درمان تایم
درمان تایم
آشنایی با دو نمونه از بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب

آشنایی با دو نمونه از بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب

قبل از اینکه به معرفی و بررسی دو نمونه از بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب در این مطلب بپردازیم. می خواهیم در مورد این دستگاه توضیحات و نکاتی بیشتر را برای شما شرح دهیم تا به کسب آگاهی و اطلاعات شما در انتخاب و خرید این محصول کمک کند. بنابراین چنانچه قصد خرید و تهیه بهترین مدل دستگاه ثبت نوار قلب را داشته باشید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دستگاه ثبت نوار قلب چیست؟

دستگاه ثبت نوار قلب یا الکتروکاردیوگراف ECG همانطور که می دانیم یکی از تجهیزات پزشکی که به ریتم ضربان قلب بیمار را نشان می دهد. از آنجایی که مهم ترین مرجع برای تفسیر ریتم قلب و تشخیص بیماری قلب نوار قلب می باشد. بنابراین نمایش ریتم قلب و تکانه های قلب ضبط شده و ثبت آنها و نیز تشخیص عضله قلب از طریق این دستگاه انجام می شود.

کار این دستگاه به گونه ای است که انتشار سیگنال های الکتریکی در نواحی مختلف بدن را نشان داده و  نسبت به زمان، و نیز  موج الکتروکاردیوگرام قلب را از طریق نوار قلب اندازه گیری می کند. در واقع انقباض و انبساط عضلات قلب که فشار خون مناسب را ایجاد کرده تا خون در تمامی اندام ها به حرکت در آید، نشان دهنده سلامت قلب است. بنابراین با استفاده از سیگنال های منتشر شده در نوار قلب که توسط دستگاه صورت می گیرد می توان به سلامت و یا عدم سلامت قلب پی برد.

دستگاه ثبت نوار قلب چیست؟

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

دستگاه ثبت نوار قلب فقط برای تعیین ریتم قلب می باشد و اسکن قلب را انجام نمی دهد. کاربرد این دستگاه مخصوص مراکز درمانی، بیمارستان و مطب های پزشکی ست.

نحوه کار دستگاه به این صورت که پزشک 12 الی 15 الکترود را به بدن بیمار وصل نموده تا با استفاده از حسگرهای چسبیده بتواند سیگنال های تولید شده توسط قلب را در هر بار ضربان قلب تشخیص دهد. سپس این سیگنال ها از طریق سیم به دستگاه فرستاده و بر روی نوار قلب ضبط می شوند که دستگاه آن را از طریق نسخه چاپی و یا نمایش بر روی مانیتور آن را مشاهده می کند. حسگرهای چسبیده و یا الکترودها باید به بازوها، پاها و یا قفسه سینه بیمار متصل شوند.

انواع دستگاه نوار قلب

دستگاه های مختلف نوار قلب در بازار موجود هستند که با توجه به شرایط بیمار کاربرد دارند. زیرا که برخی از دستگاه ها برای بررسی و تعیین سیگنال فرد لازم است وی در حین ورزش باشد، و یا برخی از دستگاه ها که نحوه کاربردشان ممکن است متفاوت باشد. با این حال اصلی ترین دستگاه های نوار قلب که پر استفاده نیز هستند شامل موارد زیر می باشند:

دستگاه 12 کاناله

با استفاده از این دستگاه می توان آزمایشی استاندارد از قلب را ثبت نموده و به بررسی وضعیت قلب و سیگنال های حاصل از 12 کانال قلب پرداخت. برای استفاده از این دستگاه فرد مورد آزمایش باید خوابیده و بدون تحرک باشد.

دستگاه 12 کاناله

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

دستگاه هولتر

دستگاه قلب هولتر جهت پایش سرپایی ECG یا الکتروکاردیوگراف و ضبط مدوام نوار قلب مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این دستگاه باید الکترودها بر روی نواحی از بازوها، پاها و قفسه سینه قرار بگیرند. این دستگاه کوچک و قابل حمل بوده و پزشک معالج اطلاعات قلب را از طریق مانیتور کوچک مشاهده و ضبط می کند.

دستگاه هولتر

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

دستگاه ثبت کننده رخداد

کار این دستگاه مشابه هولتر قلب می باشد. فقط با این تفاوت که این دستگاه قادر است در صورت علایم قلبی بر روی نوار قلب آن را ثبت کند. به طوری که با بروز مشکل این دستگاه روشن شده و می توان فعالیت قلب را بررسی نمود. فعالیت این دستگاه به صورت خودکار و یا دستی می باشد.

دستگاه ثبت کننده رخداد

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

دستگاه 6 کاناله پرتابل

این نوع دستگاه ها نیز کوچک هستند و به راحتی می توان آنها را حمل نمود. از این دستگاه جهت پایش اولیه از سلامت قلب استفاده می شود و نیز قلب آریتمی را تشخیص می دهد. این دستگاه به طور دستی قابل اجراست و به عنوان یک ضبط کننده نوار قلب عمل می کند.

دستگاه پرتابل نبض و یا NH1

این دستگاه نیز 6 کاناله بوده و 6 لید و هم تک لید قلب را نشان می دهد. از این طریق پزشک می تواند مشاهدات خود را نیز ضبط کند. این محصول دستگاهیست که هر کسی علاوه بر متخصص مربوطه می تواند از آن استفاده کند.

دستگاه پرتابل نبض و یا NH1

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

دستگاه پرتابل نبض و یا NH1 قابل حمل بوده و به راحتی نیز می توان از آن در هر شرایط و زمانی استفاده نمود. بنابراین برای استفاده از آن نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نمی باشد. همچنین نحوه استفاده از ابن دستگاه با سایر دستگاه های مشابه متفاوت است. به طوری که بدون استفاده از ژل و چسب و فقط با لمس پوست انگشتان دو دست و مچ پا می توان سیگنال ها را در نوار قلب ضبط نموده و مشاهده کرد.

مزیت استفاده از این دستگاه در این است که فقط در عرض 30 ثانیه نوار قلب را به شما تحویل می دهد. البته این دستگاه باید از طریق بلوتوث به اپیلیکشن نبض آوا متصل شده تا از طریق فایل بتوانید نوار قلب خود را مشاهده کنید. کاربرد اصلی دستگاه تشخیص آریتمی و حصول اطمینان از سلامت قلب می باشد، و بعد از مشاهده باید توسط پزشک مربوطه بررسی شود. در این صورت می توانید از بروز حوادث ناگهانی مانند سکته جلوگیری کنید.

معرفی و خرید اینترنتی بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب

اگر شما قصد خرید اینترنتی انواع تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه ثبت نوار قلب را دارید، باید از کیفیت محصول و قیمت آن اطمینان حاصل نمایید.

دیجی کالا از آنلاین شاپ های قدیمی و از فروشگاه های معتبر برای انتخاب و خرید انواع محصولات و کالاهای پزشکی و تجهیزات بیمارستانی ست. زیرا که این سایت با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل، ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا محصولات خویش را به مشتریان ارایه می دهد.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

همچنین تمامی کالاهای ارایه شده توسط سایت دیجی کالا از برندهای معتبر داخلی و خارجی است که کیفیت و ضمانت محصولات توسط مصرف کنندگان در سراسر دنیا تایید شده است. بنابراین می توان این اطمینان را حاصل نمود که کالاها در دیجی کالا دارای کیفیت و قیمت مناسب هستند.

در این راستا انواع دستگاه ثبت نوار قلب توسط سایت دیجی کالا عرضه و به فروش می رسد که متقاضیان می توانند جهت انتخاب و تهبه این محصول با مراجعه به این فروشگاه افدام کنند. ما در ادامه دو نمونه از بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب را برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این محصول قرار دادیم که می تواند به شما در انتخاب و خرید آن کمک کند. این دو محصول از پرفروش ترین مدل های دستگاه نوار قلب بوده و طرفداران زیادی دارد.

دستگاه ثبت نوار قلب نبض آوا مدل NH1- Handheld

یکی از پیشرفته ترین و بهترین دستگاه هایی که می توانیم در این  زمینه به شما معرفی کنیم، دستگاه ثبت نوار قلب نبض آوا مدل NH1-Handheld می باشد. این دستگاه محصول پیشرفت روزافزون تکنولوژی ست که نیاز شما را برای هر گونه سنجش علایم حیاتی خود بدون مراجعه به درمانگاه و بیمارستان تامین می کند. بنابراین در همه جا و به راحتی از آن استفاده نموده و نیازهای اولیه مراقبتی بیمار را برطرف کنید.

این محصول با هدف حفظ سلامتی و آگاهی از وضعیت سلامتی قلب طراحی و ارایه شده است. بنابراین در صورت علایم ریتمی قلب و یا هر گونه مشکل با استفاده از این دستگاه باید پزشک خود را مطلع نمود.

این دستگاه مجهز به فناوری الکترود خشک می باشد. به طوری که برای اتصال الکترودها نیازی به ژل و چسب نیست. بلکه با همان لمس دست انگشتان به راحتی می توان از آن استفاده کرد. این محصول همچنین یک دستگاه مانیتورینگ خانگی می باشد که قابلیت دریافت نوار قلب را دارد. این دستگاه علاوه بر دریافت ECG و یا همان نوار قلب، سیگنال PPG را نیز دریافت می کند.

دستگاه ثبت نوار قلب نبض آوا مدل NH1- Handheld

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

البته متخصصین سعی دارند تا در آینده برای نسخه پیشرفته آن قابلیت نمایش SPO2 که همان سطح اشباع اکسیژن خون را ایجاد کنند. همچنین افراد عادی نیز می توانند با اشتراک گذاشتن نتایج به دست آمده از طریق دستگاه با پزشک مربوطه از وضعیت قلب خود مطلع شوند.

این محصول در ابعاد 13*25*101 سانتی متر طراحی و ارایه می گردد و از وزن سبکی معادل 34 گرم برخوردار است که همه جا قابل حمل می باشد. برای استفاده از دستگاه فقط کافیست که انگشتان تان روی الکترودهای دستگاه لمس شود. در این شرایط نوار قلب بر روی صفحه گوشی ظاهر می گردد. البته برای نمایش نوار قلب باید که اپیلیکیشن اندرویدی نبض آوا را بر روی گوشی خود نصب کنید.

جنس بدنه دستگاه از پلاستیک مرغوب و با کیفیت تهیه شده است. این دستگاه همچنین قابلیت های دیگری چون ثبت همزمان 6 لید avR، avL، III، II، I، avF را دارد. به همراه این محصول کابل شارژ و آدابتور نیز ارایه می شود. روش ارسال سیگنال با استفاده از این دستگاه به گوشی از طریق بلوتوث امکان پذیر است.

دستگاه ثبت نوار قلب زیستل مدل N-PEC1 New

این محصول یکی از بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب می باشد که کاربرد راحتی دارد و قابل حمل است. این دستگاه بی نظمی های ریتم ضربان قلب را به خوبی نشان می دهد و بدون نیاز به ژل و فقط با لمس انگشتان بر روی نقاط اتصال کار می کند. به طوری که می تواند با کیفیتی عالی سیگنال های منتشر شده از قلب را در کمتر از 30 ثانیه بر روی گوشی هوشمند نمایش دهد.

این محصول برای همه قابل استفاده است و می توان توسط دیگران و یا پزشک ریتم قلب را با این دستگاه اندازه گیری و ذخیره سازی نمود. این دستگاه مجهز به الگوریتم هوشمند تعبیه شده می باشد که به راحتی آریتمی های رایج و خطرناک قلبی را شناسایی می کند. از این طریق می توان قبل از وقوع هر سکته قلبی و یا مغزی از آن جلوگیری کرد.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

از قابلیت ها و ویژگی های این محصول  دارای تک و 6 کانال نوار قلب که با اتصال الکترود پای چپ ثبت سیگنال های قلبی بر روی نوار قلب امکان پذیر است. این دستگاه همچنین قابلبت اشتراک گذاری اطلاعات به دست آمده را دارد. به طوری که افراد می توانند برای ارسال ثبت نتایج نرم افزار زیستا را بر روی گوشی نصب و از طریق نرم افزار و سایر برنامه های پیام رسان به پزشک و یا عزیزان خود به اشتراک بگذارند. این دستگاه همچنین به صورت خودکار می تواند نوار قلب ثبت شده را ارسال کند. برای این کار فقط کافیست شماره کاربر مورد نظر را تعریف کرده و تنظیمات خودکار را برای آن انجام دهید. همچنین نوار قلبی که ثبت شده را می توان با تبدیل به فایل pdf ارسال نمود. نیز قابلیت نمایش به صورت کاغذ استاندارد  را دارد که می توان با دستگاه های پرینتر آن را چاپ کرد. توجه داشته باشید که نرم افزار زیستا درحال حاضر فقط در نسخه های اندروید گوشی پشتیبانی می شود.

دستگاه ثبت نوار قلب زیستل مدل N-PEC1 New

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع دستگاه ثبت نوار قلب موجود در بازار

ابعاد این دستگاه در اندازه های 100*60*10 سانتی متر طراحی شده و دارای وزن 50 گرم می باشد. این محصول از باتری قابل شارژ برخوردار است و مجهز به تکنولوژی الکترود خشک می باشد. این دستگاه استاتداردهای تخصصی پزشکی را دارد و ابزار کارآمد و مفیدی برای پزشکان جهت تشخیص راحت بیملری های قلبی ست.

به همراه این محصول الکترود پای چپ، کابل الکترود پا، کابل شارژ، کیف حمل و نگهداری دستگاه، دفترچه راهنما و کارت گارانتی دستگاه ارایه می شود. روش ارسال سیگنال از طریق این دستگاه به صورت دیجیتالی ست. این محصول به صورت لحظه ای نوار قلب و ضربان قلب را نشان می دهد. همچنین قابلیت اتصال به نرم افزار زیستا از طریق بلوتوث نیز امکان پذیر می باشد.

ما در اینجا دو نمونه از بهترین مدل های دستگاه ثبت نوار قلب را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این محصول معرفی نمودیم، تا شما بتوانید انتخابی امن و مطمین از خرید این محصول داشته باشید.

چنانچه قصد آشنایی با بهترین تجهیزات پزشکی و ابزار بیمارستانی جهت انتخاب و خرید این محصولات دارید، می توانید مقالات ما را در سایت درمان تایم مطالعه و دنبال نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط