درمان تایم
درمان تایم
درمان شقاق با لیزر

درمان شقاق با لیزر , قیمت و هزینه درمان شقاق با لیزر

درمان شقاق با لیزر , قیمت و هزینه درمان شقاق با لیزر : خوشبختانه روز به روز با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جدید و موثرتری جهت درمان بیماری ها کشف می گردند که هم دوره بهبودی سریعتری دارند و هم دارای عوارض کمتری می باشند.و یکی از این روش های نوین که امروزه می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها یاری رسان پزشکان و بیماران باشد ،و حتی توانسته است که در تعدادی از بیماری ها جایگزین عمل های جراحی سنگین شود ،فناوری لیزر می باشد.در طی سالیان اخیر از فناوری لیزر در درمان بیماری شقاق و فیشر مقعد نیز استفاده شده است.

درست است که استفاده از لیزر در زمینه شقاق مقعد به دلیل نوین بودن این روش نمی تواند به اندازه اعمال جراحی فیشر مقعد خود را نشان دهد ولی از محاسن پر اهمیت این روش نداشتن عارضه ی بی اختیاری مدفوع و گاز روده می باشد.

هزینه درمان شقاق با لیزر

درمان فیشر با لیزر دارای مزایای زیادی می باشد که یکی دیگر از این مزایا این می باشد که در این روش نیازی نیست که بیمار را به صورت عمومی بیهوش کنند و این روش با بی حسی موضعی انجام می گردد و نیازی نیست که بیمار در بیمارستان بستری گردد و به صورت سرپایی می باشد.برای اینکه جراح بتواند در درمان به وسیله لیزر شقاق مقعد ،شکاف را مشاهده کند ، وسیله ای به نام اسپکولوم را در درون مقعد قرار می دهند و بعد آن را باز کرده و تنظیم می کنند.و با استفاده از اشعه ی لیزر ناحیه آسیب دیده را ،بدون اینکه آن را دست کاری و تحریک کنند ،ترمیم و درمان می کنند.در طی آینده ای نزدیک لیزر درمانی جایگزین مناسبی برای روش های دیگر درمان شقاق مقعد خواهد شد ،در حال حاضر لیزر درمانی جدید ترین روش برای درمان فیشر مقعد می باشد.

بر اساس یک بررسی که روی 25 بیمار زن و مرد 20 تا 75 ساله که دچار شفاق مزمن مقعد بودند ؛و تحت لیزر درمانی قرار گرفته اند ،و به مدت شش ماه صورت گرفته است .محققان به این نتیجه رسیده اند که یزان درد ،خون ریزی و ابتلا به یبوست در آنان به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.و در ضمن بیماری شقاق مقعد تا یک سال پیگیری در هیچ کدام از این بیماران عود نکرده است.

از سوی دیگر هیچ کدام از بیماران تحت بررسی دچار بی اختیاری مدفوع و ناتوانی در کنترل گاز روده خود نیز نشده بودند.می توان از این بررسی به این نتیجه دست یافت که درمان فیشر مقعد با لیزر ،یک روش ساده ،مطمئن و تاثیرگذار می باشد که می شود آن را در یک مرکز درمانی و به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی با کمترین عوارض انجام داد. ولی برای اثبات این موضوع به مطالعات و بررسی های زیادی در این زمینه نیاز می باشد تا این روش بتواند یک جایگزین مناسب برای عمل جراحی شقاق مقعد گردد.

درمان فیشر مقعد با استفاده از لیزر نسبت به سایر روش های عمل جراحی دارای چه مزایایی می باشد؟

در طی سالیان قبل هنگامی که پزشکان مشاهده می کردند که روش هایی مانند تغییر در سبک زندگی از جمله رژیم غذایی و ورزش ،نمی توانند برای درمان بیماری شقاق مقعد موثر واقع شوند ،به روش های عمل شقاق روی می آوردند .روش های قدیمی عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار داشت ،ولی خوشبختانه ما امروز می توانیم از لیزر به عنوان یک روش موثر و پیشرفته ،بدون هیچ گونه عوارضی در درمان این بیماری استفاده نماییم .در روش لیزر درمانی شقاق ، درمان را بر اساس میزان عود بیماری انجام می دهند ،به این صورت که اگر شقاق فرد در مرحله حاد قرار داشته باشد می شود آن را با لیزر کم توان هم درمان کرد ولی در شرایطی که بیماری فرد در مرحله مزمن باشد ،برای درمان آن ما نیاز به یک لیزر پر توان داریم.

درمان شقاق با لیزر

مزایای درمان شقاق با لیزر عبارت اند از

  • نیاز به بیهوشی ندارد : در روش های سنتی جراحی شقاق مقعد نیاز است که بیمار را به صورت عمومی بیهوش کنند ،او این داروی بیهوشی هم دارای عوارض زیادی می باشد که جز در موارد ضروری نباید از آن استفاده شود.اما در لیزر درمانی ،درمان با استفاده از بیحسی موضعی انجام می شود.
  • عدم نیاز به بستری شدن بیمار در بیمارستان : جهت انجام عمل جراحی بیمار باید در بیمارستان بستری گردد و یک سری آزمایشات از وی گرفته شود ولی در لیزر درمانی درمان به صورت سرپایی می باشد و نیازی نیست که بیمار بستری شود.
  • ابتلا نشدن به بیماری های ویروسی : در عمل جراحی درست است که عمل را در یک محیط استریل انجام می دهند ،ولی با این وجود باز هم ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی مانند هپاتیت و یا ایدز در این روش وجود دارد.ولی انجام لیزر درمانی چون بدون ایجاد برش می باشد این خطرات را برطرف می کند.
  • پیشگیری از عوارض این بیماری : بر اساس بررسی های انجام شده ،ثابت شده است که پس از انجام روش های جراحی شقاق ، بیمار کنترل خود را در دفع مدفوع و همین طور گازهای روده از دست داده است .به همین دلیل هم روش جراحی را پزشکان به ندرت انجام می دهند.و درمان شقاق با استفاده از لیزر خوشبختانه این عوارض را ندارد.
  • بیمار نیازی به طی دوره نقاهت ندارد : بر اساس بررسی های صورت گرفته ،اغلب بیماران چون دارای مشغله روزانه زیادی می باشند و وقت کافی جهت طی دوره نقاهت ندارند ،لذا از درمان بیماری خود اجتناب می ورزند که در این شرایط باید بدانند که بیماری آن ها پیشرفت نموده و امکان دارد درمان آن ها را با مشکل روبه رو کند .ولی باید بگوییم که روش نوین لیزر درمانی می تواند شکل این گونه بیماران را رفع نماید.لذا در این روش درمانی نیازی نیست که بیمار در بیمارستان بستری گردد و در ضمن نیاز به وقت برای طی دوره نقاهت هم نمی باشد و بیمار پس از درمان بلافاصله می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.
  • نیازی به پانسمان ندارد : در روش های سنتی عمل جراحی فیشر مقعد ،محل باید پانسمان شود ولی در درمان فیشر مقعد با لیزر نیازی به پانسمان نمی باشد.
  • داشتن هزینه کمتر در مقایسه با عمل جراحی : درست است که در روش دران فیشر مقعد با لیزر ،بیمه هزینه را تقبل نمی کند ولی باز با این وجود این روش دارای هزینه کمتری در مقایسه با عمل جراحی شقاق مقعد می باشد.
  • بدون درد و خون ریزی بودن : درمان شقاق با لیزر بدون خون ریزی می باشد زیرا لیزر تنها عروق آسیب دیده را ترمیم کرده و مانع خون ریزی آن ها می شود و همچنین این روش دارای کمترین میزان درد می باشد.ولی در روش های سنتی عمل جراحی شقاق مقعد،مانند فیشرکتومی که با استفاده از تیغ جراحی صورت می گیرد ،بیمار متحمل درد و خون ریزی زیادی می شود .
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط