درمان تایم
درمان تایم

آرتروز ستون فقرات , هزینه درمان آرتروز ستون فقرات , متخصص و جراح ستون فقرات , تشخیص آرتروز ستون فقرات , علل ایجاد آرتروز کمر : آرتروز امروزه بیماری است که بسیار شایع شده است که این بیماری با از بین رفتن غضرف موجود در مفاصل ایجاد می شود با ساییده شدن این غضروف در دو سر استخوان مفصل دچار تورم می شود و باعث ایجاد درد شدید می شود که فعالیت های روزانه فرد مبتلا به این بیماری را با مشکل روبرو می کند . درست است که آرتروز نوعی بیماری است که در بیشتر افراد رخ می دهد ولی می توان با تغییر دادن عادت های زندگی و نوع فعالیت های شغلی از پیشرفت آن بسیار جلوگیری کرد .

آرتروز ستون فقرات

در زمان ها و مواقع خاص آرتروز را به عنوان یک بیماری شغلی به حساب می آورند اگر به عنوان مثال بگوییم افرادی که با کامپیوتر کار می کنند دچار آرتروز مفاصل انگشت و مچ دست می شود ، بیماری آرتروز قابل کنترل و درمان می باشد و می توان گفت که فیزیوتراپی یکی از راه های موثر در کنترل این بیماری می باشد .

مراجعه به پزشک متخصص : ارتوپد ستون فقرات

آرتروز ستون فقرات چیست ؟

ستون فقرات دارای مفاصل در پشت هستند که به کمک آنها به یکدیگر متصل می شوند و استحکام و پایداری خود را از آن مفاصل می گیرند ، این مفاصل نیز همانند مفصل های دیگر دارای غضروف هستند و احتمال ساییدگی و فرسایش آنها وجود دارد . با ساییده شدن این غضروف های مفاصل آرتروز به وجود می آید که باعث ایجاد درد در بیمار می شود .

علت بروز بیماری آرتروز ستون فقرات چیست ؟

به وجود آمدن بیماری آرتروز در افراد به علت های بسیاری بر می گردد که می توان به چاقی و کمبود فعالیت های بدنی روزانه اشاره کرد . از دیگر علت های بروز آرتروز ستون فقرات وجود دلالیل ژنتیکی می باشد که در بانوان این مشکل بیشتر دیده می شود ، بخصوص وجود انحراف در اندام های تحتانی می تواند این بیماری را در سنین پایین ایجاد کند .

علائم اصلی بیماری آرتروز ستون فقرات

درد داشتن در هنگام خم شدن ستون فقرات به خصوص به عقب و یا کناره و یا درد در زمان ایستادن فرد و با طولانی شدن ایستادن درد نیز افزایش می یابد ،که اصلی ترین علائم آرتروز ستون فقرات می باشد . از دیگر علایم آرتروز ستون فقرات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • محدودیت حرکتی
  • ایجاد درد در مفصل
  • تورم در مفصل
  • گاهی اوقات مختصر گرما در مفصل
  • خشکی صبگاهی

آیا آرتروز قابل کنترل می باشد ؟

باید بگوییم که بیماری آرتروز قابل کنترل می باشد و یکی از اصلی ترین راه های کنترل این بیماری انجام ورزش هایی می باشد که متناسب با وزن و سن فرد می باشد . می توان با رعایت کردن چند نکته ی ساده بیماری آرتروز را کنترل کرد که شامل نکته های زیر می باشد :

  • برداشتن صحیح اجسام
  • صحیح نشستن
  • صحیح ایستادن
  • صحیح راه رفتن

درمان آرتروز ستون فقرات

در مرحله اول باید متخصص ارتوپد معاینات و اقدامات تشخیصی انجام شود تا بیماری فرد کاملا تشخیص داده شود ، درمان کردن بیماری آرتروز روند پلکانی را دارد و باید از مراحل ساده به مراحل پیچیده انجام شود و ساده ترین درمان برای این بیماری تجویز کردن دارو های ضد التهابی توسط پزشک ارتوپد می باشد . بهتر است برای مصرف دارو ها با نظر پزشک باشد زیرا با مصرف خودسرانه دارو ممکن است باعث خونریزی در دستگاه گوارش شود .

برای درمان آرتروز ستون فقرات اقدامات فیزیوتراپی نیز موثر می باشد مخصوصا با تاکید در مورد عضلات اطراف مفصل و یا تاندون های آنها که دچار مشکل شده اند بسیار تاثیر گذار می باشند علاوه بر این نرمش های تقویت کننده عضلات اطراف مهره می تواند کمک بسیار زیادی در بهبودی آرتروز داشته باشد .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط