درمان تایم
درمان تایم
ماساژور زانو

فواید ماساژور زانو برای بهبود سلامت و رفع دردهای مفاصل

ماساژتراپی برای کاهش و رفع دردهای مفاصل یکی از راهکارهای درمانی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژور زانو برای بهبود سلامت و رفع دردهای مفاصل بسیار مفید شناخته شده است. در واقع به علت وجود دردهای مختلف در ناحیه مفاصل، اغلب پزشکان، ماساژ درمانی را راهکاری مفید برای رسیدن به سلامتی می‌دانند و آن را بسیار توصیه می‌کنند. به عبارتی ماساژ درمانی امروزه جایگزین تکمیلی راه ‌حل‌های پزشکی به حساب می‌آید. ماساژ زانو فواید بسیاری دارد که اگر آن‌ها را بدانید از ماساژ درمانی غافل نخواهید شد.

دلایل پا درد و زانو درد چیست؟

درد زانو و پا، دلایل مختلفی دارد که اغلب افراد در دوره‌ای از زندگی خود با آن روبرو می‌شوند. انجام کار زیاد، رفت و آمد زیاد از پله‌ها، انجام تمرینات پرفشار و سخت و آسیب‌دیدگی‌های مختلف از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد درد پا و زانو می‌شوند.

در برخی از افراد، درد زانو و پا به تدریج و با مرور زمان ایجاد می‌شود و در ادامه شدت پیدا می‌کند. این درد ممکن است در درون خود مفصل، جلوی زانو یا حتی پشت زانو احساس شود. همچنین درد زانو بعد از دویدن یا نشستن و برخاستن هم ایجاد می‌شود. درد مزمن زانو می‌تواند به مرور، بسیار شدید شده و حتی فرد را ناتوان کند. از علائم زانو درد می‌توان به مواردی همچون خالی کردن و احساس سبکی در هنگام حرکت، صدای تق تق زانو، احساس ضعف و بی حالی و احساس درد و خشکی و گرفتگی زانو اشاره کرد.

ماساژ تراپی چیست؟

ماساژتراپی روشی ایمن و موثر برای درمان درد زانو شناخته می‌شود. ماساژ در بسیاری از موارد می‌تواند درد پا و زانوی فرد را تا حد زیادی تسکین دهد و حتی آن را به طور کلی برطرف کند. پزشکان این روش را در ترکیب با سایر روش‌های فیزیوتراپی بسیار موثر می‌دانند. برخی مواقع، دیده شده که درد فرد آنقدر زیاد بوده که وی به فکر جراحی افتاده، اما با انجام ماساژتراپی توانسته درد خود را تا حد بسیاری برطرف کند. این روش برای افرادی هم که به جراحی زانو پرداخته‌اند، نقش پررنگی در تسریع روند بهبودی و ریکاوری آن‌ها داشته است.

فواید ماساژ درمانی برای درد زانو

ماساژ تراپی برای زانو فواید بسیار زیادی به دنبال دارد:

  •     باعث کاهش التهاب در مفاصل، خشکی و بی‌حرکتی مفصل خواهد شد.
  •      سبب افزایش جریان خون در مفصل زانو می‌شود.
  •     باعث انتقال پیام‌های عصبی متضاد با پیام‌های عصبی درد می‌شود. (این اتفاق در نهایت به کاهش درد زانو می‌انجامد.)
  •     موجب بهبود انعطاف‌پذیری مفصل می‌شود.
  •     توانایی حرکتی و فعالیت بیمار را بالا می‌برد.
  •     بدن را از مواد زائد پاکسازی می‌‌کند.
  •     باعث بازسازی سریع‌تر بافت‌ها و غضروف‌های آسیب‌دیده می‌شود.
  •     موجب آرامش بدن و ریلکسیشن می‌شود.

رفع زانو درد در سالمندان

ماساژ تراپی زانو برای چه افرادی مناسب است؟

ماساژ پا و زانو برای همه افراد مناسب است. در واقع فواید ماساژ تراپی نه تنها هنگام بروز درد و آسیب دیدگی، بلکه در موارد عادی هم برای رها شدن عضلات زانو بسیار مفید خواهد بود. با یک برنامه ماساژ مناسب می‌توان فشار را از روی عضلات زانو برداشت. اما اگر زانو درد دارید، ماساژ لنفاوی روند بهبودی شما را تا حد بسیاری سرعت می‌بخشد. همچنین ماساژ بافت‌های عمقی، ماساژ عصبی و تکنیک‌های سایشی بافتی، اسپاسم را به خوبی از بین خواهد برد. ماساژ درمانی برای افراد با پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL)، پارگی مینیسک زانو، آسیب‌های تاندونی، کجی کشکک زانو و بی ثباتی آن، کیست بیکر و زانوی دوندگان بسیار مفید است.

 آیا ماساژ می‌تواند علل زمینه ای پا درد و زانو درد را برطرف ‌کند؟

پا درد و زانو درد به هر دلیلی که ایجاد شده باشند در صورتی‌که درمان نشوند، ممکن است به تدریج و به مرور زمان شدیدتر شده و به دردی مزمن تبدیل شود. انجام ماساژ درمانی پا و زانو می‌تواند این نوع از دردها تا حد زیادی بهبود دهد و کنترل کند. توجه داشته باشید که ماساژ پا و زانو را نمی‌توان به طور خودسرانه و در منزل بدون مشورت و نظارت یا درمانگر انجام دهید. چرا که ماساژ غیر اصولی نه تنها درد شما را تسکین نمی‌دهد، بلکه می‌تواند سلامتی شما را به خطر هم بیندازد.

انواع مختلف ماساژ تراپی برای زانو

ماساژتراپی برای درد زانو و درد پا انواع مختلفی دارد. درمانگر با توجه به نوع درد، بهترین نوع ماساژ را برای شما انتخاب و سپس اقدام به درمان می‌کند. از انواع مختلف ماساژ تراپی برای زانو می‌توان موارد مختلفی را نام برد:

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی برای تسکین درد در مناطق آسیب‌دیده پا و زانو بسیار مناسب است. در ماساژ سوئدی از حرکات طولانی دست به همراه ورز دادن استفاده می‌شود.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو به عضلات و مفاصل نیرو وارد می‌کند که در کاهش درد بسیار موثر است. این نوع ماساژ یکی از انواع ماساژ فول بادی به شمار می‌رود که ریشه‌ آن به کشور ژاپن برمی‌گردد. در ماساژ شیاتسو با استفاده از انگشتان و کف دست برای اعمال فشار به نواحی مختلف استفاده می‌شود.

ماساژ میوفاسیال

ماساژ میوفاسیال در التیام درد نقاط ماشه‌ای کاربرد دارد. فوم رولر، نام دیگر این ماساژ است که برای از بین بردن دردهای عضلانی هم بسیار به کار می‌رود.

درمان زانو درد  و پا درد با  دستگاه ماساژور

دستگاه ماساژور، ابزاری مفید است که با آن می‌توان به ماساژ دادن پا و زانو پرداخت. این دستگاه با افزایش گردش خون در ناحیه درد، باعث تسکین درد و تسریع در بهبود درد می‌شود. دستگاه‌های ماساژ با تکنولوژی‌های مختلفی به تولید می‌رسند که یکی از انواع آن مخصوص دردهای موضعی و مفصلی مانند درد زانو هستند. این دستگاه‌ با ماساژ تمام عضلات زانو به سه حالت حرارتی، لرزشی و مالشی به رفع گرفتگی زانو کمک بسیاری می‌کند.

حالت حرارتی آن باعث مواردی مانند گرم کردن عضلات، بهبود جریان خون و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و کاهش التهاب و درد زانو می‌شود. در حالت لرزشی، ماساژ باعث تغذیه بهتر بافت‌ها، بهبود اکسیژن‌رسانی و تخلیه مواد زائد در منطقه زانو شده و درد را کاهش می‌دهد. همچنین در حالت مالشی هم با مالش عضلات کنار زانو، جریان خون افزایش پیدا می‌کند.

انجام ماساژ زانو در چه مواردی توصیه نمی شود؟  

هر چند که انجام ماساژ زانو فواید بسیاری را برای افراد به همراه دارد، اما پزشکان انجام آن را در برخی از افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند:

  •     داشتن زخم باز
  •     عفونت پوستی یا عفونت بافت‌های نرم داخلی
  •     ترومبوز
  •     ابتلا به اختلالات خونریزی (هموفیلی)
  •     وجود رگ‌های مصنوعی
  •     وجود پارگی در بافت عضلانی
  •     پارگی کامل تاندون
  •     شکستگی استخوان
  •     سوختگی و سرمازدگی
  •     روماتیسم مفصلی و نقرس
  •     بورسیت
  •     وجود تومور

سلامت و کاهش درد پا و زانو با ماساژ

افراد بسیاری در طول زندگی خود با پا درد و زانو درد مواجه می‌شوند. راه‌ها و روش‌های مختلفی برای تسکین و از بین بردن درد وجود دارد. استفاده از ماساژور زانو روشی ایمن در درمان شناخته می‌شود. ماساژور هم برای افراد سالم و هم افرادی که به هر دلیلی با درد پا و درد زانو روبرو هستند، بسیار مناسب خواهد بود. همچنین ماساژور درمانی می‌تواند عوارض ناشی از جراحی زانو را نیز به طور چشم‌گیری کاهش و دوره نقاهت را برای بیمار بسیار کوتاه کند. برای خرید دستگاه ماساژور زانو میتوانید از سایت کی ام کالا استفاده کنید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط