درمان تایم
درمان تایم
لیپوماتیک

لیپوماتیک چیست و چه جراحی هایی را میتوان همزمان با آن انجام داد؟

طی سال های گذشته لیپوماتیک با استقبال گسترده ای از مردم به خصوص خانم ها مواجه شده است. این جراحی روشی کاملا ایمن و بی خطر بوده و برای حذف چربی ها کاربرد دارد. دوران نقاهت این جراحی کوتاه می باشد و سختی خاصی به دنبال نخواهد داشت. در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر این جراحی و مزایای آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جراحی لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک که با نام پیکرتراشی نیز شناخته می شود به عنوان روشی غیرتهاجمی برای حذف چربی های اضافی بدن کاربرد دارد. در این روش درد خاصی را احساس نخواهید نمود و نکته ای که بایستی بدانید این است که شباهت بسیار زیادی به لیپوساکشن دارد. پزشکان برای انجام این جراحی از بی حسی های موضعی  و گاهی بیهوشی استفاده می کنند و شما تنها طی یک جلسه می توانید حذف قابل توجه ای از چربی های اضافی بدن خود را شاهد باشید.

ساختار و عملکرد لیپوماتیک به این شکل است که از یک سیستم تحت عنوان هواساز فشرده استفاده می شود. این سیستم به لوله های کانولا متصل بوده و موجب از بین رفتن سول های چربی بدن می شود. لوله های کانولا طی این جراحی به صورت خودکار و 360 درجه می چرخند تا در نهایت موجب حذف چربی ها شوند. فراموش نکنید که از بین رفتن این سلول های چربی به هیچ عنوان موجب وارد شدن آسیب به پوست و بافت بدن شما نخواهد شد. این روش درمانی دارای دوره نقاهت کوتاهی بوده و شما طی مدت زمان کمی می توانید بهبود یابید.  برای دریافت نتیجه ای عالی و عدم تجربه عوارض بلند مدت این جراحی حتما به بهترین جراح لیپوماتیک مراجعه کنید.

مزیت های جراحی لیپوماتیک

اگر شما نیز متقاضی انجام جراحی لیپوماتیک هستید لازم است تا با مزیت های این روش درمانی بیشتر آشنا شوید. دستگاهی که برای این جراحی مورداستفاده قرار می گیرد از تاییده سازمان غذا و دارو برخوردار بوده و این امر می تواند به شما اطمینان خاطر دهد که این جراحی روشی ایمن و با دقت بالا است. همان گونه که در بخش های قبل نیز بیان شد لیپوماتیک این قابلیت را دارد تا حجم بالایی از چربی ها را به طور دقیق از نواحی خاصی از بدن شما خارج ساخته و به این طریق نتایجی رضایت بخش را به ارمغان آورد.

اثراتی که دستگاه لیپوماتیک دارد موجب شکسته شدن چربی ها و تبدیل آن ها به مایعی روان خواهد شد. در گام بعد چربی های شکسته شده طی فرایندهایی خاص از بدن شما خارج می شوند. چنین روندی مزیت های بی شماری برای شما عزیزان به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توان به بهره مندی از پوستی سالم تر و بدون کبودی و کوفتگی اشاره کرد. از دیگر مزیت های لیپوماتیک موارد زیر را می توان تشریح نمود که هرکدام اهمیت بسیار زیادی دارند.

  • این جراحی به گونه ای است که استخراج چربی ها بدون اشعه و یا حرارت انجام می پذیرد. این امر می تواند مانع از آسیب به بافت های بدن و یا سوختگی شود.
  • در این جراحی از امواج فراصوت برای درهم شکستن چربی ها استفاده می شود، بنابراین موجب تحریک کلاژن سازی شده و در نهایت از شل شدن و یا افتادگی پوست بدن شما جلوگیری می کند. همچنین اثرات قابل توجه ای نیز در افزایش استحکام پوست شما در دراز مدت دارد.
  • دستگاه هایی که برای اجرای لیپوماتیک مورداستفاده قرار می گیرند از یک مجموعه امکانات بی نظیر برای حذف چربی ها برخوردار هستند. این دستگاه دقت بسیار بالایی داشته و به هیچ عنوان بافت های دیگر بدن را تحت تاثیر خود قرار نمی دهند. با توجه به این امر می توان گفت آسیبی به دیگر بافت های بدن شما وارد نمی کنند.

این جراحی را میتوان همزمان با سایر جراحی ها مانند پروتز سینه انجام داد. با مراجعه به بهترین جراح پروتز سینه میتوانید به اندام ایده آل خود برسید.

لیپوماتیک برای چه نواحی از بدن کاربرد دارد؟

این پرسشی است که بیشتر متقاضیان این عمل جراحی با آن مواجه هستند. به طور کلی لیپوماتیک برای نواحی زیر کاربرد داشته و می تواند شرایطی ایده آل را برای شما فراهم سازد.

  • بازوها

برخی در ناحیه بازو یا کتف های خود دارای چربی های اضافی هستند. این متد قابلیت های لازم برای خارج کردن چربی های این ناحیه را دارد و می تواند فرم زیبایی به بازوهای شما ببخشد.

  • شکم و پهلو

در حال حاضر افراد بسیار زیادی را می توان یافت که موفق به از بین بردن چربی های بدن خود با استفاده از ورزش و یا رژیم های غذایی نشده اند. همین امر را می توان دلیل استقبال این افراد از چنین جراحی هایی دانست تا بتوانند چربی های اضافی ناحیه شکم و پهلوی خود را از بین ببرند و به اندام دلخواه خود دست یابند. لیپوماتیک را میتوان همزمان با ابدومینوپلاستی انجام داد تا افتادگی و پوست اضافی شکم نیز برداشته شود.

  • غبغب

غبغب را می توان از جمله عارضه هایی دانست که شیوع بسیار زیادی میان افراد چاق دارد. این عارضه نتیجه تجمع چربی در ناحیه گردن و چانه بوده و می تواند فرم صورت را تغییر دهد. لیپوماتیک این قابلیت را دارد تا غبغب را درمان کرده و زیبایی از دست رفته شما را بازیابی کند.

  • باسن و ساق پا

از دیگر نواحی بدن که این جراحی می تواند فرم زیبایی به آن ببخشد می توان به باسن و ساق پا اشاره نمود که ممکن است بر اثر افزایش وزن با چربی های اضافی مواجه شود.

مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک

برای کسب نتایج رضایت بخش از این جراحی لازم است تا مراقبت های بعد از لیپوماتیک را رعایت کنید. این مراقبت ها شامل موارد زیر می وشند.

  • میزان مصرف نوشیدنی ها و مایعات را افزایش دهد.
  • تمام دستورالعمل های پزشک خود را رعایت کنید.
  • داروهای تجویزی از سوی پزشک خود را به طور مرتب مصرف کنید.
  • از نشستن زیاد و طولانی مدت بپرهیزید.
  • تا بهبود کامل از استعمال دخانیات و نوشیدن الکل بپرهیزید.
  • طی روز حتما ساعاتی را به پیاده روی اختصاص دهید.
  • از رژیم های غذایی مقوی و مفید استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

کلام آخر

لیپوماتیک از جمله جراحی های زیبایی و حساسی است که کاملا غیرتهاجمی بوده و منجر به حذف حجم بالایی از چربی های بدن می شود. این جراحی ها می توان برای نواحی خاصی از بدن همچون شکم و پهلوها، باسن و ساق پا، غبغب و بازوها انجام داد. برای انجام این جراحی از بی حسی های موضعی استفاده می گردد و روشی ایمن و کاربردی به شمار می رود. برای اطلاع از بهترین جراحان پلاستیک میتوانید به وب سایت مطب چی به آدرس   www.matabchi.com  مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط