درمان تایم
درمان تایم
شرکت سمپاشی ساس

ساس از کجا میاد؟ ساس از چی به وجود میاد؟

با کاهش محدودیت‌های کرونا مردم بی شک مشتاق هستند تا برنامه‌های سفر خود را عملی کنند. ساس‌ها سواران بسیار خوبی هستند و می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی کنند. آنها خود را به چمدان، لباس و ملحفه می‌چسبانند و می‌توانند به هر جایی که این وسایل حمل می‌شوند سفر کنند. به همین دلیل، انتشار ساس به راحتی رخ می دهد. قبل از کنترل و سمپاشی ساس بهتر است، بدانیم ساس از کجا میاد و یا اینکه ساس از چی به وجود میاد؟

نیش ساس یک تهدید جدی برای سلامتی روانی انسان است. نیش ساس‌ها می‌تواند باعث تاول،تورم دردناک و خارش شود. برخی از حشرات گزنده مانند کنه‌ها و پشه‌ها عمدتاً در ماه‌های گرم سال فعال هستند در حالیکه ساس‌ در تمام فصول سال فعال می باشد.

ساس چیست؟

در پاسخ به اینکه ساس چیست باید گفت ساس‌ انگلی کوچک است که زندگی با انسان‌ها را به خوبی یاد گرفته است. آنها در مکانهای مختلفی مانند خانه‌ها،هتل‌ها،مدارس،ادارات،خوابگاه ها و حتی وسایل نقلیه عمومی یافت می‌شوند.

ساس‌ احتمالاً نام تختخوابی خود را به دلیل عادتشان به پنهان شدن در رختخواب و تغذیه از خون انسان در هنگام خواب گرفته‌اند. آنها اغلب در داخل و اطراف تخت‌ها یافت می‌شوند.

آنها جذب دی اکسید کربن و حرارتی می‌شوند که انسان از خود ساطع می‌کند. از اینرو بستر خواب به زیستگاهی ایده آل برایشان تبدیل می‌شود. این حشرات کوچک، مسطح و به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای هستند و به دلیل اندازه و عادات شبانه‌ای که دارند، تشخیص آنها دشوار است.

ساس‌ها بیضی شکل هستند و طولی بیشتر از۶ میلیمتر ندارند. قبل از تغذیه، آنها قهوه ای و صاف هستند و پس از تغذیه قرمز،متورم و کشیده‌تر می‌شوند. ساس‌ها دارای ۶پا و ۲شاخک هستند. ساس ها بال ندارند،پس نمی توانند پرواز کنند.

این حشرات به سرعت تخمگذاری می‌کنند و معمولاً تخم‌های خود را درمکانهای تاریک و مخفی مانند درز و شکاف در و دیوار،زیر فرش، زیر تخت و زیر لباس می‌گذارند. این مخفیگاه‌ها برای تخم‌ها بسیار مناسب هستند، حشرات تازه متولد شده به نام شفیره (پوره) بسیار کوچک اما قابل رویت هستند.

ساس از چی به وجود میاد؟

با مشاهده اولین ساس شاید اولین سوال در ذهنمان باشد که ساس از چی به وجود میاد؟ در پاسخ باید گفت که شروع زندگی ساس ها در یک محیط می تواند از حضور یک ساس ماده شروع شود. آنها با روش های مختلف می تواند وارد محیط زندگی ما شوند. ساس‌ اغلب در مناطق گرم و مرطوب زندگی می‌کند و با توجه به شرایط محیطی می‌تواند چندین نسل ساس را به وجود بیاورد.

معمولاً هر نسل ساس در حدود 2 تا 4 هفته زمان لازم دارد. در مورد تأثیر منبع خون در زمان تولید مثل،باید گفت که ساس‌ها به عنوان حشرات خونخوار، برای تولید مثل به خون میزبان خود نیاز دارند. بنابراین، در دسترس بودن خون می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی تعداد و سرعت تکثیر آنها داشته باشد. اگر دمای محیط در 27 درجه حفظ شود، شفیره ها در کمتر از یک هفته از تخم خارج می شوند.

ساس از کجا میاد

ساس از کجا میاد؟

چرخه زندگی ساس فاقد کلنی می باشد ولی به علت سرعت تکثیر بالا، در زمان حضورشان در یک محیط می توانند جمعیت فراوانی از ساس را تشکیل دهند.

هر ساس می تواند با چسبیدن به لباس ساکنین، نفوذ به داخل ساک و چمدان و… از محیطی به محیط دیگر منتقل شود. ساس ماده به محض خارج شدن از محیط قبلی، می توانند در محیط جدید شروع به تکثیر و زالد و ولد کند.

آنها می توانند از طریق مختلف وارد منازل ما شوند:

از طریق فضاهای بین دیوار منازل یا خرطومی های سیم کشی آپارتمان ها
از طریق چسبیدن به بدن حیوانات خانگی مانند گربه و سگ
از طریق اشیائی که از خارج به خانه وارد می‌شوند، مانند جعبه‌های پست، کارتن‌ها و…
از طریق مبلمان و لوازم دست دوم آلوده
از طریق چمدان هایی که در هتل یا مسافرخانه و خوابگاه آلوده می شوند
از طریق مهمان هایی که با خود، ساس را به منزل میزبان منتقل می کنند
از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار یا تاکسی که ساس می تواند به راحتی سوار افراد شود و به منزلشان نفوذ کنند.

برای جلوگیری از ورود ساس، شناسایی ساس ها و اطلاع از اینکه ساس از کجا می آید بسیار مفید است. اما اگر ساس ها به خانه شما راه پیدا کردند، مشاوره از شرکت سمپاشی ساس (کیان پاک) بهترین گزینه است، تا با یک بار سمپاشی خیال شما را از شراین موجودات خونخوار راحت کنند.

در ادامه عکس ساس و عکس نیش ساس و راه های انتقال ساس آورده شده است.

عکس ساس

 چگونه ساس را پیدا کنیم؟

دانستن در مورد الگوهای رفتاری ساس‌ها، از جمله عادات تغذیه، شرایط زندگی و تمایلات تولیدمثلی، می‌تواند در شناسایی منشأ هجوم قبل از اینکه فرصتی برای انتشار پیدا کنند، مفید باشد.

با آشنایی این جزئیات می توانید اقداماتی را برای کنترل ساس قبل از تکثیر و تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ انجام دهید. علاوه بر این، دانستن نحوه مدیریت و از بین بردن ساس‌ها پس از رفع آنها می‌تواند به شما کمک کند تا به طور موثر این مشکل را برطرف کرده و از وقوع آن در آینده جلوگیری کنید. اما زمانیکه به حضور ساس در منزل مشکوک شدید، شاید به این فکر باشید که چطور ساس را پیدا کنیم ؟

۱. دنبال نشانه‌های ساس بگردیم

  • دنبال لکه‌های قرمز یا تیره روی ملحفه‌ها و تشک‌ها باشید که در اثر فضولات آنها ایجاد شده‌اند.
  •  پوسته‌های بدن ساس را جستجو کنید، زیرا ساس‌ها پوست‌اندازی می‌کنند تا از مرحله‌ای به مرحله دیگر رشد کنند.

۲. چراغ قوه: یک چراغ قوه می‌تواند به شما کمک کند تا ساس‌هایی را که در شکاف‌های تاریک پنهان شده‌اند را ببینید.

۴. ملحفه سفید: ملحفه‌های سفید را روی تشک و بالش خود پهن کنید. ساس و مدفوع آنها در پس زمینه سفید راحت‌تر قابل تشخیص هستند.

۴. . نوار چسب: می‌توان از نوار چسب برای به دام انداختن ساس‌هایی که در امتداد قرنیزها، دیوارها یا مبلمان می‌خزند استفاده کرد.

۵. کیسه‌های پلاستیکی: از کیسه‌های پلاستیکی برای جداسازی هر گونه اقلام مشکوک مانند لباس و ملافه برای بازرسی بیشتر استفاده کنید.

۶. سشوار: سشوار روی حرارت زیاد می‌تواند ساس‌ها را از مخفیگاهشان بیرون بکشد.

۷. محیط بدون درهم و برهمی: با تمیز کردن و جاروبرقی منظم محیطی عاری از شلوغی را حفظ کنید تا مکان های پنهان شدن ساس‌ها را کاهش دهید.

۸. اگر اتاق به شدت با ساس آلوده شده است می‌توانید این حشرات را در این محل‌هایی مانند درزهای صندلی و نیمکت، بین بالش ها،اتصالات کشوها، پریزهای برق، زیر کاغذ دیواری های شل شده و وسایل تزئینی آویزان، گوشه های اتاق نیز بیابید.

چگونه ساس را پیدا کنیم

سمپاشی خانه برای از بین بردن ساس

با توجه به اینکه سمپاشی برای از بین بردن ساس یکی از روش‌های موثر و پرکاربرد محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا سمپاشی خانه سریعا انجام شود. توجه داشته باشید برای بهبود کیفیت این روش و جلوگیری از مشکلاتی مانند اثرات جانبی یا عدم تکرار سمپاشی، حتما از یک شرکت معتبر و دارای مجوز مشاوره بگیرید.

کیان پاک با استفاده از تجهیزات به روز و با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا به شما کمک می کند تا به راحتی از مشکلات حشرات در خانه، محل کار و سایر فضاهای عمومی خود خلاص شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط