درمان تایم
درمان تایم
جراحی زیبایی پایین تنه

جراحی زیبایی پایین تنه

جراحی زیبایی پایین تنه : معمولا بسیاری از افرادی که بعد از یک رژیم سر سخت وزن زیادی را کم می کنند با مشکلی مانند شلی و افتادگی درناحیه تحتانی بدن مواجه می شوند که این شلی و افتادگی حتی گاهی ممکن است تا با انجام ورزش های سخت و فعالیت های دیگر نیز رفع نشود از این رو بهترین کار برای رفع این مشکلات انجام عمل زیبایی پایین تنه است در تعریف جراحی زیبایی پایین تنه باید بگوییم که این نوع جراحی به منظور فرم دهی و رفع شلی پوست شکم و زیر شکم، قسمت خارجی ران ها، باسن و به طور کلی قسمت هایی که در اثر کاهش وزن شدی دچار شلی و افتادگی شده اند، صورت می گیرد.

جراحی زیبایی پایین تنه

مکانیسم عمل جراحی زیبایی پایین تنه چگونه است؟

در تعریف کلی جراحی زیبایی پایین تنه به معنی فرم دهی به قسمت های شکم ،زیر شکم ،ران ها و باسن که به دلایلی از جمله کاهش وزن شدید دچار شلی و افتادگی شده اند می باشد .هدف جراحی زیبایی پایین تنه در اصلاح بدفرمی ها در ناحیه پایین تنه به عنوان یکی از جراحی های قدرتمند شناخته شده است درباره مکانیسم جراحی پایین تنه باید بگوییم که اثر کلی جراحی لیفت پایین تنه شامل ترکیبی از مجموعه جراحی های زیبایی است:

  • جراحی آبدومینوپلاستی : در این نوع جراحی که با هدف صاف کردن شکم، کشیدن پوست شکم و حذف خطوط استریا انجام می شود
  • لیفت و اصلاح برجستگی ناحیه تناسلی : با هدف کاهش سایز، رفع شلی و افتادگی و کاهش ضخامت ناحیه تناسلی صورت می گیرد
  • لیفت قسمت خارجی ران : لیفت و رفع عضلات شل شده ناحیه خارجی ران
  • لیفت باسن :  اصلاح و لیفت بافت و پوست شل شده باسن
  • حذف و اصلاح پهلوها : حذف چربی و پوست اضافی ناحیه کمر و پهلوها به منظور فرم دهی بهتر این نواحی

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پایین تنه می باشند؟

بهترین کاندید های جراحی زیبایی پایین تنه معمولا بیمارانی هستند که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند. این جراحی زیبایی علاوه بر این که نواحی شل و افتاده را رفع می کند نقش بهداشتی و زیبایی هم دارد. و انجام این جراحی برای این گروه از بیماران می تواند که بسیار مهم است.

البته باید در نظر داشته باشیم که برای انجام این عمل زیبایی نیاز نیست که بیمار حتما تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته باشد، معمولا بسیاری از بیمارانی که درجات متوسط کاهش وزن را دارند. بنابراین جراحی زیبایی پایین تنه در این گروه از بیماران می تواند نتایج فوق العاده ای نسبت به زمانی که تنها تحت عمل جراحی آبدومینوپلاستی قرار گرفته اند، داشته باشد. فردی که این جراحی را می خواهد انجام دهد باید از وضعیت سلامت کاملی برخوردار باشد.

بهترین گروه کاندیدا بیماران با شاخص توده بدنی 35 و کمتر و در حالت ایده آل کم تر از 30 هستند. افراد سیگاری نباید تحت این جراحی قرار بگیرند، زیرا که سیگار جزو عوامل خطر زا بوده و بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد.

بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی شکم

ملاحظات ضروری در عمل جراحی زیبایی پایین تنه

ملاحظات کلی جراحی

مدت زمان این جراحی به طور متوسط شش ساعت است. به منظور تخلیه ترشحات زخم ها در طول عمل جراحی 4 لوله درن در محل های جراحی شده کار گذاشته می شود. باید به مدت 1 تا 2 هفته این درن ها در بدن باقی بماند.

جراحی زیبایی پایین تنه

جراحی زیبایی پایین تنه ، روشی برای کاهش وزن نیست

درباره این نوع جراحی زیبایی باید بگوییم که بیشتر افراد تصور می کنند که این روش یک نوع روش لاغری است اما این جراحی زیبایی پایین تنه برای کاهش وزن مناسب نیست و هرگز نمی تواند به عنوان جایگزین رژیم غذایی یا ورزش برای در نظر گرفته شود. فرد با انجام این جراحی می تواند که چربی ها و بافت و پوست اضافه را از قسمت های پایین تنه خود کم کند و بعد از جراحی با انجام فعالیت و رعایت رژیم غذایی از اضافه وزن خود جلوگیری کند.

مصرف سیگار قبل از جراحی زیبایی پایین تنه باید قطع شود

با توجه به این که نیکوتین حاصل از سیگار و دخانیات باعث دیر جوش خوردن بخیه ها و خوب شدن زخم می شود از این رو مصرف سیگار جزو عوامل خطرزای معنادار در پروسه نقاهت و بهبود زخم ها پس از انجام این جراحی است. بنابراین افراد سیگاری لازم است تا حداقل 4 هفته قبل از انجام عمل؛ اقدام به ترک سیگار کنند و در طول دوره نقاهت خود نیز از مصرف سیگار پرهیز کنند.

برش های جراحی در جراحی زیبایی پایین تنه

در این جراحی نیز مانند تمامی اعمال جراحی اسکار یا جای زخم بسیار قابل مشهود است اما در صورتی که از یک جراح پلاستیک متخصص و متبحر برای انجام جراحی استفاده شود کمترین جای اسکار بعد از جراحی بر روی اندام بیمار باقی می ماند. در این روش برش جراحی زیبایی پایین تنه در اطراف ناحیه تناسلی و زیر خط بیکینی قرار دارد. برش جراحی در قسمت جلوی این جراحی مشابه برش جراحی در تامی تاک است اما برش جراحی در قسمت پشت در امتداد بالای باسن و به سمت خط میانی باسن است. برش های جراحی به گونه ای هستند که در زیر لباس زیر پنهان می شوند. در بیماران سفید پوست، اسکار به حالت یک خط نازک قابل رویت است.

دوره نقاهت پس از جراحی زیبایی پایین تنه

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین در هفته اول بعد از جراحی
  • پرهیز از ایستادن های زیاد
  • رعایت رژیم غذایی
  • پرهیز از مصرف غذا های چرب
  • پرهیز از مصرف دخانیات
  • پرهیز از انجام ورزش هاس سنگین
  • استفاده از قرص های مسکن تجویز شده پزشک در صورت داشتن درد

معمولا با رعایت موارد که بیان شد هیچ جای نگرانی در صورت وجود یک کبودی خفیف تا متوسط پس از جراحی نیست و این نوع کبودی ها کاملا طبیعی است در بیمارانی که عمل لیپوساکشن بر روی آنها انجام شده، ممکن است که مقدار این کبودی شدیدتر باشد.

ملاقات با جراح پس از جراحی پایین تنه

بیمار بایستی تا یک هفته پس از انجام عمل جراحی برای معاینه نزد جراح خود مراجعه کند پزشک با چک کردن زخم بسیاری از بخیه ها را کشیده و درن ها را تخلیه می کند. معمولا در این جلسه تمامی بخیه ها برداشته نمی شود و در ملاقات بعدی ، یعنی دو هفته پس از عمل جراحی ما بقی بخیه ها کشیده می شود و میزان پیشرفت عمل و وضعیت بهبودی زخم ها توسط ایشان بررسی می شود. ملاقات ها و پیگیری های بعدی به ترتیب 6 هفته بعد، 6 ماه بعد و یک سال بعد از جراحی خواهد بود.

در انتها نکته مهم درباره این نوع جراحی این که

جراحی زیبایی پایین تنه تنها یک روش کاهش وزن نیست و هم این که هرگز نمی تواند این نوع جراحی به عنوان جایگزین رژیم غذایی یا ورزش در نظر گرفته شود. و برای همین هم این روش جراحی در بیمارانی که هنوز کاهش وزن قابل توجهی نداشته اند توصیه نمی شود.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط