درمان تایم
درمان تایم

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای ابدومینوپلاستی هستند

ابدومینوپلاستی از دسته عمل‌های زیبایی پرطرفداری است که می‌توانید با انجام آن شکمی صاف و پوستی مستحکم‌تر داشته باشید.

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که چربی شکم را آب کنند یا پوست شل شده در این ناحیه را سفت‌تر کنند؛ اما در اغلب مواقع موفق نمی‌شوند.

در ابتدا پیشنهاد ما به شما این است که سعی بر صاف کردن شکم به روش طبیعی داشته باشید، تنها در صورتی که موفق نشدید به نتیجه دلخواه خود برسید، برای انجام ابدومینوپلاستی به متخصص مراجعه کنید.

اگر شرایط لازم برای این جراحی زیبایی را داشته باشید، عمل برای شما انجام خواهد گرفت. با وجود اینکه این جراحی مزیت‌های زیادی را به دنبال دارد؛ اما اگر کاندیدای این جراحی نباشید عارضه‌هایی برای شما ایجاد خواهد کرد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چه افرادی کاندیدای مناسبی برای این جراحی هستند.

چه افرادی می‌توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

همانطور که می‌دانید در طی این عمل جراحی زیبایی پوست و چربی اضافی از داخل شکم برداشته می‌شود و در نهایت شکمی صاف و عضلاتی سفت‌تر در این ناحیه خواهید داشت.

معمولا خانم‌هایی که چندین‌بار باردار شده‌اند یا کاهش وزن زیادی که تجربه کرده‌اند، چنین حالتی را تجربه می‌کنند. با انجام این جراحی زیبایی می‌توانند مجدد داشتن شکمی صافی داشته باشند.

این عمل به افرادی توصیه می‌شود که پس از زایمان دچار ترک‌های پوستی، شل شدگی و افتادگی پوست شده‌اند.

همچنین افرادی که کاهش وزن زیادی را تجربه می‌کنند شاهد پوست اضافی در ناحیه شکم هستند؛ چرا که پوست قابلیت انقباض ندارد. این جراحی زیبایی برای این دسته از افراد نیز مناسب است.

همچنین این نکته قابل ذکر است که این عمل در هر سنی انجام نمی‌گیرد و تنها افراد بالای 18 سال کاندیدای این عمل جراحی زیبایی هستند.

دیگر شرایطی که شما را کاندیدای مناسبی برای این عمل جراحی می‌کند به شرح زیر است:

  • از نظر جسمی سالم هستید و وزن ثابتی دارید.
  • انتظارات واقع بینانه از عمل جراحی دارید.
  • سیگاری نیستید.
  • به دلیل ظاهر شکم، اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید.

مزیت‌های انجام ابدومینوپلاستی

همانطور که گفتیم این جراحی ایمنی است و مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • ایجاد کانتوری زیبا در شکم
  • افزایش اعتماد به نفس
  • پوستی سفت و مستحکم
  • شکمی صاف‌تر با تون عضلانی بهتر
  • به حداقل رسیدن علائم کششی و زخم‌ها
  • شکمی بدون برآمدگی و برجستگی

چه کسانی نباید عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند

با وجود مزیت‌های زیادی که این جراحی دارد؛ اما به همه افراد توصیه نمی‌شود. در ادامه مواردی که مانع انجام جراحی می‌شود را برای شما ذکر خواهیم کرد:

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، باید جراحی خود را به تعویق بیندازید و جراحی را زمانی انجام دهید که دیگر قصد بارداری نداشته باشید. در طی جراحی عضلات عمودی شکم سفت می‌شوند و در صورت بارداری این ماهیچه‌ها از یکدیگر جدا خواهند شد.

همچنین اگر چاق هستید و همچنان قصد کاهش وزن دارید، باید جراحی خود را زمانی انجام دهید که وزن تثبیت شود. به این نکته توجه داشته باشید که این جراحی باعث ایجاد اسکار در ناحیه پایین شکم می‌شود در واقع در امتداد خط بیکینی قرار دارد.

با وجود اینکه احتمال ایجاد اسکار به حداقل می‌رسد؛ اما اسکار را مشاهده خواهید کرد و اگر با جای اسکار مشکل دارید و انتظار چنین مواردی را ندارید این جراحی به شما توصیه نمی‌شود.

نقاهت پس از عمل ابدومینوپلاستی

باید به این نکته توجه داشته باشید که زخم‌های ناشی از عمل جراحی در ناحیه شکم ظاهر شکم را تغییر می‌دهد. پس از جراحی ناحیه شکم بانداژ می‌شود و برای روز پس از عمل دستوراتی برای مراقبت از بیمار داده خواهد شد.

باید به مدت شش هفته یا بیشتر از هر گونه فعالیت بدنی شدید خودداری کنید و مدتی برای استراحت در منزل، از محل کار خود مرخصی بگیرید.

نحوه آمادگی برای ابدومینوپلاستی

مصرف سیگار احتمال خطر عوارض را افزایش می‌دهد و روند بهبودی را به تاخیر می‌اندازد. اگر سیگاری هستید، باید طی مدت مشخصی که پزشک به شما می‌گوید مصرف سیگار را قبل از عمل ترک کنید.

تنها سیگار نیست که باید قبل از جراحی ترک کنید. حداقل یک ماه قبل از عمل جراحی و تا دو هفته پس از جراحی به‌طور کامل مصرف نیکوتین، آدامس و چسب و سیگارهای الکترونیکی را کنار بگذارید.

قبل از عمل نباید رژیم بگیرید، سعی کنید رژیم مغذی و کامل داشته باشید. از دیگر نکات مهمی که باید قبل از عمل در نظر داشته باشید خودداری از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌های غذایی قبل و بعد از عمل است که شامل داروهایی از جمله آسپرین و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی می‌شود.

حتما لباسی راحت و گشاد برای پس از عمل برای خود تهیه کنید تا راحت باشید و برای شما مشکلی ایجاد نکند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط