درمان تایم
درمان تایم

ورزش درمانی درد گردن

ورزش درمانی درد گردن : باید بگوییم که این روش درمانی نیز بر انجام دادن فعالیت های فیزیکی جهت کمک به بالا بردن سطح عملکردی و توانایی های بیمار تکیه دارد.هدف از ورزش درمانی این است که انعطاف ،قدرت ،استقامت و وضعیت قرارگیری بدن بهبود پیدا کند.که این ها می توانند کمک بسیار زیادی به عملکرد سیستم اسکلتی عضلانی بدن بکنند.در واقع این امکان وجود دارد که بتوان اغلب بیماری های سیستم اسکلتی را با استفاده از حرکات ورزشی درمان نمود و یا تا حد زیادی از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورد.به عنوان نمونه ما باید بگوییم که ورزش درمانی دارای تاثیرات زیادی در درمان درد های ناشی از ارتروز گردن و خشکی گردن دارد .یک مزیت مهمی دیگری هم که استفاده از این روش دارد این می باشد که می توان در کنار کنترل بیماری ،مصرف داروهای شیمیایی را کاهش داد .

ورزش درمانی درد گردن

ورزش درمانی می تواند در موارد زیر موثر باشد:

کشیدگی عضلات

درد های ناشی از باند های میوفاسیال

درگیری مفاصل فاست گردن

شکستگی ها ی پایدار مهره های گردن (این مورد باید حتما زیر نظر متخصص طب فیزیکی و توان بخش صورت بگیرد.)

آرتروز گردن : متاسفانه آرتروز گردن دارای درمان قطعی نمی باشد ولی می توان با به کار بردن حرکات ورزشی از پیشرفت بیماری پیشگیری کرده ودرد بیمار را تسکین داد.

قتق دیسک بین مهره های گردن : در واقع ورزش موجب تقویت عضلات شده و مهره ها را پایدار کرده و بدین ترتیب از دیسک گردن حمایت می کند.

از سوی دیگر انجام حرکات ورزش موجب می شود که بیمار به یک تناسب اندام دست پیدا کند که این کار می تواند بر احساس عمومی خوب بودن و سلامتی او موثر باشد.

 

متخصصین مرکز طب فیزیکی و توان بخشی در بیماری های گردن به بیماران ،ورزش های مختلفی را آموزش می دهند که این ورزش هادر زیر ذکر شده است:

  1. ورزش های کششی
  2. ورزش های تعادلی
  3. ورزش های تقویت عضلات
  4. ورزش های دامنه حرکتی مفصل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط