درمان تایم
درمان تایم

مدت زمان اجرای ایمپلنت دندان چقدر است؟

کاشت دندان گزینه‌ ای عالی برای جایگزینی طولانی ‌مدت دندان ها است که ظاهری شبیه به دندان‌ های طبیعی داشته و فقط نیاز به نگهداری دارد. اما آیا می دانید پروسه ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به شرایط و نیازهای بیمار و برخی مسائل دیگر دارد.

یک روش کاشت دندان که با تکنیک‌ های مناسب انجام می‌ شود نه تنها ظاهر شما، بلکه عملکرد جویدن شما را نیز بازیابی می ‌کند. بسیاری از افراد به این روش علاقه زیادی نشان می دهند اما هنوز در مورد اینکه چقدر طول می کشد نگران بوده و نمی دانند که آیا راهی برای سرعت بخشیدن به این فرآیند وجود دارد یا خیر.

فناوری موجود در ایمپلنت های دندانی طی ده تا بیست سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است تا جایی که شکست ایمپلنت به دلیل رد شدن یا مشکلات عملکردی بسیار نادر است. با وجود ایمپلنت دیجیتال دیگر مشکلی نخواهد بود. گذشته از این مسائل در ادامه توضیح خواهیم داد که این روش چقدر زمان می برد.

مدت زمان پروسه ایمپلنت دندان

قبل از کاشت دندان، دندانپزشک شما باید وضعیت دهان و دندان شما را ارزیابی نموده و یک جدول زمانی درمانی سفارشی و مناسب ارائه دهد. به جز این، متخصص در مورد قیمت ایمپلنت دندان و عواملی که آن این هزینه را تحت تاثیر قرار خواهند داد صحبت کرد.

کل فرآیند کاشت دندان به طور خلاصه اغلب مشمول مراحل زیر می شود:

– معاینه دندان و بررسی آنها با اشعه ایکس: 50 – 60 دقیقه

– کاشت ایمپلنت: 20 – 30 دقیقه

– معاینه مجدد و چسباندن تاج موقت روی ایمپلنت

– برش بخیه ها پس از 7-10 روز: 20 تا 30 دقیقه

– نصب اباتمنت و تاج سرامیکی موقت روی ایمپلنت پس از 3 روز: 60 دقیقه

– قرار دادن تاج سرامیکی روی ایمپلنت: 60 دقیقه

عوامل موثر بر طول مدت کاشت دندان چیست؟

عوامل متعددی ممکن است باعث شود که کل فرآیند کاشت زمان بیشتری طول بکشد:

– سلامت کلی بیمار

اگر شرایط خاصی مانند دیابت، سرطان یا معتاد به الکل یا تنباکو دارید، ممکن است زخم شما زمان بیشتری برای التیام ببرد. از آنجایی که ایمپلنت دندان از نظر فنی یک روش جراحی است، در صورت داشتن هر یک از شرایط ذکر شده در بالا باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

– بهداشت دهان و دندان

اگر شرایط خاصی را در مورد دهان و دندان های خود تجربه می کنید، باید قبل از کاشت دندان، آن را درمان کنید، مانند:

از دست دادن استخوان: اگر از دست دادن استخوان فک را تجربه کنید، قبل از کاشت ایمپلنت و تاج دندان، به پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان نیاز دارید. نیازی به گفتن نیست چرا که زمان درمان طولانی تر در این حالت طولانی تر خواهد شد. پیوند استخوان ممکن است بین 3 تا 6 ماه طول بکشد.

– پریودنتیت

پریودنتیت یک عفونت شدید لثه است که منجر به آسیب بافت های نرم و مینای دندان می شود. بنابراین، قبل از کاشت دندان، باید پریودنتیت درمان شود. بسته به شدت بیماری شما، زمان درمان ممکن است از 3 تا 4 ماه متغیر باشد.

در نظر داشته باشید که اگر در طول کل فرآیند کاشت، بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید، ممکن است خطر رد یا شکست ایمپلنت افزایش یابد. در این صورت، شما باید این روش را تکرار کنید، که حتی زمان بیشتری می برد.

به جز موارد بالا، عوامل متعددی ممکن است بر روند بهبودی تاثیر بگذارند:

سیگار و تنباکو: سیگار روند بهبودی را کند می کند. در واقع، تنباکو حاوی مواد شیمیایی مضری است که روند بهبودی را کند نموده و خطر عفونت را افزایش می دهد.

الکل: مصرف الکل ممکن است در انعقاد اختلال ایجاد کند.

رژیم غذایی: برای تسریع بهبودی، از غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید.

بهداشت دهان و دندان: در دوران نقاهت باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا از شر باکتری های مضری که ممکن است باعث عفونت شدید شوند خلاص شوید.

جمع بندی

به طور کلی، ایمپلنت دندان بسته به عوامل متعددی که در بالا ذکر شدند ممکن است زمان بر باشد. شما نیز در نظر داشته باشید در صورت مراقبت مناسب، این یک روش عالی برای جایگزینی طولانی ‌مدت دندان‌ های از دست رفته یا آسیب دیده هستند، اما شرایط یا موقعیت ‌های متعددی وجود دارد که می ‌تواند باعث شکست زودرس ایمپلنت شود.

اگر شما نیز به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنید و به دنبال بهترین متخصص در این زمینه هستید می توانید به مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر شهاب محمدی واقع در غرب تهران مراجعه نمایید.

دکتر شهاب محمدی یک متخصص ماهر است که تجربه بالایی در زمینه کاشت دندان داشته و می تواند بهترین نتایج را متناسب با شرایط شما برایتان به ارمغان آورد. شما می توانید برای مشاوره در مورد ایمپلنت دندان یا هر مشکل دیگر، در اسرع وقت با این مرکز تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط