درمان تایم
درمان تایم

بهترین جراح بینی

بهترین جراح بینی کیست؟ جراحی بینی چیست؟ روند جراحی بینی چیست؟ امروز میخواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی یک عمل جراحی است که با هدف تغییر شکل بینی انجام می شود و معمولاً به عنوان “جراحی تغییر شکل بینی” یا “عمل بینی” شناخته می شود. از آنجایی که بینی قسمت مرکزی صورت را اشغال می کند، نقش مهمی در ظاهر کلی صورت دارد و جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است که برای بهبود ظاهر درخواست می شود. پس شناخت بهترین جراح بینی مهم است.

اهداف جراحی بینی

هدف کلی جراحی بینی بهبود فرم بینی و در عین حال حفظ یا بهبود توانایی تنفس از طریق بینی است. نتایج حاصل از جراحی باید طبیعی و نامشخص به نظر برسد. رینوپلاستی به جای اینکه ظاهری غیرطبیعی «عمل شده» بدهد، باید نسخه‌ای زیباتر یا جذاب‌تر از بینی طبیعی فرد ایجاد کند که با سایر ویژگی‌های صورت تعادل داشته باشد.

تغییر شکل بینی شامل مجسمه سازی دقیق ساختار زیرین بینی (غضروف و استخوان) و اجازه دادن به پوست برای پوشاندن یکنواخت روی این ساختارها است. پس کاری سخت است که فقط از بهترین جراح بینی بر می آید.

ملاحظات جراحی بینی

هنگام در نظر گرفتن جراحی بینی، عوامل مختلفی وجود دارد که شما و جراحتان با هم ارزیابی خواهید کرد. این عوامل به هدایت طرح جراحی کمک می کند و می تواند بر نتایج جراحی تأثیر بگذارد.

سن: معمولاً جراحی بینی در سنین پایین تا زمانی که رشد بینی تقریباً کامل نشده است توصیه نمی شود. این سن برای هر فرد متفاوت است، اما در حدود 15 تا 16 سالگی برای دختران و 17 تا 18 سالگی برای پسران رخ می دهد. انجام عمل جراحی زودتر از این می تواند بر رشد نهایی بینی تأثیر بگذارد یا رشد طبیعی بعد از جراحی بینی ممکن است شکل کلی بینی را به شکلی ناخواسته تغییر دهد.

ضخامت پوست: جراحی بینی ساختار زیرین بینی را تغییر می دهد و این تغییرات از طریق پوستی که بینی را می پوشاند دیده می شود تا شکل کلی بینی را به وجود آورد. برخی از افراد پوست بینی بسیار نازکی دارند به این معنی که تغییرات در غضروف زیرین و استخوان راحت تر دیده می شود، در حالی که در برخی دیگر پوست بینی ضخیم است و دیدن تغییرات کوچک در ساختارهای زیرین سخت تر است.

نکته جراحی بینی

نوک بینی از دو تکه غضروف قوس دار تشکیل شده است که از سوراخ های بینی حمایت می کنند. این غضروف ها در مرکز به هم متصل می شوند.

با مشاهده بینی از جلو، برخی از افراد احساس می کنند نوک بینی آنها بیش از حد پهن است و مایلند نوک بینی را اصلاح کنند. برخی دیگر دارای نوک بینی هستند که بیش از حد فشرده یا باریک است، در حالی که برخی دیگر دارای نوک بینی نامتقارن هستند. گزینه های جراحی مختلفی برای تغییر شکل نوک بینی با هدف ایجاد یک نوک ظاهری متقارن و صاف که ظاهری طبیعی دارد وجود دارد.

جراحی بینی پشتی

پشت بینی به پل بینی اشاره دارد و از استخوان به سمت بالا بین چشم ها و غضروف به سمت نوک بینی تشکیل شده است. یکی از درخواست‌های رایج جراحی زیبایی بینی، صاف کردن برآمدگی روی پل بینی است که به آن «قوز بینی» می‌گویند.  عرض پل بینی در صورتی که خیلی پهن یا خیلی باریک به نظر برسد نیز قابل تنظیم است.  بهترین جراح بینی یک انتخاب سخت بین چندید جراح است.

اما با بررسی های ما دکتر حمیدرضا راستی به عنوان یکی از برترین و بهترین جراح بینی طبیعی در تهران به شمار می روند. و همچنین بهترین جراح بینی در تهران نیز می باشند.

اصلاح جراحی بینی

رینوپلاستی هرگز یک جراحی ساده نیست، اما زمانی که بینی قبلاً، گاهی بیش از یک بار جراحی شده باشد، چالش‌های دیگری برای جراحی وجود دارد. جراحی های قبلی باعث ایجاد مقداری اسکار در بینی می شود و ممکن است بخشی از غضروف بینی را برداشته یا تغییر داده باشد.

در بسیاری از مواقع، رینوپلاستی اصلاحی نیاز به قرار دادن گرافت های غضروفی برای بهبود تنفس بینی یا تغییر شکل بینی به گونه ای دارد که عملکرد آن حفظ شود. تیغه بینی منبع خوبی از غضروف برای استفاده برای پیوند است، اما پس از جراحی قبلی ممکن است غضروف کافی برای استفاده در تیغه بینی باقی نمانده باشد.

منابع اضافی غضروف برای رینوپلاستی تجدیدنظر شامل بخشی از غضروف گوش یا قفسه سینه است. جراح شما در مورد نیاز به این گزینه ها و همچنین مزایا و معایب هر کدام بحث خواهد کرد. پس پیدا کردن بهترین جراح بینی غضروفی در تهران مهم است.

رینوپلاستی ترکیبی عملکردی و زیبایی

مشکل در تنفس از طریق بینی می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد. برخی از این مسائل ممکن است به ساختار زیرین بینی و همچنین مشکلات سینوسی یا آلرژی مربوط باشد. جراح شما هر یک از این عوامل را به دقت ارزیابی می کند و در مورد اینکه چه مواردی ممکن است در انسداد شما نقش داشته باشد بحث خواهد کرد.

روش های جراحی مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای بهبود تنفس بینی استفاده کرد. بسیاری از این روش‌ها از همان روشی استفاده می‌کنند که در جراحی بینی زیبایی استفاده می‌شود و ترکیب جراحی برای بهبود تنفس و همچنین شکل بینی رایج است. معمولا بهترین جراح بینی طبیعی میتواند تمامی این موارد را به درستی اصلاح کند.

مشاوره با بهترین جراح بینیدر اولین قرار ملاقات با جراح ملاقات خواهید کرد که سابقه شخصی و پزشکی شما را به همراه تغییرات دلخواه در شکل بینی شما به دقت بررسی می کند. جراح شما یک معاینه دقیق از داخل و خارج بینی شما انجام خواهد داد. آماده باشید تا در مورد مشکلات تنفسی از طریق بینی و همچنین جراحی های قبلی بینی صحبت کنید.

بخشی از معاینه ممکن است شامل آندوسکوپی بینی برای بررسی دقیق ساختارهای داخل بینی باشد. این شامل قرار دادن یک آندوسکوپ کوچک در سوراخ‌های بینی برای دیدن جزئیات بیشتر از آنچه که مستقیماً از سوراخ‌های بینی قابل مشاهده است، است، قبل از معاینه از یک اسپری بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود.

هر فردی تصور متفاوتی از شکل بینی ایده آل خود دارد. هیچ بینی “یک اندازه خوب برای همه” وجود ندارد. آماده باشید تا در مورد جنبه های خاصی از بینی خود صحبت کنید که دوست ندارید یا می خواهید تغییر کند.

عکس هایی از بینی شما از زوایای مختلف در حین بازدید گرفته می شود و برای کمک به تصمیم گیری شما برای جراحی و برنامه ریزی جراحی استفاده می شود. جراح شما هر یک از تغییرات مورد نظر شما را بررسی می کند و در مورد گزینه های جراحی صحبت می کند.

جراحی

جراحی زیبایی بینی در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و به یاد داشته باشید از شب قبل چیزی نخورید. جراحی شما بین 2 الی 4 ساعت طول خواهد کشید.

در طول دوران نقاهت

پس از جراحی با دستوراتی از قبیل دارو ها پماد ها و سرم شست و شو راهی منزل خواهید شد. مقداری درد طبیعی است که با مسکن رفع می شود. همچنین برای رفع کبودی ها میتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

 پس از جراحی  از هرگونه فعالیت شدید، خم شدن در ناحیه کمر یا بلند کردن اجسام سنگین برای به حداقل رساندن تورم، خونریزی و ناراحتی خودداری کنید. پیاده روی و فعالیت های سبک تشویق می شود و ممکن است به تسریع بهبودی شما کمک کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط