درمان تایم
درمان تایم
گردشگری سلامت و پزشکی در مشهد

گردشگری سلامت و پزشکی در مشهد + رزرو هتل های مشهد

مشهد پس از تهران دومین شهر پرجمعیت کشور است و به‌عنوان پایتخت معنوی ایران در طول سال، پذیرای گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی بسیاری می‌باشد و در سال‌های اخیر به‌عنوان مقصد گردشگری سلامت در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، بسیار شهرت یافته و با رزرو هتل های مشهد در اطراف بهترین و تخصصی‌ترین بیمارستان‌ها، از مزایای گردشگری سلامت در مشهد بهره‌مند می‌شوند.

مشهد علاوه‌بر حرم مطهر امام رضا (ع)، دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز می‌باشد که سفر را برای مسافران به یادماندنی و خاطره‌انگیز می‌کند. همچنین علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری، پیشرفت سیستم پزشکی و بهداشتی در مشهد باعث شده تا این شهر به یکی از مهمترین شهرهای ایران در زمینه توریسم درمانی شناخته شود. در این مطلب به بررسی گردشگری سلامت و پزشکی در مشهد خواهیم پرداخت.

گردشگری سلامت در مشهد

مسافران بسیاری به جهت درمان بیماری و انجام عمل‌های جراحی به شهر مشهد سفر می‌کنند که زیر نظر پزشک در مراکز درمانی یا بیمارستان‌ها مورد درمان قرار می‌گیرند. از آمارهای به وجود آمده می‌توان متوجه شد که در طول سال، نزدیک به ۲۰ هزار گردشگر سلامت، شهر مشهد را مقصد خود قرار می‌دهند تا از خدمات گردشگری سلامت استفاده نمایند.

سالانه از ۵۰ کشور مختلف، گردشگران بسیاری مشهد را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده تا از خدمات و امکانات مختلف سلامت بهره‌مند شوند. به دلیل افزایش تقاضای گردشگران سلامت، تعداد این مراکز درمانی بیشتر شده و مواردی ازجمله جراحی قلب باز، خدمات پوست، مو و زیبایی، جراحی عروق، جراحی عمومی، زنان و نازایی، خدمات دندانپزشکی و ارتوپد در این مراکز انجام می‌شود.

 در بین کشورها، عراق بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده تا از درمان‌های سرپایی تا جراحی‌های تخصصی در مشهد، تحت درمان قرار گیرند. دیگر کشورهای متقاضی برای گردشگری سلامت، کشورهایی همچون بحرین، عراق، افغانستان، کویت، تاجیکستان، ترکمنستان و… می‌باشند.

گردشگری سلامت در مشهد

مراکز درمانی گردشگری سلامت در مشهد

مشهد دارای ۱۲ بیمارستان با مجوز سلامت بین‌الملل می‌باشد که در حال فعالیت هستند. نام بیمارستان‌های مشهد که به توریست‌ها، خدمات پزشکی ارائه می‌دهند، بیمارستان‌هایی ازجمله بیمارستان‌ رضوی، مهر، سینا، جوادالائمه، موسی بن جعفر، اکبر، طالقانی، امام رضا، پاستور، قائم، امام زمان و آریا است که هر یک از آنها دارای سطح کیفی بالایی از خدمات و امکانات پزشکی می‌باشند.

بیمارستان رضوی

بیمارستان رضوی مشهد مجهزترین، بزرگترین و تخصصی‌ترین مرکز درمانی گردشگری سلامت در مشهد است که خدمات و امکانات فوق‌العاده‌ای را به بیماران خود ارائه می‌دهد. بیمارستان رضوی دارای بخش‌های تخصصی ازجمله جراحی قلب و عروق، قلب اطفال، جراحی مغز و اعصاب، چشم، ارتوپدی و‌… می‌باشد. این بیمارستان در بین هموطنان و گردشگران سلامت، محبوبیت بسیاری دارد.

بیمارستان مهر

بیمارستان مهر یکی از بهترین مراکز گردشگری سلامت در مشهد است که دارای ۱۳ تخصص پزشکی درجه یک و عالی می‌باشد. همچنین این بیمارستان در بخش‌های ویژه و واحد ipd خدمات بسیار خوبی را به گردشگران سلامت ارائه می‌دهد.

بیمارستان قائم

یکی دیگر از بیمارستان‌های تخصصی و بسیار مجهز، بیمارستان قائم می‌باشد که در یکی از بهترین مناطق مشهد و در خیابان کوهسنگی قرار گرفته است. این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی می‌باشد.

بیمارستان امام رضا

یکی دیگر از بهترین مراکز درمانی گردشگری سلامت در مشهد، بیمارستان امام رضا است که دارای ۹۱۸ تخت برای بستری بیماران بوده و از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان بهترین بیمارستان تخصصی با امکانات ویژه معرفی شده و از بزرگترین مراکز آموزشی و درمانی در ایران به‌شمار می‌رود.

بیمارستان بنت الهدی

یکی از ویژگی‌های برجسته بیمارستان بنت الهدی، دارا بودن ۱۳ تخصص پزشکی درجه یک می‌باشد که می‌توان به بخش‌های ویژه واحد ipd و خدمات مخصوص گردشگری اشاره نمود.

بیمارستان جوادالائمه

بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق جوادالائمه دارای امکانات و خدمات ویژه شامل فلوشیپ تخصصی، ۲۰۰ تخت فعال، ۹ پزشک فوق تخصص، ۴۲ پزشک متخصص و ۱۱ پزشک عمومی می‌باشد. بیمارستان فوق تخصصی جوادالائمه با مجهزترین و مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی، یکی از بهترین مراکز درمانی در خاورمیانه به‌شمار می‌آید.

بیمارستان جوادالائمه مشهد

انتخاب مشهد به‌عنوان مقصد گردشگری سلامت

چرا مشهد، مقصد مناسبی برای گردشگران سلامت است؟ در ادامه به مزایای گردشگری سلامت در مشهد اشاره می‌نمائیم.

  • هزینه‌های پایین خدماتی در مشهد برای گردشگران خارجی
  • برخورداری از بهترین پزشکان و متخصصین ورزیده و خبره در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد
  • وجود امکانات اقامتی مناسب مانند هتل‌های لوکس و 5 ستاره تا مسافرخانه‌های ارزان‌قیمت
  • هزینه پایین اقامت برای گردشگران خارجی در مشهد
  • وجود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار با مجوز ipd
  • وجود فرودگاه بین‌المللی و سایر راه‌های ارتباطی
  • وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی در مشهد

معرفی هتل‌های اطراف بیمارستان‌های مشهد

مشهد یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای کشور است که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران ایرانی و خارجی می‌باشد و با ارائه خدمات متنوع به گردشگران سلامت، به محبوبیت این شهر افزوده شده است. مشهد با ارائه خدمات درمانی و پزشکی باکیفیت، از بهترین متخصصین و پزشکان در بیمارستان‌های خود بهره‌مند است. در ادامه برخی از هتل‌های نزدیک به بیمارستان‌های مشهد را معرفی می‌کنیم تا گردشگران سلامت بتوانند به‌راحتی هتل موردنظر خود را از طریق وب‌سایت ایران هتل آنلاین (iranhotelonlin.com) رزرو نمایند.

هتل درویشی مشهد

هتل 5 ستاره درویشی، بهترین و شیک‌ترین هتل در مشهد شناخته شده و در فاصله بسیار نزدیکی از بیمارستان موسی بن جعفر از مراکز مهم گردشگری سلامت در مشهد قرار دارد. این بیمارستان یکی از مراکز درمانی و پزشکی خیریه است که هزینه‌های درمانی آن بسیار پایین و مناسب می‌باشد. تمامی خدمات تخصصی، کلینیکی و پاراکلینیکی در بیمارستان موسی بن جعفر برای گردشگران سلامت ارائه می‌شود.

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد یکی از هتل‌های نزدیک به بیمارستان رضوی است که در بلوار وکیل آباد قرار گرفته و یکی از بهترین هتل‌های مشهد است. این هتل در فاصله کمی از بیمارستان فوق تخصصی رضوی قرار دارد. هتل ۵ ستاره پارس با دسترسی به بزرگراه میثاق به‌عنوان نزدیکترین هتل به بیمارستان رضوی مشهد شناخته می‌شود.

هتل میثاق مشهد

 هتل ۴ ستاره میثاق با ارائه امکانات و خدمات عالی به‌عنوان یک هتل باغ در مشهد شناخته شده که در اقبال لاهوری واقع شده است. این هتل نیز فاصله نزدیکی با بیمارستان رضوی دارد و با کمتر از ۱۰ دقیقه رانندگی می‌توان به این بیمارستان دسترسی داشت.

هتل مرآت مشهد

هتل ۴ ستاره مرآت مشهد یکی از بهترین هتل‌های مشهد است که در خیابان بهار واقع شده و در فاصله کمی از بیمارستان امام رضا یکی از مراکز درمانی گردشگری سلامت در مشهد قرار گرفته است. هتل مرآت با امکانات و خدمات مناسبی که به مهمانان خود ارائه می‌دهد به یکی از بهترین هتل‌ها برای اقامت گردشگران سلامت تبدیل شده است.

هتل مرآت مشهد

هتل لاله مشهد

هتل 3 ستاره لاله مشهد در خیابان کوهسنگی قرار گرفته و نزدیکترین هتل به بیمارستان قائم است. این هتل در منطقه‌ای قرار گرفته که دارای آب و هوای بسیار مطبوعی می‌باشد. اقامت در هتل لاله علاوه بر نزدیک بودن به بیمارستان قائم، به اماکن دیگری همچون مجتمع تجاری زیست خاور، پارک کوهسنگی، ایستگاه قطار شهری و… دسترسی راحتی دارد.

سخن پایانی

از مهمترین خدمات گردشگری سلامت در مشهد، بیمارستانهای تخصصی و مجهزی می‌باشند که خدمات درمانی را به‌صورت کامل در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا گردشگران سلامت، بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند. شهر مشهد به یکی از مهمترین قطب‌های توریسم درمانی در کشور و منطقه تبدیل شده است. گردشگران با رزرو هتل های مشهد که در نزدیکی بیمارستان‌های این شهر قرار گرفته‌اند، می‌توانند به آسودگی مراحل درمان خود را سپری نمایند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط