درمان تایم
درمان تایم
جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی , هزینه جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی , هزینه جراحی زیبایی بینی , بهترین متخصص جراحی زیبایی بینی , عمل زیبایی بینی تهران , هزینه عملی زیبایی بینی مردان : عمل رینوپلاستی را با هدف زیبا سازی بینی و همانگ کردن آن با دیگر اجزای صورت انجام می دهند و همین طور در طی عمل زیبایی بینی ،جراح سعی می کتد که معایب و نواقص بینی بیمار خود را برطرف کند.

در این جراحی ، با توجه به نوع بینی فرد و معایب آن ،امکان دارد که جراح اقدام به کوچکتر کردن اندازه بینی ،یا جمع کردن پره ها و نوک بینی نماید و یا اینکه در برخی مواقع به منظور تقویت و استحکام و بهبود شکل ظاهری بینی فرد ،به قسمت های فرو رفته بینی فرد غضروف اضافه کند. می توان گفت که در حال حاضر در کشور ما و در میان عمل های جراحی زیبایی رینوپلاستی نخستین رتبه را به خود اختصاص داده است و در طی این عمل اگر جراح اصول جراحی نوین را رعایت نماید و همین طور فرد متقاضی نیز ،گزینه ی مناسبی برای این عمل باشد ،نتیجه عمل هم برای بیمارو هم برای جراح رضایت بخش خواهد بود.

جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی

افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مناسب اند

جراحان و متخصصان جراحی پلاستیک ، عمل رینوپلاستی را بیشتر با این هدف انجام می دهند که تا جایی که ممکن است نواقص بینی فرد را برطرف کنند و ظاهر بینی بیمار را به ظاهر ایده آل و استاندارد نزدیک کنند.و در کل زیبایی صورت فرد را افزایش دهند. کسانی که متقاضی عمل رینوپلاستی می باشند ،دارای شخصیت باثبات و از نظر روحی متعادل می باشند ،و می توان گفت که رنج سنی مناسب برای این عمل هم از زمانی که فرد به بلوغ می رسد تا سن 70 سالگی است .

نحوه برنامه ریزی برای عمل جراحی زیبایی بینی

فرد متقاضی باید در نخستنی جلسه ی مشاوره ای که با پزشک جراح دارد ،مشکلات عملکرد بینی خود را با پزشک در میان بگذارد و همین طور انتظاراتی را که از عمل جراحی بینی خود دارد با پزشک مطرح کند.در طی این جلسه پزشک بیمار را مورد معاینه قرار داده و توضیحات مورد نیاز در مورد روش جراحی و نتیجه عمل را برای او خواهد داد.

و در مرحله بعد ی ،پزشک آزمایش های مورد نیاز و عکس های فتوگرافی را برای بیمار خود تجویز می کند ،و در جلسه دوم مشاوره این آزایشات و نتیجه فتوگرافی توسط جراح بررسی می گردد و در صورتی که مشکلی برای جراحی وجود نداشته باشد ،یک وقت برای جراحی بیمار مشخص می شود.

بیمه در عمل زیبایی بینی

در صورتی که عمل بینی از نوع زیبایی باشد ،شرکت های بیمه هزینه عمل را تقبل نخواهند کرد ولی اگر عمل جراحی بینی با هدف درمانی مانند اصلاح مشکل عملکردی مانند انحراف تیغه میانی ،سینوزیت و یا پولیپ بینی همزمان با عمل رینوپلاستی باشد ،در این صورت شرکت بیمه مورد نظر ،هزینه عمل را متقبل خواهد شد.

نحوه بیهوشی در عمل جراحی زیبایی بینی

پزشکان با توجه به شرایط بیمار می توانند این جراحی را هم تحت بیهوشی عمومی و هم تحت بی هوشی موضعی همراه با تزریق داروهای آرام بخش انجام دهند ،باید بگوییم که هر دو روش دارای ضریب ایمنی بالایی می باشند.

مکان جراحی در عمل زیبایی بینی

این جراحی را پزشکان هم می توانند در بیمارستان و هم در مراکز جراحی بینی محدود انجام دهند ولی اغلب به خاطر صرفه جویی در هزینه و هم برای راحتی کار این جراحی را در مراکز جراحی محدود انجام می دهند.

مرحله های مختلف بهبود بعد از عمل بینی چگونه می باشند؟

  • باید بگوییم که در بیشتر جراحی های بینی ،بعد از 4 ساعت از عمل (پیش از مرخص شدن بیمار از مرکز جراحی ،تامپون های بینی را خارج می کنند و تنها در حدود10% از موارد تامپون ها را بعد از 48 ساعت از بینی بیمار خارج می سازند.
  • این امکان وجود دارد که فرد بعد از عمل در 72 ساعت اول مقداری تورم و قرمزی در اطراف چشم ها داشته باشد که خیلی زود از بین خواهد رفت و همین داشتن ترشحات خونابه ای و درجاتی از گرفتگی بینی ؛در هفته نخست یک مسئله ی طبیعی می باشد.
  • اغلب بعد از 7-6 روز بعد از جراحی ؛قالب بینی و بخیه های بیمار را پزشک بر می دارد و او می تواند دوباره فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

تطابق با چهره جدید در عمل زیبایی بینی

معمولا در روز های اول بعد از جراحی مقداری تورم در صورت و بینی و مقداری هم کبودی در زیر چشم های بیمار مشاهده می شود که تورم بینی کم کم کاهش پیدا خواهد کرد و بیمار می تواند زیبایی آن را ببیند.

بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که تورم بینی ،یک امر کاملا ً طبیعی می باشد.و یقینا با گذشت زمان از بین خواهد رفت و فرد می تواند اعتماد به نفس زیادی بعد از برطرف شدن آن به دست آورد.

ولی باید این نکته را برای افراد متقاضی این عمل بیان کنیم که این امکان وجود دارد که برطرف شدن کامل این تورم تا یک سال هم طول بکشد.

جراحی زیبایی بینی چه عوارضی می تواند داشته باسد؟

درست است که استفاده از اصول جراحی نوین تا حدود زیادی توانسته است که این عوارض را کم کند ولی باز یک سری عوارض در این نوع از جراحی وجود دارد که ما در زیر آن ها را بیان خواهیم کرد .

این عوارض ممکن است شامل ،خونریزی ،عفونت و یا واکنش نسبت به داروهای بیهوشی باشد و تقریبا ً می توان گفت که در 10-5 درصد موارد امکان دارد که بیمار نیاز به عمل ترمیم (جراحی دوم ) داشته باشد ،ولی باید بگوییم که عمل ترمیم کوتاه تر و کم دردسرتر بوده و جهت رفع نواقص احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد.


جراحی بینی طبیعی

به احتمال زیاد شما هم تا حدودی با عباراتی مانند بینی عروسکی ،بینی فرانسوی و بینی فانتزی ،آشنا می باشید.اما بنا به اصول رینوپلاستی جدید ،باید بینی عمل شده دارای ظاهری طبیعی بوده و با سایر اعضای صورت بیمار تناسب داشته باشد و در ضمن عملکرد تنفسی و بویایی فرد هم حفظ گردد. باید بگوییم که بینی هایی که پس از جراحی ظاهری غیر طبیعی و مصنوعی دارا می باشند ،به غیر از اینکه از قشنگی زیادی برخوردار نیستند بلکه در اغلب موارد از لحاظ عملکردی دارای مشکلات زیادی هستند.

بیشتر افرادی که اقدام به جراحی بینی خود می کنند ،هدفشان زیبایی ظاهری بینی می باشد ولی در برخی موارد امکان دارد که تغییر شکل ظاهری بینی فرد ،موجب اختلال در عملکرد آن گردد. ولی امکان دارد این مشکل زمانی بروز کنئ که فرد برای جراحی بینی خود یک پزشک متبحر و حاذق انتخاب نکرده باشد و او نتوانسته باشد که به درستی این عمل جراحی را انجام دهد.ولی در حال حاضر به خاطر پیروی از مدهای زودگذر (کوچک کردن بینی بیش از اندازه طبیعی ) بیماران با مشکلاتی مواجه می شوند که این مشکلات به احتمال زیاد در دراز مدت بروز خواهد کرد.

روش صحیح عمل زیبایی بینی

در واقع می توان به روشی ،روش صحیح عمل زیبایی بینی گفت که در طی آن تنها قسمتی از غضروف یا استخوان که سبب مشکل تنفسی یا به هم خوردن تناسب ظاهری شده است ،برداشته می شود و جراح بقیه قسمت ها را حفظ ی کند تا نتیجه رضایت بخش هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ عملکرد تنفسی به دست آید.

آیا پیش از جراحی زیبایی بینی می توان از نتیجه آن باخبر شد؟

بیشتر افرادی که درصدد جراحی بینی خود می باشند ،قبل از هر کاری دوست دارند بدانند که بعد از جراحی بینی آن ها به چه شکلی در خواهد آمد. باید بگوییم که در طی سالیان پیش این کار امکان پذیر نبود و به همین خاطر هم جراح تنها چند توضیح مختصر برای بیمار می داد .و افراد باید تا بعد از جراحی صبر می کردند .ولی امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده است که پیش از جراحی بتوان به وسیله طراحی کامپوتری این کار را انجام داد و فرد ی تواند تا حد زیادی پیش از جراحی از نتیجه عمل خود مطلع شود. با این تفاسیر می توان با استفاده از طراحی کامپیوتری پیش از عمل ،این تغییرات را با اختلاف اندکی (تقریبا ً 10% ) به بیمار نشان داد.

درد و تورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی بینی :

در عمل جراحی زیبایی بینی احتمال کبودی و ورم وجود دارد ولی در صورتی که جراح حین جراحی دقت زیادی به خرج داده باشد و همچنین بیمار دارای بیماری زمینه ای خاصی نباشد ،یا داوری خاصی مصرف نکند (نظور داروهایی می باشد که سبب کبود شدن سریع و شدید پوست می شوند ) کم کم و به مرور زمان این کبودی ها و ورم برطرف خواهد شد.

به طور دقیق نمی توان زمان خاصی را برای برطرف شدن کبودی ها مشخص نمود ولی تقریبا ً در عرض یک هفته این کبودی ها برطرف خواهد شد.  افراد می توانند برای کاهش تورم و همین طور کاهش درد بعد از عمل زیبایی بینی از کمپرس سرد استفاده کنند ولی بیشتر افراد بعد از عمل جراحی زیبایی بینی دارای چندان دردی نمی باشند که موجب آزارشان شود. ولی در صورتی هم که فرد دارای درد باشد نیازی نسیت که نگران باشد زیرا تحت نظر پزشک می توان با استفاده از داروهای مسکن این درد را کاهش داد.

نکته مهمی که وجود دارد این می باشد که افراد باید تا دو هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت و ورزش های سنگین اجتناب کنند.

عوارض جراحی زیبایی بینی

  • بطبع هر عمل جراحی دارای یک سری عوارض می باشد ولی در صورتی که این جراحی توسط یک پزشک جراح حاذق و باتجربه انجام شود ،میزان این عوارض به حداقل خواهد رسید.
  • و تورم و کبودی از شایع ترین عوارض این عمل جراحی می باشد که تکنیک های نوین سبب شده است که این عوارض به حداقل برسد.در این عمل جراحی عفونت و خونریزی (که در اغلب جراحی ها دیده می شود ) زیاد شایع نیست و کمتر از یک درصد بیماران مشاهده می شود.
  • یکی از عوارضی هم که احتمال دارد بعد از جراحی زیبایی بینی دیده شود ،گرفتگی مختصر بینی می باشد که به دلیل تورم مخاط بینی می باشد که در طی چند روز تا چند هفته این مشکل رفع خواهد شد.
  • در ضمن چسبندگی مخاط بینی متعاقب جراحی هم از عوارضی می باشد که به ندرت مشاهده می شود و در کمتر از نیم درصد بیماران قابل مشاهده است.

جراحی بینی گوشتی و مشکلات آن

باید بگوییم که جراجی بینی گوشتی دشوار نمی باشد ولی باید اشاره داشته باشیم که در این نوع جراحی بینی ، تورم ناشی از عمل جهت شکل دهی نهایی مدت زمان زیادی طول خواهد کشید ،از انجایی که کار عمل جراحی این مدل از بیننی ها مقداری دقیق و حساس می باشد لذا بهتر می باشد که به وسیلهی یک جراح حاذق و باتجربه انجام گردد.

بنابراین برای جراحی بینی های گوشتی هم بیمار و هم جراح معالج باید صبر و حوصله ی زیادی به خرج دهند تا بتوانند نتیجه رضایت بخشی را از جراحی کسب کنند .در برخی موارد امکان دارد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در جراحی بینی گوشتی حتی به سه سال هم زمان نیاز باشد.

با استفاده از آمپول های ضد تورم نیز می توان تورم بینی های گوشتی را کاهش داد ولی برای کسب نتیجه مطلوب تر بهتر می باشد که فرد مقداری صبور باشد.

افراد با چه سنی می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند؟

کمترین میزان سن که افراد می توانند این عمل را انجام دهند ،پایان سن بلوغ یعنی 18 سالگی می باشد زیرا تا پیش از سن بینی استخوان درحال رشد و تغییرات می باشد.و برای همین هم بهتر می باشد که بعد از 18 سالگی این عمل انجام شود.

ولی افرادی که بیشتر از 18 سال سن دارند ،در صورتی که مشکلاتی مانند بیماری های قلبی ،تنفسی و کلیوی نداشته باشند می توانند در هر سنی که باشند این جراحی را انجام دهند.ولی به هر میزان که فردی که این جراحی را انجام می دهد (فرد متقاضی جراحی ) جوان تر باشد ،نتیجه عمل هم بهتر و مطلوبتر خواهد بود.

آیا کسانی که پولیپ یا انحراف بینی دارند ،می توانند برای جراحی زیبایی بینی گزینه ی مناسبی باشند؟

لازم است که اشاره داشته باشیم که مواردی مانند پولیپ بینی یا بزرگی و تورم شاخک های بینی و حتی انحراف مختصر تیغه بینی ،باید قبل و یا در زمان جراحی زیبایی بینی برطرف شوند . چون پس از عمل بینی سوراخ ها یا حفره های بینی کوچکتر از پیش خواهند شد و در صورتی که اصلاح نشده باشند ،می توانند موجب انسداد نسبی بینی فرد متقاضی گردند.  بنابراین باید برای خودداری از انسداد بعدی در زمان عمل زیبایی بینی هر گونه انسدادبینی که از پیش وجود داشته باشد برطرف گردد.

پیش از انجام جراحی بینی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • فرد باید استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را متوقف نماید.
  • بهتر می باشد که فرد از ویتامین ها CC ، مواد معدنی استفاده کند زیرا این ویتامین ها می توانند برای بهبودی بعد از جراحی مفید واقع شوند.
  • بیمار باید یک هفته مانده به تاریخ جراحی ،به پزشک معالج خود مراجعه داشته باشد تا سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهد و آزمایش های مورد نیاز را نیز انجام دهد.

افراد چه مدت بعد از جراحی می توانند عمل ترمیم بینی را انجام دهند؟

در واقع می توان گفت که زمان مناسب برای انجام عمل ترمیم بینی هنگامی می باشد که تورم بینی به طور کامل از بین رفته باشد و از انجایی که در تعدادی از افراد این تورم حتی ممکن است یک سال طول بکشد تا به طور کامل برطرف شود و یا حتی در جراحی های بینی های گوشتی امکان دارد که برای برطرف شدن کامل این تورم به دو سال هم زمان نیاز باشد ،لذا افراد تقریبا می توانند بعد از یکی دو سال از جراحی اولیه می توانند برای جراحی ترمیم بینی یا جراحی ثانویه تصمیم گیری کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط