درمان تایم
درمان تایم
روش های درمان زگیل تناسلی زنان

تشخیص و روش های درمان زگیل تناسلی در زنان

تشخیص و روش های درمان زگیل تناسلی در زنان , تشخیص زگیل تناسلی در زنان چگونه است ؟ : در بسیاری از مواردی که پیش آمده است زگیل تناسلی در زنان علامتی نداشته است ولی در حالت هایی نیز علائمی را نشان می دهد که به صورت خال گوشتی روی آلت زن به وجود می آیند که اغلب خوش خیم بوده و رنگی صورتی مایل به قهوه ای و یا همرنگ پوست هستند . در این نوع ژنیتال وارت که از خود علامتی دارد یا علائمی نشان میدهد در گذر زمان به تعدا این زگیل ها اضافه شده و اندازه آهنها نیز بزرگتر خواهد شد.

روش های درمان زگیل تناسلی زنان

زگیل های تناسلی زنان معمولا در کشاله ران ، اطراف مقعد و یا روی آلت تناسلی به وجود می آیند ولی احتمال دارد که در قسمت هایی ایجاد شود که قابل دیدن نباشند مانند داخل واژن یا روی دهانه رحم. در حالتی که زگیل تناسلی بدون علامت باشد در هنگام یا بدنبال رابطه جنسی خونریزی و یا لکه بینی صورت می گیرد که در این حالت باید به زگیل تناسلی زنان بر روی دهانه رحم مشکوک شوید.

پزشک ارولوژی با معاینه بالینی و بررسی آلت تناسلی و اطراف مقعد وجود زگیل تناسلی زنان را تشخیص می دهد.

روش درمان زگیل تناسلی زنان چیست ؟

درمان این نوع بیماری به عواملی چون محل چیدایش زگیل ، اندازه ضایعات و … بستگی دارد که به تشخیص پزشک صورت می گیرد . با هماهنگ بودن پزشک و البته با دستور پزشک استفاده از دارو های موضعی مانند پودوفیلین یا روش های دیگر مثل لیزر، کرایوتراپی و غیره نیز برای درمان زگیل تناسلی در زنان وجود دارد.

بهترین روش درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست ؟

اگر زگیل تناسلی که در دختر باکره وجود دارد کوچک باشد ممکن است خود به خود برطرف شده و از بین برود . اما در صورتی که از بین نرفت و شروع به رشد و زیاد شدن کرد برای جلوگیری از ابتلا شدن به سرطان به پزشک مراجعه کرده و درمان مناسبی برای آن دستور داده شود . در اینجا می توان گفت که بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی دختر مجرد استفاده از لیزر می باشد.

سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی زنان چیست ؟

استفاده از لیزر CO2 یکی از روش های سریع برای درمان زگیل تناسلی می باشد که درصد عود دوباره این زگیل ها نیز در زنان کاهش می یابد.

انواع روش های درمان زگیل تناسلی زنان :

محلول موضعی پودوفیلین :

یکی از درمان های زگیل تناسلی استفاده از محلول پودوفیلین می باشد که بر روی ضایعات ایجاد شده می مالند ، اما به علت تحریکات شیمیایی این محلول در محل مالش استفاده طولانی مدت از آن توصیه نمی شود .

کرایوتراپی (منجمد کردن ) :

روش کرایوتراپی اخیرا روشی بسیار موثر و با اثر درمانی زیاد یکی از بهترین راه های درمان زگیل تناسلی مردان و زنان میباشد . در این روش ما با استفاده از پروب کرایو و با بهره گیری از روشهای سرما درمانی و منجمد کردن توسط گاز نیتروژن این زگیل های تناسلی را حل می کنیم. در شروع این درمان امکان دارد تاول های خفیف به وجود بیاید و احساس درد خیلی ضعیفی داشته باشید.

لیزر :

در روش درمانی لیزر ، پرتوهای فروسرخ مستقیم و به صورت کاملا متمرکز به طرف ضایعات پوستی نشانه گیری می شوند . که یکی از راه های بسیار موثر و با درصد عود دوباره کمتر می باشد.

جراحی زگیل تناسلی :

در بعضی از موارد که اندازه ضایعات پوستی بزرگ می باشند و یا زگیل ها در مقابل درمان های دیگر مقاومت نشان می دهند باید از روش جراحی استفاده کرد مانند الکتروسرجری یا رادیوسرجری

هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر می باشد ؟

در اینجا نرخ و هزینه کار بستگی به شرایط و نوع خدمات پزشک در مطب می باشد که به طور استاندارد می توان گفت برای 20 عدد زگیل باید حدود 700 هزار تومان را تقبل کنیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط