درمان تایم
درمان تایم
لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ؛ بهترین روش درمانی جهت جوانسازی پوست

لیفت صورت با نخ، یکی از بهترین روش های درمانی جهت افزایش کشیدگی پوست به شمار می رود. این نوع روش درمانی، غیر تهاجمی بوده و عوارض چندانی را برای فرد در پی نخواهد داشت. نخ های قابل استفاده جهت کشیدن پوست، قابل جذب می باشند. این نوع روش درمانی در بین بسیاری از خانم ها و آقایان رواج دارد. لیفتینگ صورت به منظور درمان مشکلاتی چون افتادگی و شل شدگی پوست انجام می شود. نخ های مورد استفاده در این روش درمانی باعث تحریک کلاژن های جدید و کشیدن پوست صورت می شوند. لیفت صورت با نخ، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های غیر تهاجمی جهت جوانسازی پوست به شمار می رود.

انواع نخ های قابل استفاده در لیفتینگ صورت

پزشک با توجه به صلاحدید خود می تواند جهت عمل لیفت صورت از نخ های مختلفی استفاده نماید. ضخامت نخ لیفت به مانند یک تار مو می باشد. به طور کلی در لیفتینگ صورت از سه نوع نخ استفاده می شود که عبارتند از:

·       نخ لیفت غیر قابل جذب

نخ های استفاده شده در این روش، غیر قابل جذب می باشند. این نوع نخ لیفت به دلیل ویژگی های خاص آن از قابلیت جذب برخوردار نمی باشد. به همین دلیل پزشک بعد از استفاده از این نخ ها باید جهت جداسازی آنها از پوست صورت اقدام نماید.

·       نخ لیفت ترکیبی

بخشی از نخ های لیفت ترکیبی، جذب پوست صورت می شوند. بخش دیگر از نخ های ترکیبی از قابلیت جذب به بافت پوست برخوردار نمی باشند. اگرچه قسمتی از نخ که زیر پوست باقی می ماند به چشم دیده نمی شود، اما عدم جداسازی آن می تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، بعد از جایگذاری نمی توان این نوع نخ ها را به راحتی زیر پوست جابجا کرد.

·       نخ لیفت قابل جذب

لیفت صورت با نخ قابل جذب در مقایسه با روش های دیگر، طرفداران زیادی دارد. قابلیت جذب و سازگاری با محیط زیست از جمله مهمترین مزایای استفاده از این نوع نخ لیفت به شمار می رود. این نوع نخ ها کاملا با بافت پوست بدن سازگار بوده و از اثر ماندگارتری در مقایسه با سایر نخ های لیفت برخوردار هستند.

مزایای عمل لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ در مقایسه با روش جراحی، مزایای زیادی داشته که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • بهبودی بسیار سریع
  • استفاده از بی حسی موضعی به جای بیهوشی کامل
  • عدم نیاز به مراقبت بعد از عمل
  • عدم نیاز به داروهای مسکن و ضد درد قوی
  • عدم بروز عوارض شدید نظیر: زخم، کبودی، تورم، عفونت و…
  • روش درمانی بسیار مقرون به صرفه

عمل لیفت صورت با نخ به چه افرادی توصیه می شود؟  

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن متقاضیان این نوع روش درمانی را به خود درگیر کرده، این است که آیا من کاندیدای مناسبی جهت عمل لیفت صورت با نخ هستم یا خیر. به طور کلی، افراد بین 30 تا 50 سال از بهترین شرایط جهت عمل لیفتینگ صورت برخوردار هستند. البته این نوع روش بیشتر مناسب آن دسته از افراد مسنی است که سایر روش های جراحی برای آنها مناسب نمی باشند. لیفت صورت با نخ بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که دچار عارضه هایی چون دیابت، فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی هستند. جراحی لیفت صورت با بیهوشی کامل برای این دسته از افراد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

فرایند عمل لیفت صورت با نخ به چه نحوی است؟

فرایند عمل لیفت صورت با توجه به نظر پزشک و ناحیه مورد نظر میتواند متفاوت باشد. زیرا پزشک ها از اصول یکسانی جهت عمل لیفت صورت برای بیماران خود پیروی نمی کنند. پزشک جهت انجام این عمل، منطقه مورد نظر را بی حس می کند. البته منظور ما، بی حسی موضعی می باشد. سپس نیاز است که پزشک از یک سوزن به منظور قرار دادن نخ ها زیر پوست صورت استفاده نماید. تمام فرایند انجام این کار به مدت 30 الی 45 دقیقه طول می کشد. بعد از بیرون کشیدن نخ ها و اتمام کار می توانید با خیال راحت به خانه خود بازگردید.

توصیه های مهم بعد از لیفتینگ صورت با نخ

بعد از عمل لیفت صورت با نخ بهتر است از دستورالعمل های زیر جهت بهبودی سریع، پیروی نمایید.

  • جهت جلوگیری از کبودی یا تورم، یخ را بر روی منطقه مورد نظر بگذارید.
  • از خوابیدن به پهلو جدا خودداری کنید. سر را در موقعیت بالا قرار داده و رو به پشت بخوابید.
  • از شستن صورت خود یا لمس غیر ضروری منطقه مورد نظر به مدت 24 ساعت پرهیز کنید.
  • هیچ گونه فشاری را به صورت خود وارد نکنید.
  • از انجام پاکسازی صورت به مدت 2 الی 3 هفته پس از درمان، پرهیز نمایید.
  • حتی الامکان از انجام تمرینات ورزشی شدید خودداری شود.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط