درمان تایم
درمان تایم

بهترین مواد برای از بین بردن جوش

امروزه مواد مختلفی هستند که میتوانید برای ازبین بردن جوش ، بهبود جای آن و همچنین جلوگیری از بروز التهابات پوستی استفاده کرد ، محصولات مراقبتی که امروزه به بازار ارائه می شود بسیار پیشرفته تر از گذشته است که میخواهیم اطلاعاتی در مورد این محصولات به شما بدهیم تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید .

کافور :

کافور را معمولا برای استفاده های غیر بهداشتی میشناسیم ازجمله استفاده در غذای سربازان به عنوان کاهش دهنده میل جنسی یا استفاده برای میت به هنگام دفن ، تولید عطر و ادکلن و … اما عمده استفاده کافور در محصولات بهداشتی و آرایشی است زیرا این محصول یک ماده ضد التهاب قوی است .

کافور ماده ای طبیعی است که از گیاه کافور گرفته می شود ، امروزه این محصول به صورت صنعتی تولید می شود که به روش شیمیایی است و خبری از محصول طبیعی نیست اما به جرعت میتوان گفت که تمامی خواص کافور طبیعی و شیمیایی یکسان است و تفاوتی باهم ندارند.

این ماده به صورت استعمال خارجی است و برای خوردن و آشامیدن اصلا پیشنهاد نمی شود ، در گذشته کافور خوراکی به بازار ارائه میشد که همان کافور معمولی بود و هیچ تفاوتی باهمدیگر نداشت .

این ماده طبیعت فوق العاده سردی دارد که برای خوردن و نوشیدن اصلا پیشنهاد نمی شود ، قرص کافور در داروخانه نیز از محصولاتی است که از کافور ساخته می شود که معمولا هندی است و برای شستشوی میت مورد استفاده قرار میگیرد.

از کافور در صنایع آرایشی بهداشتی بسیار استفاده می شود زیرا بهترین محصول برای بهبود التهاب پوست این محصول است ، دوز مصرفی این ماده خیلی کم است و دلیل آن خواص قوی و بالای آن است ، پیشنهاد می شود اگر پوست ملتهبی یا پر از جوش دارید از کرم های مراقبتی حاوی کامفور استفاده کنید چون میتواند بسیار موثر باشد ، همچنین از این ماده در تولید روغن های ماساژ نیز استفاده می شود چون میتواند تسکین دهنده درد عضلات و همچنین آرامش بخش باشد.

استفاده از این ماده به صورت مستقیم بر روی پوست پیشنهاد نمی شود زیرا قدرت آن بسیار بالاست و میتواند باعث بروز حساسیت های پوستی شود و روی پوست اگزما ایجاد کند ، کافور به صورت وارداتی از کشور چین و هند به کشور عزیزمان ایران وارد می شود و امکان تولید این محصول در ایران وجود ندارد.

برخی معتقد هستند که استفاده از کافور یا محصولاتی که شامل این ماده هستند میتواند بر روی میل جنسی آقایان تاثیر گذار باشد ، این ایده از پزشک بزرگ بوعلی سینا منتشر شده است اما امروزه تحقیقات نشان دهنده این است که کافور تاثیری بر کاهش میل جنسی ندارد و حتی میتواند باعث افزایش میل جنسی نیز شود.

سالیسیلیک اسید:

سالیسیلیک اسید چیست ، این ماده شیمیایی است که از ترکیب یک اسید فنولی و یک بتاهیدروکسی اسید بدست می آید ، این محصول به صورت طبیعی در دنیا وجود دارد اما 99 درصد آن به صورت شیمیایی تولید و به بازار ارائه می شود ، عمده تولید این محصول در کشور چین انجام می شود .

اسید سالیسیلیک به عنوان یک محصول ضد جوش ، ضد آکنه و از بین برنده میخچه است که در محصولات مختلف مراقبتی مورد استفاده قرار میگیرد مخصوصا در تونر های پاک کننده پوست و ژل های شستشو دهنده صورت و … حاوی این محصول است . اگر صورتی پر از جوش یا جای جوش دارید استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک و ترکیب آن با اسید لاکتیک میتواند معجزه آسا باشد و به سرعت جوش و جای جوش را ازبین ببرد.

ترکیب این اسید به همراه اسید لاکتیک ترکیبی ایجاد می کند که برای از بین بردن ضایعه های پوستی مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانید با آن میخچه پا ، زگیل، پینه و اکنه ولگاریس را از بین ببرید ، برای استفاده از این ترکیب میتوانید از دارخانه قطره سالسیلیک اسید را تهیه کنید اما بهتر است قبل از استفاده این محصول با پزشک متخصص مشورت کنید یا از مسئول فنی داروخانه کمک بگیرید.

سالسیلیک اسید به پوست می چسبد و خاصیت ضدعفونی کننده ضعیفی دارد که برای پوست مطلوب است ، این اسید باعث سست شدن کراتین پوست شده و باعث لایه برداری از پوست می شود و خواص ترمیم کنندگی آن باعث بهبود سریع پوست می شود !

استفاده بیشتر این محصول در فوم ها و مایع های شستشوی تخصصی صورت است و برای کسانی که پوستی ملتهب دارند توسط پزشک معالج تجویز می شود ، همچنین خود شما نیز میتوانید این محصولات را از داروخانه به صورت آزاد خرید کنید.

اسید لینولئیک :

اسید لینولئیک از خانواده اسید های چرب ضروری همچون اسید استئاریک و اسید اولئیک است که استفاده آن در لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار رایج است ، بدن انسان توان تولید این ماده را ندارد و از طریق غذا باید این ماده را جذب کرد. کمبود این ماده در بدن باعث ریزش شدید مو ، التهاب پوستی و پوسته پوسته شدن ، شوره شدید سر و تاخیر در بهبود زحم ها است.

استفاده از محصولات حاوی اسید لینولئیک میتواند باعث تنظیم هورمون های بدن شده و پوست شاداب ایجاد کند همچنین با خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی که دارد برای پوست هایی که جوش و آکنه دارند میتواند بسیار تاثیر گذار باشد ، آزمایشات انجام شده بر روی این محصول نشان داده که تاثیر آن اثبات شده است و بسیار با کیفیت است.

جمع بندی »

استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی امروزه بسیار زیاد شده است مخصوصا استفاده از محصولات مراقبتی پوست که برای آقایان و خانم ها بسیار مورد استفاده است ، فوم های شستشو و مایع های شستشوی صورت یکی از پرمصرف ترین این محصولات است پیشنهاد می شود برای اینکه پوستی با کیفیت و شفاف داشته باشید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی حداقل یکی از سه محصول کافور ، اسید سالیسیلیک و یا لینولئیک اسید باشد .

استفاده روتین از این محصول به تنهایی میتواند تاثیر بسیار بسیار زیادی بر روی پوست داشته باشد و ضمن جلوگیری از بروز آکنه های پوستی و جوش و … جای لک شده از این عارضه های پوستی را نیز ازبین میبرد . استفاده از محصولات مراقبتی با کیفیت و برند های معتبر ضامن سلامتی پوست شما باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط