ها، قابلیت روش‌های پرداخت گوناگون از جمله اتصال به درگاه‌های پرداخت بانک‌های مختلف، پرداخت کارت‌به‌کارت و پرداخت در محل وجود دارد.
  4. همچنین امکان ارسال به روش‌های مختلف مانند پست، پیک، تیپاکس و غیره نیز مهیا خواهد بود.
  5. در این پلن می‌توان با گروه‌بندی مشتریان داروخانه‌های آنلاین باشگاه مشتریان را راه‌اندازی کرد.
  6. صاحبان سایت فروشگاهی می‌توانند محصولات خود را از نظر خصوصیات گوناگون مانند سایز، وزن، تعداد، طعم و غیره دسته‌بندی کنند.
  7. در پلتفرم طراحی سایت داروخانه امکان دیگر برای صاحبان داروخانه آنلاین این است که برای محصولات خود، تاریخ انقضاء تعیین کنند.
  8. صاحبان داروخانه‌های آنلاین می‌توانند کنترل موجودی فروشگاه و انبار خود را به دست می‌گیرند.
  9. صاحبان داروخانه‌های آنلاین می‌توانند برای مشتریان خود پیامک و ایمیل ارسال کنند.
  • در این پلتفرم طراحی سایت داروخانه صاحبان داروخانه‌های آنلاین می‌توانند برای وبلاگ خود به‌صورت کاملا سئو فرندلی به تولید محتوا بپردازند.

علاوه بر امکانات فوق، قابلیت‌های دیگری نیز در پلن مخصوص داروخانه‌ها وجود دارد که به مرور زمان بر آن‌ها اضافه خواهد شد.

امکانات پلن مخصوص پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی

در کنار طراحی سایت داروخانه، برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های پلتفرم طراحی سایت کلینیک دستکو برای پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. در پلن مخصوص پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی، قابلیت طراحی سامانه نوبت‌دهی آنلاین و اختصاصی برای هر پزشک وجود دارد.
  2. در این پلن اختصاصی این امکان ارائه شده است که در سایت کلینیک و مراکز درمانی، درگاه پرداخت اینترنتی به‌صورت مستقیم به حساب پزشک و کلینیک متصل شود.
  3. امکان دیگری که وجود دارد پزشکان را قادر خواهد ساخت تا نوبت‌های حضوری و غیرحضوری را برای بیماران خود در نظر بگیرند.
  4. در پلن ویژه فوق، این امتیاز نیز وجود دارد که صاحبان سایت‌ها، بخش‌های تخصصی و پزشکان مختلف را تعریف و نام آن‌ها را اعلام کنند و برای هر یک از این بخش‌های تخصصی و پزشکان موردنظر، سامانه نوبت‌دهی اختصاصی در نظر بگیرند.
  5. در پلتفرم طراحی سایت بیمارستان سامانه پذیرش آنلاین بیمار را نیز طراحی کرده‌اند.
  6. در قابلیت دیگر پلن مخصوص پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی صاحبان سایت‌ها، مقاله های پزشکی را منتشر می‌کنند.

علاوه بر امکانات فوق در این پلن مخصوص ده‌ها امکان دیگر نیز از سوی این پلتفرم طراحی سایت داروخانه وجود دارد و به مرور زمان بر آن‌ها افزوده خواهد شد.

مزایای داشتن یک پلتفرم سایت ساز تخصصی ایرانی

دسکتو یک پلتفرم سایت‌ساز اختصاصی است که در سال 1399 توسط تیمی از جوانان نخبه ایرانی بنیانگذاری شد. پلتفرم دسکتو تمرکز خود را بر روی داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکی گذاشته است. مهم‌ترین مزیت استفاده از این پلتفرم طراحی سایت پزشکی و مراکز درمانی این است که داروخانه‌ها، پزشکان، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌توانند به‌راحتی فروش محصولات سلامت‌محور غیر دارویی، نوبت‌دهی آنلاین و دریافت هزینه از بیماران را مدیریت کنند.

مزایای دیگر پلتفرم دسکتو به صاحبان داروخانه‌های آنلاین، پزشکان، مسئولان کلینیک‌ها و مراکز درمانی کمک می‌کند تا تنها بر روی توسعه کسب‌وکار خود تمرکز کنند و تمام مشکلات فنی راه‌اندازی سایت را به دسکتو بسپارند. این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

راه‌اندازی سریع سایت بدون نیاز به دانش فنی

پلتفرم سایت‌ساز‌ دسکتو با بهره‌گیری از تکنولوژی ابری و با چند کلیک ساده، وب‌سایت موردنیاز داروخانه‌ها، پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز درمانی را به‌صورت تخصصی طراحی و راه‌اندازی خواهد کرد. بنابراین صاحبان داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و پزشکان بدون نیاز به دانش فنی خاص و در کمترین زمان ممکن خواهند توانست سایت تخصصی خود را در بستر این پلتفرم طراحی سایت داروخانه به وجود آورند.

قابلیت شخصی‌سازی و تعریف قالب‌های مختلف

مهم‌ترین مزیت پلتفرم طراحی سایت دسکتو این است که پنل مدیریتی قدرتمند و حرفه‌ای در اختیار دارد. بنابراین با استفاده از این پنل مدیریتی امکانات منحصربه‌فرد و متعددی در اختیار صاحبان داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و پزشکان قرار می‌دهد. همچنین کار با این پنل مدیریتی بسیار راحت و کاربرپسند صورت می‌گیرد و قابلیت شخصی‌سازی صفحات سایت را مطابق با سلیقه هر فرد و تعریف قالب‌های مختلف برای او فراهم می‌سازد.

پرداخت هزینه‌ مقرون‌به‌صرفه

اگرچه پلتفرم‌های سایت‌ساز‌ ایرانی همچون دسکتو در مقایسه با طراحان خارجی، سایت‌های فروشگاهی را با کیفیت یکسانی ارائه می‌دهند، ولی هزینه‌ نسبتا کمتری را از صاحبان کسب‌وکارها دریافت می‌کنند. ممکن است برخی از مشاغل یا حرفه‌ها در شروع فعالیت خود به‌دلیل هزینه زیاد از طراحی سایت منصرف شوند. اما دسکتو به‌عنوان یک پلتفرم طراحی سایت داروخانه این امتیاز ویژه را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد که به‌مدت 14 روز به‌صورت رایگان سایت خود را تست کنند.

تامین امنیت توسط پلتفرم سایت‌ساز

با توجه به خطرات امنیتی که در سطح وب وجود دارد، هر کسب‌وکاری برای حفظ و نگهداری سایت و فروشگاه اینترنتی خود نیازمند تامین امنیت آن است. پلتفرم طراحی سایت داروخانه دسکتو علاوه بر کیفیت و قابلیت‌های متنوعی که برای صاحبان داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و پزشکان دارد، امنیت وب‌سایت آن‌ها را نیز تضمین می‌کند.

درواقع تامین امنیت در پلتفرم تخصصی دسکتو بسیار حائز اهمیت است. به همین سبب تمام اطلاعات مربوط به کسب‌وکارها را به‌صورت محرمانه نگه‌داری می‌کند. بنابراین به صاحبان مشاغل و حرفه‌ها که دسکتو را برای راه‌اندازی سایت خود انتخاب می‌کنند این اطمینان را می‌‌‌توان داد که امنیت این‌گونه طراحی سایت توسط پلتفرم دسکتو تامین می‌شود.

جمع‌بندی

دسکتو را باید اولین پلتفرم تخصصی بر پایه رایانش ابری ویژه دانست که در زمینه راه‌اندازی سایت پزشکی، طراحی سایت داروخانه، کلینیک‌ها و مراکز درمانی فعالیت می‌کند. این پلتفرم را یک تیم نخبه از جوانان راه‌اندازی کرده‌اند و به‌طور مداوم در حال توسعه و به‌روزرسانی است. بنیان‌گذاران این پلتفرم محمد فتحی و مهسا کمالی هستند. دسکتو تمامی امکانات راه‌اندازی سایت را در اختیار پزشکان و مسئولان داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند در کمترین زمان با توجه به شرایط خود محصولات و خدمات‌ تخصصی را در اینترنت عرضه کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط