درمان تایم
درمان تایم
خونریزی پس از عمل بینی

خون ریزی بعد از عمل جراحی بینی

خونریزی پس از عمل بینی :  گفتنی است که عده ای از افرادی هم که جراحی بینی انجام می دهند ،بعد از جراحی با مشکل خونریزی بینی مواجه می شوند.امکان دارد این سوال برای شما مطرح باشد که آیا خونریزی بعد از عمل بینی می تواند روی نتیجه جراحی بینی تاثیرگذار باشد؟و یا بیمار به چه نحوی می تواند مانع از خون ریزی بعد از عمل بینی شود؟

خونریزی پس از عمل بینی
خونریزی پس از عمل بینی

لطفا در ادامه این مقاله ما را همراهی نماید تا پاسخ سوال های خود را پیدا کنید و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را نیز کسب کنید.

چنانچه یک جراح متبحر و مجرب جراحی بینی بیمار را انجام دهد ،در این صورت بیمار بعد از عمل بینی دچار عوارض نامطلوبی نخواهد شد.ولی مواردی مانند خون ریزی بعد از عمل بینی به شکل مختصر ،تورم بعد از عمل و…را می توان گفت که کاملا طبیعی می باشند ،از آنجایی که در حین عمل بینی ،فرد متقاضی دستکاری می شود بنابراین خونابه بعد از عمل بینی کاملا طبیعی می باشد و نیاز به نگرانی نیست زیرا کم کم و با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید : عوارض جراحی بینی

از انجایی را در حین عمل جراحی بینی ،بینی بیمار دستخوش تغییراتی می گردد .و میزان دستکاری جراح دارای تاثیرات زیادی در بهبودی پس از جراحی بینی می باشد.به عنوان مثال جنانچه میزان دستکاری جراح روی بینی بیمار زیاد باشد ،متقابلا مقدار تورم و علائم بعد از عمل نیز روی بینی بیمار زیاد خواهد بود. ولی با این وجود بیمار می تواند با رعایت یک سری مراقبت های بعد از عمل و نکاتی ،میزان این تورم ها را کاهش داده و خونریزی پس از عمل را کنترل نماید.

افراد به چه نحوی می توانند مانع از خونریزی بعد از عمل جراحی بینی شوند؟

بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند می توانند با رعایت نمودن یک سری مراقبت های بعد از عمل ،روند بهبودی بعد از عمل خود را تسریع بخشند .مثلارعایت نکاتی که در زیر آورده شده است دارای تاثیرات زیادی در کاهش خون ریزی بعد از عمل فرد می باشد:

  • بیمار باید مراقبت نماید تا ضربه و آسیبی به بینیش وارد نشود.
  • فرد نباید سر خود را بیش از حد پایین نگه دارد.
  • عدم دستکاری حفره بینی
  • فرد باید در روز های ابتدایی بعد از عمل از انجام فعالیت های سنگین بدنی خودداری کند ،زیرا با افزایش جریان خون احتمال زیادی وجوددارد که بینی فرد دچار خون ریزی شود.
  • بیمار باید پانسمانی را که در جلوی سوراخ بینی بعد از عمل قرار داده می شود را در زمان های مناسب تعویض نماید و از خشک شدن خونابه جلوگیری به عمل بیاورد.
  • فرد نباید از داروهایی که سبب رقت خون می شوند مصرف کند زیرا این داروها می توانند میزان خون ریزی بینی را افزایش دهند.

شستشوی بینی و تمیز کردن آن هم یکی دیگر از مراقبت های مهم بعد از جراحی می باشد که دارای فواید زیادی می باشد از جمله سبب تسریع در روند بهبود بافت بینی ،باز شدن راه های تنفسی از طریق بینی ،کاهش خون ریزی بعد از عمل بینی ، رفع ترشحات بعد از عمل بینی و …می گردد.

با همه این تفاسیر بیماران باید توجه داشته باشند ،در صورتی که خون ریزی بعد از عمل از بینی از شدت زیادی برخوردار باشد در این صورت باید هر چه زودتر به پزشک معالج خود مراجعه داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط