درمان تایم
درمان تایم

وظایف پرستار کودک و نوزاد و سالمند چیست؟ + هزینه‌ استخدام پرستار

اگر شما هم جزو افراد پر مشغله هستید که نگرانی زیادی را بابت تنها بودن کودک یا والدین خود دارید، بهتر است به فکر استخدام یک پرستار باشید. مراقبت از کودکان و سامندان توسط پرستاران حرفه‌ای و مجرب باعث می‌شود تا خیال دیگر اعضای خانواده راحت بوده و بتوانند با ذهن بازتری به زندگی روزمره خود بپردازند.

این خدمات از طریق شرکت‌ها و موسسات مختلفی ارائه می‌شود. نیروهای اعزامی، موظفند به صورت کامل و در طول زمان حضور از فرد مورد نظر شما مراقبت کرده و برنامه‌ریزی دقیقی را برای تامین نیازهای آنها داشته باشند. همچنین اغلب آنها افرادی قابل اعتماد و دلسوز هستند که تلاش می‌کنند تا نیازهای فیزیکی و عاطفی این افراد را به بهترین شکل ممکن برآورده کرده و آنها را عضوی از خانواده خود بدانند.

هزینه استخدام پرستار سالمند و کودک در منزل

استخدام پرستار در منزل بسته به نیازهایی که دارید و نوع پرستاری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. هزینه استخدام پرستار سالمند توسط نظام پرستاری و وزارت بهداشت تعیین می‌شود، اما دستمزد پرستار سالمند وابسته به شرایط فرد مورد نظر می‌تواند تغییر کند. این مبلغ معمولاً به صورت ساعتی، روزمزد یا ماهیانه و ثابت محاسبه می‌شود. عواملی مانند بازه زمانی پرستاری و نوع نگهداری که شامل شبانه روزی، شبانه، روزانه یا پاره‌وقت است نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارند.

همچنین قیمت پرستار کودک و نوزاد در منزل نیز توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این موارد شامل مکان زندگی کودک، شرایط نیروی درخواستی و شرح وظایف پرستار کودک است. پرستار کودک هم می‌تواند دستمزد خود را به صورت ساعتی، هفتگی یا ماهانه دریافت کند. همچنین، والدین می‌توانند برای پاداش سالیانه پرستار کودک نیز مبلغی را در نظر بگیرند.

عوامل دیگری که بر قیمت پرستار کودک در منزل تأثیر می‌گذارند، عبارتند از: تعداد کودکانی که پرستار قرار است از آنها مراقبت کند، مدت زمان بودن پرستار در کنار کودک، وظایف و مسئولیت‌های دیگری که به عهده پرستار است، سابقه و تجربه پرستار در زمینه نگهداری از کودک، مدرک تحصیلی و گواهینامه معتبر پرستاری از کودک در منزل که می‌تواند باعث افزایش هزینه استخدام شود.

آیا می‌توانیم به پرستاران اعتماد کنیم؟

اغلب افراد زمانی که برای بار اول قصد استخدام یک پرستار در منزل را دارند، نمی‌توانند به طور کامل به او اعتماد کنند و نگرانی‌هایی را در این زمینه خواهند داشت. اما تنها با در نظر گرفتن برخی از نکات مهم در همان ابتدای استخدام این اعتماد نسبت به او شکل می‌گیرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. انتخاب مرکز خدمات پرستاری معتبر: از مراکز خدمات پرستاری با مجوز و صلاحیت کمک بگیرید. این مراکز معمولاً پرستاران حرفه‌ای و متخصصی را استخدام می‌کنند که از نظر جسمی و روانی سلامت هستند.
  2. بررسی سابقه پرستار: اطلاعات مربوط به سابقه کار و تجربه پرستار را بررسی کنید. می‌توانید از مرکز خدمات پرستاری درباره سابقه کار، مدارک و گواهی‌های پرستار بپرسید.
  3. مصاحبه با پرستاران: از مرکز خدمات پرستاری درخواست کنید تا چندین پرستار را به شما معرفی کنند. با آن‌ها مصاحبه کنید و توقعات و شرایط خود را به آنها بگویید. همچنین از مدرک تحصیلی، سابقه شغلی و دوره‌های آموزشی پرستاری و پزشکی پرستار اطلاعات کافی را به دست آورید.
  4. تناسب شغلی: مشخص کنید که پرستار سالمند یا کودک را به صورت تمام وقت یا ساعتی نیاز دارید و آیا او می‌تواند با این ساعات کاری خود را هماهنگ کند یا خیر.
  5. انتقال اطلاعات سالمند: پرستار سالمند را در جریان بیماری‌ها و نیازهای والدین خود قرار دهید. اطلاعات بیماری‌ها و دوزهای مصرفی داروها را به او او گوشزد کرده و بخواهید که در زمان مقرر آنها را به سالمند بدهد. همچنین در مورد پرستار کودک، اگر فرزندتان با مشکلات خاصی روبه‌روست، حتما این موضوع را به پرستار اطلاع دهید.
  6. سلامت جسمی: از پرستار سالمند و کودکی استفاده کنید که از نظر جسمی سالم بوده و توانایی بلند کردن، نگهداری، حمل‌ونقل و مراقبت را داشته باشد.
  7. مهارت‌ها و خصوصیات: مهارت‌ها و خصوصیاتی مانند انعطاف‌پذیری، صبوری، مهربانی و آگاهی از مشکلات سنین پیری و برخورد درست با رفتارهای کودکان بسیار مهم است. به این نکات در انتخاب پرستار سالمند و کودک توجه کنید.

با رعایت این موارد می‌توانید در نهایت فردی را برای پرستاری انتخاب کنید که از نظرتان قابل اعتماد است. او فردی است که بخشی از زندگی والد یا فرزند شما را پر خواهد کرد، بنابراین باید مطمئن باشید که به کلیه نیازهایش پاسخ داده و رفتار خوبی را با او داشته باشد.

وظایف پرستار کودک در منزل

در میان وظایف یک پرستار کودک و نوزاد می‌توانیم موارد زیر را قرار دهیم:

  • نظافت شخصی شامل تعویض پوشک، شست‌وشوی او، تمیز کردن دندان‌ها، تعویض لباس و … جزو وظایف اصلی پرستاران است.
  • پرستار کودک مسئول تغذیه منظم و به موقع کودک است. او باید غذاهای مناسب را متناسب با سن و نیازهای کودک شما آماده کرده و در زمان مناسب به او بدهد.
  • پرستار کودک مسئولیت مراقبت از سلامت کودک و ایجاد محیط امن و آرام برای خواب کودک را به عهده دارد.
  • او باید اوقات فراغت کودک را با سرگرمی‌های مختلف پر کند. این فعالیت‌ها شامل بازی‌های آموزشی، خواندن کتاب، تماشای فیلم‌ها و انجام فعالیت‌های روزانه است.
  • اگر کودک دارای مشکل جسمی خاص یا بیماری است، پرستار کودک با دریافت اطلاعات پزشکی و مدارک مربوطه باید پروسه درمان او در منزل را به عهده بگیرد. او باید داروهای کودک را به موقع بدهد و فیزیوتراپی و تمرینات درمانی را هم انجام دهد.

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند نیز وظایفی را به عهده دارد که در اینجا به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • پرستار سالمند مسئولیت استحمام سالمند را بر عهده داشته و در انجام امور مربوط به نظافت شخصی مانند مرتب کردن موها، تعویض لباس و پوشک و … به او کمک می‌کند.
  • پرستار سالمند باید رابطه دوستانه و صمیمی را با فرد سالمند داشته باشد تا او در معرض افسردگی قرار نگیرد.
  • پرستار باید اوقات فراغت سالمند را پر کرده و به او در بیرون رفتن از منزل، پیاده‌روی و انجام فعالیت‌های سرگرم کننده کمک کند.
  • گاهی وظیفه انجام امور منزل نیز به عهده پرستار خواهد بود. این وظایف شامل پخت غذا، نظافت منزل، شستشوی ظروف و مرتب کردن محیط است.
  • در صورت درخواست خانواده و با مجوز کتبی از سالمند، پرستار می‌تواند امور اداری و مالی او را هم انجام دهد. مانند خرید برای منزل، پرداخت قبوض و امور بانکی که خود سالمند از عهده آن برنمی‌آید.
  • اگر سالمند تحت نظر پزشک بوده و داروهای خاصی مصرف کند، پرستار مسئولیت یادآوری زمان مصرف دارو و رسیدگی به مصرف آن را به عهده دارد. همچنین، او باید بتواند فشار خون و سطح قند خون سالمند را اندازه‌گیری کرده و آن را به صورت روزانه ثبت کند.

سلامت اول و دریافت بهترین خدمات پرستاری

شرکت خدمات پرستاری سلامت اول، یک مؤسسه معتبر و قابل اعتماد است که خدمات پرستاری 24 ساعته را در منزل شما ارائه می‌دهد. این مجموعه دارای تاییدیه وزارت بهداشت برای ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی بوده و با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص در این زمینه توانسته نظرات مثبت بسیاری از مراجعین را به خود جلب کند.

موسسه پرستاری سلامت اول در هر ساعت از شبانه‌روز خدمات جامع پرستاری در منزل را به افراد ارائه می‌دهد تا زندگی سالمندان، کودکان و بیماران را آسان‌تر کند. همچنین به صورت دقیق سوابق پرستاران را بررسی کرده و نظارت مستمری را روی کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط