درمان تایم
درمان تایم

آشنایی با مزایای اندولیفت صورت

در چند سال اخیر خدمات متنوعی برای جوان‌سازی و بهبود زیبایی پوست توسط مراکز درمانی و پزشکان ارائه می‌شود که کمک زیادی به شادابی و طراوت ظاهری افراد می‌کند. در اندولیفت (Endolift) با یک رشته فیبر نوری نازک، پوست تحریک می‌شود تا کلاژن بیشتری تولید شود. این شیوه نسبت به سایر روش‌های زیبایی پوست عوارض کمتری دارد.
مزایای اندولیفت صورت متنوع و گسترده‌اند. دوام و ماندگاری بالا در این شیوه موجب می‌شود تا اکثر پزشکان و متخصصان زیبایی از آن برای مراجعین استفاده کنند.

منظور از اندولیفت چیست؟

قبل از اینکه به مزایای اندولیفت صورت بپردازیم، بهتر است با تعریف اندولیفت و کاربرد آن آشنایی بیشتری پیدا کنیم. اندولیفت شیوه درمانی جدید با کمک لیزر است که غیرتهاجمی بوده و با تحریک پوست به تقویت تولید کلاژی می‌پردازد.
افزایش مقدار کلاژن پوست و اصلاح تجمع چربی در صورت و گردن، میزان شُل‌شدگی و افتادگی پوست را به شکل قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد. به همین دلیل از اندولیفت صورت برای ترمیم پوست چانه، گونه‌ها و بازسازی خط فک استفاده می‌شود.

چرا باید اندولیفت صورت را انجام دهیم؟

مزایای اندولیفت صورت بسیار متنوع و گسترده است. به همین دلیل افراد بسیاری به سراغ این روش زیباسازی پوست می‌روند. از مهمترین دلایل استفاده از اندولیفت، عدم نیاز به جراحی و ایجاد برش در پوست برای جوان‌سازی، سفت کردن یا کانتورینگ پوست است.
با کمک اشعه لیزر، اندولیفت پوست صورت و بدن انجام شده و ترمیم ضایعات و چین و چروک پوست بدون نیاز به جراحی امکان‌پذیر می‌شود. کاهش حداقل زمان درمان و بهبود از مزایای اندولیفت صورت برای بیماران محسوب می‌شود.

آشنایی با مزایای اندولیفت صورت

همانطور که گفتیم اندولیفت روشی جدید برای تحریک بافت‌های عمیق پوست با استفاده از اشعۀ لیزر است. این تحریک موجب تولید بیشتر کلاژن در سطح پوست شده و از افتادگی یا شل شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند. از مزایای اندولیفت صورت این است که نور لیزر در قالب یک فیبر نوری نازک در مقیاس میکرومتر وارد لایه‌های زیرین پوست شده و در حدفاصل بافت چربی و لایه دِرم به لایه‌های زیرین پوست تابیده می‌شود.

در این روش هیچ نیازی به برش پوست یا بیهوشی نیست و تنها پزشکان برحسب نیاز از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. بنابراین بعد از اندولیفت صورت بیمار بدون نیاز به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت، مرخص شده و با استراحتی کوتاه می‌تواند به امور زندگی روزمره بپردازد. از مهمترین مزایای اندولیفت صورت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1- درمان سریع برای کاهش شل شدن پوست

با گذر زمان و افزایش سن در زنان و مردان، چربی اضافه‌ای در قسمت پوست صورت رسوب می‌کند. در نتیجه خط فک نامتقارن شده، پوست صورت شل و آویزان می‌شود. در گذشته‌های نه چندان دور، پزشکان زیبایی تنها با جراحی و بیهوش کردن بیمار به ترمیم پوست و خارج کردن چربی از صورت و گردن می‌پرداختند.
اما از مزایای اندولیفت صورت این است که متخصص زیبایی در کمترین زمن به شیوه‌ای غیرتهاجمی و کم درد مشکل را برطرف کرده و بدون ایجاد هیچ‌گونه زخم یا جراحی لیفت صورت را انجام می‌دهد.

2- جلوگیری از پیری زودرس

اندولیفت صورت تنها برای درمان مشکل شل‌شدگی و افتادگی پوست مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه اشعه لیزر، نقش مهمی در تقویت سلول‌های پوستی برای ساخت کلاژن دارد. به همین دلیل از مزایای اندولیفت صورت جلوگیری از پیری زودرس و کمک به جوان‌سازی پوست است. در بسیاری از مواقع پزشکان متخصص پوست و زیبایی از این شیوه در کنار بوتاکس، تزریق فیلر و PRF برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می‌کنند.

3- نیاز به مدت زمان کم برای بازسازی پوست

فرکانس اشعۀ لیزر در اندولیفت صورت با دقت بالایی توسط پزشک انتخاب می‌شود تا گرمامی آن پس از وارد شدن به زیر پوست، هیچ‌گونه احساس دردی را ایجاد نکند. این اشعه لیزر قدرت ترمیمی بالایی دارد و باعث جمع شدن فوری پوست و کاهش میزان افتادگی می‌شود.

از سویی دیگر تحریک تولید کلاژن در سطح پوست باعث می‌شود تا مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی پوست به شکل چشمگیری کاهش یابد. از مزایای اندولیفت صورت این است که مراجعه‌کننده بلافاصله بعد از انجام لیفت، نتایج اولیه آن را مشاهده خواهد کرد و نتایج این بهبودی تا چند ماه بعد و همزمان با افزایش سطح کلاژن در پوست قابل مشاهده است.

در حقیقت تولید کلاژن و الاستین به‌طور طبیعی توسط بدن در پاسخ به اندولیفت اتفاق می‌افتد و علائم جوان‌سازی از بدو انجام تا 8 هفته بعد با سرعت ادامه پیدا می‌کند. البته بیمار اوج نتایج را در حدود 9 تا 12 ماه بعد مشاهده خواهد کرد.
جریان الکتریکی که از طریق فیبر نوری به سطح پوست تابیده می‌شود به بهبود جریان خون کمک کرده و باعث تحریک عضلات صورت می‌شود که به نوعی یک ورزش اثربخش برای عضلات صورت محسوب می‌شود.

4- ماندگاری بالای نتایج از مزایای اندولیفت صورت

اندولیفت با سایر درمان‌های لیزر در حوزه زیبایی متفاوت است، زیرا اکثر آن‌ها فقط لایه‌های سطحی و بیرونی پوست را هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که در اندولیفت لایه‌های میانی و زیرین پوست ترمیم می‌شوند. اگر چه ترمیم سطح بیرونی پوست نیز در جوان‌سازی موثر است، اما دوام و ماندگاری طولانی مدت را برای بیمار نخواهد داشت.

از مزایای اندولیفت صورت با توجه به تحریک کلاژن‌ها در لایه عمیقی از پوست، ماندگاری طولانی آن است. این مزیت در درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند تا اثرات حل‌کنندگی چربی، سفت‌کنندگی و جمع‌شدن پوست برای مدت طولانی‌تری باقی بماند و نیازی به تکرار اندولیفت یا سایر اقدامات نظیر تزریق بوتاکس و فیلر برای زیباسازی وجود نداشته باشد.

یکی از مزیت‌های کلیدی اندولیفت صورت این است که می‌توان از آن در کنار سایر درمان‌های جوان‌سازی پوست استفاده کرد. تزریق‌هایی که برای کاهش چین و چروک بر روی پوست صورت انجام می‌شوند در کنار Endolift اثرات بهتری را ایجاد می‌کنند. بالا بردن سطح اکسیژن‌رسانی خون به پوست صورت که از طریق اندولیفت اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود تا شادابی طبیعی به پوست صورت برگردد.

5-     نداشتن عوارض جدی در اندولیفت صورت

از مزایای اندولیفت صورت این است که عوارض جدی بر روی سلامتی عمومی بدن، عروق و بافت پوستی نمی‌گذارد. البته در این شیوه درمانی و زیباسازی پوست مانند هر روش دیگری، ممکن است با عوارضی روبه‌رو شویم. اما این عوارض محدود بوده، مشکل جدی ایجاد نمی‌کنند و خیلی سریع برطرف می‌شوند.

در مواردی استفاده از اندولیفت باعث تخریب اولیه در برخی از سلول‌های پوستی می‌شود که در محل ورود فیبر نوری قرار دارند. اما به علت افزایش سطح تولید کلاژن، این مشکل بعد از مدتی برطرف می‌شود. همچنین در برخی از بیماران بعد از انجام اندولیفت، عوارض جزیی مانند کبودی، تورم و التهاب در محل‌های ورود فیبر نوری اتفاق می‌افتد که تنها بعد از گذشت چند روز برطرف خواهند شد.
در اندولیفت بایستی به سراغ متخصصان با تجربه و کلینیک‌هایی مجهز به تجهیزات پیشرفته رفت، در غیر ن‌صورت احتمال ایجاد عدم تقارن در زوایای فک و گونه‌ها وجود دارد.

6-    هزینه مناسب اندولیفت صورت

از مزایای اندولیفت صورت، هزینۀ مناسب آن است. این شیوه جوان‌سازی پوست به نسبت بسیاری از روش‌های دیگر کم هزینه‌تر است. البته قیمت اندولیفت صورت بستگی به شرایط بیمار و میزان نیاز به تابش نوری دارد. البته باید توجه داشت که به‌طور معمول برای سفت شدن پوست صورت انجام یک جلسه کافی است و نتایج اندولیفت تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.
به دلیل اینکه این شیوه نیاز چندانی به ترمیم، تعداد جلسات زیاد یا تکرار فرایند درمان ندارد، هزینۀ کمتری به نسبت شیوه‌های جراحی یا تزریق فیلر خواهد داشت.

7-    مزایای اندولیفت صورت؛ عدم نیاز به ژل، بوتاکس، فیلر یا سایر مواد تزریقی

برخلاف بسیاری از شیوه‌های لیفت صورت که در آن از جراحی یا تزریق ژل و فیلر استفاده می‌شود، در اندولیفت نیازی به تزریق مواد خارجی به سطح زیرین پوست یا داخل چربی وجود ندارد. به همین دلیل احتما بروز عفونت، ایجاد حساسیت‌های پوستی یا سایر عوارض جانبی به شکل قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.
البته برای اینکه از مزایای اندولیفت صورت به‌طور کامل برخوردار شویم، باید به مراکزی مراجعه کنیم که از دستگاه‌های باکیفیت برای انجام Endolift استفاده می‌کنند.

8-    لیپولیز بافت چربی پوست

از مزایای اندولیفت صورت این است که همراه با تحریک بافت پوستی برای ساخت کلاژن، لیپولیز بافت چربی نیز انجام می‌شود. در لیپولیز بافت چربی با کمک لیزر، بافت‌های چربی زیر پوست در صورت یا گردن با کمک گرما تخریب و تخلیه می‌شوند تا پوست صورت و گردن سفت شود. با کمک لیپولیز در بافت چربی صورت امکان ایجاد زاویه در فک و گونه‌ها وجود دارد.

سخن پایانی

مزایای اندولیفت صورت موجب شده تا افراد بسیاری برای جوان‌سازی پوست، زیبایی و سفت شدن پوست صورت از این شیوه استفاده کنند. در این روش حالت کشسانی و جوانی پوست خیلی سریع‌تر از سایر روش‌ها ایجاد می‌شود. طول موج پایین فیبر نوری در اشعه لیزری تابیده شده به پوست صورت باعث می‌شود تا نه تنها به عروق آسیبی وارد نشود، بلکه خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی به شکل ملموسی بهبود یابد.
برای اندولیفت صورت بایستی به سراغ مراکز درمانی معتبر و پزشکان باتجربه بروید تا بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان به‌دست آورید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط