درمان تایم
درمان تایم
عفونت در آب آوردن زانو

عفونت در آب آوردن زانو چه نقشی دارد ؟

عفونت در آب آوردن زانو چه نقشی دارد , انواع عفونت در آب آوردن زانو : معمولا شایع ترین علت زانو درد آب آوردن زانو است که در افرادی که در مفاصلشان “سایش و پارگی” دارد، این بیماری بسیار رایج تر است. مهم ترین عوامل هم سن، آسیب قبلی و چاقی است که همه از عوامل خطر هستند. معمولا بیشتر افرادی که ورزش های سخت می کنند و یا تمرینات فیزیکی زیادی را انجام می دهند، بیشتر در معرض آب آوردن زانو قرار دارند.

عفونت در آب آوردن زانو

بهترین متخصص درمان زانو درد در تهران : متخصص ارتوپدی زانو

درباره ی آب آوردن زانو باید بگوییم که این علت نوعی عارضه در مفصل زانو می باشد که به دلیل تجمع بیش از حد مایع زانو در زانو به وجود می اید و برای همین هم موجب درد، تورم و عوارض حرکتی بسیار در فرد مبتلا شده، می شود.

بیشتر افرادی که دچار این عارضه هستند معمولا این سوال برای شان پیش می آید که آیا عفونت در آب آوردن زانو نقش دارد؟ باید بگوییم که برای درک نقش عفونت شما باید با مهم ترین دلایل که موجب آب آوردن مفصل زانو می شود آشنا شوید.

باید بگوییم که آب آوردن زانو می تواند که دلایل مختلفی را داشته باشد، اما بیماری های روماتیسمی، مشکل آرتروزیت که به آن ساییدگی زانو هم گفته می شود، وارد شدن ضربات بسیار شدید به زانو در اثر عوامل مختلف، انواع عفونت ها، نقرس و تومورهای مختلف و بیماری های متابولیکی مهم ترین عللی هستند که می توانند موجب آب آوردن زانو شوند. یکی دیگر از علائم اب اوردن زانو ورم است که این ورم ممکن است که ناشی از عفونت نیز باشد. دیگر علائم جانبی عبارتند از تب، لرز، قرمزی و یا سرماخوردگی می باشد.

بسیاری از تحقیقات درباره ی این عارضه نشان داده است که آب آوردن زانو، گاهی می تواند اولین علامت بیماری لیم، یک عفونت بالقوه جدی باکتریایی باشد که توسط نیش بعضی حشرات پخش می شود. تورم زانو به علت بیماری لیم، معمولا به سرعت پیشرفت می کند، اما به طور معمول دردناک نیست. این بیماری می تواند منجر به آسیب دائمی مفصلی نیز شود.

معرفی بهترین ارتوپد در غرب تهران : متخصص ارتوپدی

عفونت در آب آوردن زانو درد ایجاد می کند؟

یکی از دلایل عمده آب آوردن زانو همان طور که گفتیم عفونت می باشد و انواع مختلفی از عفونت ها در آب آوردن زانو نقش دارند. عفونت هم در سنین بالا و افراد مسن و هم در سنین کم و کودکان می تواند موجب آب آوردن زانو شود.

عفونت های تحت حاد که در بردارنده بیماری های تب مالت و تیفوئید می باشد، عفونت های مزمن که در بر دارنده بیماری سل و انواع بیماری های قارچی می باشد و همچنین عفونت های میکروبی از شایع ترین عفونت ها می باشد. و بروز این عفونت ها در فرد موجب می شوند که در ناحیه مفصل زانو مایع زانو تجمع کند و سپس عارضه آب آوردن زانو ایجاد شود. در بیماری آب آوردن علائمی مثل درد زانو و تورم و درد در ناحیه پشت زانو از مهم ترین علائم آب آوردن زانو ها می باشد.

عفونت ناشی از آب آوردن زانو

معمولا سوالی که برای بیشتر بیماران به وجود می آید این است که ایا عفونت در آب آوردن زانو باعث ایجاد درد نیز می شود که باید بگوییم یکی از شایع ترین علت های درد زانو وجود آب در زانو است اما زمانی که آب آوردن زانو در اثر عفونت باشد مفصل زانوی فرد به رنگ قرمز و ملتهب و داغ می شود.پس هنگامی که این علائم در زانوی فرد ظاهر شودو بیمار درد هم نداشته باشد بهتر است تا سریعا به پزشک متخصص مراجعه نماید زیرا این علائم اصلی ترین علائم عفونت است و عفونت ناشی از آب آوردن زانو باید که سریعا با مراجعه به پزشک متخصص درمان شود در صورت درمان دیر هنگام عفونت موجب تخریب و از بین بردن مفصل زانو می شود پس در صورتی که بیمار دچار عفونت مفصلى شده باشد باید سریعأ به پزشک متخصص مراجعه کند.

معمولا اسیب های زیادی باعث آب آوردن زانو می شود که مراقبت مناسب پس از آسیب می تواند به کاهش تورم و آب آوردگی و جلوگیری از آسیب های بیشتر بسیار کمک کند.

با مراجعه به کلینیک درمان تایم و با بهره گیری از مشاوره های پزشکی و مخصوصا کمک گرفتن از یک فیزیوتراپ می تواند که در درمان نتیجه ی خوبی را بگذارد زیرا که فیزیوتراپی نقش اصلی را در درمان ادم و افیوژن(آب آوردن زانو) دارد.

در صورت مراجعه به متخصص فیزیوتراپی او در درجه اول، علت اصلی ادم یا افیوژن (آب آوردن زانو) را تشخیص می دهد و سپس کمک می کند تا درمانگر، روش تمرین را به گونه ای تنظیم کند که به کاهش مایع اضافی در منطقه کمک کند.

بنا بر توصیه پزشک فیزیوتراپی دو روش عالی برای کاهش مایع اضافی در زانو وجود دارد که شامل انقباض عضلات و حرکت می باشد.

حرکت کنترل شده، می تواند با “نیرو” یا “پمپ”، مایع اضافی را از آن قسمت خارج و حرکت دهد. عضلات، در ناحیه آسیب دیده، مفاصل را حرکت می دهند و مایع به سمت اندام های داخلی منتقل می شود.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط