درمان تایم
درمان تایم

چطور بلیط هواپیما چارتر تهیه کنیم؟

بلیط هواپیما چارتر، یکی از انواع بلیط هواپیما است که معمولا نرخ مناسب‌تری در مقایسه با بلیط‌های سیستمی دارد. برای خرید بلیط هواپیما چارتر، بهترین روش، مراجعه به یک پلتفرم جامع مانند اسنپ تریپ است که بتوانید از مبدأ به مقصد مورد نظر خود، تمام پروازها را مشاهده کرده و بهترین پرواز به لحاظ تاریخ و ساعت را انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به نحوه خرید بلیط هواپیما چارتر از اسنپ تریپ، بیندازیم.

با ما همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما چارتر از اسنپ تریپ

برای آن که بتوانید بلیط هواپیما چارتر را از نسخه وب یا اپلیکیشن اسنپ تریپ، خریداری کنید؛ کافی است که در این پلتفرم جامع، به تب پروازهای داخلی یا خارجی (بسته به مقصد سفر خود) وارد شوید.

سپس مبدأ و مقصد سفر خود را مشخص کرده و با تعیین کردن تعداد مسافر، تاریخ سفر را نیز در تقویم مربوط به آن، ثبت کنید. سپس با زدن گزینه جستجو، لیست پروازها از مبدأ به مقصد شما و در تاریخ مشخص شده، نمایش داده خواهد شد.

شما می‌توانید با فعال کردن گزینه پروازهای چارتر در فیلترهای موجود، تنها پروازهای چارتر را مشاهده کرده و از میان آن‌ها، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به جز این، در پلتفرم جامع اسنپ تریپ، شما این امکان را دارید که به‌صورت مستقیم به بخش پروازهای چارتر رفته و در آن جا، مبدأ و مقصد سفر خود را مشخص کنید. به این صورت، یکباره فقط پروازهای چارتر به نمایش درآمده و دیگر نیازی نیست که بخواهید با فیلتر کردن، بلیط هواپیما ارزان از نوع چارتری را خریداری کنید.

مزایا و معایب خرید بلیط هواپیما چارتر

زمانی که برای خرید پرواز داخلی یا خارجی، به سراغ بلیط چارتر می‌روید، با مزایا و معایب مخصوص مربوط به آن، روبرو هستید.

نخستین موضوعی که در خصوص بلیط‌های چارتر وجود دارد، معمولا نرخ ارزان‌تر این گروه از بلیط‌های پرواز در مقایسه با پروازهای سیستمی است. اما از طرفی دیگر شما با شرایط خاصی از استرداد و لغو بلیط سفر در خصوص بلیط‌های چارتر شده روبه‌رو هستید. در خصوص بلیط‌های پرواز سیستمی، شرایط استرداد به مراتب انعطاف‌پذیرتر هستند و در صورتی که به هر دلیلی بخواهید سفر هوایی خود را لغو کنید، وابسته به زمان لغو سفر، مبلغی به‌عنوان جریمه از قیمت کامل بلیط کسر شده و باقی مانده به شما مسترد خواهد شد.

اما در خصوص پروازهای چارتر معمولا اینطور نیست. بیشتر شرکت‌های چارتر کننده، یا به کلی امکان استرداد را برای بلیط‌های فروخته شده خود، حذف کرده‌اند یا این که درصد و مبلغ زیادی را به‌عنوان جریمه لغو بلیط و استرداد در نظر گرفته‌اند.

از این روی اگر قصد دارید که بلیط پرواز چارتر خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که ابتدا حتما در خصوص زمان سفر خود، برنامه‌ریزی درستی داشته و تمام هماهنگی‌های لازم در این زمینه را انجام دهید. پس از آن، می‌توانید با اطمینان خاطر برای خرید بلیط هواپیما ارزان چارتر، اقدام کنید.

به‌علاوه در اسنپ تریپ نیز اطلاعات کاملی در این باره موقع خرید بلیط پرواز به شما داده می‌شود. به این ترتیب که شما می‌توانید تمام اطلاعات لازم در خصوص نحوه استرداد و جریمه لغو بلیط سفر مربوط به ایرلاین‌های مختلف و پروازهای چارتری گوناگون را مشاهده کرده و مطابق با آن، برای خرید بلیط مناسب، اقدام کنید.

قیمت بلیط چارتر در اسنپ تریپ

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، به‌طور‌کلی نرخ بلیط چارتر در مقایسه با بلیط‌های سیستمی، معمولا مناسب‌تر است. اما خبر خوب این که در پلتفرم جامع اسنپ تریپ، باز هم شما می‌توانید بلیط‌های چارتر را با نرخ به مراتب مناسب‌تر و ارزان‌تری خریداری کنید. این یک فرصت عالی است که در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرده و بتوانید با مبلغ کمتری برای خرید بلیط پرواز داخلی یا خارجی، اقدام کنید.

بلیط چارتر لحظه آخری

در نهایت به جز موارد مطرح شده در بالا، یک امکان دیگر هم برای خرید بلیط چارتر وجود دارد که شما با برنامه‌ریزی درست و آمادگی کافی، بلیط هواپیما چارتر لحظه آخری از اسنپ تریپ، تهیه کنید. به این ترتیب تنها مشکل مربوط به آمادگی قبلی برای سفر است و این که شما مدت زمان زیادی برای هماهنگی ندارید. به این شکل باید به محض آن که بلیط لحظه آخری چارتر، باز شد؛ برای خرید آن اقدام کرده و در فرصت باقی مانده تا پرواز، خود را به فرودگاه برسانید.

اما از آن جایی که قیمت بلیط‌های چارتر لحظه آخری، به مراتب ارزان‌تر از هر بلیط پرواز دیگری هستند، برای آن دسته از افرادی که قصد دارند نرخ کمتری برای خرید بلیط پرواز و سفر هوایی اختصاص دهند، یک امکان مناسب و ایده آل محسوب می‌شود. در پلتفرم جامع اسنپ تریپ نیز یک بخش جداگانه برای پروازهای لحظه آخری در نظر گرفته شده است که کمک می‌کند تا بتوانید به لحظه، پروازهای چارتر لحظه آخری را مشاهده و رصد کرده و پرواز مناسب خود را از میان آن‌ها خریداری کرده و انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که چطور می‌توان بلیط هواپیما چارتر را خریداری کرده و بهترین روش تهیه آن چیست. همین‌طور در خصوص بلیط‌های ارزان لحظه آخری و شرایط استرداد چارتر نیز مطالبی را مرور کردیم. شما چه تجربه‌ای از خرید بلیط هواپیما چارتر دارید و تا به حال چطور برای تهیه این نوع بلیط، اقدام کرده‌اید؟ حتما نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت، به بحث و اشتراک بگذارید. همین‌طور توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز با نحوه خرید بلیط پرواز چارتر، آشنا شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط