درمان تایم
درمان تایم
درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چیست ؟

ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی که باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود یکی از بیماری هایی است که حتی میتوان گفت شایعترین بیماری است که از رابطه جنسی انتقال می یابد. برای انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر تنها یک رابطه جنسی کافی است ، زگیل تناسلی یک بیمری مقاربتی می باشد .

انواع زگیل کدامند ؟

زگیل معمولی : زگیل معمولی اندازه ای حدود یک نخود دارد ، رنگ آن زرد خاکستری بوده و اغلب در پشت دست ها ، انگشت ، کنار ناخن و کف پا به وجود آمده و دیده می شوند . این زگیل دارای سطحی قاچ قاچ می باشد .

زگیل مولوسکوم : گاهی وقتا به زگیل مولوسکوم ، نرم هم می گویند . این زگیل یک بر آمدگی کوچکی می باشد که سفید رنگ می باشد ، در وسط این برآمدگی فرورفتگی وجود دارد . اگر این زگیل نرم را فشار دهیم ماده خمیر شکلی از آن خارج می شود .

کندیلوم : زگیل کندیلوم ظاهری کوچک ، نوک تیز ، به رنگ گوشت و شکلی تاج خروسی دارد ، راه انتقال این زگیل از طریق مقاربت می باشد که در اطراف مقعد و آلت تناسلی ایجاد می شوند .

زگیل پیران : شکل ظاهری زگیل پیران پهن و به رنگ قهواه ای تا سیاه می باشد. این زگیل به تعداد کثیری در پشت ، صورت و بازو دیده می شود و معمولا از سن پنجاه سالگی به بعد به وجود می آید .

بیشتر بخوانید : درمان زگیل تناسلی مردان

پزشک متخصص : مراجعه به متخصص اورولوژی

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی

اگر به طب سنتی بازگردیم روش های بسیار زیادی وجود دارد که البته همه آنها کار ساز نمی باشند . از روش های سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • روزی دو استکان دم کرده سیاه دانه بنوشید.
  • حجامت
  • مالیدن شیره درخت انجیر بر روی ضایعات پوستی و …

درمان های خانگی زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با استفاده از عسل : با استفاده داز تخم کرچک و عسل پمادی درست می شود که باید آن را برئی ضایعات پوستی بمالید . تخم کرچک پوستی شبیه به چوب دارد که باید شکسته شود و از چربی درون آن استفاده خواهد شد.

سرکه : شست وشوی قسمتی از بدن که دارای زگیل است با استفاده از سرکه سیب که کمی درد را باید تحمل کرد.

زرد چوبه : زرد چوبه خالص یک آنتی اکسیدان می باشد که اگر از آن استفاده کنید DNA سلول ها را محافظ می کند.

سیاه دانه : استفاده از سیاه دانه برای این بیماری بسیار رایج می باشد که سیاه دانه کوبیده شده را با سرکه مخلوط می کنند و این مخلوط را روزانه بر روی زگیل ها می مالند.

روغن پونه کوهی : پونه کوهی از خانواده نعنا می باشد که روغن آن یک درمان طبیعی برای زگیل تناسلی می باشد. این روغن کمی سوزش دارد که برای کمتر کردن آن می توانید آن را کمی رقیق کنید.

رفع زگیل تناسلی با استفاده از روغن کرچک : روغن کرچک یک داروی گیاهی میباشد که برای زگیل تناسلی بسیار مناسب است ، البته باید بگوییم که بوی بدیرا به همراه دارد که برای تحمل کردن آن می توان آن را با روغن نعناع مخلوط کرد و هر روز سه وعده آن را روی ضایعات پوستی بمالید . توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای کودکان ممنوع می باشد.

استفاده از سیر : استفاده از سیر و پیاز برای رفع زگیل تناسلی موثر می باشد ولی پوست اطراف زگیل ممکن است حساسیت و سوزش داشته باشد.

استفاده از چسب نواری : چسب نواری راهی بسیار ساده و تاثیر گذار در درمان زگیل می باشد به صورتی که چسب نواری را به مدت شش روز بر روی زگیل ها بچسبانید این روش را تا حذف کامل زگیل ها ادامه دهید.

استفاده از سیر و ویتامین E : استفاده از سیر و ویتامین E به گونه ای است که ویتامین را بر روی زگیل تناسلی مالیده و سیر له شده را روی آن بگذارید و تا بهبودی کامل این کار را هر دوروز یکبار انجام دهید.

بیشتر بخوانید : درمان زگیل تناسلی زنان

پزشک متخصص : مراجعه به متخصص زنان

فرق جوش با تبخال تناسلی

در مورد کلمه جوش می توان گفت که واژه جوش یک واژه همگانی و کلی می باشد که در به وجود آمدن آن علتن های بسیار مختلفی وجود دارد که چندین مورد از این علت ها مب توان به موارد زیر اشاره کرد :

گزش حشرات ، آلرژی و حساسیت ، عفونت ریشه مو به دنبال اصلاح مو با تیغ یا مواد موبر که اغلب به آنها فولیکولیت می گوند ، عفونت های باکتریال یا ویروسی و …
رنگ جوش ها قرمز بوده و گاهی ممکن است سر جوش سفید نیز باشد . در مورد ماندگاری جوش باید بگوییم که به علت وجود آورده آن بستگی و از دو سه روز تا چند ماه متفاوت است . تبخال تناسلی نوعی جوش می باشد که علت به وجود آمدن آن ابتلا شدن به ویروس HSV می باشد ، این جوش ها آبدار و به شکل تاول ( به آنها تولی نیز می گویند) هستند که در مدت دو یا سه روز این تاول ها می ترکند و همراه با آن سوزش و خارش نیز احساس می شود .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط