درمان تایم
درمان تایم

قبل از اسلیو معده برای محاسبه bmi اقدام کنید

عمل اسلیو معده، یکی از رایج‌ترین راه‌های کاهش وزن و لاغری است. برای انجام عمل اسلیو معده لازم است بیمار برای محاسبه BMI خود اقدام کند. BMI همان شاخص توده بدنی بیمار است که میزان اضافه وزن افراد را مشخص می‌کند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مهمی در رابطه با عمل اسیلو معده و BMI به شما ارائه کنیم.

میزان bmi برای عمل اسلیو

میزان bmi برای عمل اسلیو براساس جنسیت، سن، میزان اضافه وزن و مواردی از این قبیل متغییر است. به طور کلی، عمل اسلیو معده برای افراد با BMI بیشتر از 35 و افراد با BMI بین 30 تا 35 و بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن و چاقی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و آپنه خواب، توصیه می‌شود.

البته به این نکته توجه داشته باشید که در شاخص توده بدنی BMI نمی‌توان میزان چربی اضافی و دقیق بدن را محاسبه کرد. به‌طور مثال، در افراد بدن‌ساز و ورزشکار با ماهیچه‌های بزرگ، ممکن است شاخص توده بدنی بیشتر از 30 باشد اما اضافه وزن و چربی بیش از حد نداشته باشند.

نحوه محاسبه BMI

برای محاسبه شاخص توده بدنی BMI، باید از فرمول مقدار وزن (به کیلوگرم) تقسیم بر قد (به سانتی‌متر) به توان 2، استفاده کرد. عدد به دست آمده، شاخص توده بدنی BMI بوده و کمتر از 18.5 کمبود وزن یا لاغر، 18.5 تا 24.9 وزن مناسب، 25 تا 29.9 اضافه وزن، 30 تا 34.9 چاق و از بیشتر از 35، خیلی چاق محسوب می‌شود. موارد دیگری مانند جنسیت، سن، شغل، میزان تحرکات روزانه، نوع زندگی روزمره افراد و مواردی از این قبیل در محاسبه BMI افراد نیز تاثیرگزار است. برای محاسبه، می‌توانید از ابزارهای محاسبه bmi آنلاین نیز استفاده کنید.

ارتباط عمل اسیلو معده و BMI

عمل اسلیو معده یک عمل لاغری است که در آن حدود 80% از معده بیمار به وسیله لاپاراسکوپی برداشته می‌شود. برداشتن قسمت زیادی از معده، فواید زیادی برای لاغری دارد. به طور مثال، حجم معده کمتر شده و بیمار حجم کمتری از غذا را می‌تواند میل کند. همچنین به همراه قسمتی که از معده جدا می‌شود، هورمون گرلین که با ترشح آن احساس گرسنگی در انسان شکل می‌گیرد، از بدن خارج می‌شود که همین باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کرده و میزان غذای کمتری مصرف کنید. در صورتی شاخص توده بدنی بالایی دارید یا با شاخص کمتر از 30 دارای بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن و چاقی هستید، بهترین راه برای درمان این بیماری‌ها، که اغلب شامل فشار خون بالا، تپش قلب، آپنه انسدادی خواب و مواردی از این قبیل، عمل اسلیو است.

نحوه انجام عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده، به وسیله لاپاراسکوپی انجام می‌شود. در عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی، به جای برش عرضی در شکم بیمار، چندین حفره در شکم بیمار ایجاد می‌شود و شکم بیمار با گاز دی‌اکسید کربن، پر می‌شود. پر کردن شکم بیمار با گاز دی‌اکسید کربن به این دلیل است که اجزای داخلی شکم بیمار از هم فاصله بگیرد. فاصله گرفتن اجزای داخلی شکم به جراح کمک می‌کند تا فضای کافی برای دیدن اندام موردنظر را داشته و بدون آسیب دیدن اندام دیگر، به فعالیت خود بپردازد.

همچنین لاپاراسکوپی دوره نقاهت و بهبودی کمتری داشته و بیمار 24 ساعت پس از انجام عمل اسلیو، می‌تواند به فعالیت روزانه خود برسد. در عمل اسلیو، همان‌طور که گفته شد، 80 درصد از معده بیمار از بدن ایشان خارج می‌شود. عمل اسلیو معده با بیهوشی عمومی انجام می‌شود که در آن، پزشک بیهوشی با استفاده از دارو یا ماسک بیهوشی بیمار را به خوابی عمیقی فرو می‌برد. اسلیو معده در درمان بیماری‌های ناشی از چاقی و اضافه وزن مانند دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، کلسترول بالا و آپنه انسدادی خواب تاثیرگزار است. همچنین عمل اسلیو معده در تغییر عادات غذایی، بهبود کیفیت زندگی و درمان کبد چرب غیر الکلی نیز موثر است.

بهترین دکتر اسلیو معده

اگر به دنبال بهترین دکتر اسلیو معده هستید، باید سوابق تحصیلی و درمانی ایشان را در نظر بگیرید. می‌توان گفت بهترین دکتر اسلیو معده، دکتر محمدرضا فرهمند است که با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های عمل جراحی در بیمارستان عرفان تهران، موفق به انجام بیش از 15 هزار عمل اسلیو معده شده‌اند. ایشان در کارنامه حرفه‌ای خود عمل اسلیو معده افراد مشهوری مانند سالار عقیلی را نیز داراست.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط