درمان تایم
درمان تایم

هزینه ارتودنسی دندان در دکترتو کلینیک

ارتودنسی که به‌عنوان ترازکردن دندان‌ها نیز شناخته می‌شود، شامل استفاده از وسایلی برای ترازکردن دندان‌های کج یا شلوغ است. این روش می‌تواند شکاف بین دندان‌های شما و مشکلات رایج مانند اورجت یا دیپ بایت را اصلاح کند. احتمالا تصور دارید فقط نوجوانان از بریس استفاده می‌کنند، اما آنها برای همه سنین مناسب هستند و بسته به نیازهای فردی شما، طیف وسیعی از گزینه‌ها برای انتخاب وجود دارند. گزینه‌های متنوع در این نوع درمان منجر به تنوع در هزینه ارتودنسی دندان نیز می‌شود.

چرا از ارتودنسی استفاده می‌شود؟

از مزایای ارتودنسی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح شلوغی دندان و ترازکردن دندان‌های شما
  • اصلاح بایت شما به‌طوری‌که دندان‌های جلو و عقب به طور یکنواخت به هم برسند.
  • کاهش احتمال آسیب به دندان‌های برجسته
  • بسیاری از افراد دندان‌های شلوغ یا کجی دارند یا دندان‌هایشان هنگام گازگرفتن به‌درستی به هم نمی‌رسد. این مشکلات می‌تواند به این معنی باشد که تمیز نگه‌داشتن دندان‌ها و لثه‌ها سخت‌تر است و احتمال آسیب‌دیدن دندان‌ها بیشتر خواهد بود.

در برخی موارد، موقعیت غیرطبیعی دندان‌ها و فک شما بر شکل صورت تأثیر می‌گذارد. ارتودنسی به درمان سایر مشکلات سلامتی مانند شکاف لب و کام کمک می‌کند. بسته به نیاز شما، هزینه ارتودنسی دندان متغیر خواهد بود.

درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی معمولا تنها زمانی شروع می‌شود که اکثر دندان‌های بزرگسال کودک شروع به بیرون ‌آمدن کرده باشند. این دوره معمولا زمانی است که آنها حدود ۱۲ سال دارند، اما این مورد بستگی به تعداد دندان‌های بزرگسال آنها و رشد صورت و فک آنها دارد. درمان ارتودنسی برای بزرگسالان می‌تواند در هر سنی شروع شود.

گزینه‌های درمانی شامل بریس‌های ثابت است که با استفاده از سیم و براکت به دندان‌های شما متصل می‌شوند. همچنین ترازهای شفاف و قابل‌جابه‌جایی مانند ترازهای اینویزیلاین را نیز در بر می‌گیرد. در مورد درمان باید بدانید این درمان موثر نخواهد بود مگر اینکه بهداشت دهان و دندان استاندارد خوبی داشته باشید، زیرا درمان ارتودنسی خطر پوسیدگی دندان و مشکلات لثه را افزایش می‌دهد.

در این صورت علاوه ‌بر هزینه ارتودنسی دندان، نیاز به هزینه برای ترمیم پوسیدگی و مشکلات دیگر خواهید داشت.

انتخاب بهترین روش ارتودنسی برای داشتن لبخندی جذاب

ارتودنسی شامل استفاده از بریس به‌منظور اصلاح موقعیت دندان‌ها می‌شود. درمان دقیق شما وابسته به مشکلات و وضعیت دهان و دندان شما متغیر خواهد بود. در تعداد کمی از موارد، احتمالا مجبور شوید از هد گیر (Headgear) استفاده کنید، یا پیچ‌های کوچکی را به‌ طور موقت در فک خود قرار دهید و از بریس استفاده کنید.

اگر دندان‌های شما خیلی نزدیک به هم هستند و باعث پیچ‌خوردگی یا همپوشانی آن‌ها خواهد شد، احتمال دارد به‌عنوان بخشی از درمان نیاز به برداشتن تعدادی از دندان‌ها داشته باشید. طول درمان و هزینه ارتودنسی دندان به پیچیدگی مشکل بستگی دارد، اما معمولا بین ۶ تا ۳۰ ماه است. قبل از شروع درمان دندانپزشک تخمین دقیق‌تری به شما می‌دهد.

پس از پایان درمان، باید از بریس نگهدارنده بهره ببرید. بریس‌ها معمولا قابلیت ‌جابه‌جایی دارند و باید هر شب آنها را روی دندان‌ها قرار دهید تا دندان‌های شما در موقعیت جدید خود قرار گیرند. آنها معمولا برای حداقل ۱۲ ماه استفاده می‌شوند، اما ارتودنتیست مدت‌زمان دقیق را به شما خواهد گفت. گاهی اوقات یک سیم نازک برای همیشه در پشت دندان‌های شما ثابت می‌شود تا آنها را در جای خود نگه دارد.

دسترسی به درمان ارتودنسی

در بیشتر موارد، دندانپزشک شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع می‌دهد، اگرچه گاهی اوقات ممکن است بتوانید مستقیما از دندانپزشک خود این درمان را دریافت کنید. درصورتی‌که به‌ دنبال یافتن بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ارتودنسی باکیفیت بالا و هزینه ارتودنسی دندان مناسب هستید، این امکان را دارید تا از خدمات وب‌سایت دکترتو بهره‌مند شوید.

در دکترتو خدمات ارتودنسی با بهره‌وری بالا و تیم متخصص دندانپزشکان و اساتید مجرب ارائه می‌شود و به شما اطمینان می‌دهد که درمان شما با استفاده از جدیدترین روش‌ها و تجهیزات دندانپزشکی انجام خواهد گرفت. با ارائه اطلاعات دقیق و شفاف درباره هزینه ارتودنسی دندان و مراحل درمان، تجربه راحت و موثری برای شما فراهم خواهد شد.

برای داشتن لبخندی زیبا با ارتودنسی چقدر باید هزینه کرد؟

هزینه ارتودنسی دندان برای دندان‌های جلو می‌تواند به متغیرهای مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله تعداد دندان‌ها و نیاز به درمان. برای تنظیم تک دندان یا دو دندان در جلو، احتمالا هزینه نسبت به درمان کلی برای تمام دندان‌ها کمتر باشد.

هزینه مربوط به فک بالا نیز از نظر نیاز به تنظیم و مدت‌زمان درمان تعیین می‌شود. اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه ارتودنسی و نحوه درمان از طریق مشاوره با متخصص ارتودنسی به دست می‌آید که برای شما راهنمایی کاملی در خصوص هزینه‌ها و گزینه‌های درمانی فراهم می‌سازد.

نکاتی برای مراقبت روزانه از دندان‌ها

یکی از عوارض رایج ارتودنسی لکه‌های سفید روی دندان است که نشانه اولیه پوسیدگی دندان خواهد بود. این موارد زمانی اتفاق می‌افتد که اسید تولیدشده از پلاک روی دندان‌ها و اطراف بریس شما به‌ وجود می‌آید. تمیزکردن دندان‌ها و بریس ممکن است زمان‌بر باشد، اما برای جلوگیری از ایجاد علائم دائمی روی دندان‌ها هنگام برداشتن بریس ضرورت دارد.

تمیز نگه‌داشتن دندان‌ها و لثه‌های با مسواک‌های معمولی دشوار است، بنابراین در طول درمان به استفاده از مسواک و لوازم اضافی نیاز برای تمیز نگه‌داشتن دندان‌های خود نیاز خواهید داشت تا متحمل هزینه ارتودنسی دندان بیشتری نشوید.

ارتودنتیست شما احتمالا پیشنهاد دهد از خمیردندان حاوی سطح بالای فلوراید یا دهان‌شویه حاوی این ماده استفاده کنید تا خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهید. ضمن آنکه باید از مصرف غذاهای شیرین و نوشیدنی‌های گازدار بپرهیزید.

وقتی دندان‌ها در موقعیت مناسب قرار گیرند چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از پایان درمان، دندان‌ها باید برای مدتی در موقعیت خود قرار گیرند. به این دوره «نگهداری» می‌گویند و به وسایلی که دندان‌ها را در جای خود حفظ می‌کند، نگهدارنده می‌گویند. نگهدارنده‌ها دندان‌های تازه تراز شده را در موقعیت خود نگه می‌دارند. بسته به مشکل اصلی، نگهدارنده‌ها می‌توانند جدا شونده یا ثابت باشند.

آیا درمان ارتودنسی دردناک است؟

در ابتدای درمان ارتودنسی ممکن است احساس عجیبی داشته باشید و درمان باعث ناراحتی و درد شود. اگر مشکل برطرف نشد، ارتودنتیست می‌تواند تنظیماتی را برای کاهش درد انجام دهد. دندان‌ها معمولا بلافاصله پس از تنظیم بریس ناراحت‌کننده هستند، اما این وضعیت بعد از مدتی آرام می‌شود.

بهترین ارائه دهندگان خدمات پزشکی ارتودنسی دندان در دکترتو کلینیک

با توجه به اینکه قیمت ارتودنسی دندان بالا است و در دسته خدمات زیبایی قرار می‌گیرد، بسیاری از افراد برای پرداخت این مبلغ و رفع ناهنجاری‌های فک و دندان با مشکل مواجه می‌شوند.

از همین رو می‌توانید برای دستیابی به تخفیف مناسب توسط بهترین ارائه‌دهندگان به دکترتو کلینیک مراجعه کنید که برای هر کدام از خدمات فک بالا و پایین با استفاده از جنس‌های مختلف تخفیف‌های 5 تا 20 درصدی را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

ارتودنسی یک راهکار مؤثر برای بهبود ظاهر و عملکرد دندان‌ها است. این فرایند به کمک ابزارها و تکنیک‌های مختلف، به تنظیم و تصحیح چینش دندان‌ها می‌پردازد. هرچند هزینه ارتودنسی دندان احتمال دارد نسبتا بالا باشد، اما این هزینه به‌عنوان یک سرمایه در زیبایی و سلامت دندان معناپذیر قابل‌توجیه خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط