درمان تایم
درمان تایم
فست فود و خطر ابتلا به بیماری مقعدی

فست فودها چگونه خطر ابتلا به بیماری های مقعدی را افزایش می دهند؟

فست فود و خطر ابتلا به بیماری مقعدی , فست فودها چگونه خطر ابتلا به بیماری های مقعدی را افزایش می دهند؟ : افرادی که در طول روز بیشتر از غذاهای استفاده می کنند که فست فودی می باشند ،باید نگران سلامتی خود باشند چنان چه فردی بیشتر هله وهوله می خورد و غذاهای سالم و فیبردار مصرف نمی کند این مسئله می تواند سلامتی این فرد را دچار اختلال نماید.

فست فود و خطر ابتلا به بیماری مقعدی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ،پزشکان به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از اندازه فست فودها می تواند می تواند خطر ابتلا به بیماری های مقعدی را در افراد افزایش دهد.غذاهای فست فودی شکم افرد را دچار نفخ کرده و موجب یبوست انها می گردد. چنانچه به اندازه کافی فیبر به بدن ما انسان ها نرسد ؛مدفوع سفت تر می شود و به سختی می تواند از بدن ما دفع گردد اما غذاهایی که دارای فیبر می باشند سبب می شوند که مدفوع روان تر شده و راحتر از بدن خارج شود.

بررسی های مختلف در این زمینه نشان می دهد که مصرف مکمل های فیبردار در برنامه غذایی روزانه می تواند موجب کاهش نشانه های بیماری های مقعدی از جمله بواسیر ،شقاق و خونریزی مقعدی گردد.و بهترین راه حل برای پیشگیری از این بیماری ها ،استفاده از مکمل های فیبردار می باشد.

در ضمن داشتن عادت های غلط غذایی می توانند سبب ابتلای افراد به سرطان روده گردد.همان طور که می دانید روده بزرگ انتهایی ترین قسمت دستگاه گوارشی ما انسان ها می باشد که غذا قبل از اینکه از بدن خارج شود وارد آن قسمت می شود و در این قسمت آب و مواد غذایی به کل گرفته می شود .در این شرایط مواد غذایی اگر بیشتر حاوی مواد فیبردار باشند به بدن کمک خواهند کرد تا مدفوع راحتر از بدن خارج گردد.

همچنین عادت عادت های غلط زندگی امروزی و کاهش تحرک ،پیاده روی ،ورزش ،استفاده از خوراکی های فیبردار و به جای این ها مصرف خوراکی های پر چرب ،مصرف دخانیات و مصرف فست فود ها می تواند احتمال ابتلای افراد به سرطان روده را بالا ببرد .در واقع یکی از نشانه های بارز سرطان روده بزرگ ،خارج شدن خون روشن در زمان دفع مدفوع از بدن می باشد.

افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقعدی با مصرف زیاد فست فود ها

از انجایی که مصرف فست فود ها می تواند یبوست را در ما انسان ها تشدید کند ،و یبوست نیز دلیل اصلی ابتلای انسان به بسیاری از بیماری های مقعدی از جمله بواسیر می باشد. در ضمن مصرف خوراکی های فرآوری شده ،شیرین و فست فود ها می تواند علائم وجود انگل در بدن ما انسان ها را هم افزایش دهد.انواع انگل ها و بیماری هایی که در پی آن بروز می کنند ،خیلی با تاخیر علائم خود را نشان می دهند.و آن هم هنگامی می باشد که عفونت بدن را آلوده نموده است.

ما انسان ها جهت خلاص شدن از شر این انگل ها باید بدن خودرا سم زدایی کنیم .تا بتوانیم دستگاه گوارش و کبد خود را از انگل های مرده پاکسازی نماییم.هنگامی که ما بدن خود را سم زدایی می کینم نباید از خوراکی های شیرین ،فرآوری شده ،فست فودها و فرآورده های حاوی گندم استفاده نماییم.

در ضمن استفاده از فست فودها موجب می گردند که ما نتوانیم که به خوبی و به حد کافی شکم خود را تخلیه نماییم .چنان چه ما در طول هفته تنها دو بار تخلیه مدفوع داشته باشیم ،این نشانه ی این مسئله می باشد که ما دچار یبوست می باشیم و مدفوع ما خیلی سفت شده است.و در این شرایط ما مجبور می شویم که برای دفع مدفوع فشار زیادی را به ناحیه مقعد خود وارد کنیم که این موارد می تواند خطر ابتلای ما را به بیماری بواسیر یا هموروئید افزایش دهد.

نتیجه گیری :

اگر خانم ها 25 گرم و آقایان 38 گرم در روز خوراکی های فیبر دار مصرف کنند و آب زیادی هم در طول روز بنوشند ،این امر می تواند مانع از یبوست این افراد شده و جلوگیری از یبوست نیز نشانه های بیماری هایی مانند بواسیر و سایر بیماری های مقعدی را کاملا  برطرف می سازد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط