درمان تایم
درمان تایم

تم های پیشنهادی طراحی خانه؛ چطور اجزای خانه خود را انتخاب کنیم؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به منظور ایجاد فضای زیبا انجام شده و می‌توان از سبک‌های مختلف آن در خانه‌های کوچک و بزرگ و همچنین ادارات و دیگر اماکن عمومی استفاده کرد. اهمیت تغییر دکوراسیون زمانی بیشتر معلوم می‌شود که به یک مکان جدید با دکوری قدیمی نقل مکان کنید و در این صورت باید به فکر ایجاد طرحی جدید و متناسب با سلیقه خود باشید. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه وسایل خود را در فضای جدید چیدمان کنید تا بازتابی از شخصیت و سلیقه‌ شما بوده و همچنین احساس شادی و راحتی منتقل کند.

برای انجام این کار، باید نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را رعایت کرده و از وسایل مختلف از جمله مبلمان‌های با طرح و رنگ متناسب با دیگر اجزای خانه استفاده کنید. همچنین هماهنگی درست بین اجزا و قرار دادن وسایل در جای مناسب با استفاده از یک نقشه و سبک مشخص نیز، می‌تواند به شما کمک کند تا طراحی و دیزاین منزل خود را از نظر زیباشناختی به درستی انجام دهید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی چندین تم و سبک پیشنهادی برای چیدمان خانه بپردازیم.

تم‌های پیشنهادی برای چیدمان منزل

اگر برای دکور منزل خود به دنبال طرح‌های متفاوت هستید، می‌توانید یکی از سبک‌های زیر را انتخاب کنید:

تم معاصر

سبکی است که شامل رنگ‌های طبیعی، وسایل ساده و زیبا بوده و شباهت زیادی به سبک مدرن دارد. معاصر متغیر بوده و ممکن است برای هر فرد ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد.

تم مدرن

با تمرکز بر فضاهای کاربردی و عملگرا، خطوط ساده و رنگ‌های ملایم، به شکل‌گیری یک زیست‌سازگار و ساده‌ترین طراحی فضا می‌انجامد. در این تم معمولا از محصولات مدرن مانند وسایل دیجیتال یا لوازم منزل پیشرفته مانند انواع قهوه‌ساز و اسپرسو ساز گوسونیک، بوش و دیگر برندها مشابه استفاده می‌شود.

تم مینیمال

در این سبک اضافات حذف شده و سادگی، رنگ‌های خنثی و فضای یک ‌دست جای آن را می‌گیرد. تمرکز اصلی این تم روی سادگی و کمال‌گرایی است.

تم ترنزیشنال

سبکی است که پیوندی بین سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. در این سبک از عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ استفاده شده و بیشتر رنگ‌های در این دکوراسیون گرم و خنثی است. به دلیل ماهیت بینابینی که ترنزیشنال دارد، انعطاف بیشتری داشته و دست شما را در انتخاب آزاد می‌گذارد.

تم مدرن

سبکی است که در اواسط قرن بیستم میلادی شکل گرفت و در آن از عناصر سنتی و مدرن استفاده می‌شود. یک ویژگی منحصربه‌فرد در این سبک استفاده از رنگ‌های خنثی تا تیره در زمینه و رنگ‌های شاد و جسورانه در وسایل دکوری است.

تم صنعتی

سبکی است که همواره روحیه خشن و متفاوتی داشته و در آن از عناصری مانند دیوارهای آجری یا بتنی، تیرهای چوبی و لوله‌های فلزی استفاده می‌شود. رنگ‌های تیره نیز در این سبک بیشتر به کار می‌رود.

تم بوهمیان

بوهمیان، سبکی است که هنرمندان از آن استفاده کرده و معمولا این افراد با در نظر گرفتن این تم، در دنیای خاص خود غرق می‌شوند. این تم از طبیعت الهام گرفته و وسایل قدیمی، طراحی‌های چند لایه، عناصر طبیعی و رنگ‌های زنده جزو ویژگی‌های اصلی آن هستند.

تم مزرعه‌ای

سبک مزرعه‌ای نیز شباهت زیادی به سبک روستیک داشته و عناصر چوبی، رنگ‌های گرم و پارچه‌های ارگانیک از جمله ویژگی‌های اصلی آن است.

تم شبی شیک

نوعی سبک شناخته نشده است که در از مبلمان آنتیک با رنگ‌های پاستلی و روکش‌های پرنقش و گلدار استفاده می‌شود که البته ترکیب و استفاده درست از آنها آرامش و سرزندگی را به همراه دارد.

تم فرانسوی

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی با استفاده از پرده‌های ابریشمی، وسایل لوکس و رنگ‌های خنثی، جلوه‌ای مجلل و اشرافی دارد.

تم التقاطی

سبکی است که آزادی عمل بیشتری را به شما داده و می‌تواند الهام‌گرفته از سایر سبک‌ها باشد. این سبک قوانین ثابتی نداشته و به تشخیص شخصی شما بستگی دارد.

تم ایرانی

دکوراسیون ایرانی با شاخصه‌هایی مانند حوض آبی، گلدان‌های شمعدانی، حیاط آجری، تاقچه‌ها، درهای طاقی و فرش ایرانی، نمونه‌ای از معماری گذشته است. در این سبک خبری از وسایل مدرن مانند دستگاه‌های اسپرسوساز یا دیگر وسایل مشابه نبوده و به جای آن از سماور و قوری‌های قدیمی استفاده می‌شود.

تم کلاسیک

سبک کلاسیک با تاکید بر نظم، تعادل، تقارن و جزئیات، با استفاده از رنگ‌های طلایی و غنی، نقوش و طرح‌های تزئینی و چوب، فضاهای مجلل و لوکس را ایجاد می‌کند.

تم سنتی

این سبک را با نام تردیشنال نیز می‌شناسند و همانطور که از نامش پیداست با تزئینات ساده‌تر و متریال‌های کم کیفیت‌تر در آن استفاده می‌شود. این تم به سبک کلاسیک نیز شباهت زیادی داشته و در آن وسایل مدرن مانند اسپرسو ساز دلونگی یا دیگر برندهای مطرح دیده نمی‌شود.

تم اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی روی ویژگی‌هایی مانند استفاده از مواد طبیعی، تزئینات حداقلی، پالت رنگی سیاه و سفید و رنگ‌های آبی و خاکستری، خطوط منحنی و طرح‌های ارگانیک تمرکز دارد.

تم تروپیکال

تروپیکال با استفاده از رنگ‌های شاد و تند مانند زرد، نارنجی و سبز روشن، وسایل بامبو، حصیر، خیزران و ساج و استفاده فراوان از گیاهان، جوی زنده و پرانرژی را به فضا منتقل می‌کند.

تم مناسب را انتخاب کنید…

برای طراحی داخلی منزل، باید اجزای داخلی را با هم هماهنگ کرده و به تناسب بین فضاها نیز توجه کنید. رعایت پارامترهای مهم، همچون هزینه و زمان، در طراحی داخلی منزل اهمیت زیادی داشته و با استفاده از خدمات برخی از شرکت‌های دکوراسیونی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانید منزل خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده و از آرامش آن لذت ببرید. در این مطلب به طور کامل به معرفی سبک‌های مختلفی که امروزی برای دکوراسیون داخلی می‌توان از آنها استفاده کرد، اشاره کردیم و اکنون می‌توانید در صورت امکان یکی از آنها را انتخاب کرده و برای دکوراسیون منزل یا محیط کار خود از آنها استفاده کنید. البته این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که صرفا انتخاب یک سبک و قرار دادن وسایل در کنار هم نمی‌تواند به ایجاد فضایی جذاب کمک کند، بلکه در این زمینه باید دانش و تجربه کافی داشته باشید تا در نهایت بتوانید فضایی متفاوت را برای خود ساخته و از آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط