درمان تایم
درمان تایم

کاشت مو بهتر است یا پروتز مو؟

برای داشتن ظاهری بهتر و موهایی آراسته، روش‌های متفاوتی وجود دارند. یکی از آنها انواع مختلف «کاشت مو» و دیگری «پروتز مو» است. در این مقاله، نگاهی به تفاوت این دو می‌اندازیم تا تصمیم‌گیری را برایتان ساده‌تر کنیم. با ما همراه باشید.

کاشت مو و پروتز مو چه فرقی با هم دارند؟

به فرایند کاشت مو به چشم یک راه‌حل دائمی نگاه می‌شود؛ یعنی فرد بعد از طی کردن دوره نقاهت و با مراقبت‌هایی که از موهای کاشته شده خودش انجام می‌دهد در نهایت، صاحب موهایی طبیعی می‌شود. مشکل اینجا است که برای کاشت مو حتما باید چیزی به نام «بانک مو» هم وجود داشته باشد؛ یعنی بخشی از بدن – به طور ویژه موهای سر فرد – باید موهای قوی داشته باشد که بتوان از آنها برداشت کرده و در محل کم مو کاشت. اگر چنین بانک مویی وجود نداشته باشد، فرد نمی‌تواند کاشت مو را انجام دهد. اینجا است که افراد به سراغ راه‌حل بعدی یعنی «پروتز مو» می‌روند که راه‌حلی بلند مدت به حساب می‌آید.

پروتز مو چیست؟

پروتز مو، نوعی موی مصنوعی است که جلوه‌ای بسیار طبیعی دارد. این موهای مصنوعی در بخش‌هایی از سر فرد که دچار طاسی شده‌اند قرار می‌گیرند. خانم یا آقا بودن، حتی بازه سنی در استفاده از پروتز مو محدودیتی ایجاد نمی‌کند. پایه‌های پروتز مو توسط متخصص و با توجه به شرایط فرد، انتخاب شده و به وسیله چسب در محل مورد نظر ثابت می‌شوند. پروتزها راه‌حل‌هایی بلندمدت‌تر از کلاه گیس هستند و بعد از ثابت شدن در محل مورد به این راحتی‌ها جدا نمی‌شوند.

پروتز مو چطور انجام می‌شود؟

قبل از هر کاری یک آرایشگر متخصص از نظر زیبایی شناسی، وضعیت فرد متقاضی را بررسی می‌کند؛ از رنگ پوست گرفته تا موهایی که روی سر فرد باقی مانده‌اند زیر ذره‌بین بررسی قرار می‌گیرند تا در نهایت بتوان پروتزی را انتخاب کرد که کاملا با پوست و موی طبیعی فرد متقاضی، هماهنگ باشد و به او ظاهری مصنوعی ندهد.

بعد از این ماجرا مقداری از موهای فرد برای ساخت و تزریق غشای ضد حساسیت در پروتز مو، برداشت می‌شوند. پس از مدتی که تقریبا یک ماه به درازا می‌کشد، پروتز آماده شده و توسط متخصص روی سر فرد قرار می‌گیرد.

کاشت مو بهتر است یا پروتز مو؟

نباید به این راحتی‌ها گزینه کاشت مو که روش دائمی برای جایگزینی موهای از دست رفته هستند را کنار گذاشت. اگر موهای سر شما بانک موی مناسبی ندارند یا به کل از دست رفته‌اند می‌‌توانید از تارهای ریش یا موهای دیگر بخش‌های بدنتان – البته به توصیه و بعد از تایید متخصص – به عنوان بانک مو استفاده کنید.

 در هر صورت، پروتز مو با خودش دردسرهایی را به دنبال دارد و حتی برای برخی، این حس درونی مصنوعی بودن است که آنها را آزار می‌دهد. بنابراین، تا جایی که می‌توانید سعی کنید از روش‌های متفاوت کاشت مو برای بازگرداندن زیبایی طبیعی موهای خودتان کمک بگیرید.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

یکی از بهترین روش‌های کاشت مو که در آن از دستگاه‌های تخصصی برای گرفتن بهترین نتیجه و کاهش عوارض استفاده می‌شود، کاشت موی طبیعی به روش «Super fue» است. اجازه بدهید به صورت تیتروار به شما توضیح دهیم که چرا این روش، بهترین روش کاشت مو است. در این روش:

  • دوره نقاهت بسیار کوتاه است. چون جراحی روی پوست سر انجام نمی‌شود و جای تارهای موی برداشت شده از بانک مو بعد از مدت زمان کوتاهی، ترمیم می‌شوند
  • در این روش، به دلیل نیاز نداشتن به جراحی عمیق و گسترده، بخیه هم زده نمی‌شود. بنابراین، متقاضی از دردسرهای خوب شدن محل جراحت و کشیدن بخیه هم در امان است
  • زمان جراحی کوتاه است. چون پزشک با استفاده از دستگاه‌های تخصصی این عمل را انجام می‌دهد
  • به دلیل استفاده از اسکن کامپیوتری، خطای جراحی بسیار کاهش پیدا می‌کند و تارهای مویی که ریشه قوی دارند برای برداشت انتخاب می‌شوند
  • کاشت مو با کمک میکروسکوپ انجام می‌شود. به همین دلیل، پزشک می‌تواند کاشت مو را با تراکم بالاتری نسبت به روش‌های دیگر بین 3 تا 5 برابر بیشتر به سرانجام برساند
  • رویش موها در این روش، طبیعی است و شباهتی به حالت مصنوعی نخواهد داشت. بعد از طی کردن دوره نقاهت، کسی دوره طاسی شما را به یاد نمی‌آورد!
  • امکان انتقال بیماری‌ها در روش کاشت مو به روش super fue صفر است. چون همه وسایل استفاده شده، یکبار مصرف هستند و خطر انتقال عفونت وجود نخواهد داشت
  • پس از پایان جراحی و دوره نقاهت از جای زخم و اسکار خبری نیست
  • از این روش می‌توان در کاشت سبیل و ابرو هم استفاده کرد. چون تارهای مو با دستگاه از بانک موی فرد برداشت و در محل موردنظر کاشته می‌شوند

با این حساب، وقتی تکنولوژی به هر دری می‌زند تا شما از زیبایی طبیعی خودتان لذت ببرید نباید به این راحتی‌ها گزینه‌های روی میزتان را کنار بگذارید.

هزینه کاشت موی طبیعی چقدر برای متقاضی، آب می‌خورد؟

برای اینکه هزینه کاشت مو دستتان بیاید قبل از هر چیز باید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

  • پزشکتان چه روشی را برای کاشت مو به شما پیشنهاد کرده است؟
  • پزشکی که برای کاشت موی طبیعی‌تان روی او حساب کرده‌اید چقدر تخصص و تجربه دارد؟
  • وضعیت سلامتی خودتان چطور است؟ آیا سیگار می‌کشید؟
  • چه کلینیکی را برای انجام جراحی کاشت موی خودتان انتخاب کرده‌اید؟ کلینیک انتخابی شما چه امکانات، تجهیزات و دستگاه‌هایی را در اختیار دارد؟
  • دوست دارید موهای سرتان چقدر پُرپشت باشند؟
  • برای رسیدن به حجم موی مورد نظر شما به چه میزان برداشت فولیکول‌ها و کاشت آنها نیاز است؟
  • ترکیب کلینیک و پزشک متخصصتان تیمی مشهور و با سابقه را به وجود آورده‌اند یا می‌خواهید در یکی از همین کلینیک‌های تازه‌کار به نتیجه مورد نظرتان برسید؟

با این حساب می‌توان فهمید که هزینه کاشت مو از هر فرد به دیگری متفاوت است. بهترین کار این است که شال و کلاه کنید و برای سر درآوردن از قیمت نهایی کاشت مویتان به یک کلینیک معتبر که پزشکان باتجربه و متخصصی در آن مشغول به کار هستند سر بزنید.

یادتان باشد، شما فقط یک بار مو می‌کارید اما در باقی عمرتان از چهره‌ تازه‌ای که به دست می‌آورید لذت می‌برید. بنابراین، درست و حساب شده، هزینه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط