درمان تایم
درمان تایم
روتین شبانه پوست چرب

روتین شبانه پوست چرب

برای روتین شبانه پوست چرب، شما باید مراحل گوناگونی را پشت‌ سر بگذارید تا بتوانید شرایط پوست چرب خود را در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن نگه دارید. شما باید روتین‌های پوستی را یک‌بار صبح بعد از بلند شدن از خواب و یک‌بار شب هنگام خواب انجام دهید. روتین پوست چرب قبل‌ از خواب به ‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین اقدامات شناخته می‌شود. این کار می‌تواند تمام آلودگی‌ها را از پوست صورت شما پاک کند و جلوی نفوذ آلودگی‌ها به پوست شما هنگامی‌ که خواب هستید را بگیرد. اگر دوست دارید روش‌های مراقبت از پوست چرب قبل‌ از خواب را بدانید، حتماً با ما تا انتهای این محتوا همراه باشید.

ویژگی‌های پوست چرب

 قبل ‌از صحبت در رابطه روتین شبانه پوست چرب، آشنایی با ویژگی‌های پوست چرب ضروری است. پوست چرب همان‌ طور که از نام آن پیداست پوستی است که در آن غدد چربی ساز فعالیت زیادی دارند. به‌ طور کلی پوست‌های چرب مستعد آکنه، جوش های سرسیاه، منافذ باز، اسکار و … می‌باشند. همین فاکتورها و عوامل باعث شده‌اند تا روتین شبانه پوست چرب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

بررسی مراحل روتین شبانه پوست از نوع چرب

شناخت مراحل روتین شبانه پوست چرب به شما کمک خواهد کرد که به ‌صورت درست و اصولی از پوست چرب خود مراقبت کنید و اقدامات تأثیرگذاری را برای بهبود شرایط پوست خود انجام دهید. اگر شما مراحل روتین شبانه پوست چرب را با دقت بالایی پیش ببرید، مطمئن باشید که می‌توانید چربی پوست خودتان را کنترل کنید و از به وجود آمدن مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه، آکنه‌ها منافذ باز و … تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایید.

مرحله اول : شست و شوی پوست

در مرحله اول روتین شبانه پوست چرب، شما باید به طور کامل پوست صورت خود را بشویید و آن را از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک کنید. پوست های چرب میزان چربی زیادی را تولید می‌کنند و همین چربی روی پوست ممکن است که باعث جذب آلودگی‌های محیطی گوناگونی شود و به‌ همین نیاز به شست ‌و شو دارد. بهتر است که حتماً برای شستن پوست، از شوینده های باکیفیتی در این زمینه بهره ببرید تا بتوانید به ‌خوبی پوست صورت خود را از آلودگی ها پاک کنید. علاوه ‌بر استفاده از محصولات برندهای معروف و سرشناس، مناسب‌ترین محصول را با ویژگی‌های پوستی خود انتخاب کنید. درست است که پوست های چرب، چربی زیادی تولید می‌کنند اما نباید بیشتر از دو بار در طول روز شسته شوند.

مرحله دوم : استفاده از تونر مناسب

در مرحله دوم بعد از این‌ که شما به‌ طور کامل صورت خود را با یک شوینده مناسب پاک کردید، باید از تونر استفاده کنید. استفاده از تونرها به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل روتین شبانه پوست چرب شناخته می‌شود. تونر به شما کمک می‌کند تا باقی‌مانده آلودگی ها را به‌ طور کامل از روی پوستتان به ‌صورت عمقی پاک کنید. در حال‌ حاضر با توجه به نیاز بازار، تونر‌ها در انواع گوناگون و متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند به شما کمک کنند بدون خشک شدن شدید پوست، آلودگی‌ها را از روی آن پاک کنید.

مرحله سوم : سرم پوستی با کیفیت

در مرحله سوم برای روتین شبانه پوست چرب شما باید از انواع متفاوت سرم‌های پوستی استفاده کنید که می‌توانند مزایای زیادی را برای پوست شما داشته باشند. حدوداً چند دقیقه بعد از مصرف تونر، مقدار مناسبی از سرم را روی پوست خودتان استفاده کنید تا چین‌ و چروک را به‌ طور کامل رفع کنید و پوست خودتان را شاداب‌تر نشان دهید. سرم‌های تولید شده خواص مخصوص به خود را دارند و می‌توانند به ‌نحوی شرایط پوستی شما را بهبود ببخشند. سعی کنید حتماً هنگام انتخاب سرم پوستی، به نوع پوست خود توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را تهیه کنید.

مرحله‌ چهارم : آبرسان متناسب با پوست خود

در مرحله چهارم از روتین شبانه پوست چرب شما باید از آبرسان ها و همچنین مرطوب کننده‌ها روی پوست خود استفاده کنید. بعد از استفاده از سرم، اجازه دهید پوست شما استراحت کند و بعد آب‌رسان یا مرطوب ‌کننده را به ‌خوبی روی پوست صورت خود ماساژ دهید تا رطوبت مورد نیاز پوست شما به ‌طور کامل فراهم شود. سعی کنید که هنگام انتخاب مرطوب کننده‌ها، حتماً به سراغ سبک‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات بروید تا بتوانید مطابق با پوست صورت خود از محصولات پوستی مناسبی بهره ببرید. آبرسان‌ها و مرطوب کننده های سنگین باعث بسته شدن منافذ پوستی شما می‌شوند و همین موضوع می‌تواند حتی باعث ایجاد چربی بیشتر شود و مشکلات شدیدتری را برای شما به وجود بیاورد.

مرحله پنجم : کرم دور چشم

در مرحله پنجم یا مرحله آخر روتین شبانه پوست، شما باید از یک کرم دور چشم با کیفیت بهره ببرید. همان ‌طورکه همه شما می‌دانید، پوست دور چشم پوستی بسیار حساس و نازک است به واسطه همین موضوع نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در حال ‌حاضر، تولیدکنندگان زیادی سعی می‌کنند تا انواع متفاوت کرم‌های دور چشم را متناسب با پوست‌های متفاوت تولید کنند تا بتوانند نیاز همه را برطرف سازند. با استفاده از کرم دور چشم شما می‌توانید چین‌ و چروک ها و تیرگی‌های دور چشم خود را به‌ طور کامل حذف کنید.

مراحل اختیاری که می‌توانند شرایط پوست شما را بهبود ببخشند

 مراحل نام ‌برده شده به عنوان مراحل اجباری روتین شبانه پوست چرب شناخته می‌شوند که باید در هر نوع روتین با هر سبکی جای بگیرند. اما علاوه ‌بر آن‌ها، مراحل اختیاری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا شرایط پوستی خود را حتی بهتر از گذشته کنید. این مراحل شامل استفاده از محصولات لایه بردار و ماسک های صورت می‌باشند. با استفاده از محصولات لایه بردار شما می‌توانید سلول‌های مرده را از روی پوست خود به‌ طور کامل پاک کنید. با استفاده از ماسک نیز می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز صورت خودتان را به او هدیه دهید.

جمع‌بندی

اگر دقت کرده باشید، ما در جای‌ جای این محتوا به شما گفتیم که حتماً برای طی کردن مراحل روتین شبانه پوست چرب، باید از باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات و لوازم آرایشی بهره ببرید. حدود 50 درصد موفقیت روتین پوستی شبانه، مربوط به طی کردن درست مراحل و 50 درصد دیگر مربوط به استفاده از باکیفیت‌ترین و بهترین مواد آرایشی و بهداشتی میشود. پس اگر می‌خواهید روتین شبانه پوست چرب عالی و تاثیرگذاری داشته باشید، در کنار توجه به مراحل انجام ‌شده حتماً از باکیفیت‌ترین و بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی بهره ببرید. تنها در این شرایط است که شما می‌توانید به ‌صورت صددرصد، تأثیر روتین پوستی شبانه را ببینید و شرایط پوست چرب خود را در بهترین حالتش نگه دارید.

یکی از برندهای معروفی که در زمینه تولید محصولات پوستی فعالیت خوبی دارد، برند الی ژن می‌باشد. شما می‌توانید پک کامل محصولات مربوط به روتین شبانه پوست چرب خودتان را از محصولات الی ژن انتخاب کنید و مطمئن باشید که این محصولات می‌توانند به ‌خوبی شرایط پوست چرب شما را بهبود ببخشند و به شما کمک کنند تا با خیال راحت روتین پوستی خودتان را پیش ببرید. در محصولات الی ژن علاوه‌ بر مواد اولیه مورد نیاز برای پوست‌های چرب، از عصاره‌ ها و ویتامین‌های باکیفیت و گوناگونی بهره گرفته میشود که می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز برای پوست شما را فراهم کنند‌.

link

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط